abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58627056

• Wedstrijdschema

• Overige topics
    [Poule A]: Zwitserland, Tsjechië, Portugal, Turkije.
    [EK-Info] Poules, toernooischema, banners en selecties.

• Overig EK-nieuws
    quote:
    Rosický kan EK vergeten
    Tsjechië kan tijdens het naderende EK voetbal in Oostenrijk en Zwitserland geen beroep doen op TomᨠRosický. De captain van de Tsjechen wordt binnenkort namelijk geopereerd aan een pees in zijn knie.

Rosický kampt al met de blessure sinds januari. Sindsdien speelde de middenvelder geen enkele wedstrijd voor zijn ploeg Arsenal meer. In eerste instantie was het de bedoeling dat de kwetsuur met de nodige rust zou genezen. Nu is echter gebleken dat een operatieve ingreep noodzakelijk is.

De absentie van Rosický is een tegenvaller voor Tsjechië. De middenvelder wordt namelijk gekenmerkt als de onbetwiste leider van de ploeg. In het verleden was deze rol voor Pavel Nedved weggelegd, maar hij bedankte na het WK 2006 voor de nationale ploeg.
    Go Ceská Republika

[ Bericht 9% gewijzigd door RayMania op 24-05-2008 22:53:35 ]
  • Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
    En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
      Moderator / Redactie Sport maandag 12 mei 2008 @ 17:10:21 #2
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_58629071
    Ze hebben een kans om door te komen, maar hooguit kwartfinale denk ik.
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
      maandag 12 mei 2008 @ 23:36:13 #3
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_58636022
    Geen Rosický dit jaar. Het is niet te geloven. Gaat het rampscenario van 2006 zich herhalen?
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
    pi_58636631
    quote:
    Op maandag 12 mei 2008 23:36 schreef ErikT het volgende:
    Geen Rosický dit jaar. Het is niet te geloven. Gaat het rampscenario van 2006 zich herhalen?
    Ik denk het eigenlijk wel. Veel meer dan een uitstekende keeper achter een verder wat saai elftal blijft er nu niet over.
    AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
    pi_58637086
    Rosicky is wel een speler die normaal gesproken het verschil kan maken maar heeft dit seizoen bij Arsenal toch weinig weten te imponeren. In de 1e seizoenshelft tenminste, 2e seizoenhelft heeft hij eruit gelegen dankzij zijn blessure dus.

De Tsjechië van 2/3 jaar geleden had ik zo getipt als één van de favorieten, maar daar zijn ze geen schim meer van. En dat is zo verdomde jammer aangezien hun spel van toen een lust voor het oog was.
      dinsdag 13 mei 2008 @ 14:53:28 #6
    123545 DatMeenJeNiet
    Mike Mampuya till i die O+
    pi_58644949
    Ik denk dat ze na de groepsfase klaar zijn. Jammer.
    pi_58671572
    Toch wel een aardige selectie hoor: Tsjechen zonder Nedved naar EK
    ASWH, de trots van de regio
    www.thuisuiteten.nl
    pi_58675611
    Ik vind de selectie helemaal niet aardig. Ujfalusi en Grygera zijn de enige redelijke verdedigers, het middenveld is echt niets en in de aanval zie ik alleen Baros nog redelijk presteren, al is hij tegenwoordig ook niet in vorm. Geen favoriet, zelfs geen outsider in mijn ogen.
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_58675683
    Ik vind de selectie ook erg tegenvallend, enorme middelmaat zonder echte uitblinkers. Vormen ze geen goed team dan wordt het een kort toernooi.
    That's all folks!
    pi_58677300
    Ik denk dat ze na 3 wedstrijden huiswaarts zullen keren, omdat ik denk dat ze de wedstrijd tegen Zwitserland niet kunnen winnen. Tegen Portugal zullen ze waarschijnlijk verliezen, en van Turkije zie ik ze ook niet zo 1-2-3 winnen.
    pi_58680793
    Jammer dat Nedved niet mee wou.
    Verder nog een redelijke selectie hoor
    Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
    pi_58681221
    Helaas maar waar.
    De Tsjechen worden laatste in de poule
    pi_58688641
    De selectie dus voor de mensen die te lui zijn om op het linkje te klikken:
    quote:
    Pavel Nedved is niet ingegaan op het verzoek van bondscoach Karel Brückner om zich weer beschikbaar te stellen voor de nationale ploeg. De middenvelder van Juventus was in de ogen van Brückner de ideale vervanger van de geblesseerde Tomás Rosický.

Brückner benaderde Nedved onlangs. Die stopte na het WK in 2006 met interlandvoetbal en laat de kans op een rentree dus schieten. De volgende spelers zullen Tsjechië komende zomer wel vertegenwoordigen.

Doel: Petr Cech (Chelsea), Jaromir Blazek (1.FC Nürnberg), Daniel Zitka (Anderlecht)

Verdediging: Marek Jankulovski (AC Milan), David Rozehnal (Newcastle United), Tomás Ujfalusi (Fiorentina), Zdenek Pospech (FC Kopenhagen), Zdenek Grygera (Juventus), Michal Kadlec (Sparta Praag), Tomás Sivok (Udinese), Radoslav Kovac (Spartak Moskou)

Middenveld: Tomás Galásek (1.FC Nürnberg), David Jarolim (Hamburger SV), Jaroslav Plasil (Osasuna), Marek Matejovsky (Reading), Jan Polák (Anderlecht), Libor Sionko (FC Kopenhagen), Daniel Pudil (Slavia Praag)

Aanval: Martin Fenin (Eintracht Frankfurt), Jan Koller (1.FC Nürnberg), Milan Baros (Olympique Lyon), Václav Sverkos (Banik Ostrava), Stanislav Vlcek (Anderlecht)
    pi_58691125
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 23:35 schreef -Vaduz- het volgende:
    Ik vind de selectie ook erg tegenvallend, enorme middelmaat zonder echte uitblinkers. Vormen ze geen goed team dan wordt het een kort toernooi.
    Tja, ik vrees dat je dat voor een hoop landen kunt gaan zeggen dit toernooi.

Zitten toch best goede spelers bij. Jankulovski, Grygera, Ujfalusi, Plasil, Polák. Matejovsky is ook een goede.
    www.thuisuiteten.nl
    pi_58692220
    Geen Radek Sirl?
    pi_58692650
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 21:21 schreef Leatherface het volgende:
    Geen Radek Sirl?
    Dat dacht ik dus gister ook toen de Uefa Cup finale bezig was. Op zich hebben ze Jankulovski al die dezelfde rol speelt natuurlijk, maar kan geen kwaad om hem mee te nemen denk ik. Al weet ik ook niet hoe goed hij echt is, heb hem twee keer zien spelen ofzo
    AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
    pi_58693508
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 21:21 schreef Leatherface het volgende:
    Geen Radek Sirl?
    Speelde gister zeer puick inderdaad, had best opgeroepen mogen worden.
    pi_58707342
    De niet-selectie van ¦írl verbaast mij ook.

Ze hebben een aanzienlijk aantal Bundesliga-spelers in de Tsjeschische ploeg.

Maar een basisspeler van de ploeg die de kampioen en de nummer 4 van Duitsland de oren wast en ook nog eens de uefa-beker wint. Die nemen ze niet mee.
    pi_58708315
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 20:24 schreef methodmich het volgende:

[..]

Tja, ik vrees dat je dat voor een hoop landen kunt gaan zeggen dit toernooi.

Zitten toch best goede spelers bij. Jankulovski, Grygera, Ujfalusi, Plasil, Polák. Matejovsky is ook een goede.
    Maar geen echte leider op het middenveld of in de aanval, waar anderen zich aan op kunnen trekken.
    That's all folks!
    pi_58713114
    Galásek zal de leider moeten zijn, maar dan op zijn manier. En Jan Koller natuurlijk, laatste kunstje.
    www.thuisuiteten.nl
      zaterdag 17 mei 2008 @ 12:28:56 #21
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_58724139
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 11:19 schreef sjimz het volgende:
    Helaas maar waar.
    De Tsjechen worden laatste in de poule
    Echt niet. Je zult zien dat Brückner weer een verassend sterk team weet neer te zetten.
    pi_58765546
    quote:
    Tsjech Sirl niet actief op EK

Radek Sirl, kersvers UEFA Cup-winnaar met zijn ploeg Zenit Sint Petersburg, is aankomende zomer niet te bewonderen in Oostenrijk en Zwitserland. De Tsjechische verdediger heeft een blessure aan zijn kruisband en moet minimaal een maand rust houden. ”Zijn blessure is ernstig. De behandeling duurt zeker drie weken en Radek zal dus niet opgesteld kunnen worden op het EK,” zei bondscoach Karel Brücker maandagmiddag in een verklaring.

De 27-jarige Sirl speelde tot op heden slechts één interland voor het nationale team, maar heeft zich met zijn sterke spel bij Zenit weer in de kijker gespeeld bij Brückner. Voor 28 mei zal bekend worden wie er als vervanger wordt meegenomen naar de Alpenlanden.
    En ik dacht dat 'ie geen eens was opgeroepen..Maarja dan is het nog steeds kut.
    pi_58765594
    quote:
    Op maandag 19 mei 2008 18:14 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

En ik dacht dat 'ie geen eens was opgeroepen..Maarja dan is het nog steeds kut.
    Dit vond ik ook al een vreemd bericht ja.
    pi_58765662
    quote:
    Op maandag 19 mei 2008 18:17 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dit vond ik ook al een vreemd bericht ja.
    Bruckner zal hem later nog wel opgeroepen hebben..maar zal in NL wel niet doorgekomen zijn
    pi_58765720
    quote:
    Op maandag 19 mei 2008 18:20 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Bruckner zal hem later nog wel opgeroepen hebben..maar zal in NL wel niet doorgekomen zijn
    Wie zou er dan afgevallen zijn van de lijst die wij hebben?
    pi_58765782
    quote:
    Op maandag 19 mei 2008 18:24 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wie zou er dan afgevallen zijn van de lijst die wij hebben?
    Dunno.
    pi_58769157
    quote:
    Sirl zat niet bij de voorlopige selectie van Bruckner. Door zijn geode spel bij Zenit Sint Petersburg in de gewonnen UEFA Cup-finale tegen Glasgow Rangers hoopte Sirl alsnog op een invitatie.
    Dat staat nog bij voetbalprimeur erbij..
    pi_58780433
    Skacel (Hertha) is er toch bij, hij vervangt Pudil die met een voetbreuk kampt. Sirl, de back van Zenit gaat niet mee, eveneens door een blessure.
    That's all folks!
    pi_58780607
    Pudil óók al niet?
    pi_58850604
    Nog vijftien dagen te gaan: Tsjechië

Het Europees Kampioenschap in Oostenrijk en Zwitserland nadert met rasse schreden. De aanhang kijkt uit naar de eerste groepswedstrijd van hun land, de bondscoaches sleutelen aan hun opstelling en veel spelers verkeren nog in het ongewisse over hun aanwezigheid. Tot aan het toernooi blikt Voetbalzone.nl vooruit. Vandaag deel 2: Tsjechië.

--------------------------------------------------------------------------------
    EK-deelnemer: Tsjechië

Oppervlakte: 78.866 km²

Bevolking: 10.228.744

Hoofdstad: Praag

Andere belangrijke steden: Brno, Plzen en Ostrava

Taal: Tsjechisch

Religies: Atheïstisch, Rooms-katholiek

Munt: Tsjechische Kroon

Voetbalbond: ČMFS (Českomoravský Fotbalový Svaz)

Opgericht: 1923

Website: www.fotbal.cz

FIFA-ranglijst: 6de
    --------------------------------------------------------------------------------

Bondscoach

Met Karel Brückner beschikt Tsjechië over één van de meest uitgekookte en ervaren bondscoaches op het aanstaande EK. De 68-jarige keuzeheer staat bekend om zijn hang naar discipline en zijn capaciteiten van een groep spelers een zeer hecht geheel te maken. Brückner is al vanaf 1998 in dienst bij de Tsjechische voetbalbond, waar hij allereerst drie jaar lang het onder-21 elftal onder zijn hoede had. Vervolgens schoof hij door naar de senioren, waarmee hij sinds 2001 veel lof oogste.

Brückner’s lange carrière als trainer begon al in 1973 bij het bescheiden SK Sigma Olomouc uit zijn geboorteplaats. In luttele jaren tijd wist hij met die club de weg omhoog in te zetten, en Olomouc nestelde zich zelfs in de top van het Tsjechische clubvoetbal. Hoogtepunt vormde het halen van de kwartfinale van de UEFA Cup in 1992. Daarin bleek het grote Real Madrid uiteindelijk net iets te sterk.

Met het onder-21 elftal liet hij andermaal zien een ware ‘teambuilder’ te zijn. In 2002, één jaar na zijn promotie naar het A-elftal van de Tsjechen, verovert de door hem gesmede ploeg het Europees kampioenschap voor spelers jonger dan 21 jaar. Brückner - die de bijnaam Klekí Petra draagt wegens zijn gelijkenis met een Amerikaanse leraar in een populaire Tsjechische TV-show - maakte eerder al bekend dat hij het na het aankomende EK voor gezien zal houden als bondscoach van de nationale ploeg.

EK-geschiedenis

Het grootste EK-succes van het onafhankelijke Tsjechië - het land is sinds 1 januari 1993 gescheiden van Slowakije waarmee het eerder Tsjechoslowakije vormde - is het bereiken van de finale van het toernooi in Engeland in 1996. Als volstrekt onbekende outsider laten de sterke Tsjechen zowel Italië als het hoger aangeslagen Rusland achter zich in de poule. Samen met Duitsland kwalificeert het team zich voor de kwartfinales, waarin Portugal aan de kant wordt geschoven. Strafschoppen helpen de ploeg, waar spelers als Pavel Nedvěd en Karel Poborský zich voor het eerst tonen aan het grote publiek, uiteindelijk zeer verrassend langs Frankrijk. De verloren finale tegen Duitsland gaat de boeken in als de eerste internationale eindstrijd die wordt beslist door middel van de zogenaamde golden-goal.

In 2004 zit het Tsjechië andermaal niet mee. Ditmaal getipt als één van de favorieten voor de eindzege laten de Tsjechen zien die rol aanvankelijk probleemloos aan te kunnen. Hoogtepunt van het toernooi vormde misschien wel de wijze waarop de mannen van Brückner een 0-2 achterstand tegen het Nederlands elftal van Dick Advocaat ombuigen in een 3-2 overwinning. Met een veredeld B-elftal wordt in de derde en laatste groepswedstrijd gewonnen van het zwakke Duitsland, waardoor Oranje zich uiteindelijk toch nog kwalificeert voor de kwartfinale. Tsjechië zelf vindt uiteindelijk zijn Waterloo in de halve eindstrijd tegen de latere winnaar Griekenland.

Het land won in 1976 als Tsjechoslowakije wel al eens de titel. De finale destijds tegen West-Duitsland siert nog altijd de boeken als één van de meeste legendarische ooit, met dank aan één man: Antonín Panenka. De geboren Tsjech liet bij een 4-3 stand in de strafschoppenserie de Duitse doelman Sepp Maier kansloos met het befaamde stiftje, dat nu nog door het leven gaat als een panenka’tje.

Kwalificatieroute

Geheel in stijl heeft Tsjechië zich voor de vierde maal in successie weten te scharen bij Europa’s beste zestien landen. Slechts Duitsland kon het buurland enigszins bijbenen, maar Ierland, Slowakije, Wales, Cyprus en San Marino waren niet opgewassen tegen het bij tijd en wijlen flitsende voetbal van de Tsjechen. Hoogtepunt in de reeks vormde de 0-3 overwinning op buurland en aartsrivaal Duitsland in de Allianz Arena van München. Beide landen waren op dat moment al zo goed als zeker van deelname aan het EK, maar tegen de halve finalist op het WK anderhalf jaar eerder toonde Tsjechië aan nog altijd tot de sterkste ploegen van Europa te behoren.

Het land eindigt uiteindelijk als eerste in de groep, met een voorsprong van twee punten op nummer twee Duitsland. Ierland volgt met twaalf punten op een zeer gepaste afstand.

Belangrijkste spelers

TomᨠUjfalu¨i is momenteel één van de meest gewilde verdedigers van Europa. Met Fiorentina beleefde de 30-jarige stopper een buitengewoon sterk seizoen, dat zelfs eindigde met een plek in de voorronde van de Champions League. De oud-speler van Hamburger SV staat op het verlanglijstje van grootmachten als Juventus, Sevilla, Tottenham Hotspur, Liverpool en Atlético Madrid. Laatstgenoemde club zou al een akkoord hebben met 66-voudig international. Samen met John Heitinga moet hij - één van de pijlers van het Tsjechische elftal - de verdediging van Los Colchoneros in de toekomst vorm gaan geven.

Achterin dient het zaakje ook bij elkaar te worden gehouden door Zdeněk Grygera. De oud-Ajacied staat in eigen land al vanaf zijn jeugd te boek als één van de grootste defensieve talenten, al had hij het in zijn eerste jaren in Amsterdam zichtbaar moeilijk om de hooggespannen verwachtingen in te lossen. Grygera knokte zich echter verdienstelijk terug, en speelde zich via de Amsterdamse talentenvijver alsnog in de kijker van het grote Juventus. Daar behoorde hij, mede door blessureleed, nog niet altijd tot de basiself maar met 22 optredens in zijn eerste Serie A-jaar mag hij tevreden terugkijken. Brückner laat de soms steenharde verdediger zelden links liggen.

Jan Koller mag inmiddels dan wel op leeftijd zijn; met zes doelpunten liet hij zich toch weer kronen tot Tsjechië’s topscorer in de kwalificatiereeks. Het feit dat hij uitkomt voor het inmiddels uit de Bundesliga gedegradeerde 1. FC Nürnberg zegt wel iets over de teruggang van de scoringsdrift van de 2.02 meter lange aanvaller, maar met de beweeglijke Milan Baro¨ om hem heen is hij voor iedere tegenstander nog altijd een moeilijk te verdedigen obstakel. Scoorde 52 maal in 85 officiële interlands.

Sterspeler

Absolute sterspeler na het stoppen van Nedvěd is Arsenal-middenvelder TomᨠRosický. Brückner gaf eerder al eens aan dat zijn team zonder de ingevingen de kleine Mozart zo’n dertig procent minder sterk is. Er is echter één groot probleem: Rosický heeft zich geblesseerd af moeten melden voor het eindtoernooi in Oostenrijk en Zwitserland, en zal pas net het EK weer kunnen spelen.

Met het gemis van Rosický is de absolute sterrenstatus voorbehouden aan Petr Čech. De sluitpost van het Engelse Chelsea kende wederom een goed seizoen bij zijn club, maar zag wel in twee weken tijd alle prijzen aan zich voorbij gaan. Zowel de landstitel als de Champions League moesten aan rivaal Manchester United worden gelaten, waarbij met name de finale van het miljoenenbal er eentje had kunnen worden om nooit meer te vergeten. Samen met Edwin van der Sar stond de nog altijd pas 26-jarige Cech in de spotlights bij het nemen van de strafschoppen, maar slechts één van de zeven inzetten van de Mancunians vond zijn vuisten. Manchester won de trofee, en Cech en consorten bleven diep teleurgesteld achter.

Desondanks wordt Cech nog altijd terecht geprezen als één van ’s werelds beste keepers. In 38 duels in de Premier League hoefde hij slechts 26 tegentreffers te incasseren, terwijl hij met zijn land in de kwalificatiecyclus slechts vijf maal hoefde te rapen. Het moge duidelijk zijn: zelfs bij een off-day zal het moeilijk winnen zijn van de hechte Tsjechische formatie, al was het maar omdat ‘de man met de helm’ er onder de lat staat.

EK-selectie:

Speler Positie Club Interlands
    Petr Čech Doelman Chelsea 57(0)
    Jaromír Bla¸ek Doelman 1. FC Nürnberg 14(0)
    Daniel Zitka Doelman Anderlecht 1(0)
    Zdeněk Grygera Verdediger Juventus 52(2)
    Marek Jankulovski Verdediger AC Milan 62(10)
    Michal Kadlec Verdediger Sparta Praag 4(0)
    Radoslav Kováč Verdediger Spartak Moskou 21(1)
    Zdeněk Pospěch Verdediger FC Kopenhagen 7(0)
    David Rozehnal Verdediger Lazio 43(0)
    TomᨠSivok Verdediger Sparta Praag 5(0)
    TomᨠUjfalu¨i Verdediger Fiorentina 66(2)
    TomᨠGalásek Middenvelder 1. FC Nürnberg 64(1)
    David Jarolím Middenvelder Hamburger SV 14(1)
    Marek Matějovský Middenvelder Reading FC 8(1)
    Jaroslav Pla¨il Middenvelder Osasuna 35(2)
    Rudolf Skácel Middenvelder Hertha BSC 3(1)
    Jan Polák Middenvelder Anderlecht 36(6)
    Libor Sionko Middenvelder FC Kopenhagen 29(4)
    Stanislav Vlček Middenvelder Anderlecht 9(0)
    Milan Baro¨ Aanvaller Portsmouth 63(31)
    Martin Fenin Aanvaller Eintracht Frankfurt 5(0)
    Jan Koller Aanvaller 1. FC Nürnberg 85(52)
    Václav Svěrko¨ Aanvaller Baník Ostrava 0(0)

Speelschema

Tsjechië - Zwitserland , 7 juni 2008, 18:00 uur, St. Jakob-Park - Basel

Tsjechië – Portugal , 11 juni 2008, 18:00 uur, Stade de Genève - Genève

Tsjechië - Turkije , 15 juni 2008, 20:45 uur, Stade de Genève - Genève
    pi_58876757
    Dinsdag 27 mei
    Tsjechië - Litouwen

Vrijdag 30 mei
    Tsjechië - Schotland

Ben benieuwd wat voor elftal er staat en of het een beetje loopt. Kan alleen niks volgen doordat ik met school weg ben.
    pi_58880638
    quote:
    Onthulling Cech: 'Ik ben bijziend'

Je zou mogen verwachten dat de beste keepers van de wereld, naast een portie talent op zijn minst over goede ogen beschikken. Toch hoeft dat niet altijd waar te zijn, gezien de onthulling van Petr Cech aan een Tsjechisch persbureau: “Uit een test bleek dat ik bijziend ben.” “In het najaar merkte ik dat ik sommige situaties verkeerd inschatte. Zo dacht ik tijdens de wedstrijd tegen Arsenal dat ik de bal onder controle had, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik heb meteen een serie testen laten doen. Daaruit bleek dat ik bijziend was”, aldus de keeper tegen het Tsjechische persbureau CTK.

Sinds enkele maanden speelt Cech met lenzen tijdens voetbalwedstrijden. Overigens voegde de doelman van Chelsea zich vrijdag bij de Tsjechische selectie, die zich in het Oostenrijkse Bad Kleinkirchheim aan het voorbereiden is op het komende EK.
    pi_58902506
    Nou, wie kan mij de uitslagen van de oefeninterlands van Tsjechië sms'en?
    pi_59099898
    2-0 gewonnen van Litouwen en 3-1 van Wales. EK here we come!
    pi_59123507
    Zaterdag is het al zover! de selectie is misschien wat minder dan hij is geweest (Nedved Rosicky Poborsky en Smicer erbij en het was een topelftal in mijn ogen)

Čech

Grygera-Ujfalu¨i-Rozehnal-Jankulovski
    Galásek-Polák-Pla¨il-Jarolím
    Baro¨ -Koller

En dan heb je nog Fenin (die vorig jaar in het U20 top speelde!) Sionko (in vorm!) en Kadlec (talent) op de bank zitten!

Ik kijk er echt naar uit!

[ Bericht 15% gewijzigd door Donaldo op 04-06-2008 19:00:52 ]
    pi_59123669
    Ik zie het niet gebeuren met de Tsjechen. Ze missen te veel kwaliteit, die ze vier jaar geleden nog wel hadden. Koller is nu echt wel een stapje minder, Baros is geen schim meer van zichzelf sindsdien. En dat middenveld van toen..(Rosicky, Galasek, Nedved, Poborsky), dat is op Galasek na compleet vervangen. Daar staan nu kerels als een Jarolim en Plasil, dat is gewoon niet hetzelfde. Was een paar jaar terug een groot bewonderaar van dit team, maar nu zou het knap zijn als het deze groep overleeft.
    Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
      donderdag 5 juni 2008 @ 08:30:10 #37
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_59136260
    Cesko do toho.
    AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
    "Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
    pi_59155685
    quote:
    Tsjechië mist Pospěch in ouverture

Zdeněk Pospěch is komende zaterdag definitief niet inzetbaar in het EK-openingsduel tussen Tsjechië en Zwitserland. De Tsjechische verdediger heeft een virus opgelopen en kampte de afgelopen dagen bovendien met hoge koorts. "Zdeněk heeft inmiddels niet meer zoveel koorts, maar hij kan tegen Zwitserland niet meedoen", bevestigde woordvoerder Lukas Tucek. Pospěch, die in clubverband voor FC Kopenhagen speelt, had waarschijnlijk in Basel op de bank plaatsgenomen.

Bondscoach Karel Brückner lijkt zich geen zorgen te hoeven maken om TomᨠUjfalu¨i. De aanvoerder van het nationale elftal haakte woensdag af op de training met een buikspierblessure, maar stond donderdag weer op het trainingsveld in Seefeld.
    En weer eentje minder.
      donderdag 5 juni 2008 @ 22:54:42 #39
    123545 DatMeenJeNiet
    Mike Mampuya till i die O+
    pi_59157644
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:43 schreef Donaldo het volgende:
    Zaterdag is het al zover! de selectie is misschien wat minder dan hij is geweest (Nedved Rosicky Poborsky en Smicer erbij en het was een topelftal in mijn ogen)

Čech

Grygera-Ujfalu¨i-Rozehnal-Jankulovski
    Galásek-Polák-Pla¨il-Jarolím
    Baro¨ -Koller

En dan heb je nog Fenin (die vorig jaar in het U20 top speelde!) Sionko (in vorm!) en Kadlec (talent) op de bank zitten!

Ik kijk er echt naar uit!

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
    Dat middenveld . Samen volgens mij in totaal 10 interlanddoelpunten gemaakt in 200 interlands. Tsjechie's beste aanval, zal toch de verdediging moeten zijn, die is erg solide en ervaren.
    pi_59185940
    quote:
    Ujfalu¨i klaar voor openingsduel met Zwitsers

TomᨠUjfalu¨i kan zaterdag meedoen in de openingswedstrijd van het Europees Kampioenschap tegen gastland Zwitserland. De aanvoerder van Tsjechië had een buikspier verrekt, maar is net op tijd hersteld. "Tomᨠheeft vrijdag weer de groepstraining hervat", vertelde bondscoach Karel Brückner vrijdag op een persconferentie. "Dat is een meevaller voor het elftal. Hij is heel belangrijk voor het team en straalt rust uit. Dat zullen we dit toernooi nodig hebben."

De Tsjechen moeten het wel zonder Zdeněk Pospěch zien te redden. De verdediger kampt met een virus en had de laatste dagen hoge koorts. De speler van het Deense FC Kopenhagen moeten daarom de eerste wedstrijd in Basel laten schieten.
    Mooizo
    pi_59201249
    En de eerste punten zijn binnen, 0-1 goal in de 71e minuut van Václav Sverkos
    pi_59201392
    pff als de Tsjechen zo kampioen moeten worden dan wordt het niks.
    pi_59201449
    Die snor van Ujfalu¨i was het enige lichtpuntje van de wedstrijd
    pi_59201482
    heerlijke overwinning, maakt de kwartfinale al een beetje in zicht!

Sverkos is een held, miste Baros wel, zat ik dan met mn shirt....
    goed begin van de pouletjes heb em overal goed
    pi_59201512
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 20:12 schreef Bartoli het volgende:
    pff als de Tsjechen zo kampioen moeten worden dan wordt het niks.
    ? als ze kampioen worden zo hebben ze toch juist alles?
      zaterdag 7 juni 2008 @ 20:16:56 #46
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_59201522
    Erg matige wedstrijd. Zwitserland had wel een puntje verdiend.
    "Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
    pi_59201547
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 20:16 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

? als ze kampioen worden zo hebben ze toch juist alles?
    ja klopt. Ik bedoelde te zeggen als ze zo spelen als vandaag worden ze geen kampioen
    pi_59201581
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 20:17 schreef Bartoli het volgende:

[..]

ja klopt. Ik bedoelde te zeggen als ze zo spelen als vandaag worden ze geen kampioen
    Achja als je ook slechte wedstrijden weet te winnen...
    Als ze zo spelen tegen Portugal staan ze in de rust al 3-0 achter
    pi_59221294
    Ik vrees wel voor de Tsjechen dat dit hun portie geluk voor het totale EK is geweest. Anders is vrouwe Fortuna wel erg op de hand van Karel en zijn spelers.
    www.thuisuiteten.nl
    pi_59279821
    Morgen mogen we weer
    pi_59304970
    quote:
    Tsjechië slachtoffer van inbrekers

De nationale ploeg van Tsjechië heeft vannacht bezoek gehad van insluipers. De Tsjechen zijn geherbergd in een zwaar beveiligd hotel in het Oostenrijkse Seefeld.

Hoe de dieven dan toch binnen zijn weten te komen, is vooralsnog een zwaar raadsel. De Oostenrijkse politie verdenkt echter het personeel van het hotel. Vooralsnog zijn de Tsjechen bestolen van een grote som geld. Het Oost-Europese land neemt het vanavond op tegen Portugal.
    pi_59321242
    Nou dat was dus een geflatteerde 3-1 nederlaag tegen Portugal. Hopen op een overwinning op de Turken.!
      donderdag 12 juni 2008 @ 20:44:45 #53
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_59345572
    Bij vlagen heel goed voetbal. Komt wel goed tegen de Turken.
    pi_59345808
    Lets hope so.
      donderdag 12 juni 2008 @ 21:03:00 #55
    162438 Litton-Lane
    Beyond Borders
    pi_59346268
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 21:03 schreef Litton-Lane het volgende:
    [ afbeelding ]

Petr Čech
    pi_59346308
    Kzie nu dat hij uit dezelfde stad komt als mijn vader, opa etc.
    pi_59404615
    Vandaag moet het gebeuren! Hopen op een overwinning tegen Turkije.
    pi_59417300
      zondag 15 juni 2008 @ 23:00:37 #60
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_59418303
    Bizar... Cech bij de eerste goal al niet vrijuit. Wat hij bij de tweede deed is echt onvoorstelbaar.

Dat Baros er niet in kwam voor Koller is ook heel vreemd. Koller kwam niet meer vooruit, ze moesten toch gaan counteren? Brückner aan het dementeren ofzo
      zondag 15 juni 2008 @ 23:02:29 #61
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59418390
    Dit overschatte bejaardenelftal mag lekker naar huis. Een zegen voor het voetbal.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 15 juni 2008 @ 23:03:26 #62
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_59418428
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 23:02 schreef popolon het volgende:
    Dit overschatte bejaardenelftal mag lekker naar huis. Een zegen voor het voetbal.
    Alsof Turkije iets toevoegt...
    pi_59418446
    Loon van de angst om zo te wisselen!
    Jammer dat Cech uitgerekend een slechte wedstrijd speelt.
    pi_59418460
    op naar de titel waaaaaaaaaaaaahahahahahhaahhahahahahaa op naar praag
    FENER!
    FENER!
    FENER!
    FENER!
    pi_59418517
    4e in de poule nog
    Het is toch niet te geloven
      zondag 15 juni 2008 @ 23:05:32 #66
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59418522
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 23:03 schreef ErikT het volgende:

[..]

Meer dan dit fletse elftal.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59418547
    - Doe eens normaal -

[ Bericht 42% gewijzigd door RayMania op 15-06-2008 23:20:47 ]
    pi_59418572
    Zoals verwacht. Dit Tsjechië zou geen hoge ogen gaan gooien op het EK.
      zondag 15 juni 2008 @ 23:07:25 #69
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59418632
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 23:05 schreef Paaskonijn het volgende:

-
    Ach hoepel op jij gekkie.

Ga je nou toch schelden?

[ Bericht 9% gewijzigd door RayMania op 15-06-2008 23:21:29 ]
    pi_59418654
    de rest > tsjechië > griekenland
    pi_59418667
    quote:

[..]

In ieder geval meer om toch nog wat sympathie voor te hebben.
    pi_59418671
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 23:07 schreef popolon het volgende:
    [quote]Op zondag 15 juni 2008 23:05 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Krijg een verschrikkelijke ziekte in je hoofd ofzo.
    [/quote

Ach hoepel op jij gekkie.

Ga je nou toch schelden?
    Ik scheld niet, ik wens je alleen wat toe.
    pi_59418740
    quote:

-
    Kap nou eens met die ziekte/doodverwensingen . Van de week flikte je het ook al en toen kwam je er merkwaardig genoeg nog vanaf.

[ Bericht 6% gewijzigd door RayMania op 15-06-2008 23:21:35 ]
    pi_59418813
    quote:
    4e in de poule nog
    Het is toch niet te geloven
    ze zijn 3e in de poule. Onderling resultaat gaat voor doelsaldo.
      zondag 15 juni 2008 @ 23:19:59 #75
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59419252
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 23:08 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Dat zie ik. Ik hoop dat 't wat oplucht.
    pi_59419524
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 23:08 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Waarom zou je hem hetzelfde toewensen waar je zelf aan lijdt? Jij zou toch beter moeten weten!
      maandag 16 juni 2008 @ 00:26:01 #77
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_59421489
    Ontgoochelend resultaat, maar eerlijk is eerlijk: ik heb vandaag niet de toekomstig Europees kampioen zien spelen.
      maandag 16 juni 2008 @ 00:28:19 #78
    168255 J.Herrer
    pi_59421554
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 14:17 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Niet het enige team op dit toernooi dat bestolen is
    One hundred percent independent, I'm the fucking boss
      maandag 16 juni 2008 @ 00:30:10 #79
    125344 gitaarsnaar
    Sterker Door Strijd
    pi_59421592
    jammer van Tsjechie, maar het is gewoon niet het team van 2-4 jaar geleden
    Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
    Feyenoord: RR
    pi_59422356
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 00:26 schreef Aanvoerder het volgende:
    Ontgoochelend resultaat, maar eerlijk is eerlijk: ik heb vandaag niet de toekomstig Europees kampioen zien spelen.
    Dat kon je 4 jaar geleden ook niet zeggen over Griekenland. De kampioen is meestal het team met het meeste geluk. Geluk kan je in de poulefase nog enigzins ontberen maar daarna is een gebrek aan geluk fataal.
    pi_59422494
    hahahaha
    Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
      maandag 16 juni 2008 @ 01:38:43 #82
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_59422659
    quote:

[..]

Meer dan Tsjechië.

Tsjechië speelde stuk voor stuk draken van wedstrijden. Ik heb weinig empathie voor Turkije, maar in dit geval was Turkije toch echt gewoon de verdiende winnaar.

Tsjechië ...
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_59524964
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 23:09 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Kap nou eens met die ziekte/doodverwensingen . Van de week flikte je het ook al en toen kwam je er merkwaardig genoeg nog vanaf.
    Jij bent echt zo hypocriet hè?
    pi_59525368
    Aanstaande zondag vlieg ik weer terug naar Praag... zal daar toch wel een beetje trieste boel zijn... Nu alleen nog NL supporteren in de stad.
    pi_59549203
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 18:45 schreef Dvm86 het volgende:
    Aanstaande zondag vlieg ik weer terug naar Praag... zal daar toch wel een beetje trieste boel zijn... Nu alleen nog NL supporteren in de stad.
    Daar zijn ze er dan wel weer overheen hoor.
    pi_59631621
    quote:
    Tsjechen laten oog nu op Toppmöller vallen

In de zoektocht naar een vervanger voor Karel Brückner is de Tsjechische voetbalbond opnieuw gestuit op een Duitser. Na het 'nee' van Matthias Sammer en de Tsjech Ivan Hesak hoopt de bond nu op de komst van Klaus Toppmöller. De oefenmeester is echter ook in beeld bij Ghana.
    Toppmöller zit momenteel zonder werk nadat hij in april afscheid nam bij Georgië. De bondscoach wordt verantwoordelijk gehouden voor de slechte prestaties van Georgië in de kwalificatiereeks voor het EK en werd op straat gezet. In eigen land had Toppmöller onder meer Bayer Leverkusen en Hamburger SV onder zijn hoede. Met eerstgenoemde bereikte hij de finale van de Champions League.

Over belangstelling heeft Toppmöller dan ook niet te klagen. "Het klopt dat de Tsjechische bond mij heeft benaderd, maar ik kan daar verder nog weinig over zeggen", laat de ervaren trainer (56) weten aan de Sport-Informations-Dienst. "Ook met Ghana is er contact, maar er is nog niets concreets."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')