abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58653331
Ik zou mezelf niet afvallig willen noemen omdat ik automatisch een gevoel krijg alsof ik dan bij een Ayaan, Elian of Jami hoor, ik ben namelijk niet anti islam, anti monotheïsme ofzo. Of per definitie pro atheisme, ik snap dat mensen niet de ander kunnen zien zonder ze in hokjes te plaatsen, maar toch is het niet aangenaam.

Super7fighter schijnt mij te kennen en gaat er vanuit dat ik wellicht door een ongelovige meisje of door sexuele lust ben gemotiveerd? Van waar precies denk je me te kennen gezien er maar een met een hand te tellen aantal users zijn die me ooit in het echt hebben gezien, heeft absoluut niets met de meisjes of sex te maken, dan had ik wel op de een of andere manier de Soenitische versie van Moeta'ah ( lusthuwelijk van 3 dagen ) gerechtvaardigd voor mezelf.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:46:22 #242
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58653426
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:40 schreef Triggershot het volgende:

Super7fighter schijnt mij te kennen en gaat er vanuit dat ik wellicht door een ongelovige meisje of door sexuele lust ben gemotiveerd?
Diep gelovigen hebben een verklaring nodig voor het feit dat sommigen nergens in geloven en anderen van hun geloof afstappen. Daar moet een bijzondere (liefst duivelse) reden voor zijn, anders word hun geloof/religie ondergraven.

Ik ben gelovigen tegengekomen die denken dat niet-gelovigen getraumatiseerd zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58653445
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:17 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Waar jij de aanwezigheid van verschillende godsdiensten ziet als een belemmering om in God te geloven of als een argument tegen het geloof op zich, zie ik dat veelvoud aan religies juist als een teken van God.
Dat er veel verschillende godsdiensten zijn is hoe precies een teken van God? Het laat mijns inziens enkel zien op hoe veel verschillende manieren de mens door de eeuwen heen God ziet. Niets meer en niets minder.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:47:09 #244
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_58653446
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:28 schreef Forno het volgende:

[..]

Ik voel een hoop angst voor het ongeloof in je schreeuwerige tekstjes. Misschien is de verlichting zo gek nog niet voor je? Laat die angst varen. Open je hart. Niet alleen voor de grote wereldgodsdiensten, maar ook eens voor Voltaire. Je bent nu een beetje aan het briesen als een losgeslagen stier. Amusant, maar niet echt overtuigend.
Mag René Descartes ook van jou?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:49:08 #245
126836 Super7fighter
pi_58653487
quote:
Ik zou mezelf niet afvallig willen noemen omdat ik automatisch een gevoel krijg alsof ik dan bij een Ayaan, Elian of Jami hoor, ik ben namelijk niet anti islam, anti monotheïsme ofzo. Of per definitie pro atheisme, ik snap dat mensen niet de ander kunnen zien zonder ze in hokjes te plaatsen, maar toch is het niet aangenaam.

Super7fighter schijnt mij te kennen en gaat er vanuit dat ik wellicht door een ongelovige meisje of door sexuele lust ben gemotiveerd? Van waar precies denk je me te kennen gezien er maar een met een hand te tellen aantal users zijn die me ooit in het echt hebben gezien, heeft absoluut niets met de meisjes of sex te maken, dan had ik wel op de een of andere manier de Soenitische versie van Moeta'ah ( lusthuwelijk van 3 dagen ) gerechtvaardigd voor mezelf.
Ik zat zijdelings wat te dollen. In tegenstelling tot zoalshetis.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_58653545
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Diep gelovigen hebben een verklaring nodig voor het feit dat sommigen nergens in geloven en anderen van hun geloof afstappen. Daar moet een bijzondere (liefst duivelse) reden voor zijn, anders word hun geloof/religie ondergraven.

Ik ben gelovigen tegengekomen die denken dat niet-gelovigen getraumatiseerd zijn.
Want jij weet natuurlijk hoe een diep -- ov wat - gelovige gelooft en wat er in hem omgaat? Net zoals ff een gelovige maar even kan verklaren waarom jij een diepe atheïst bent?
pi_58653578
quote:
Ik zou mezelf niet afvallig willen noemen
quote:
Geloofsafval of apostasie (ook wel afval of afvalligheid) is het formeel afstand doen van een religie of geloof
Je maakt een topic met de titel: "islam bye", en verteld niet meer in een god te geloven.

Ik wil je echt niet in een hokje stoppen, maar het lijkt toch wel verdacht veel op geloofsafval.

Betekend toch niet dat je nu een Jami bent. Toen je een moslim was, was je toch ook niet automatisch een "super7fighter"?

Je blijft gewoon jezelf.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:55:54 #248
pi_58653595
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Want jij weet natuurlijk hoe een diep -- ov wat - gelovige gelooft en wat er in hem omgaat?
Ik praat wel eens met mensen. Als ze dan vertellen dat ze denken dat ongelovigen getraumatiseerd zijn dan denk ik dat ze denken dat ongelovigen getraumatiseerd zijn.
quote:
Net zoals ff een gelovige maar even kan verklaren waarom jij een diepe atheïst bent?
Kan ik ook een niet-diepe Atheïst zijn? Een beetje niet in God geloven of heel erg niet in God geloven?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_58653655
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:54 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

[..]

Je maakt een topic met de titel: "islam bye", en verteld niet meer in een god te geloven.

Ik wil je echt niet in een hokje stoppen, maar het lijkt toch wel verdacht veel op geloofsafval.

Betekend toch niet dat je nu een Jami bent. Toen je een moslim was, was je toch ook niet automatisch een "super7fighter"?

Je blijft gewoon jezelf.
Welke gedeelte van 'zou niet willen noemen' is onduidelijk? Dit zou ik niet willen doen omdat ik het mentaal associeer met de namen die ik eerder heb genaamd wat een nare smaak bij me achterlaat, ben ik toch heel concreet in lijkt me en prima conform inhoud van me OP en TT.
pi_58653696
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik praat wel eens met mensen. Als ze dan vertellen dat ze denken dat ongelovigen getraumatiseerd zijn dan denk ik dat ze denken dat ongelovigen getraumatiseerd zijn.
Iedereen wel lijkt me zo, vind wel wat generalisatie in terug.
[..]
quote:
Kan ik ook een niet-diepe Atheïst zijn? Een beetje niet in God geloven of heel erg niet in God geloven?
Mag je voor jezelf invullen.
pi_58653759
quote:

Ik denk dat ik me daarin wel herken.

Even wat achtergrond; Ik ben al op vrij vroege leeftijd 'van mijn geloof gevallen', en heb in mijn puberjaren eigenlijk heel hatelijk tegenover religie gestaan, tot een paar jaar geleden zelfs. Tsja, ik was vrij bitter, en gewoon jong, dat is mijn excuus.

Tegenwoordig sta ik weer een stuk positiever tegenover en voel ik me zelfs een beetje verbonden met mijn Katholieke achtergrond. Echter dus niet op een religieuze manier, maar op een culturele. Ik haat dus geloof ook niet (meer), en ik wil me er ook niet tegen afzetten, maar denk dat je me wel een atheist kan noemen.
pi_58653846
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welke gedeelte van 'zou niet willen noemen' is onduidelijk? Dit zou ik niet willen doen omdat ik het mentaal associeer met de namen die ik eerder heb genaamd wat een nare smaak bij me achterlaat, ben ik toch heel concreet in lijkt me en prima conform inhoud van me OP en TT.
Nou ja, hoe dan ook, Inhoudelijk en feitelijk gezien, ben je een afvallige.

Sorry als dat hard klinkt of vervelende associoaties geeft.

Maar mijn mening terzijde, heb je al een idee hoe je het gat "islam" gaat opvullen?

Voor mijn gevoel, hing jij altijd zoveel op aan de islam. Nu je geen moslim meer bent, lijkt me er wel een gat te vallen. Zowel inhoudlijk als misschien wel in sociaal opzicht.

Heb je het al verteld in je naaste omgeving, hoe reageerden moslim vrienden op je coming out?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:08:44 #253
126836 Super7fighter
pi_58653874
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:47 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Dat er veel verschillende godsdiensten zijn is hoe precies een teken van God? Het laat mijns inziens enkel zien op hoe veel verschillende manieren de mens door de eeuwen heen God ziet. Niets meer en niets minder.
Het antwoord zit in deze tekst:

http://www.thewaytotruth.org/prophethood/meaningandfunction.html

dinsdag 13 mei 2008 @ 22:15:19 #254
pi_58654021
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:08 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het antwoord zit in deze tekst:

http://www.thewaytotruth.org/prophethood/meaningandfunction.html

De tekst klopt niet. De tekst gaat er van uit dat er een God is en dat is niet bewezen.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:21:13 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_58654147
Ik wil, vanavond of morgen, een uitgebreide post aan Triggershot richten, maar in dit verkapte troll topic is het een beetje verspilde moeite. Dus post hem eens snel vol zodat we met een schone lei kunnen beginnen, hop hop. .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_58654224
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:21 schreef speknek het volgende:
Ik wil, vanavond of morgen, een uitgebreide post aan Triggershot richten, maar in dit verkapte troll topic is het een beetje verspilde moeite. Dus post hem eens snel vol zodat we met een schone lei kunnen beginnen, hop hop. .
Doe maar hoor, ik pik je reactie er wel uit, trolle zal je in het volgende ook wel tegenkomen.
pi_58654256
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

Voor mijn gevoel, hing jij altijd zoveel op aan de islam. Nu je geen moslim meer bent, lijkt me er wel een gat te vallen. Zowel inhoudlijk als misschien wel in sociaal opzicht.
Mwuah tis innoverend, dus je raakt er niet al snel op uitgekeken, het is beetje rondkijken denk ik zo.
quote:
Heb je het al verteld in je naaste omgeving, hoe reageerden moslim vrienden op je coming out?
Een aantal, vrij passief en tolerant tov een verandering.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2008 @ 22:33:16 #258
17893 Forno
pi_58654419
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:47 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Mag René Descartes ook van jou?
Descartes was nou niet bepaalt een verlichte ziel. Ze hebben wel in dezelfde eeuw geleefd, dat wel.
pi_58654552
Mag ik een niet-moslim nog wel islam vragen stellen in de toekomst?
Mocht er toch een God bestaan dan zal ik een goed woordje voor je doen op oordeelsdag.
pi_58654598
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:08 schreef zoalshetis het volgende:
je mag blij zijn dat het chirstendom de laatste decennia is gekrompen.
Waar halen mensen dit toch vandaan?

Ga eens naar China of Brazilië ofzo.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')