Wel jammer, hij zou waarschijnlijk ook naar Amsterdam komen en dan was ik wel even gaan kijken. Het is hoe dan ook een interessante man.quote:Wilders blaast eerste Fitna-debat af
ANP
gepubliceerd op 09 mei 2008 11:40, bijgewerkt op 9 mei 2008 13:12
DEN HAAG - De eerste debatavond van Geert Wilders met moslims over de anti-Koranfilm Fitna gaat niet door. De PVV-fractie heeft de bijeenkomst op 16 mei in Waddinxveen afgeblazen, omdat te weinig moslims zich ervoor hebben aangemeld.
Wilders liet vrijdag weten bedroefd te zijn. De moslimgemeenschap heeft volgens hem maandenlang om een debat ‘geschreeuwd’. Maar nu de kans zich voordoet, durft zij de confrontatie niet aan, stelt de PVV-leider.
In totaal ongeveer 175 mensen uit de regio Gouda hadden zich voor de debatavond aangemeld. Onder hen was slechts een handvol moslims, ondanks herhaalde oproepen in media aan hun adres om te komen.
Ook drie imams uit Gouda, drie radicale imams uit Amsterdam, Den Haag en Tilburg en de Goudse PvdA-wethouder Suijker van Integratie sloegen de uitnodiging om aan de discussieavond deel te nemen, af. Volgens Wilders hebben zij daarmee hun lafheid aangetoond.
De PVV vindt al met al dat er nu een te kleine basis is om ‘een constructief en open debat te houden over de reële gevaren van de islamisering van Nederland en de falende immigratie- en integratiepolitiek van de afgelopen decennia en het effect daarvan op lokaal niveau’.
Het was de bedoeling na de avond in Waddinxveen ook in de rest van het land soortgelijke debatten te houden. De PVV gaat nadenken over manieren om alsnog in debat te komen met moslims en anderen die ‘de last van de massa-immigratie moeten dragen’.
Honderdduizenden.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:37 schreef ruud_fr het volgende:
175 moslims uit de regio Gouda, valt best tegen als je je bedenkt dat er duizenden wonen
Waar heb je het over.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:41 schreef Monidique het volgende:
Hé, uebertroll Klopkoekje, je doet de moeite niet eens meer zeker?
Ik denk zelf gewoon dat het niet in de Nederlandse cultuur zit en Wilders zijn eigen populariteit heeft overschat. Met je vingertje naar moslims wijzen is enkel begrijpelijk als er tegelijkertijd wel duizenden 'blanken' zich zouden hebben aangemeld maar nu slaat het al helemaal NERGENS op.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:41 schreef Pool het volgende:
De werkelijke reden is natuurlijk dat Wilders alleen onder zijn eigen strikte voorwaarden een debat aan wilde gaan. Zonder neutrale gespreksleider, waarbij Wilders lekker zijn eigen woedeverhaal kan afsteken en vervolgens de moslims kan onderbreken en uitschelden als die iets proberen terug te zeggen. En vervolgens à la Fortuyn huilend weglopen.
Meer rond de zeven- tot tienduizend, denk ik.quote:
Net als dat er 1 Wilders teveel is. Ik zie overeenkomsten!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:05 schreef ruud_fr het volgende:
iig teveel
Precies. Volgens mij durft hij het eerder zelf niet aan.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:42 schreef DroogDok het volgende:
Wel laf dat hij de debat avond nu als nog afblaast, waarom niet gewoon door laten gaan?
Wat maakt het uit of je met 2 of 2000 moslims debatteetd?
In totaal ongeveer 175 mensen uit de regio Gouda hadden zich voor de debatavond aangemeld. Onder hen was slechts een handvol moslimsquote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:37 schreef ruud_fr het volgende:
175 moslims uit de regio Gouda, valt best tegen als je je bedenkt dat er duizenden wonen
Hij had beter gewoon kunnen komen ja, maar die imams tonen zeker hun lafheid door massaal weg te blijven. En daarna zeker wel n keer een persverklaring geven via een mediagetraind zoontje of bij een programma waar men minder kritisch is.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:26 schreef -Jean- het volgende:
Tegenvaller dat hij het afblaast. Al zaten er maar 20 moslims , had ie daarover ook media aandacht gekregen... had voor oproer gezorgt en misschien kwamen de volgende keer dan wel 40 of 80.
Zwak van Geert
En dan nog, het is eerder verstandig dan laf om niet met Wilders in discussie te gaan. Want van een discussie zal weinig komen denk ik zo. Ik snap sowieso niet waarom Wilders nu ineens wel in discussie wil, daar heeft hij het in het verleden alle ruimte voor gehad. En toen had ie geen zin. Maar nu moet er onder zijn voorwaarden ineens gesproken worden ? Dag Geert.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Er komen meerdere moslims, volgens nieuwsberichten (die zich dan weer baseren op achternamen, wat ik vreemd vind..). Twee is méér dan genoeg voor een goed debat, of op z'n minst een discussie. Daar heb je er geen 200 van nodig.
Geef eens één goede reden waarom 2 aanwezigen niet genoeg zou zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |