Dit.quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:40 schreef popolon het volgende:
Ik snap het huilerige toontje van TS ook niet helemaal, de bekendere (internationale) nieuwssites staan al dagen bericht te geven van deze ramp.
Nu je het zegt... ja, inderdaad, ik hoorde er wat over op 3FM. Maar ja, dat is dan ook niet de eerste zender waar ik aan denk als ik aan het woord "nieuws" denk... - Misschien eens Radio 1 proberen? Daar werd vanochtend uitvoerig over Birma gesproken. Eerst met een Nederlander op het consulaat van Birma, later op de ochtend met een vertegenwoordiger van een organisatie die zich voor Birma inzet.quote:Op woensdag 7 mei 2008 18:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Frans Bauer. Hop.
Ik weet niet hoe het met de anti-Amerikaanse propaganda in Myanmar zit, het is redelijk aanwezig dacht ik, maar ja, het is voor een regime natuurlijk dodelijk dat het de hulp van buitenlanders nodig heeft. Dat in combinatie met een referendum en de onrust die er al eenn jaar is.quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:14 schreef popolon het volgende:
En nog steeds laten de generaals van Myanmar eigenlijk niemand toe. De VS heeft drie joekels van schepen klaarliggen vol met hulpgoederen, helikopters e.d.
Tegen zo'n golf van natuurgeweld kan niemand op, ieder weldenkenkende regering zou hulp accepteren. Het zegt in ieder geval genoeg hoe die 'regering' over de eigen bevolking denkt.quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met de anti-Amerikaanse propaganda in Myanmar zit, het is redelijk aanwezig dacht ik, maar ja, het is voor een regime natuurlijk dodelijk dat het de hulp van buitenlanders nodig heeft. Dat in combinatie met een referendum en de onrust die er al eenn jaar is.
Nou inderdaad, iedereen schreeuwt moord en brand, het leeft heel erg dit... nauwelijks twee pagina's vol te krijgenquote:Op donderdag 8 mei 2008 23:16 schreef JohnDope het volgende:
Wat een ongekend walgelijk mannetje die Koenders![]()
Ik snap heel goed dat het regime van Birma geen hulp hoeft van die verwende blanke mannetjes, die denken namelijk dat de problemen over gaan wanneer ze een zak met geld leveren.![]()
Overigens is dit nou een mooie TV-ramp, iedereen schreeuwt moord en brand, maar misschien is er maar een stadje weg....
En onder tussen gaan de massaslachtingen en verkrachtingen in Darfur gewoon verder.![]()
Het is gewoon gekkenwerk al die ophef.quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:24 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nou inderdaad, iedereen schreeuwt moord en brand, het leeft heel erg dit... nauwelijks twee pagina's vol te krijgen
Tja het gebeurt gelukkig niet elke dag dat hele steden worden weggevaagd door een natuurramp.quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is gewoon gekkenwerk al die ophef.
Dat geloof ik zo maar wat heeft dat met de media-aandacht te maken?quote:Die gekke Verhagen van het CDA liep Birma al te dreigen (zie je het al voor je met dat suffe brilletje van hem)
Zo'n Verhagen geef je 1 of andere Birmese stomp en die zegt helemaal niks meer![]()
Die vage beelden in de media zeggen mij persoonlijk heel weinig, misschien is het wel kolossaal, maar misschien wordt het ook allemaal heel erg opgeblazen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:28 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Tja het gebeurt gelukkig niet elke dag dat hele steden worden weggevaagd door een natuurramp.
[..]
100.000 doden in een weekje, dat redden ze in Darfur niet hoor om maar door te gaan over Darfur omdat zich dus in jouw ogen alleen daar een ramp afspeelt blijkbaar.quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is gewoon gekkenwerk al die ophef.
Die gekke Verhagen van het CDA liep Birma al te dreigen (zie je het al voor je met dat suffe brilletje en stemmetje van hem)
Darfur is weer zoals gewoonlijk in de put der vergetelheid geraakt. Het is een te ingewikkelde kwestie voor die verwende blanke mannetjes, die het liefst gewoon een grote zak met geld geven en zich vervolgens heel snel uit de voeten maken. Wat er verder met dat geld gebeurt, interesseert ze allemaal helemaal niks, want zij hebben door dat geld te geven hun politieke targets gehaald en ook nog eens hun geweten gesust.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:06 schreef -0- het volgende:
[..]
100.000 doden in een weekje, dat redden ze in Darfur niet hoor om maar door te gaan over Darfur omdat zich dus in jouw ogen alleen daar een ramp afspeelt blijkbaar.
Overigens zegt het feit dat je vanwege iemands uiterlijk opmerkingen gaat maken dat hij niet capabel is en geen invloed heeft al genoeg over hoe serieus we je moeten nemen.
Ja, vooral heel tactisch die hulp, not dus eerder politicologisch.quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:31 schreef popolon het volgende:
Vooral hulp blijven weigeren. Amerikanen, wat je er ook van vindt, staan met dit soort gevallen altijd als eerste klaar met hulp. Maar gewoon weigeren natuurlijk.
Dat vond ik ook echt tenenkrommend. Zo schijnheilig. 'Ja, we staan aan de grens, maar mogen er niet in, want ze mogen ons niet. WE BEGRIJPEN ER NIETS VAN!' Dan ondertussen die oppositieleidster nog ff onderscheiden, en maar volhouden dat je zo snel mogelijk hulp wil bieden. Echt tenenkrommendquote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:36 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja, vooral heel tactisch die hulp, not dus eerder politicologisch.
Op het moment dat de Junta toenadering kreeg met de UN over hulpverlening en voedseltransporten geeft de US even een hoge onderscheiding aan een oppositieleider. (Dinsdag dus) Nou praat ik niks goed maar dat je de Junta daarmee tegen je in het harnas jaagt is niet meer dan logisch en dat als gevolg daarvan de openingen tot hulp weer totaal geblokkeerd worden is toch vooral door deze totaal onnodige actie.
Die onderscheiding had ook een andere keer gegeven kunnen worden.
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:34 schreef Xenomaniac het volgende:
Doen ze goed, daar in Birma.Ik hoor net op het nieuws dat de junta de hulpgoederen uitdelen, voorzien van stickers met de afbeelding van de leiders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |