abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO maandag 26 mei 2008 @ 12:43:16 #256
22592 crew  Ole
pi_58917013
Omdat hij het in het Engels zei?

iig hoorde ik "Surinam"
Of het was Surinaams. We zoeken het nog even op
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 26 mei 2008 @ 12:52:03 #257
127004 maril
Smeetsfan
pi_58917234
Uit de reacties te lezen heeft Ronald de Boer zn pr beter voor elkaar dan Winston Bogarde, afijn ik kijk daar dus doorheen, neemt niet weg dat Bogarde een angry man is, ben alleen al benieuwd hoe dat komt zoveel agressie.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  maandag 26 mei 2008 @ 12:55:11 #258
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_58917315
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:45 schreef TerroRobbie het volgende:
Overigens op een gegeven moment zie je beelden dat Bogarde de CL omhoog houdt en staat er bij de ondertiteling "Suriname deze is voor jou" of iets van die strekking. Maar die woorden haal ik er absoluut niet uit eerlijk gezegd.
naf yu bigi sranan
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_58917364
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:43 schreef Ole het volgende:
Omdat hij het in het Engels zei?

iig hoorde ik "Surinam"
Of het was Surinaams. We zoeken het nog even op
3.35

Ik hoor alleen:
JAAAAAAAAA
Love u, love u love u.
Love u brother
pi_58917407
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:55 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

naf yu bigi sranan
Nou dat hoor ik er niet in hoor
  Moderator / Miss SHO maandag 26 mei 2008 @ 13:06:20 #261
22592 crew  Ole
pi_58917576
nee idd, ik hoor het ook niet
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 26 mei 2008 @ 13:08:15 #262
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_58917618
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:52 schreef maril het volgende:
Uit de reacties te lezen heeft Ronald de Boer zn pr beter voor elkaar dan Winston Bogarde, afijn ik kijk daar dus doorheen, neemt niet weg dat Bogarde een angry man is, ben alleen al benieuwd hoe dat komt zoveel agressie.
Iedereen kan er wel doorheen kijken, wij snappen ook wel dat Bogarde sociaal wat minder sterk overkomt, maar achter die façade van een angry man zie ik nog steeds een paranoïde mongool die achter elke boom een KKK'er ziet.
Gourmetten of steengrillen?
pi_58918086
Net even alles na gekeken:
Eerste uitzending over '88 was prachtig. Wát een mensenmassa.

Tweede uitzending over '76 vond ik leuk, maar niet meer dan dat. Er werd mij te veel doorgezeurd over die scheidsrechter.

De uitzending van gisteren vond ik heel erg interessant. Het blijft natuurlijk zonde dat de donkere spelers zich zo achtergesteld voelden, want het was in feite een prima groep. Dat zag je vooral goed in de wedstrijd tegen Ierland op Anfield. Aan de andere kant is het natuurlijk te gek voor woorden dat de ene basisspeler zes keer zoveel verdiend als de andere basisspeler bij Ajax. Verder sloeg die Croky-affaire helemaal nergens op natuurlijk. Typisch dat Veldman en Bogarde niet wilden tekenen. Van Kluivert had ik dat niet verwacht. Bij Kluivert heb ik ook altijd het gevoel gehad dat hij er niet zo mee bezig was, maar er maar een beetje achteraan hobbelde.

De aflevering van volgende week lijkt me ook erg interessant. Al met al een leuke serie. Dit kan Tom Egbers wel .
  maandag 26 mei 2008 @ 13:44:26 #264
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_58918467
Het was geen zwart - wit kwestie. En ook niet oud - jong. Bepaalde spelers (Blind, De Boer) gedroegen zich in de ogen van anderen (Davids, Kluivert, Seedorf maar ook Bergkamp) onplezierig.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_58918676
Die foto was wel schrijnend.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 26 mei 2008 @ 14:02:05 #266
127004 maril
Smeetsfan
pi_58918863
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:28 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Net even alles na gekeken:
De aflevering van volgende week lijkt me ook erg interessant. Al met al een leuke serie. Dit kan Tom Egbers wel .
Ik neem aan dat je de presentatie bedoeld, want iemand anders maakt de documentaire.
pi_58918958
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:53 schreef Roi het volgende:
Die foto was wel schrijnend.
Idd
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  Redactie Games maandag 26 mei 2008 @ 14:06:28 #268
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_58918980
Toch wel een goede aflevinrg gister. Zoals ik het nu bekijk is dit toen toch wel helemaal langs me heen gegaan.
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
pi_58919132
Ik spaarde in die tijd braaf mn Croky voetbalflippos en dacht dat het allemaal vrienden waren die bij Ajax zaten
pi_58919176
quote:
Op maandag 26 mei 2008 14:02 schreef maril het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de presentatie bedoeld, want iemand anders maakt de documentaire.
Dat bedoel ik ook. Ook de interviews ed.
pi_58920673
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:28 schreef groenen het volgende:
John Veldman weigerde ook te tekenen voor dat Croky contract
quote:
Op maandag 26 mei 2008 10:56 schreef kalinho het volgende:
Ghehe ook die de Boer

"" Ja uhh in principehhh, ja die jongen was net 16 ennuhhh..."

Ik kan er uren naar luisteren
  maandag 26 mei 2008 @ 17:41:58 #272
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58923009
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:03 schreef Barca het volgende:
Tip: lees de biografieën van Kluivert én vooral Seedorf.

Waarom beiden niet in de docu te zien waren? Of ze zijn tot andere inzichten gekomen of ze hebben zoiets van "het is geweest, lang geleden, te lang geleden". Je moet niet achterom maar vooruit kijken.
Wat staat in die biografiën? Over discriminatie en achterstelling die ze ontmoet hebben he?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 26 mei 2008 @ 18:12:11 #273
30220 Barca
pi_58923524
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat staat in die biografiën? Over discriminatie en achterstelling die ze ontmoet hebben he?
Lees ze nou maar!
pi_58923653
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat soort gasten zien overal koloniale structuren in. Ik begrijp het wel hoe dat zo komt. Vooral omdat kolonialisme vaak niet iets was van puur blank tegen zwart. Het is een pijnlijke historie (90% van de Surinaamse bevolking stammen van slaven af) zonder dat je het makkelijk kunt vatten.
Dat soort gasten....laten we het gewoon ff bij Bogarde houden....Bogarde is geen spreekbuis voor de surinaamse gemeenschap en ik betwijfel of hij hier ook voor de andere surinaamse jongens mag spreken....

Laten we maar beperkt houden tot wat er in de uitzending werd gezegd en de historische betekenis van kolonialisme achterwege laten....en ik weet niet waar jij geschiedenisles hebt gehad maar 90% van de surinaamse bevolking stamt van slaven af???

In tegenstelling tot wat men in het algemeen in Nederland denkt bestaat de surinaamse bevolking niet alleen maar uit nakomelingen van afrikanen die daar als slaven werden ingevoerd en al helemaal niet voor 90%.... zie bijvoorbeeld op de wikipediapagina van Suriname en bekijk daar eens het 'kopje' bevolking en pas wanneer de stadscreolen en boslandcreolen bij elkaar optelt kom je procentueel net boven de 30%.....

Alhoewel Andere Tijden Sport een goed beeld dacht door aan de ene kant 'de zwarte Bogarde' tegenover 'de witte de Boer' neer te zetten, gaf Guus Hiddink de kern van de zaak perfect weer: de pijn zat hem met name in de financiële verschillen tussen de witte spelers en zwarte spelers van AJAX en daar valt best wel iets voor te zeggen...de bijdragen van spelers zoals Davids (sinds 91/92), Seedorf (92/93), Kluivert (93/94), Reiziger (94/95), Bogarde (94/95) waren minstens (of in sommige gevallen zelfs groter) even groot als die van de Boertjes, Blind en Litmanen...

Al die afweerargumenten van sommige fokkers dat het nog jonge spelers waren en de anderen draaiden al langer mee zijn nonsens....voor kwaliteit en prestaties moet je gewoon goed beloond worden....

Bogarde en (misschien anderen) hadden beter hun woede kunnen richten op penningmeester Arie van Os die waarschijnlijk dacht bepaalde spelers te kunnen blijven onderbetalen....en vervolgens Arie van Os die advies vraagt aan Blind en de Boertjes over wie wel en wie niet een A-contract moet krijgen dan is het niet vreemd als je irritatie/woede t.o.v. Arie van Os zich ook richt op de spelers die blijkbaar daarover hun mening mochten geven..
pi_58923738
P.S.: Bogarde zei bij het optillen van de Europa Cup: "Naf yu, Naf yu, Naf yu Sranan"

Wat betekent: voor jou, voor jou, voor jou Suriname...
  maandag 26 mei 2008 @ 19:02:23 #276
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58924485
Barca, waarom kun je het gewoon niet even kort zeggen? Het zou redelijk nuttig zijn aangezien driekwart hier -incluis mijzelf- loopt te speculeren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 26 mei 2008 @ 19:14:35 #277
30220 Barca
pi_58924737
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:02 schreef Klopkoek het volgende:
Barca, waarom kun je het gewoon niet even kort zeggen? Het zou redelijk nuttig zijn aangezien driekwart hier -incluis mijzelf- loopt te speculeren.
De manier waarop je het vraagt is ontzettend suggestief. Als ik zeg wat er in staat kom je met een reactie als "Ach, allemaal dom gelul. Die jongens zijn eikels en hopen door nu te janken op sympathie."

Fok!kers die oprecht geïnteresseerd zijn gaan naar de boekhandel of de bibliotheek.

Aangezien ik de boeken niet meer in mijn bezit heb kan ik de belangrijke passages niet citeren.
  maandag 26 mei 2008 @ 19:40:15 #278
67174 Dos37
Come on Twente
pi_58925281
Die laatste vond ik nietzo leuk. Ze hadden meer mensen aan het woord moeten laten.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 26 mei 2008 @ 19:44:37 #279
30220 Barca
pi_58925386
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:40 schreef Dos37 het volgende:
Die laatste vond ik nietzo leuk. Ze hadden meer mensen aan het woord moeten laten.
Maar wilden die wel hun zegje doen?
pi_58925595
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:40 schreef Dos37 het volgende:
Inderdaad, maar wie heeft zin om op tv daarover te vertellen ..
en dan nog, degene die wel een woordje doen, vertellen het natuurlijk ook gekleurd.
Het is vooral amusement, geen wetenschap ofzo.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  maandag 26 mei 2008 @ 19:58:59 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58925657
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:14 schreef Barca het volgende:

[..]

De manier waarop je het vraagt is ontzettend suggestief. Als ik zeg wat er in staat kom je met een reactie als "Ach, allemaal dom gelul. Die jongens zijn eikels en hopen door nu te janken op sympathie."

Fok!kers die oprecht geïnteresseerd zijn gaan naar de boekhandel of de bibliotheek.

Aangezien ik de boeken niet meer in mijn bezit heb kan ik de belangrijke passages niet citeren.
Lees het topic eens door. Ik geef juist constant aan dat ik Bogarde het voordeel van de twijfel wil geven. Ik heb me dood zitten ergeren aan gasten die toen de docu 5 minuten onderweg al Bogarde afserveerden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 26 mei 2008 @ 20:00:57 #282
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58925690
En wat nou suggestief? Ik stel me nog wel kwetsbaar op door toe te geven dat ik liep te speculeren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_58925814
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:44 schreef Barca het volgende:
Maar wilden die wel hun zegje doen?
Nee tuurlijk niet Waarschijnlijk schamen Kluivert enzo zich er nu voor. En als ze nog een blanke hadden gevraagd wilde Bogarde niet meewerken dan was het 2 tegen 1 en das niet eerlijk! Rascisten!11
  maandag 26 mei 2008 @ 20:20:44 #284
30220 Barca
pi_58926100
Nou vooruit. En niet alleen voor jou Klopkoek. Oh ja, bij voorbaat: ik doe het uit het hoofd want ik heb de boeken niet meer. Bio Bogarde heb ik nooit gelezen.

Seedorf: gaf aan dat Blind! het ten onrechte als een zwart - wit kwestie zag. Het waren dus niet de jongens van de kabel (Waar Veldman niet bij hoorde, en Bogarde werd er wel bijgehaald maar zat niet in dat hokje toen de term voor het eerst viel: interview met Davids, Seedorf en Kluivert. De betekenis is ook enorm overdreven.) die zielig deden dat zij als donkere spelers ondergewaardeerd werden.

In Engeland was het niet zwart vs wit. Want ook Bergkamp had kritiek op De Boertjes en vooral Blind.

De hele situatie was al begonnen met de praatjes tussen Van Gaal, De Boertjes en Blind. Zij hadden, in de ogen van Seedorf, een negatieve invloed op de opstelling. Ze waren daarbij te weinig kritisch op zichzelf en overdreven kritisch op anderen. (CL finale)

Kluivert: vindt dat hij ten onrechte is afgeserveerd als international. Hij voelt alsof men denkt dat hij onvoldoende moeite doet om gezond en fit te zijn. Hij zegt dat hij wel zijn best doet. En altijd heeft gedaan. (Bijlage in boek: overzicht wedstrijden en doelpunten)

Verder spijt het hem nog altijd dat hij dhr. Putman dood reed en hij daarover nooit met de familie heeft gesproken. Ook van zijn flirts heeft hij spijt. Hij houdt nog veel van Angela. (Of dat nu nog zo is nu hij Rosanna heeft betwijfel ik.) Ze blijft echter de moeder van 3 van zijn kinderen.

Het is in beide boeken dus geen gejammer van "ik word gediscrimineerd". De boeken zijn zoals de personen: wijs (Seedorf) en geestdriftig (Kluivert).
  maandag 26 mei 2008 @ 20:29:31 #285
188012 Breach
Is Goed
pi_58926294
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:20 schreef Barca het volgende:
Nou vooruit. En niet alleen voor jou Klopkoek. Oh ja, bij voorbaat: ik doe het uit het hoofd want ik heb de boeken niet meer. Bio Bogarde heb ik nooit gelezen.

Seedorf: gaf aan dat Blind! het ten onrechte als een zwart - wit kwestie zag. Het waren dus niet de jongens van de kabel (Waar Veldman niet bij hoorde, en Bogarde werd er wel bijgehaald maar zat niet in dat hokje toen de term voor het eerst viel: interview met Davids, Seedorf en Kluivert. De betekenis is ook enorm overdreven.) die zielig deden dat zij als donkere spelers ondergewaardeerd werden.

In Engeland was het niet zwart vs wit. Want ook Bergkamp had kritiek op De Boertjes en vooral Blind.

De hele situatie was al begonnen met de praatjes tussen Van Gaal, De Boertjes en Blind. Zij hadden, in de ogen van Seedorf, een negatieve invloed op de opstelling. Ze waren daarbij te weinig kritisch op zichzelf en overdreven kritisch op anderen. (CL finale)
Ik kan me hier wel in vinden. En nogmaals voor de mensen die de biografie van Seedorf niet gelezen hebben: zorg dat je dat ding leest. Elke voetballiefhebber moet dit gelezen hebben. Bovendien is het geschreven door Simon Zwartkruis die dit prachtig en eerlijk gedaan heeft. Het is daardoor geen goedkope monoloog van Seedorf geworden, maar worden alle kanten van zijn leven belicht.

Overigens is dat hele verhaal over 'de kabel' totaal verdraaid en aangedikt door de media.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  maandag 26 mei 2008 @ 20:36:54 #286
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_58926435
quote:
Op maandag 26 mei 2008 14:06 schreef Fathom het volgende:
Toch wel een goede aflevinrg gister. Zoals ik het nu bekijk is dit toen toch wel helemaal langs me heen gegaan.
Ja mij ook toentertijd. Ik hoopte dat ondanks dat 'akkefietje' het EK gewonnen zou worden. Wist nooit dat het zo'n grote ellende daar toen was .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 26 mei 2008 @ 20:42:46 #287
30220 Barca
pi_58926579
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:29 schreef Breach het volgende:

[..]

Ik kan me hier wel in vinden. En nogmaals voor de mensen die de biografie van Seedorf niet gelezen hebben: zorg dat je dat ding leest. Elke voetballiefhebber moet dit gelezen hebben. Bovendien is het geschreven door Simon Zwartkruis die dit prachtig en eerlijk gedaan heeft. Het is daardoor geen goedkope monoloog van Seedorf geworden, maar worden alle kanten van zijn leven belicht.

Overigens is dat hele verhaal over 'de kabel' totaal verdraaid en aangedikt door de media.
Ik had 'm ooit gekocht en tijdje terug (tot mijn spijt) verkocht. Evenals de bio over Kluivert. Ook de moeite waard.

Over Seedorf: heel wat mensen in zijn omgeving, zelfs zijn ouders, zeiden dat hij maar moest stoppen met oranje "ze (volk) willen je niet!" maar Clarence heeft zich altijd voor minstens 100% ingezet.

Wij Nederlanders zijn te veel "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg". Seedorf, ik heb nog met hem gevoetbald (denk er met pijn aan terug), is gewoon intelligent en initiatief rijk. De uitlatingen dat hij arrogant is zijn nergens op gebaseerd.

En inderdaad de kabel ... GAAP!! Zo opgeblazen!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 mei 2008 @ 21:05:17 #288
862 Arcee
Look closer
pi_58927049
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:12 schreef Arcee het volgende:
Paar flitsen nog maar gezien, dus op uitzendinggemist helemaal kijken. Zag er weer boeiend uit.
Net even gekeken.

Bogarde over die Croky chips.:')

Ja, zo gaat dat, Winston, ondernemende mensen regelen iets en azijnpissers zoals jij blijven dan verzuurd langs de zijlijn staan.:')

Oh, trouwens: wat kon Seedorf nou gebeuren toen hij van elf meter schoot?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 26 mei 2008 @ 21:09:55 #289
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_58927134
quote:
Op maandag 26 mei 2008 18:19 schreef Pulu het volgende:

[..]

Dat soort gasten....laten we het gewoon ff bij Bogarde houden....Bogarde is geen spreekbuis voor de surinaamse gemeenschap en ik betwijfel of hij hier ook voor de andere surinaamse jongens mag spreken....

Laten we maar beperkt houden tot wat er in de uitzending werd gezegd en de historische betekenis van kolonialisme achterwege laten....en ik weet niet waar jij geschiedenisles hebt gehad maar 90% van de surinaamse bevolking stamt van slaven af???

In tegenstelling tot wat men in het algemeen in Nederland denkt bestaat de surinaamse bevolking niet alleen maar uit nakomelingen van afrikanen die daar als slaven werden ingevoerd en al helemaal niet voor 90%.... zie bijvoorbeeld op de wikipediapagina van Suriname en bekijk daar eens het 'kopje' bevolking en pas wanneer de stadscreolen en boslandcreolen bij elkaar optelt kom je procentueel net boven de 30%.....

Alhoewel Andere Tijden Sport een goed beeld dacht door aan de ene kant 'de zwarte Bogarde' tegenover 'de witte de Boer' neer te zetten, gaf Guus Hiddink de kern van de zaak perfect weer: de pijn zat hem met name in de financiële verschillen tussen de witte spelers en zwarte spelers van AJAX en daar valt best wel iets voor te zeggen...de bijdragen van spelers zoals Davids (sinds 91/92), Seedorf (92/93), Kluivert (93/94), Reiziger (94/95), Bogarde (94/95) waren minstens (of in sommige gevallen zelfs groter) even groot als die van de Boertjes, Blind en Litmanen...

Al die afweerargumenten van sommige fokkers dat het nog jonge spelers waren en de anderen draaiden al langer mee zijn nonsens....voor kwaliteit en prestaties moet je gewoon goed beloond worden....

Bogarde en (misschien anderen) hadden beter hun woede kunnen richten op penningmeester Arie van Os die waarschijnlijk dacht bepaalde spelers te kunnen blijven onderbetalen....en vervolgens Arie van Os die advies vraagt aan Blind en de Boertjes over wie wel en wie niet een A-contract moet krijgen dan is het niet vreemd als je irritatie/woede t.o.v. Arie van Os zich ook richt op de spelers die blijkbaar daarover hun mening mochten geven..
ja toch ai
colours of my home
  maandag 26 mei 2008 @ 21:11:53 #290
164217 Roflbroek
Schwalbe Koning
pi_58927178
Ik heb net die docu van Bogarde gezien.
Wat maakt die man het zichzelf moeilijk zeg.
Ik vind het trouwens wel tof dat hij trainer wil gaan worden. Dat kunnen nog leuke persconferenties gaan worden in de toekomst.
I would sooner fail than not be among the greatest.
  maandag 26 mei 2008 @ 21:21:57 #291
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58927420
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:20 schreef Barca het volgende:

Mja, hiermee bevestig je een *klein* beetje wat ik al vermoedde: met (openlijk) racisme had het niet zoveel te maken maar het is wel begrijpelijk waarom Bogarde het zo opvatte.
quote:
Kluivert: vindt dat hij ten onrechte is afgeserveerd als international. Hij voelt alsof men denkt dat hij onvoldoende moeite doet om gezond en fit te zijn. Hij zegt dat hij wel zijn best doet. En altijd heeft gedaan. (Bijlage in boek: overzicht wedstrijden en doelpunten)

Verder spijt het hem nog altijd dat hij dhr. Putman dood reed en hij daarover nooit met de familie heeft gesproken. Ook van zijn flirts heeft hij spijt. Hij houdt nog veel van Angela. (Of dat nu nog zo is nu hij Rosanna heeft betwijfel ik.) Ze blijft echter de moeder van 3 van zijn kinderen.

Het is in beide boeken dus geen gejammer van "ik word gediscrimineerd". De boeken zijn zoals de personen: wijs (Seedorf) en geestdriftig (Kluivert).
Kluivert lijkt me er ook geen type voor nee.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 26 mei 2008 @ 21:37:59 #292
30220 Barca
pi_58927785
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mja, hiermee bevestig je een *klein* beetje wat ik al vermoedde: met (openlijk) racisme had het niet zoveel te maken maar het is wel begrijpelijk waarom Bogarde het zo opvatte.
[..]

Kluivert lijkt me er ook geen type voor nee.

Inderdaad, van racisme was geen sprake. Onder de lage aanbiedingen zaten ook blanke spelers. Meen dat de naam Overmars wordt genoemd.

Kluivert heeft fouten gemaakt en daar komt hij openlijk voor uit.

Hij had op het moment dat hij ooit in Holland sport kwam slechts een sms gestuurd (hij schrijft in zijn boek over de toevallige ontmoeting in het Ocura hotel met mevrouw en dochter Putman). Maar ... hoe kun je (WIlfried de Jong) bepalen wanneer Kluivert contact dient op te nemen met de familie?!
pi_58927883
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:37 schreef Barca het volgende:

[..]

Inderdaad, van racisme was geen sprake. Onder de lage aanbiedingen zaten ook blanke spelers. Meen dat de naam Overmars wordt genoemd.

Kluivert heeft fouten gemaakt en daar komt hij openlijk voor uit.

Hij had op het moment dat hij ooit in Holland sport kwam slechts een sms gestuurd (hij schrijft in zijn boek over de toevallige ontmoeting in het Ocura hotel met mevrouw en dochter Putman). Maar ... hoe kun je (WIlfried de Jong) bepalen wanneer Kluivert contact dient op te nemen met de familie?!
Tsja, zoiets had ik van die De Jong wel verwacht. Het blijft ongelofelijk dat hij dat denkt te kunnen bepalen, maar ja, die man zal wel niet veranderen. Die andere vent in dat programma heeft, naar mijn mening, veel meer respect voor Kluivert dan die De Jong. En hij kan zich wel meer inleven in hoe moeilijk het voor Kluivert was en is.
  maandag 26 mei 2008 @ 21:47:09 #294
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_58928005
Er is ook nog zoiets als onbewust racisme, trouwens
colours of my home
  maandag 26 mei 2008 @ 21:52:37 #295
30220 Barca
pi_58928140
Hoewel ik gelukkig nog nooit iemand heb doodgereden snap ik wel dat hij maar wat graag de klok zou terugdraaien. Echter, de fouten van Kluivert (40 - 60 km te hard in een onverzekerde auto van een vriend, en twee weken later door rood) zijn mijns inziens meer benadrukt dan die van het slachtoffer.

Getuigen (familie op de stoep) zagen Kluivert aankomen. Het slachtoffer, chauffeur dhr. Putman, zag hem niet. Putman wilde vanuit een parkeerplaats KEREN op de weg. Dit is een BIJZONDERE VERRICHTING. De belangrijkste regel van een bijzondere verrichting: AL HET VERKEER OP DE HOOFDBAAN heeft voorrang. Het betekent niet dat je iemand mag aanrijden (doodrijden) als die een bijzondere verrichting niet goed uitvoert maar ... het slachtoffer heeft een ernstige fout gemaakt. Als hij, zoals iedereen geleerd wordt. meerdere keren in de spiegels én over zijn schouder had gekeken dan had hij Kluivert moeten zien. Dan had hij kunnen inschatten dat hij de verrichting niet kon uitvoeren voor Kluivert bij hem zou zijn.

Bovenstaande betekent niet dat ik geen begrip heb met het verdriet vande familie Putman.
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:47 schreef djnospinzone het volgende:
Ja, maar ik bedoel te zeggen dat Seedorf en Kluivert zich niet voordoen als slachtoffers van racisme. Ze voelen zich in ieder geval geen slachtoffer.
  maandag 26 mei 2008 @ 21:59:35 #296
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58928341
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:52 schreef Barca het volgende:
Hoewel ik gelukkig nog nooit iemand heb doodgereden snap ik wel dat hij maar wat graag de klok zou terugdraaien. Echter, de fouten van Kluivert (40 - 60 km te hard in een onverzekerde auto van een vriend, en twee weken later door rood) zijn mijns inziens meer benadrukt dan die van het slachtoffer.

Getuigen (familie op de stoep) zagen Kluivert aankomen. Het slachtoffer, chauffeur dhr. Putman, zag hem niet. Putman wilde vanuit een parkeerplaats KEREN op de weg. Dit is een BIJZONDERE VERRICHTING. De belangrijkste regel van een bijzondere verrichting: AL HET VERKEER OP DE HOOFDBAAN heeft voorrang. Het betekent niet dat je iemand mag aanrijden (doodrijden) als die een bijzondere verrichting niet goed uitvoert maar ... het slachtoffer heeft een ernstige fout gemaakt. Als hij, zoals iedereen geleerd wordt. meerdere keren in de spiegels én over zijn schouder had gekeken dan had hij Kluivert moeten zien. Dan had hij kunnen inschatten dat hij de verrichting niet kon uitvoeren voor Kluivert bij hem zou zijn.

Bovenstaande betekent niet dat ik geen begrip heb met het verdriet vande familie Putman.
[..]

Ja, maar ik bedoel te zeggen dat Seedorf en Kluivert zich niet voordoen als slachtoffers van racisme. Ze voelen zich in ieder geval geen slachtoffer.
Kluivert reed 70 kilometer te hard. Dan kun je wel over bijzondere verichtingen beginnen maar het maakt het uitvoeren ervan niet makkelijker erop. Je houdt daar geen rekening mee.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 26 mei 2008 @ 21:59:55 #297
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58928348
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:47 schreef djnospinzone het volgende:
Inderdaad, en ik denk dat Bogarde het zo opvatte.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 26 mei 2008 @ 22:05:04 #298
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_58928486
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:52 schreef Barca het volgende:

Je vergeet één punt. Als je te snel rijdt (of te veel gedronken hebt) dan verlies je automatisch je voorrang.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 26 mei 2008 @ 22:05:17 #299
30220 Barca
pi_58928489
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kluivert reed 70 kilometer te hard. Dan kun je wel over bijzondere verichtingen beginnen maar het maakt het uitvoeren ervan niet makkelijker erop. Je houdt daar geen rekening mee.
Hij reed tussen de 90 en 110 waar je 50 mag. Dus: 40 - 60 te hard.

Zo'n verrichting is in zo'n korte tijd niet mogelijk. Dat moet je als chauffeur kunnen inschatten. Als getuigen hem zien en al zeggen "die gaat hard, dit gaat fout" dan had de chauffeur dit al moeten hebben geconstateerd.
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Je vergeet één punt. Als je te snel rijdt (of te veel gedronken hebt) dan verlies je automatisch je voorrang.
Dat neemt niet weg dat dhr. Putman de situatie niet goed heeft ingeschat.
  maandag 26 mei 2008 @ 22:22:38 #300
127004 maril
Smeetsfan
pi_58928895
Het onderwerp wordt wel errug off topic.
pi_58929044
Ja het was de schuld van Putman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')