Goed idee, praten kan altijd.quote:dag.nl
12-05-2008
(Novum) - De optie van een fusie tussen Nederland en Vlaanderen moet overwogen worden. Dat zegt PVV-leider Geert Wilders maandag in een interview met De Telegraaf. Wilders zegt dat de Vlamingen en de Walen elkaar zat zijn. Een fusie zou bovendien economisch goed zijn.
"Nederland krijgt er de haven Antwerpen bij, een luchthaven, we hebben cultureel veel met elkaar gemeen, het zou goed zijn voor de werkgelegenheid, het zou ruimte geven, hun schoolsysteem is goed, de belastingen zijn lager", zegt Wilders. "Dus laat premier Balkenende eens met zijn Vlaamse collega gaan praten om te kijken of er een nieuwe unie kan ontstaan." De PVV-voorman benadrukt dat een fusie wel vrijwillig moet zijn. "Het is niet de bedoeling dat we een of ander korps naar het zuiden sturen."![]()
Wilders stelt voor een referendum uit te schrijven in Nederland en Vlaanderen.
Toenadering tussen de PVV en het Vlaams Belang ziet Wilders niet zitten. Hij zegt in de krant niets met deze partij te maken te hebben, 'helemaal niet met buitenlandse partijen'. Wel zegt Wilders dat zijn partij zich oriënteert op de Europese Verkiezingen van volgend jaar. Bij welke fractie de PVV past, weet hij nog niet.
In het interview gaat Wilders ook kort in op de verschillen tussen zijn partij en die van Rita Verdonk. "Wij hebben een mening waarvoor we steun zoeken en niet andersom. De PVV staat ergens voor. Wij gaan niet onze mening veranderen als veel mensen dat plots doen."
de weg wordt er niet korter van hoorquote:Op maandag 12 mei 2008 09:10 schreef Oproerkraaier het volgende:
Wordt wel makkelijker om dan naar Frankrijk te gaan... Niet dat ik dat zou willen, maar toch...
Daar heeft Nederland nu ook al een beetje profijt van door al die open grenzen.quote:"Nederland krijgt er de haven Antwerpen bij, een luchthaven,
Mja. Dus?quote:we hebben cultureel veel met elkaar gemeen,
Waar baseert hij dat op?quote:het zou goed zijn voor de werkgelegenheid,
Zo veel ruimte is er nou ook weer niet in België.quote:het zou ruimte geven,
En de Vlamingen willen graag hun schoolsysteem goed en belastingen laag houden denk ik. Dus liever geen NLse invloed.quote:hun schoolsysteem is goed, de belastingen zijn lager"
hij zakt nogal hard in de peilingen, nu dus even een andere boeg, het woord moslim komt in het hele bericht niet voorquote:Op maandag 12 mei 2008 09:18 schreef Dodecahedron het volgende:
Wilders probeert heel erg om reacties te ontlokken aan linkse opiniemakers dat hij op de NSB lijkt. Dan kan hij weer mooi de gebeten hond spelen.
Ga maar vast hamsteren want vandaag of morgen rollen de tanks je straat in.quote:Op maandag 12 mei 2008 09:20 schreef Athmozz het volgende:
laat het hem eens aan de Vlamingen vragen. Kan hij zich de kosten van dat onderzoek besparen...
Nog liever met de walen dan met de Nederlanders, anders wordt de huizenmarkt hier ook een zootje & stijgen de belastingen. Als er al voordelen zijn mag hij ze mij wel eens aantonen
Verder zie je op dat kaartje dat hij brussel er ook bij neemt. Aardig; want brussel is franser dan dat het vlaams is.
In België zijn de belastingen hoger.quote:Op maandag 12 mei 2008 08:58 schreef Sjonnjoop het volgende:
Alleen voor de Belgen zijn er wat minder voordelenHoge belastingen, slechter onderwijs, dure huizen en auto's enz enz. fantastisch plan weer van gekke geertje
Och, als de Vlamingen willen dan vind ik het prima. Best gezellig en lekkere bieren en vrouwkes.quote:Op maandag 12 mei 2008 08:50 schreef Ziggenmufter het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Goed idee, praten kan altijd.
Ja, daarom gaan al die rijkere mensen natuurlijk vanuit Nederland in Belgie wonen. Ze willen gewoon meer belasting betalen...quote:
In België zijn de belastingen hoger...quote:Op maandag 12 mei 2008 10:03 schreef Ixnay het volgende:
Voor Zuid-Limburg zou het wel mooi zijn.
Dan zou je eens kunnen overwegen om in Vlaams Limburg te gaan werken.
En dan ben je niet meer afhankelijk van dat kleine strookje Nederland waar je werk in moet gaan zoeken.
Maar die hoge belastingen, dure huizen etc. zien ze niet zitten in Vlaanderen denk ik.
ZIJ krijgen de haven van Rotterdam erbij, ZIJ krijgen Schiphol erbij, ZIJ krijgen normale wegen, ZIJ krijgen meer ruimte, etc. Het is natuurlijk een wisselwerking, en aangezien Nederland rijker en groter is hebben zij wat dat betreft meer voordeel.quote:Op maandag 12 mei 2008 10:06 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik heb er helemaal niks op tegen, maar dat zeg ik vanuit een emotioneel oogpunt. Ik vind Vlamingen toch altijd een beetje het kleine broertje die we uit het oog zijn verloren omdat hij zo opstandig was gaan doen 200 jaar geleden. (De vlamingen zullen dit wat anders zien, gok ik)
Maarja, uit economisch/politiek oogpunt......? Je krijgt een luidere stem binnen de EU. En verder: Ehh...tsja.
Wel leuk hoe Wilders hoe wilders in het artikel vervolgens alleen maar positieve punten voor nederland weet te benoemen, maar geen voor de Vlamingen. WIJ krijgen haven van Antwerpen erbij. WIJ krijgen lagere belastingen. WIJ hebben meer ruimte. WIJ krijgen meer werkgelegenheid. Vraag me af wat die Vlamingen er voor terugkrijgen... behalve hoofdpijn omdat ze ineens minder ruimte hebben, minder werkgelegenheid, etc.
Dat heeft te maken met de vermogenskant. Qua inkomstenbelasting is Nederland voordeliger, ook qua bedrijfsbelastingen.quote:Op maandag 12 mei 2008 10:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, daarom gaan al die rijkere mensen natuurlijk vanuit Nederland in Belgie wonen. Ze willen gewoon meer belasting betalen...
Ja, daarom gaan al die rijkere mensen natuurlijk vanuit Nederland in Belgie wonen. Ze willen gewoon meer belasting betalen...quote:Op maandag 12 mei 2008 10:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In België zijn de belastingen hoger...
Voordeel?! Dat Nederland groter en rijker is, is juist in hun nadeel. In zo'n fusie neemt Nederland dan telkens de leiding.quote:Op maandag 12 mei 2008 10:09 schreef Kogando het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een wisselwerking, en aangezien Nederland rijker en groter is hebben zij wat dat betreft meer voordeel.
Nog een voorbeeldje: in belgië is de VAT 21%...quote:Op maandag 12 mei 2008 10:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, daarom gaan al die rijkere mensen natuurlijk vanuit Nederland in Belgie wonen. Ze willen gewoon meer belasting betalen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |