Op
http://www.atptennis.com/1/en/home/ staat een interviewtje met Federer van na de wedstrijd tegen Stepanek (rechtsboven aan de homepage kun je het zien in dat klein schermpje). Hij zegt nu tenminste zelf een keer dat hij veel kansen miste en aan het ploeteren was. Vaak geeft hij vooral zijn tegenstander veel credit. Dat is op zichzelf heel sportief maar dan miskent hij wel dat hij zelf niet goed speelt, vind ik. Wat ik miste in het interview was hoe het nou kwam dat hij zo de weg kwijt was. Zijn vorm moet voor RG wel wat constanter zijn dan dit.
Aan de andere kant, bij Federer is het vaak zo dat hij er op de grand slams gewoon weer straat en goed speelt. Hij heeft bij de laatste 15(!) grandslamtoernooien de halve finale bereikt. Volgens mij speelt hij liever grandslamtoernooien omdat die om drie gewonnen sets gaan en daar zegt hij over "The better player usually wins." Je hebt natuurlijk veel meer mogelijkheden in zo'n partij. Voor een subtopper op een goeie dag is het veel moeilijker om drie sets van Federer te winnen dan twee, bijvoorbeeld bij Fish en Stepanek.
Het is natuurlijk de vraag of Federer ook op RG de halve finales haalt. Maar zelfs al verliest hij in de derde ronde en verliest hij ook op Wimbledon al vroeg, dan zie ik nog niet in waarom zijn vorm niet zou kunnen terugkomen. Het kan zijn dat hij over zijn top heen is, maar ik vind het logischer dat dit de naweeën van zijn Pfeiffer zijn of dat er iets anders is, los van zijn vermogen om te tennissen.
[b]Op
dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef
TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op
maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien