Vind alle links dan maar.. wikipedia geeft de vertaling Nederlands Noorse(of omgekeerd) namelijk vaker niet dan wel... (en ik hoop dat je bekend bent met alle fouten in Wikipedia?!) Nee, dit was dus inderdaad geen nuttige inbreng... Misschien kan je volgende keer de link meegeven als je voelt dat die juist is, want zoals je zegt: links mogenquote:Op woensdag 4 juni 2008 10:15 schreef Keksi het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat kan jij miepen! Als iemand een nederlandse vertaling wilt hebben dan wikipedia 't en druk op Nederlands aan de linkerkant.
Weet 't, geen nuttige inbreng maar links mogen hier in alle talen.
De enige die er zich druk over maakt dat ik wat Noorse text heb gequote ben jij. De informatie was bedoeld voor jou, en aangezien je Noors kan, zie ik (nog steeds) het probleem niet.quote:Op woensdag 18 juni 2008 01:23 schreef Musje456 het volgende:
Fogel: jij gaf als eerste een Noorse tekst... we zitten op een Nederlandse site (lees zelf alles nog maar eens terug over het hoe en waarom)
Inderdaad, bedankt. Ik hoop dat jij je ook goed thuis voelt in Skien.quote:Alles is relatief blijkbaar... Elke plek heeft wel wat. Blijkbaar zit jij nu op de juiste plek voor jou en je kinderen... Daar ben ik blij om
http://www.liveleak.com/view?i=663_1212616080quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:59 schreef MevrouwLili het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Oslo als 'grote' stad reuze mee vond vallen, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik uit Rotterdam kom. Ik vond het daar juist gemoedelijk en niet zo extreem druk als in Rotterdam. Voor mij zelfs ietwat dorps. En het is gewoon een feit dat elke stad die een station heeft, junks kent. De een wat meer dan de ander, maar ik voelde me in Oslo erg veilig. Maar, dat werd wel minder en minder naarmate de zomer kwam (en dus de bussen oostblokkers). Wat een vervuiling van de stad... stikzonde, al dat straatvuil op toeristenvisum. En die Noren zijn een heel makkelijk doelwit, want ze zijn erg naief tegenover diefstal, zakkenrollers en bedelaars.
Bedankt! Ik heb er meteen even op gekeken. Zo'n half jaar in het buitenland is natuurlijk ook een mooie reden om een nieuwe sport te proberen .quote:Op donderdag 19 juni 2008 21:21 schreef MevrouwLili het volgende:
Leuk zeg! Ik ben net terug van 10 maanden Oslo, en dat was veel te kort, heb het erg naar mijn zin gehad.
Noors leer je inderdaad op de uni, maar dat gaat erg traag (zitten namelijk altijd mensen in de klas die al slechts engels spreken). Ga idd op een club/sport, dan gaat het erg snel. Idrett qwebsite geeft veel info. Is dezelfde organisatie die ook de studentenhuizen regelt. Als je op de Noorse site kijtk staat daar veel meer info. Het is wel Noors, maar met wat fantasie kom je daar wel uit. Lidmaatschap kost 650 NOK voor een student per semester, zo'n 80 euro. En dan heb je toegang tot vrijwel alles, ook zogenaamde drop-inn courses.
Mooi zo, ik was al bang dat ik zonder enige vorm van OV moest rondreizen...quote:Als student kun je met je bewijs van inschrijving een maandkaart kopen voor 430 NOK. Die geldt in alle openbaar vervoer binnen de stadsgrenzen en dat is vrijwel altijd genoeg.
Hier heb ik wel iets over gelezen. Zijn dat ook studenten die de hutten onderhouden? Of gaat dat weer via de Uni? Ik ben nooit zo'n wandelaar geweest, maar als ik in Noorwegen zit moet ik me er maar aan overgeven. Binnenkort maar eens goede schoenen aanschaffen.quote:Nog wat tips: een DNT-lidmaatschap. DNT is een organisatie die een groot aantal hutjes (hytte) heeft in de bossen ten noorden van Oslo. Ik ben heel vaak met een groepje studenten naar zo'n hutje geweest: wandelend of skiend erheen, wijn en eten mee (daar liggen dekens, kookgerei etc)... Enorm gezellig. Lidmaatschap kost zo'n 280 NOK dacht ik, en dan kun je dus gratis gebruik maken van die hutjes, zoveel je wil.
Betaalbaar bier, dat gaat nog een probleem wordenquote:Verder speelt er elke zondagavond een vreselijk leuk bandje in Blå (betekent blauw). Het is een beetje een folk/jazz/gypsy/rockbandje. Gratis toegang, betaalbaar bier en enorm veel sfeer en leuke mensen. Ze heten Frank Znort Quartet, een echt aanrader.
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar een paar jaar geleden hadden ze iedere maandagavond een Open Mic night bij Route 66 / Palladium (weet nog steeds niet welke van de twee de officiele naam is...). Ligt in Kirkegate, aan Karl Johansgt. (niet te verwarren met Kirkeveien, die voornamelijk door Majorstuen loopt).quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:21 schreef Gwyarek het volgende:
Betaalbaar bier, dat gaat nog een probleem wordenIn ieder geval alvast een tentje, bedankt!
Ben nu echt de inschrijving aan het afronden. Heb mij van de week aangemeld voor de Student Housing. Weet jij toevallig of je van tevoren een vaste kamer krijgt? Volgens mij las ik ook, dat je er bij aankomst een kan uitzoeken
Weet nu zo 1-2-3 geen vragen meer, maar als ik ze nog heb dan hoor je het wel.
Maar die tasjes uit de supermarkt zijn nou net superhandig als afvalzakken! Ze passen bijvoorbeeld precies in de blauwe rechthoekige afvalemmers van de IKEAquote:Op vrijdag 20 juni 2008 19:41 schreef MevrouwLili het volgende:
Als je vantevoren zelf wat Noors wil leren, dan is er een cursus ergens op het net, Teach Yourself, met wat mp3's ook. Ik heb het bekeken (mijn zus wil Noors leren) en het ziet er echt prima uit. Kun je in elk geval nee bedanken voor een tasje in het Noors (Noren houden erg van tasjes kopen...)
*kick*quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:23 schreef FoxHunter. het volgende:
Ik heb familie wonen in Arendal (ca. 20 familieleden) en Oslo (5 familieleden). Een oom van mij is hier op jonge leeftijd heen verhuisd en woont er inmiddels al meer dan 40 jaar.
Nu loop ik hier (Arendal) stage en woon ik bij de familie in, erg leuk. Hiervoor een half jaar in Zweden gewoond (minor-studie voor de HBO opleiding die ik volg), dat maakte het voor mij ook stukken makkelijker om de Noorse taal op te pakken, die ik nu best goed beheers. Zowel op werk, vrije tijd en met de familie spreek ik alleen Noors.
Over een maandje weer terug naar NL, en wanneer ik mijn studie over een jaar heb afgerond is de kans erg groot dat ik hier terugkom! Het bevalt mij erg goed
Het thema is om georganiseerd te gaan emigreren naar een klein dorp ergens op een afgelegen plek?quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:03 schreef MewBie het volgende:
Volgende maand naar de infodag over emigreren naar Noorwegen
Neuh, meer de algemene zaken als onroerend goed, kosten, belastingen, werken, etc. Dat soort dingen die bij een emigratie komen kijken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het thema is om georganiseerd te gaan emigreren naar een klein dorp ergens op een afgelegen plek?
De vacatures die zei hebben zijn ook helemaal niks voor mijquote:Op zondag 10 augustus 2008 19:31 schreef Fogel het volgende:
Deze infodag neem ik aan?
http://norsk.nl/infodag/
Geen enkele van de plekken die ze 'aanbeiden' op hun frontpage zou ik willen wonen. Ja, het is er misschien mooi, maar dat weegt niet op tegen het feit dat je enkele uren rijden van de bewoonde wereld af bent. Kan je beter in of dichtbij een stad gaan wonen en een vakantiehuis in een van die dorpjes kopen...
Maar dat is natuurlijk mijn mening
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |