quote:De speculoospasta die vorig jaar door Els Scheppers bedacht werd voor het Eén-programma De Bedenkers, blijkt een groot succes te zijn. De fabrikant van het broodbeleg, Lotus, moest de productie al meerdere keren verhogen door de hoge vraag van de supermarkten.
"We wisten dat het product goed was, maar dat de klanten er zo storm voor zouden lopen, hadden we niet verwacht", verklaart winkelketen Colruyt. Ook bij Carrefour spreken ze van 'een nooit gezien succes.'
De bedenkster, Els Scheppers, is zelf niet verrast door het enorme succes. "Bij ons thuis kon ook niemand van de speculoospasta afblijven."
quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:22 schreef maok het volgende:
Smaak lijkt me lekker, maar juist dat knisperen icm de smaak maakt speculaasjes op brood zo lekker. Dit lijkt me niets
Waar woon je? Misschien dat ik wel adres voor je kan vinden.quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:04 schreef BdR het volgende:
Speculoospasta uit 'De Bedenkers' een groot succes
[..]
[ afbeelding ]
Is dat ook ergens in Nederland te koop? Lijkt me wel lekker op brood..
Ik woon in het noorden van het land, in Groningen..quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:02 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Waar woon je? Misschien dat ik wel adres voor je kan vinden.
Ik heb voor je een mail gestuurd naar een persoon welke het levert aan supermarkten.quote:Op donderdag 8 mei 2008 18:51 schreef BdR het volgende:
[..]
Ik woon in het noorden van het land, in Groningen..
Bedankt voor de info.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 08:18 schreef arj1o1 het volgende:
C1000 Mulder in Beilen (Drenthe) zou de enige zijn waar ze het momenteel hebben. Wegens het enorme succes kan de Nederlandse leverancier momenteel maar 1 tray per winkel leveren en met deze vraag is dat dus duidelijk niet genoeg.
Andere winkels in het Noorden hebben op dit moment nog geen voorraad en de verwachting was dat pas eind volgende week een nieuwe voorraad gekregen kon worden (wat ook niet genoeg zou zijn...)
Overigens eerst even bellen, mocht je naar die supermarkt willen. De bestellingen zijn op dit moment gequoteerd.
Ik ken een alternatieve leverancier die voor veel franchisers leuke producten levert..quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:55 schreef BdR het volgende:
[..]
Bedankt voor de info.Werk je bij C1000, dat je in de voorraad database kan kijken ofzo? Trouwens, wat bedoel je met gequoteerd?
Er is toch wel een verschil tussen caramel en caramelkoek?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:38 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dus het is eigenlijk een soort Bebogeen
Bebogeen = caramel smaakquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:38 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dus het is eigenlijk een soort Bebogeen
quote:Op woensdag 14 mei 2008 00:32 schreef BdR het volgende:
[..]
Bebogeen = caramel smaak
Speculoospasta = speculaas Speculoos smaak
Is dus niet hetzelfde..
Je bent dan in Belgie... Een willekeurige supermarktquote:Op woensdag 28 mei 2008 21:56 schreef erik-de-perik het volgende:
waar in de buurt van hasselt, lanaken etc kan ik die pasta krijgen??
Inderdaad, ik herinner me ook speculaaspasta van lang geleden...quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Lang, lang (bijna 20 jaar, denk ik) geleden had Calvé ook een range met allerlei boterhampasta's op de markt gebracht, waaronder speculaaspasta. De familie Baboon vond het geweldig, maar de rest van de wereld niet zo.
Klinkt lekker!quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:49 schreef zagevent het volgende:
Hebben het hier al een paar keer in huis gehad, maar het is o zo snel uitverkocht in de Delhaize.![]()
De pasta is zeer lekker, al mist het korrelige er wat. Wat vooral lekker is, is om zo'n sneetje toastbrood te roosteren, en dan op het warme broodje de pasta te smeren.
die was zooo briljant, alhoewel ik de speculoospasta heel erg waardeer, valt hij in het niet in vergelijking met de speculaaspasta die jij bedoelt..quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Lang, lang (bijna 20 jaar, denk ik) geleden had Calvé ook een range met allerlei boterhampasta's op de markt gebracht, waaronder speculaaspasta. De familie Baboon vond het geweldig, maar de rest van de wereld niet zo.
hahaha dit meen je niet! het ligt in elke supermarkt dus neem aan dat je even om je heen hebt gekeken bij andere markten :-)quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:12 schreef erik-de-perik het volgende:
Grrr.... rij ik ff 70km voor een potje speculaaspasta... is het op...!
Hier nog een fan. Ze hadden idd toen iets van 3 of 4 nieuwe pasta's, waaronder de speculaas en die was echt zo superlekker!quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ook fan was... de andere smaken waren volgens mij witte chocolade, cocos en nog iets?quote:Op zondag 15 juni 2008 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hier nog een fan. Ze hadden idd toen iets van 3 of 4 nieuwe pasta's, waaronder de speculaas en die was echt zo superlekker!Ik heb altijd gehoopt dat die nog eens terug kwam.
Is idd iets van 20 jaar terug.
Als je 'm in Den Haag komt ophalen, wil ik wel een pot voor je meenemenquote:Op zondag 15 juni 2008 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hier nog een fan. Ze hadden idd toen iets van 3 of 4 nieuwe pasta's, waaronder de speculaas en die was echt zo superlekker!Ik heb altijd gehoopt dat die nog eens terug kwam.
Ik las de TT en hoopte even dat het terug was. Man, wat was dat lekker,quote:Op zondag 15 juni 2008 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De meerwaarde is denk ik dat je niet eerst je speculaasjes in de thee of koffie hoeft te soppen, en dan over je brood te smeren, dat gaat nu directquote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:38 schreef David het volgende:
Ik heb het gisteren geproefd. Ik hou niet zo van zoet op een boterham, maar als je van speculaas op een boterham houdt, is dit wel iets goed. Hoewel ik niet echt inzie wat de meerwaarde is t.o.v. een gewone speculaas met evt. een beetje boter op je brood. Het is misschien gewoon iets handiger, maar niet per se lekkerder volgens mij.
De meerwaarde is dat je er dus geen boter meer op hoeft te smeren en het desondanks op je boterham blijft zittenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:38 schreef David het volgende:
Ik heb het gisteren geproefd. Ik hou niet zo van zoet op een boterham, maar als je van speculaas op een boterham houdt, is dit wel iets goed. Hoewel ik niet echt inzie wat de meerwaarde is t.o.v. een gewone speculaas met evt. een beetje boter op je brood. Het is misschien gewoon iets handiger, maar niet per se lekkerder volgens mij.
Dit voornemen heb ik dan eindelijk waagemaakt. Ik vind het héérlijk. Qua structuur en smaak precies zoals het hoort te zijn. Maar ik hou niet zo van brood. Ik zit te denken om het eens in een cake of een taart te verwerken.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 00:35 schreef MLI het volgende:
Ja, binnenkort eens kijken of het bij Delhaize of GB te krijgen is.
En de meerwaarde is de textuur. En doordat het een pasta is, krijgt het een romiger smaak dan speculaas + boter.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:38 schreef David het volgende:
Uhm Nettorama, Plus, en Jumbo verkopen het ook?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:37 schreef Kuukske het volgende:
Hm, ik ga binnenkort eens even de grens over voor een pot. Ik ben wel erg benieuwd.
en ALDI dusquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:40 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Uhm Nettorama, Plus, en Jumbo verkopen het ook?
Nettorama hebben we niet, Plus hebben we niet. Jumbo en Aldi kan ook wel, maar als ik toch naar België ga..quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:40 schreef arj1o1 het volgende:
Uhm Nettorama, Plus, en Jumbo verkopen het ook?
LUL NIETquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:54 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Ja goed, maar dat is niet diegene waar het in principe over gaat in dit topic..
Hoe kun je dit nou vies vinden man. Het is echt keilekkerquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:05 schreef .Sparkling. het volgende:
Omdat ik in een dorpje woon waar het vast nog maanden duurt voor de echte Speculoospasta te koop is, heb ik zo'n potje meegenomen bij de Aldi.
Vies
Prima wat kost het ?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:15 schreef ColdFeet het volgende:
Ik wil wel een pot op de post doen?
Een pot is 2,50 of zoiets. Ik weet niet waar je woont? Misschien kan ik het aan iemand meegeven als ik weer s in NL ben.quote:
Woon in Dordt en werk in Capelle aan den IJssel.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Een pot is 2,50 of zoiets. Ik weet niet waar je woont? Misschien kan ik het aan iemand meegeven als ik weer s in NL ben.
Bij de Bas vd Heijden is ie ook, daar heb ik 'm vandaan.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:30 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Woon in Dordt en werk in Capelle aan den IJssel.
ik heb hier 3 van de winkels, dus als ik een keer een potje voor je moet halen, dan geeft maar een gil hoorquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:51 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Nettorama hebben we niet, Plus hebben we niet. Jumbo en Aldi kan ook wel, maar als ik toch naar België ga... Da's zo dichtbij.
Ah, speculoos, speculaas, Vlaams/Nederlandse taalverwarring...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:45 schreef -Mellow- het volgende:
Ik snap nog steeds die o's niet....wat is er gebeurd met speculAAs?
Ik zie in Nederland anders verdomt vaak speculoos op de verpakking staan. Op mijn werk stond dat ook op de koffiekoekjesquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ah, speculoos, speculaas, Vlaams/Nederlandse taalverwarring...
Speculoos van Lotus is een koekje dat lijkt op bastognekoek.
Is met een dquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:04 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ik zie in Nederland anders verdomt vaak speculoos op de verpakking staan. Op mijn werk stond dat ook op de koffiekoekjes
my badquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is met een dKoffiekoekjes? Die met zo'n rood folietje? Ja, dat zijn dus van die speculoosjes van Lotus. En ik denk dat, als het in meerdere talen op de verpakking staat, zowel speculaas als speculoos vermeld staan (bij euroshopper ofzo). Want Fransen en Vlamingen noemen alle lichtbruine koekjes zo'n beetje speculoos
Ik zei toch, taalverwarring?
Schuddebuikjes dus.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:09 schreef Gnittoo het volgende:
vandaag een potje gekocht, ik vind dit het toch net niet. voelt heel vloeibaar en ik mis er toch iets knapperigs in.
ik stel voor: speculoos met stukjes.
Zo hoort het er gewoon uit te zien. Het bevat ook totaal geen kunstmatige toevoegingen zoals smaak- en kleurstoffen volgens het potje.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:37 schreef K-mail het volgende:
ik zag het volgens mij vandaag bij de Hoying in Eindhoven. Vond het er eigenlijk een beetje uitzien als donkere mosterd
zag em gister ook ergens voorbijkomen jaquote:Op donderdag 27 november 2008 21:27 schreef erik-de-perik het volgende:
***BREAKING NEWS***
Ik zag zojuist op Nederland 1 een reclame van Lotus Speculoospasta... Dus, nu ook in Nederland verkrijgbaar... Morgen ff naar de Appie..
Daar heb ik het al een week of 2 niet meer gezien.quote:Op donderdag 27 november 2008 21:27 schreef erik-de-perik het volgende:
***BREAKING NEWS***
Ik zag zojuist op Nederland 1 een reclame van Lotus Speculoospasta... Dus, nu ook in Nederland verkrijgbaar... Morgen ff naar de Appie..
Ja, hier ook, paar uurtjes terug.quote:Op donderdag 27 november 2008 22:55 schreef Jordy-B het volgende:
Er viel gisteren zelfs een probeerverpakking door de bus.
Lepel? Gewoon met je vingers in de potquote:Op vrijdag 28 november 2008 08:40 schreef Sorbootje het volgende:
Onze Fryske buurtsuper heeft het zelfs! Ik vind het best smakelijk, maar dan vooral zonder brood, maar gewoon op een lepel
Eh.....ja.....ik vind het eigenlijk niet zo fris, maar als er geen lepel binnen handbereik is breekt nood wettenquote:Op vrijdag 28 november 2008 12:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Lepel? Gewoon met je vingers in de pot![]()
Mijn vent lust het toch nietquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:05 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Eh.....ja.....ik vind het eigenlijk niet zo fris, maar als er geen lepel binnen handbereik is breekt nood wetten
En Pindachocoquote:Op donderdag 8 mei 2008 16:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ook een potje meegenomen bij Hoogvliet in de aanbieding. Ik was weer vergeten dat speculoos iets heel anders is dan speculaas. Belgenquote:Op zaterdag 29 november 2008 16:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ze hadden het vandaag ook in de hoogvliet bij ons.
Dus gelijk gekocht. En godzijdank (gezien het lijnen) is het niet zo lekker als ik gehoopt had. Het is aardig, maar doe mij maar gewoon lekker iets van hazelnootpasta op wit brood ofzo.
Het lijkt iig in niets op de speculaaspasta van eind jaren tachtig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |