Kul. Een kinderslot voorkomt alleen maar dat de achterdeuren van binnenuit geopend kunnen worden. Van buitenaf gaan de deuren gewoon open.quote:
Dat zou misschien beter geweest zijn, dan was nl door de klap het gas de fles uit geperst. Maar een gasfles die geplet wordt tussen een auto en een vrachtwagen zal gewoon scheuren en dan is 1 vonkje genoeg.quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:37 schreef Fer het volgende:
Blijft alleen de vraag waarom het gelijk in brand vloog. Was de gaskraan wel dicht op de fles?
Dat van die schuifdeuren is een mogelijke oorzaak. Het verklaart mij niet waarom de ouders niet uit de auto zijn gekomen of gehaald, daar zit je immers niet met schuifdeuren.quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:37 schreef Fer het volgende:
Ik rem zeker niet zomaar of om iedere file, maar met 50000km/jaar herken je de echt gevaarlijk situaties meestal wel.
http://www.hulpverlenings(...)/topic,22708.10.html
Op dit forum lees ik net dat het een Kangoo was, toch best een veilige auto. De verklaring dat de deuren niet open konden zou komen omdat het schuifdeuren waren.
Gezien de foto van het wrak, lijkt het alsof de schuifdeur en achterwiel op dezelfde plek gekomen zijn. Dan snap ik ook wel dat ie niet open meer ging.
Blijft alleen de vraag waarom het gelijk in brand vloog. Was de gaskraan wel dicht op de fles?
Ik heb meer dan 10 jaar mn rijbewijs en heb alles behalve klamme handjes.quote:Die Ned is vast zo'n figuur die heel soms auto rijdt en dan met klamme handjes op 10 voor 2 constant in zn spiegel zit te kijken... kom op zeg. Je hebt niet altijd de keus tussen wie voor en achter je rijdt.
Ow en jongens, kijk eens hier, een gratis tip van iemand die al 9 jaar bij de brandweer zit.quote:Devies: RIJ NOOIT TUSSEN VRACHTWAGENS!!!!
Ik denk dat daar niet meer veel uit te halen viel...quote:Op donderdag 8 mei 2008 07:55 schreef Light het volgende:
[..]
Dat van die schuifdeuren is een mogelijke oorzaak. Het verklaart mij niet waarom de ouders niet uit de auto zijn gekomen of gehaald, daar zit je immers niet met schuifdeuren.
Wat voor auto heb je dan?quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:22 schreef NED het volgende:
Ik rij een auto met 200 pk en maak meer snelwegkilometers dan menigeen.
Dat je het aantal PK's noemt, pleit al niet echt voor je, maar ok.quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:22 schreef NED het volgende:
[..]
Ik heb meer dan 10 jaar mn rijbewijs en heb alles behalve klamme handjes.
Ik rij een auto met 200 pk en maak meer snelwegkilometers dan menigeen.
En je hebt WEL altijd de keus wie er voor of achter je rijdt en roepen dat je met een caravan niet in kunt halen is onzin. Dat kan altijd, of je moet een dubbelasser dethleff achter een fiat panda hangen, maar dan ben je sowieso debiel bezig
Het is volgens mij gewoon heel simpel, we zullen met zn allen gewoon wat meer afstand moeten gaan houden.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:20 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed snelheidsverschillen en hoe men daar niet adequaat op reageert dus. Iets wat volgens mij zou helpen (in Rotterdam zie je het over de van Brienenoord) meer banen voor vracht- en busverkeer alleen.
Doe wat je wil.. Deze jongen en zijn hele familie zal never nooit niet tussen vrachtwagens rijden.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:16 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat je het aantal PK's noemt, pleit al niet echt voor je, maar ok.
Natuurlijk KUN je altijd inhalen, maar daardoor creer je vaak gevaarlijkere situaties dan door rechts te blijven rijden (met een caravan dan). Ik zou jou reactie wel eens willen zien als alle mensen met een caravan jouw advies gaan opvolgen, en gaan inhalen zodra ze tussen twee vrachtwagens rijden. Zal me een lekker chaos worden, met veel gevaarlijke situaties als gevolg.
Ja, klopt idd.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Het is volgens mij gewoon heel simpel, we zullen met zn allen gewoon wat meer afstand moeten gaan houden.
Lijkt me ook niet slim met 200 pkquote:Op donderdag 8 mei 2008 11:27 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Doe wat je wil.. Deze jongen en zijn hele familie zal never nooit niet tussen vrachtwagens rijden.
Idd, zeker ook bij al die automobilisten in hun leasebak met de instelling "ik-rij-zoveel-dus-ik-weet-hoe-het-moet"quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:27 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, klopt idd.
Cowboy gedrag moet ook ernstig ontraden worden. Iets dat helaas erg veel voorkomt, en niet alleen bij jonge automobilisten en truckers, is mijn ervaring.
Ach ja ik woon ondertussen 9 maanden in India en aan PK`s heb hier helemaal niets.quote:
Die bedoel ik idd, onlangs nog zo'n staaltje tegengekomen, rechts inhalende turbo passaat rijdende stropdas drager. Cowboy van de weg, die ongevaarlijke situaties wrs ook in een milliseconde doorziet dankzij de vele kilometers per jaar die hij maakt.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, zeker ook bij al die automobilisten in hun leasebak met de instelling "ik-rij-zoveel-dus-ik-weet-hoe-het-moet"
Iedereen die dit roept vergeet 1 ding.quote:
quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:17 schreef Nokiadude31 het volgende:
De ouders waren buiten bewustzijn direct na het ongeval (voordat de brand uitbrak), de kinderen niet![]()
![]()
Ik dacht al. Waarom stampen die ouders anders het raam niet in oid.quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:17 schreef Nokiadude31 het volgende:
De ouders waren buiten bewustzijn direct na het ongeval (voordat de brand uitbrak), de kinderen niet![]()
![]()
Hmm.. Op zich wel nette wagen, maar hoopte toch op wat spannendersquote:Op donderdag 8 mei 2008 12:08 schreef NED het volgende:
[..]
Dat mag ik eik niet meer zeggen, maar het is een Lancia Nuova Delta HPE 2.0 16v HF Turbo
Dank je wel voor deze tip , het is eigenlijk TE logisch voor woorden maar ook ik sluit altijd naadloos aan op mijn voorganger.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:19 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Als je achterop een file rijdt, zorg dan dat je voor je genoeg ruimte hebt om met 1 stuurbeweging rechts de vluchtstrook op te schieten, dat werd mij geleerd bij een rijvaardigheidstraining.
Zoals?quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:55 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Hmm.. Op zich wel nette wagen, maar hoopte toch op wat spannenders
De Lancia van Vosss heeft wel een aardige versnelling van 100-200, zelfs dan wordt je nog echt je stoelen ingedrukt.quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:55 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Hmm.. Op zich wel nette wagen, maar hoopte toch op wat spannenders
Nope, Na een dikke bekeuring van tegen de 600 euro omdat ik hem niet van de weg af had gehaalt nadat ik hem geschorst had is dat plan ff verschoven.quote:Rij je er inmiddels weer gewoon mee?
Ik lach me gek als die familie over 3 weken vrolijk terugkomt van vakantie en geen idee heeft wat er gebeurd isquote:Ze huilen stilletjes. Hoewel de officiële identificatie nog niet rond is, weten ze hier al wat de uitslag zal zijn. "Er komt veel boven. Vooral omdat dit de tweede keer in een half jaar tijd is, dat een kind van deze school verongelukt", zegt algemeen directeur Lex Spee. Toen ging het om een kleuter die verdronk.
Hmmm....ja, ik weet niet, ik vind dit geen nieuws meer. Al die berichten die ik nu lees lijken wel rouwadvertenties. 'speelde in de f-jes' (tsja, welke jongen van die leeftijd niet?), 'stond lachend op de foto' (tsja, welke jongen van die leeftijd niet?) etc....Het raakt me wel, maar als nieuwslezer heb ik daar geen behoefte aan.quote:Op donderdag 8 mei 2008 19:15 schreef Prowl het volgende:
http://www.brabantsdagbla(...)t-moet-je-zeggen.ece
Ik heb er vandaag nog gereden, ik kreeg gewoon kippevel toen ik al die witte markeringsstrepen zag
Die google adsquote:Op donderdag 8 mei 2008 19:15 schreef Prowl het volgende:
http://www.brabantsdagbla(...)t-moet-je-zeggen.ece
Ik heb er vandaag nog gereden, ik kreeg gewoon kippevel toen ik al die witte markeringsstrepen zag
Weet je wel wat je vraagt van de gejaagde medemens? Ik ben zelf een leaserijder die wel normaal rijd, maar als je ziet wat er allemaal om je heen gebeurt....De meeste autorijders (hoeven niet eens leaserijders te zijn), gaan 5 minuten te laat naar hun werk en haasten zich in debiele situaties.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Het is volgens mij gewoon heel simpel, we zullen met zn allen gewoon wat meer afstand moeten gaan houden.
Die waren helemaal dubbel gevouwen aan de foto's te zienquote:Op vrijdag 9 mei 2008 09:09 schreef Pheno het volgende:
En later horen dat het schuifdeuren waren![]()
Niet dat je die open zou krijgen, maar toch.
quote:Doden A73-ongeval uit Helmond
De vier mensen die maandagochtend omkwamen bij een ongeval op de A73 zijn een 40-jarige man, zijn 41-jarige vrouw en hun zoontjes van 5 en 7. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
Het gezin uit Helmond kwam om bij een brand bij Beuningen. Het vuur ontstond nadat hun auto met caravan beklemd raakte tussen twee vrachtwagens. Omstanders en hulpdiensten konden hen niet meer uit de brandende auto redden. De officiele identificatie van de vier inzittenden duurde zo lang, doordat de lichamen helemaal verbrand waren. Het ongeluk is volgens de politie veroorzaakt door een Duitse vrachtwagenchauffeur, die waarschijnlijk te laat remde toen het verkeer voor hem langzamer ging rijden.
De jongste was toch pas 3! Die berichtgeving wisselt ook per uur.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4
[..]
Herstel, het was toch deze man die ik kende van vroeger. Leiding kindervakantieweek Mierlo-Hout.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 08:36 schreef Gia het volgende:
[..]
De jongste was toch pas 3! Die berichtgeving wisselt ook per uur.
Ik ken een oudere broer van de vader van vroeger. Ze woonden hier in de buurt.
Ah daar waren dus die klokken voor.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:54 schreef Gia het volgende:
Op dit moment is de uitvaartmis bezig. Ben om kwart voor 1 boodschappen geweest en toen al stroomde de kerk vol. Ik zag ook veel ouders met kleine kinderen, waarschijnlijk klasgenootjes van Caspar.
Zojuist werden de klokken geluid, er ging een rilling door me heen. Wat vind ik dit akelig.
bron: nu.nlquote:ARNHEM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft vrijdag voor de rechtbank in Arnhem wegens het caravandrama op de A73 vier maanden voorwaardelijke celstraf en een werkstraf van 240 uur geëist tegen een 33-jarige Duitse vrachtwagenchauffeur.
Vorig jaar eiste het OM acht maanden cel waarvan vier maanden voorwaardelijk.
Na die eis wilde de rechtbank uitgezocht hebben of de chauffeur in eigen land een werkstraf zou kunnen doen. Nu dit het geval blijkt, heeft de officier van justitie zijn strafeis daaraan aangepast. Ook eiste het OM wederom een tweejarig rijverbod voor de Duitser.
Grove fout
De chauffeur veroorzaakte op 5 mei 2008 een gruwelijk ongeval, volgens justitie door een grove fout. Daardoor kwam een Helmonds gezin met twee kinderen van zeven en twee jaar om.
Het drukke verkeer op de A73 ter hoogte van Beuningen moest op de bewuste dag plotseling remmen. De chauffeur reed met 80 kilometer per uur zonder te remmen tegen zijn voorligger op.
De personenauto met caravan van het gezin werd platgedrukt tussen twee vrachtwagens. Daarna vlogen de auto, de caravan en de achterste vrachtwagen in brand.
De rechtbank doet uitspraak op 26 februari.
Ja, dus? Moeten ze in Duitsland in een werkkamp werken ofzo?quote:Na die eis wilde de rechtbank uitgezocht hebben of de chauffeur in eigen land een werkstraf zou kunnen doen. Nu dit het geval blijkt, heeft de officier van justitie zijn strafeis daaraan aangepast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |