Ja. Maar, ik heb geen kans om de taal te leren voordat ik die kant op ga. Als ik daar zit ga ik natuurlijk m'n stinkende best doen om zo snel mogelijk vloeiend Zweeds te spreken!quote:Op maandag 12 mei 2008 16:59 schreef dr.dunno het volgende:
zorg dat je de taal beheerst, daar kom je het verst mee (maargoed, dat had je zelf ook kunnen bedenken).
Misschien is dit een ideetje:quote:Op maandag 12 mei 2008 17:03 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja. Maar, ik heb geen kans om de taal te leren voordat ik die kant op ga. Als ik daar zit ga ik natuurlijk m'n stinkende best doen om zo snel mogelijk vloeiend Zweeds te spreken!
Meer info hierrrrquote:De Cursus Zweeds Talk Now Zweeds is ontworpen voor mensen die snel een taal willen leren. Het is verslavend, erg leuk en maakt leren makkelijk.
U wilt de basisbeginselen van de Zweedse Taal met spoed onder de knie krijgen, maar u heeft geen tijd om de taal vloeiend te leren spreken ?
Talk Now! is het programma dat u nodig heeft.
Talk Now Zweeds is een interactieve
cursus Zweeds op CD-ROM die u zelf thuis vanuit o.a. het Nederlands kunt volgen op uw PC of Mac.
Dat is een goed idee zeg!quote:Op maandag 12 mei 2008 17:06 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Misschien is dit een ideetje:
[..]
Meer info hierrrr
Geen ideequote:Op maandag 12 mei 2008 17:08 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dat is een goed idee zeg!
Zouden alle Zweedse vrouwen trouwens zo blond zijn als op die foto? Dna pas ik er goed tussen!
quote:Op maandag 12 mei 2008 17:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
En misschien alvast contacten aanleggen via http://chat.snyggast.se/zo heb ik beetje zweeds geleerd
![]()
K ben niet zo'n chatter, eigenlijk. Enne, snyggast.se lijkt me niet de meest ideale plaats om zweeds te leren!quote:Op maandag 12 mei 2008 17:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
En misschien alvast contacten aanleggen via http://chat.snyggast.se/zo heb ik beetje zweeds geleerd
![]()
Omrekenen valt wel mee, als je rekent 1 euro = 10 kronen dan heb je een aardige richtlijn. En delen door 10 is een stuk makkelijker dan delen door 8,6338 (aankoopkoers) als je in een zweedse supermarkt staat.quote:Op maandag 12 mei 2008 16:51 schreef Stereotomy het volgende:
Gefeliciteerd Nynke!!!
Lastig is ook dat ze nog geen Euro's hebben in Zweden, dus bij de financien zul je ook nog het een en anders slim moeten omrekenen en regelen.
Mmm, volgens Google en mijn bank is de SEK minder waard. Weet jij hoe dat zit?quote:Op maandag 12 mei 2008 18:43 schreef Light het volgende:
[..]
Omrekenen valt wel mee, als je rekent 1 euro = 10 kronen dan heb je een aardige richtlijn. En delen door 10 is een stuk makkelijker dan delen door 8,6338 (aankoopkoers) als je in een zweedse supermarkt staat.
Je hebt een aankoopkoers en een verkoopkoers. Als je met je euro's bij de bank komt dan krijg je 8,63 SEK voor 1 euro. Als je met SEK komt aanzetten dan krijg je 1 euro voor 10,13 SEK (Bron: TT 543). De bank moet er immers ook aan verdienenquote:Op maandag 12 mei 2008 18:56 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Mmm, volgens Google en mijn bank is de SEK minder waard. Weet jij hoe dat zit?
Nee, bah, uitgaan. Ik ga me daar 2 jaar opsluiten in m'n kamer en keihard studeren!quote:Op maandag 12 mei 2008 20:43 schreef Cone het volgende:
Wat leuk dat je in zweden gaat wonentvp
was vandaag op bezoek bij mn vader en een vriendin van hem was er , en die vertelde dat ze in Zweden heeft gewoond. Taal was best wel raar vond ze , maar het viel prima te leren. Alcohol is extreem duur en het uitgaansleven is niet te betalen. Maar daar kom jij natuurlijk niet voor.
Woonruimte is ook geregeld dusquote:Op maandag 12 mei 2008 23:25 schreef Bluezz het volgende:
Mijn broer heeft een huis in ZwedenTVP, want verder weet ik er niets vanaf maar wil je zéker blijven volgen natuurlijk
Ik zei toch, de oudste scandinavische universiteit? En ik zei ook Leiden, en niet Leuven. Lijkt er wel op hoor!quote:Op maandag 12 mei 2008 23:39 schreef ColdFeet het volgende:
....Gelukkig wonen er erg veel mooie mannen in Zweden.....![]()
en spreken ze er prima Engels.
Maar hee... Mijn universiteitje hier is ouder
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
Uppsala?Ghostrider!
Een mafkees op een idioot snelle motor die over de openbare weg doet racen en dit vastlegt op camera. De eerste 2 dvd's die hij had uitgebracht zijn van Stockholm naar Uppsala, de eerste normaal, de tweede tijdens spitsuur. Over die 70 km ofzo haalt hij een gemiddelde van 270km p/uquote:
Je hebt dan ook geen videotag nodig.quote:Op woensdag 14 mei 2008 02:53 schreef Geckoo het volgende:
Ohja voor de taal, gewoon veel naar Swedish Chef kijken
Bork Bork Bork!!!!
[edit]
ey! video tag werkt niet...
De roast beef smolt op de tong! Uiteraard met de plaatselijke lingonberries gegeten. Het stoofpotje van rendiervlees vond ik wat minder geslaagd, maar nog steeds goed eetbaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:35 schreef AKnynke het volgende:
@ UIO: Rendier heb ik nog nooit gehad, eland wel. Dat vond ik maar taai!
Ik wil hier in Amsterdam op zoek gaan naar een cursus. Het zal vast wel ergens gegeven worden. Wat bedoel je met fysiek?quote:Wat voor cursus ga je doen? Fysiek? Ik denk dat ik het grootste gedeelte van de taal pas ga leren als ik daar ben...
Ik was in Borås voor een kamer van 17m2 ongeveer 180 euro kwijt en een 21m2 (met balkon) was iets van 200 euro. Studentenhuisvesting in Zweden hoeft nu duurt te zijn,quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:51 schreef AKnynke het volgende:
De prijs voor een kamer van 20m2 ligt rond de 300 euro. Best te doen!
Deal!quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:05 schreef ennuik het volgende:
Leuk!![]()
Als je eens zin hebt in een kop koffie / thee / glas wijn in Stockholm, laat het me weten!
Thee bij ennuik. Een aanrader kan ik uit ervaring wel zeggen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:05 schreef ennuik het volgende:
Leuk!![]()
Als je eens zin hebt in een kop koffie / thee / glas wijn in Stockholm, laat het me weten!
Lessen vind ik altijd leuker.quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:47 schreef AKnynke het volgende:
@ UIO: met fysiek bedoelde ik niet achter de pc of internet, maar echt naar een les gaan die in een klaslokaaltje is, etc.
Tof, dan ga ik dat zeker doen!quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Thee bij ennuik. Een aanrader kan ik uit ervaring wel zeggen.
[..]
Lessen vind ik altijd leuker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |