quote:Femi is “heel blij” dat hij FC’er wordt
Oluwafemi Ajilore werd donderdag aan het einde van de middag gepresenteerd aan de media, sponsors en medewerkers van FC Groningen. Hij tekende een contract voor vijf seizoenen en is de duurste aankoop in de clubgeschiedenis. “Ik wil iets winnen met Groningen,” aldus Femi.
Onder de voetbalnaam Femi staat de 23-jarige Nigeriaan bekend. Hij is afkomstig van de voetbalschool van FC Ebedei waarmee zijn huidige club FC Midtjylland uit Denemarken een samenwerkingsverband heeft. In de Deense competitie speelde hij in vier seizoenen 76 wedstrijden. Ook speelde de controlerende middenvelder Europees voetbal met de Deense club. “Met FC Groningen wil ik prijzen winnen. Ik wil bij de top-6 van Nederland spelen, ver komen in de beker en natuurlijk weer Europees voetbal spelen. Ik ben heel blij om hier te zijn en de indruk die ik van de club en de stad heb gekregen, hebben mijn verwachtingen overtroffen. Ik heb kennis gemaakt met de trainer en de technische staf en ben vereerd dat zij het vertrouwen in mij hebben uitgesproken. Ik hoop dat ik samen met mijn teamgenoten de verwachtingen kan waarmaken in de komende seizoenen.”
Technisch manager Henk Veldmate vertelde nog iets over de achtergrond: “Femi stond al langer op ons lijstje, maar we hadden tot afgelopen winter geen vacature. Een overgang direct na het vertrek van Rasmus Lindgren was voor zijn oude club onbespreekbaar. Zij hadden net twee bepalende spelers verkocht en wilden niet onderhandelen.”
“Hij komt uit de koker van de vorige week overleden Ole Fritsen. Die was meteen overtuigd van zijn kwaliteiten. Roy Beukenkamp, Grads Fühler en ikzelf hebben hem meermalen bekeken en steeds kwamen we met positieve en enthousiaste indrukken terug. Hij is een controleur, maar niet alleen het type balafpakker. Hij kan opbouwen ook goed uit de voeten. Hij heeft uitstraling en is fysiek sterk en sterk in de duels. Hij lijdt weinig balverlies, is rustig aan de bal en wil ook graag aan de bal komen. Natuurlijk zal hij tijd nodig hebben, maar ik heb er alle vertrouwen in dat hij zich snel zal aanpassen. Vijf jaar geleden heeft hij de overstap van Nigeria naar Denemarken goed doorstaan. Hij is aangepast aan het Europese voetbal. Nu krijgt hij van ons de tijd de overstap van Herning naar Groningen te maken. Hij is opnieuw een stap, maar ik verwacht dat hij die goed zal maken.”
Hoewel zijn club gisteravond (donderdag – red.) in actie kwam, had Femi toch tijd voor de persconferentie in Euroborg. Hij is namelijk al enkele weken geblesseerd aan de hamstring. Met het herstel zit hij in de eindfase en het is niet de verwachting dat hij nog in actie komt in de laatste twee competitieduels van FC Midtjylland dat gisteravond won en een nieuw UEFA-Cupavontuur nauwelijks nog kan ontgaan.
De kans bestaat dat de Nigeriaan, die nog een doorlopend contract had tot medio 2011, een deel van de voorbereiding zal moeten missen. Ajilore behoort namelijk tot de 40-koppige selectie van Nigeria, dat net als onder meer Nederland, Argentinië en België zal deelnemen aan de Olympische Spelen in Beijing
Bron: FC Groningen
Die jongen moet zooo blij zijn dat hij bij de FC heeft mogen spelenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:10 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Wat een gelul in de ruimte van Fledder.
quote:Berg vliegt vanmiddag naar Zweden
Marcus Berg behoort niet tot de EK-selectie van zijn land, maar vertrekt vanmiddag wel naar Zweden om zich te melden bij de selectie van Jong Zweden, dat als gastland automatisch is geplaatst voor het EK in 2009. Van 25 tot en met 31 mei speelt hij in eigen land een vierlandentoernooi.
Berg treft in eigen land niet zijn ploeggenoten Stefan Nijland en Tom Hiariej. Beiden zijn doorgeschoven naar het Nederlands Beloftenelftal dat deelneemt aan het achtlandentoernooi in Toulon (20 tot en met 29 mei).
Jong Zweden treft in het vierlandentoernooi - dat achtereenvolgens in Trelleborg, Malmö en Helsingborg wordt gespeeld - Portugal, Nederland en Frankrijk.
Andere internationals in de komende periode zijn:
- Sepp De Roover (Olympische voorselectie en geselecteerd voor België-Italië op 30 mei)
- Tim Matavz (geselecteerd voor Zweden-Slovenië op 26 mei)
- Shkodran Metaj (in de voorlopige selectie van het Nederlands Beloftenelftal voor Toulon)
- Matias Cahais (behoort tot de voorselectie van 56 spelers voor het Argentijns Olympisch Elftal)
- Oluwafemi Ajilore (behoort tot de voorselectie van 40 spelers voor het Nigeriaans Olympisch Elftal)
quote:De aanklager betaald voetbal heeft FC Groningen een schikkingsvoorstel gedaan van een onvoorwaardelijke boete van 15.000 euro en voorwaardelijk één thuiswedstrijd zonder publiek met een proeftijd van één jaar. De club gaat akkoord met deze straf.
Op zondag 13 april zorgde de rookontwikkeling na een papierbrand op de noordtribune ervoor dat het competitieduel FC Groningen – Ajax vlak voor de aftrap werd uitgesteld en drie kwartier later om medische redenen werd afgelast. Drie dagen later, op woensdag 16 april, werd de wedstrijd alsnog gespeeld in Euroborg.
FC Groningen had tot donderdag 22 mei de tijd om het schikkingsvoorstel te accepteren dan wel af te wijzen. Na intern beraad heeft de club besloten de straf te accepteren.
Het is vooral leuk voor Markus dat ie naar de club van zijn dromen gaat om Huntelaar op te volgen!quote:Op maandag 19 mei 2008 09:35 schreef Prosac het volgende:
Vinden jullie het ook zo leuk voor Bruno en Luis? (voor Rasmus vind ik het wel een beetje sneu)
Ik heb nog niet van interesse van een spaanse topclub gehoord hoor?quote:Op maandag 19 mei 2008 09:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het is vooral leuk voor Markus dat ie naar de club van zijn dromen gaat om Huntelaar op te volgen!
Markus?? Och, laat die jongen maar naar de mythe gaan die Ajax heet..quote:
Typisch ajax om spelers weer terug te halen, kijk naar Lindgren.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:39 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Markus?? Och, laat die jongen maar naar de mythe gaan die Ajax heet..
Nooit van gehoord...
quote:Oekraīne met Levchenko tegen Oranje
Jevgeni Levchenko is door bondscoach Oleg Blochin opgenomen in de selectie van Oekraīne voor de oefenwedstrijd tegen Nederland, komende zaterdag in de Kuip. Naast de middenvelder van FC Groningen behoren ook onder meer Chelsea-spits Andrei Shevchenko en Anatoli Tymoschuk, de spelmaker van FC Zenit, tot de selectie.
De selectie van Oekraīne, kwartfinalist tijdens het afgelopen WK, bestaat uit 24 spelers. Landskampioen Shakhtar Donetsk is hofleverancier met zeven spelers.
De wedstrijd tegen Oekraīne is voor Oranje de eerste test richting het EK. Verder speelt de ploeg van coach Marco van Basten nog tegen Denemarken (donderdag 29 mei) en Wales (zondag 1 juni), voordat het naar Zwitserland afreist.
fcupdate
Voor Rasmus sneu?quote:Op maandag 19 mei 2008 09:35 schreef Prosac het volgende:
Vinden jullie het ook zo leuk voor Bruno en Luis? (voor Rasmus vind ik het wel een beetje sneu)
Omdat ik vind dat Rasmus het nog netjes heeft gespeeld. Daarom vind ik het een beetje sneuquote:Op maandag 19 mei 2008 12:12 schreef Grunner het volgende:
[..]
Voor Rasmus sneu?Voor alle drie is het prachtig
![]()
Rasmus heeft nooit lopen bitchen of verzaken dus hem gunde ik de transfer ook wel, maar ik had liever dat ie bleef. En vind het gewoon mega kut dat ie nu bij Ajax speelt. Maar jah aangezien dit het Groningen topic is, hoeven we het niet over Ajax te hebben.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:18 schreef Prosac het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat Rasmus het nog netjes heeft gespeeld. Daarom vind ik het een beetje sneu
Potatoe potato. We halen ze allemaal!quote:Op maandag 19 mei 2008 11:39 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Markus?? Och, laat die jongen maar naar de mythe gaan die Ajax heet..
Nooit van gehoord...
Even alle geruchten op een rijtje.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:48 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Rasmus heeft nooit lopen bitchen of verzaken dus hem gunde ik de transfer ook wel, maar ik had liever dat ie bleef. En vind het gewoon mega kut dat ie nu bij Ajax speelt. Maar jah aangezien dit het Groningen topic is, hoeven we het niet over Ajax te hebben.
Heeft Groningen nog meer versterkingen op het oog btw?
Dat zijn veel Scandinaviersquote:Op maandag 19 mei 2008 12:54 schreef Prosac het volgende:
[..]
Even alle geruchten op een rijtje.
1) Mattias Bjärsmyr, centrale verdediger van het Zweedse IFK Göteborg, bovendien een vriend van Marcus Berg
2) Peter Larsson, centrale verdediger van het Zweedse Halmstads BK
3) Stefan Ishizaki, middenvelder van het Zweedse IF Elfsborg, zoon van Japanse vader en Zweedse moeder
4) Thomas Kristensen, middenvelder bij het Deense FC Nordsjaelland
5) Tarik Elyounoussi, vleugelspits van het Noorse Fredrikstad FK
6) João Carlos, Braziliaanse centrale verdediger van het Belgische Lokeren
7) Lasse Schöne, middenvelder van De Graafschap
8) Johan Oremo, aanvaller van het Zweedse Gefle IF
9) Samuel Kaku Enzemoba, verdediger, jeugdinternational van Ghana, was op proef in Groningen
10) Seidu Yakubu, middenvelder, jeugdinternational van Ghana, was op proef in Groningen
11) Rogier Molhoek, middenvelder van AZ
12) Ronnie Stam, middenvelder van NAC
13) Sebastian Rajalakso, middelverder van Djurgarden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |