Ik heb er twee

Dezelfde
De ene is een B1 Tact van een jaar of 5/6 oud. Hij is metallic groen, maar een keertje gestolen - en ik heb hem terug! - en toen hebben ze alle B1-stickers er vanaf getrokken. Nu staat er links en rechts in zilver 'Profile' op. Beter dan niets. 28 versnellingen, voorvering, bar-ends en er zit aftermarket verlichting, een standaard, spatborden bel en bidonhouder op. O, en een teringhard zadel.
De andere is een B1 Tact en die heb ik nu 4/5 jaar. De eerste was nieuw, de tweede was tweedehands en een voormalige huurfiets. Hij is ook metallic groen, maar nog met de originele stickers (daarom kocht ik hem; impulsaankoop

) en een rode voorvork omdat die bij de koop vervangen is. Verder ook 28 versnellingen, voorvering, bar-ends, aftermarker verlichting, bel, 2 bidonhouders, een kilometerteller, spatborden en een standaard. En ik heb er een bagagedrager op laten zetten omdat ik hem ook voor fietstochten gebruik. Recent nog de banden en ketting vervangen; de ketting was versleten. Ik gebruik deze het liefst omdat het zadel zachter is en het frame een slag kleiner. Zo, wat een verhaal.
Maar het zijn goede fietsen. Mijn oude bezorgfietsen gingen om de week kapot. Met deze heb ik bijna nooit wat. Hmm, mijn auto is ook metallic groen. Ik begin een patroon te ontdekken...