quote:Rosický kan EK vergeten
Tsjechië kan tijdens het naderende EK voetbal in Oostenrijk en Zwitserland geen beroep doen op TomᨠRosický. De captain van de Tsjechen wordt binnenkort namelijk geopereerd aan een pees in zijn knie.
Rosický kampt al met de blessure sinds januari. Sindsdien speelde de middenvelder geen enkele wedstrijd voor zijn ploeg Arsenal meer. In eerste instantie was het de bedoeling dat de kwetsuur met de nodige rust zou genezen. Nu is echter gebleken dat een operatieve ingreep noodzakelijk is.
De absentie van Rosický is een tegenvaller voor Tsjechië. De middenvelder wordt namelijk gekenmerkt als de onbetwiste leider van de ploeg. In het verleden was deze rol voor Pavel Nedved weggelegd, maar hij bedankte na het WK 2006 voor de nationale ploeg.
Ik denk het eigenlijk wel. Veel meer dan een uitstekende keeper achter een verder wat saai elftal blijft er nu niet over.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:36 schreef ErikT het volgende:
Geen Rosický dit jaar. Het is niet te geloven. Gaat het rampscenario van 2006 zich herhalen?
quote:Pavel Nedved is niet ingegaan op het verzoek van bondscoach Karel Brückner om zich weer beschikbaar te stellen voor de nationale ploeg. De middenvelder van Juventus was in de ogen van Brückner de ideale vervanger van de geblesseerde Tomás Rosický.
Brückner benaderde Nedved onlangs. Die stopte na het WK in 2006 met interlandvoetbal en laat de kans op een rentree dus schieten. De volgende spelers zullen Tsjechië komende zomer wel vertegenwoordigen.
Doel: Petr Cech (Chelsea), Jaromir Blazek (1.FC Nürnberg), Daniel Zitka (Anderlecht)
Verdediging: Marek Jankulovski (AC Milan), David Rozehnal (Newcastle United), Tomás Ujfalusi (Fiorentina), Zdenek Pospech (FC Kopenhagen), Zdenek Grygera (Juventus), Michal Kadlec (Sparta Praag), Tomás Sivok (Udinese), Radoslav Kovac (Spartak Moskou)
Middenveld: Tomás Galásek (1.FC Nürnberg), David Jarolim (Hamburger SV), Jaroslav Plasil (Osasuna), Marek Matejovsky (Reading), Jan Polák (Anderlecht), Libor Sionko (FC Kopenhagen), Daniel Pudil (Slavia Praag)
Aanval: Martin Fenin (Eintracht Frankfurt), Jan Koller (1.FC Nürnberg), Milan Baros (Olympique Lyon), Václav Sverkos (Banik Ostrava), Stanislav Vlcek (Anderlecht)
Tja, ik vrees dat je dat voor een hoop landen kunt gaan zeggen dit toernooi.quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:35 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind de selectie ook erg tegenvallend, enorme middelmaat zonder echte uitblinkers. Vormen ze geen goed team dan wordt het een kort toernooi.
Dat dacht ik dus gister ook toen de Uefa Cup finale bezig was. Op zich hebben ze Jankulovski al die dezelfde rol speelt natuurlijk, maar kan geen kwaad om hem mee te nemen denk ik. Al weet ik ook niet hoe goed hij echt is, heb hem twee keer zien spelen ofzoquote:
Speelde gister zeer puick inderdaad, had best opgeroepen mogen worden.quote:
Maar geen echte leider op het middenveld of in de aanval, waar anderen zich aan op kunnen trekken.quote:Op donderdag 15 mei 2008 20:24 schreef methodmich het volgende:
[..]
Tja, ik vrees dat je dat voor een hoop landen kunt gaan zeggen dit toernooi.
Zitten toch best goede spelers bij. Jankulovski, Grygera, Ujfalusi, Plasil, Polák. Matejovsky is ook een goede.
Echt niet. Je zult zien dat Brückner weer een verassend sterk team weet neer te zetten.quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:19 schreef sjimz het volgende:
Helaas maar waar.
De Tsjechen worden laatste in de poule
En ik dacht dat 'ie geen eens was opgeroepen..Maarja dan is het nog steeds kut.quote:Tsjech Sirl niet actief op EK
Radek Sirl, kersvers UEFA Cup-winnaar met zijn ploeg Zenit Sint Petersburg, is aankomende zomer niet te bewonderen in Oostenrijk en Zwitserland. De Tsjechische verdediger heeft een blessure aan zijn kruisband en moet minimaal een maand rust houden. ”Zijn blessure is ernstig. De behandeling duurt zeker drie weken en Radek zal dus niet opgesteld kunnen worden op het EK,” zei bondscoach Karel Brücker maandagmiddag in een verklaring.
De 27-jarige Sirl speelde tot op heden slechts één interland voor het nationale team, maar heeft zich met zijn sterke spel bij Zenit weer in de kijker gespeeld bij Brückner. Voor 28 mei zal bekend worden wie er als vervanger wordt meegenomen naar de Alpenlanden.
Dit vond ik ook al een vreemd bericht ja.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:14 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
En ik dacht dat 'ie geen eens was opgeroepen..Maarja dan is het nog steeds kut.
Bruckner zal hem later nog wel opgeroepen hebben..maar zal in NL wel niet doorgekomen zijnquote:Op maandag 19 mei 2008 18:17 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dit vond ik ook al een vreemd bericht ja.
Wie zou er dan afgevallen zijn van de lijst die wij hebben?quote:Op maandag 19 mei 2008 18:20 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Bruckner zal hem later nog wel opgeroepen hebben..maar zal in NL wel niet doorgekomen zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |