Heerenveen had hem bijna binnen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 07:07 schreef BigKahuna het volgende:
Zo![]()
Had Ajax niet interesse in hem o.i.d?
Tjee, raar nieuws om mee wakker te worden. Had afgelopen seizoen bijna bij ons in Heerenveen gespeeld. Nog maar 26, veel te jongquote:STERCHELE KOMT OM HET LEVEN NA ONGELUK
François Sterchele is woensdagnacht om het leven gekomen bij een auto-ongeluk in Vrasene, bij Beveren. Hij raakte van de weg met zijn Porsche en was op slag dood. De Club Brugge-aanvaller was 26. Het ongeluk gebeurde op de N49 tussen Antwerpen en Knokke. Sterchele verloor de controle over het stuur, botste tegen een boom en belandde in een maïsveld. De spits was alleen in zijn auto.
François Sterchele was aan zijn eerste seizoen bezig bij Club. Daarvoor speelde hij bij Charleroi en Germinal Beerschot. Vorig jaar werd hij topschutter. Hij speelde 4 keer met de Rode Duivels. François Sterchele liet voor het eerst van zich horen in 2004. Toen werd hij met 24 goals topschutter in 4e klasse, bij Kelmis. Het jaar daarne loodste de Luikenaar OH Leuven naar de 2e klasse. Jacky Mathijssen, in 2005 trainer van Charleroi, rook goud. Hij gaf Sterchele een kans in 1e. Maar pas het jaar daarna ontbolsterde hij, bij G.Beerschot. Met 21 doelpunten werd hij topschutter. Afgelopen zomer volgde een echte Sterchele-soap. Anderlecht eerst, daarna Standard en ook Heerenveen wilden de aanvaller inlijven. Uiteindelijk tekende hij voor vijf jaar bij Club Brugge.
Marc Brys was vorig seizoen de trainer van Sterchele bij G.Beerschot. "Ik ben overdonderd. Dit is zo zinloos. Jammer genoeg typeert dit ongeluk ook hoe rap François leefde naast het veld." "Sterchele is de meest talentrijke kerel die ik onder mijn hoede heb gehad. Hij was sluw, snel en intelligent. Hij was ook geliefd bij supporters en bestuur, ondanks zijn extraverte kantje." "Hij genoot ook van de belangstelling, maar kon dat altijd plaatsen. En zeggen dat ik het woensdag nog over hem had met bondscoach Vandereycken. Dit is verschrikkelijk voor zijn familie."
Bron: tt-een
Dat zijn dan ook dramatisch slechte wegen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 09:38 schreef BramKVO het volgende:
26 jaar , dramatisch. Spijtig genoeg de zoveelste verkeersdode op onze wegen ...
nogal, ja ....quote:Op donderdag 8 mei 2008 08:48 schreef MaxPower het volgende:
Best een schokkend bericht ja...![]()
Maar ja hij zal wel net eventjes over de limiet met zijn Porsche gegaan zijn...
Daar heb je volkomen gelijk in.quote:Op donderdag 8 mei 2008 09:47 schreef DANILXL het volgende:
hij zal wel te hard hebben gereden in zn porsche. even goed behoorlijk kut, maar ik vind zoiets minder erg dan een hartstilstand.
RIP
Jezus, hoe hard zou hij gereden hebbenquote:
Ludo Coeck bedoel je. Het was een linkshalf/midmid.quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:07 schreef raptorix het volgende:
In jaren 80 is toen ook zo een topspits omgekomen bij auto ongeluk, speelde bij anderlecht ofzo, kon verschrikkelijk hard schieten, wie was dat ook alweer?
IDD, wat kon die gast schieten zeg.quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:18 schreef pinow het volgende:
[..]
Ludo Coeck bedoel je. Het was een linkshalf/midmid.
allereerst wil ik even zeggen dat dit natuurlijk verschrikkelijk nieuws is voor zowel familie als vrienden als Club Brugge..quote:
Ja dat is gebruikelijk.quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:51 schreef Wurdsje het volgende:
wat ik me eigenlijk afvraag is of je als voetbalclub je voor zoiets kunt verzekeren.. ik bedoel het is toch je kapitaal als voetbalclub..
Shiiiiiit...quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:16 schreef pinow het volgende:
Hier nog enkele:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net zoals je je eigen ledematen kunt verzekeren kun je inderdaad ook je werknemers extra verzekeren. Ga er vanuit dat voetbalclubs dit ook doen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:51 schreef Wurdsje het volgende:
[..]
allereerst wil ik even zeggen dat dit natuurlijk verschrikkelijk nieuws is voor zowel familie als vrienden als Club Brugge..
wat ik me eigenlijk afvraag is of je als voetbalclub je voor zoiets kunt verzekeren.. ik bedoel het is toch je kapitaal als voetbalclub..
Je koopt geen Porsche om er zacht in te rijden, dan kan je net zo goed een VW of Opel kopen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:28 schreef TC03 het volgende:
Bizar nieuws.
Waarom moet ie dan ook zo achterlijk hard rijden, zo zonde.
quote:Brugge verenigd in het verdriet.
(do 08 mei 2008 om 07:49) - Het bestuur, de spelers, medewerkers en supporters van Cercle Brugge reageren geschokt en met ongeloof op het verschrikkelijke nieuws van het plotse overlijden van François Sterchele, aanvaller van Club Brugge KV.
De hele groenzwarte gemeenschap biedt oprecht haar diepste gevoelens van medeleven aan, aan de familie en vrienden van François Sterchele, en aan het bestuur, spelers, supporters en aan iedereen die Club Brugge lief heeft. Zij zijn een collega, een vriend, een idool en een groot voetballer kwijt.
Ook Cercle Brugge ondervond meermaals het talent van Sterchele, want in quasi alle confrontaties wist hij tegen groenzwart te scoren.
Rust zacht François ...
Ik moest even lachenquote:Op donderdag 8 mei 2008 11:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je koopt geen Porsche om er zacht in te rijden, dan kan je net zo goed een VW of Opel kopen.
Is dat een terreinwagen?quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
Damn.
'Fijne' crash geweest, zo te zien... Met zo'n Porsche Cayman S wil dat wel lukken....
Foute berichtgeving in de bron in de OP:quote:
Ludo Coeckquote:Op donderdag 8 mei 2008 10:07 schreef raptorix het volgende:
In jaren 80 is toen ook zo een topspits omgekomen bij auto ongeluk, speelde bij anderlecht ofzo, kon verschrikkelijk hard schieten, wie was dat ook alweer?
quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:18 schreef zagevent het volgende:
Damn, ik kan het nog altijd niet geloven.![]()
RIP aan de nabestaanden.
Nee, nog 1 speeldag. En ook het Gala van Profvoetballer van het jaar staat zondag op het programma.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:22 schreef donroyco het volgende:
[..]
Er is niet veel over van de auto, zijn ze in Belgie trouwens al uitgevoetbald?
Ai, ik denk dat dat (terecht!) wordt overschaduwd door deze tragische gebeurtenis..quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:28 schreef pinow het volgende:
[..]
Nee, nog 1 speeldag. En ook het Gala van Profvoetballer van het jaar staat zondag op het programma.
Noem eens dan?quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:09 schreef maril het volgende:
Buiten dat het een snelle auto is zitten er toch wat haken en ogen aan dit ongeluk.
Heb net het journaal gezien bij de VRT.
+ bekerfinalequote:Op donderdag 8 mei 2008 12:28 schreef pinow het volgende:
[..]
Nee, nog 1 speeldag. En ook het Gala van Profvoetballer van het jaar staat zondag op het programma.
quote:
Iemand die het heeft zien gebeuren en ook politie ect ect heeft gebeld , vertelde dat hij dusquote:
quote:Match tegen Westerlo gaat zeker door
De wedstrijd van zaterdag tegen Westerlo gaat zeker door. "We hebben even overwogen om niet te spelen, maar uit respect voor François doen we het wel", zei general manager Filips Dhondt.
"Alseerbetoon zullen spelers, technische staf, bestuur en medewerkers van Club om 20u het veld betreden. We zullen ons lijflied, You'll never walk alone spelen, gevolgd door een minuut applaus."
pfft lijkt me echt moeilijk om dan te moeten voetballenquote:
Lijkt me sterk dat ie zichzelf van het leven wilde beroven, hij kon natuurlijk gedronken hebben, maar ik denk dat het eerder gewoon iets met zijn auto was of dat hij misschien over een slechte plek op de weg ging en de macht verloor?quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:33 schreef maril het volgende:
[..]
Iemand die het heeft zien gebeuren en ook politie ect ect heeft gebeld , vertelde dat hij dus
in ene een ruk naar rechts gaf, hij hed geen idee waarom.
Missschien war er iets stuk aan de auto? of ja ik denk misschien heel slecht maar misschien had hij het moeilijk.
Je had dat veld aan de kant moeten zien, zoiets zie je alleen bij vliegtuigongelukken alles lag is stukken verspreid over een x aantal metersquote:Op donderdag 8 mei 2008 13:55 schreef pinow het volgende:
Ik vraag me af hoe hard hij werkelijk reed.
Er wordt gezegd dat de teller op 217 km/u stil stond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |