abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58544480
Ik rem zeker niet zomaar of om iedere file, maar met 50000km/jaar herken je de echt gevaarlijk situaties meestal wel.

http://www.hulpverlenings(...)/topic,22708.10.html

Op dit forum lees ik net dat het een Kangoo was, toch best een veilige auto. De verklaring dat de deuren niet open konden zou komen omdat het schuifdeuren waren.

Gezien de foto van het wrak, lijkt het alsof de schuifdeur en achterwiel op dezelfde plek gekomen zijn. Dan snap ik ook wel dat ie niet open meer ging.

Blijft alleen de vraag waarom het gelijk in brand vloog. Was de gaskraan wel dicht op de fles?

[ Bericht 72% gewijzigd door Fer op 08-05-2008 00:11:44 ]
.
  donderdag 8 mei 2008 @ 06:03:47 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_58547013
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:33 schreef rene90 het volgende:
Erg triest allemaal,

kinderslot....
Kul. Een kinderslot voorkomt alleen maar dat de achterdeuren van binnenuit geopend kunnen worden. Van buitenaf gaan de deuren gewoon open.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 8 mei 2008 @ 06:05:22 #153
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_58547015
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:37 schreef Fer het volgende:
Blijft alleen de vraag waarom het gelijk in brand vloog. Was de gaskraan wel dicht op de fles?
Dat zou misschien beter geweest zijn, dan was nl door de klap het gas de fles uit geperst. Maar een gasfles die geplet wordt tussen een auto en een vrachtwagen zal gewoon scheuren en dan is 1 vonkje genoeg.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_58547131
Tja als brandweerman met 9 jaar ervaring heb ik het hele spectrum van hulpverlening wel gezien. Dit soort ongevallen hebben toch een grote impact op de dienstdoende ploeg kan ik zeggen. Er is genoeg hulp beschikbaar om het te verwerken maar dat druist in tegen de "stoere jongens" mentaliteit helaas. Mijn vader is 35 jaar brandweerman geweest en heeft nog veel indrukwekkendere verhalen dan ik ooit kan voorstellen en toen was er dus in die tijd helemaal geen hulp beschikbaar

Het type ongeval als dit is een blauwdruk voor veel ongevallen. Van de dodelijke ongevallen op de snelwegen die ik heb meegemaakt is een te laat remmende vrachtwagen bij vertraagd verkeer toch doodsoorzaak nummer 1. Een uitbrekende brand is slechts een gevolg bij 1 op 10 van de ongevallen gok ik.

Over de discussie over de deurvergrendeling.. maak je niet druk hierover want in dit soort situaties krijgen wij bij de brandweer zelfs met zwaar materiaal de portieren amper open. Zelfs als het commando "scoop en run" gegeven wordt waarbij de procedure wordt gelaten voor wat het is en vanwege direct (brand)gevaar de slachtoffer bevrijding het enige is wat telt. Die auto is minimaal 2 meter korter dan de oorspronkelijke lengte en helemaal verwrongen tot een klomp metaal. Probleem is hierbij dat de auto vaak onder de vrachtwagen ervoor schuift waardoor de vrachtwagen bumber (Stalen balk!) de auto op voorruit hoogte binnendringt en dus heel de kreukelzone overslaat. De energie impact is zo enorm dat er geen ontkomen aan is!

Devies: RIJ NOOIT TUSSEN VRACHTWAGENS!!!!

Mijn gedachte gaat uit naar de familie van de slachtoffers...
pi_58547373
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:37 schreef Fer het volgende:
Ik rem zeker niet zomaar of om iedere file, maar met 50000km/jaar herken je de echt gevaarlijk situaties meestal wel.

http://www.hulpverlenings(...)/topic,22708.10.html

Op dit forum lees ik net dat het een Kangoo was, toch best een veilige auto. De verklaring dat de deuren niet open konden zou komen omdat het schuifdeuren waren.

Gezien de foto van het wrak, lijkt het alsof de schuifdeur en achterwiel op dezelfde plek gekomen zijn. Dan snap ik ook wel dat ie niet open meer ging.

Dat van die schuifdeuren is een mogelijke oorzaak. Het verklaart mij niet waarom de ouders niet uit de auto zijn gekomen of gehaald, daar zit je immers niet met schuifdeuren.

En hoe makkelijk krijg je autodeuren nog open als de hele auto een stuk korter is (en de vervorming niet alleen beperkt is gebleven tot wat krasjes in de kreukelzone)?
pi_58549522
quote:
Die Ned is vast zo'n figuur die heel soms auto rijdt en dan met klamme handjes op 10 voor 2 constant in zn spiegel zit te kijken... kom op zeg. Je hebt niet altijd de keus tussen wie voor en achter je rijdt.
Ik heb meer dan 10 jaar mn rijbewijs en heb alles behalve klamme handjes.
Ik rij een auto met 200 pk en maak meer snelwegkilometers dan menigeen.

En je hebt WEL altijd de keus wie er voor of achter je rijdt en roepen dat je met een caravan niet in kunt halen is onzin. Dat kan altijd, of je moet een dubbelasser dethleff achter een fiat panda hangen, maar dan ben je sowieso debiel bezig
pi_58549536
quote:
Ow en jongens, kijk eens hier, een gratis tip van iemand die al 9 jaar bij de brandweer zit.
Nemen jullie van hem wel tips aan?
  donderdag 8 mei 2008 @ 10:26:19 #158
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58549598
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 07:55 schreef Light het volgende:

[..]

Dat van die schuifdeuren is een mogelijke oorzaak. Het verklaart mij niet waarom de ouders niet uit de auto zijn gekomen of gehaald, daar zit je immers niet met schuifdeuren.

Ik denk dat daar niet meer veel uit te halen viel...
pi_58550560
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:22 schreef NED het volgende:
Wat voor auto heb je dan?
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:16:31 #160
85962 ioko
I Appear Missing
pi_58550584
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:22 schreef NED het volgende:

[..]

Ik heb meer dan 10 jaar mn rijbewijs en heb alles behalve klamme handjes.

En je hebt WEL altijd de keus wie er voor of achter je rijdt en roepen dat je met een caravan niet in kunt halen is onzin. Dat kan altijd, of je moet een dubbelasser dethleff achter een fiat panda hangen, maar dan ben je sowieso debiel bezig
Dat je het aantal PK's noemt, pleit al niet echt voor je, maar ok.

Natuurlijk KUN je altijd inhalen, maar daardoor creer je vaak gevaarlijkere situaties dan door rechts te blijven rijden (met een caravan dan). Ik zou jou reactie wel eens willen zien als alle mensen met een caravan jouw advies gaan opvolgen, en gaan inhalen zodra ze tussen twee vrachtwagens rijden. Zal me een lekker chaos worden, met veel gevaarlijke situaties als gevolg.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_58550676
Maar goed snelheidsverschillen en hoe men daar niet adequaat op reageert dus. Iets wat volgens mij zou helpen (in Rotterdam zie je het over de van Brienenoord) meer banen voor vracht- en busverkeer alleen.
I´m back.
pi_58550790
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:20 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed snelheidsverschillen en hoe men daar niet adequaat op reageert dus. Iets wat volgens mij zou helpen (in Rotterdam zie je het over de van Brienenoord) meer banen voor vracht- en busverkeer alleen.
Het is volgens mij gewoon heel simpel, we zullen met zn allen gewoon wat meer afstand moeten gaan houden.
pi_58550827
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:16 schreef ioko het volgende:

[..]

Dat je het aantal PK's noemt, pleit al niet echt voor je, maar ok.

Natuurlijk KUN je altijd inhalen, maar daardoor creer je vaak gevaarlijkere situaties dan door rechts te blijven rijden (met een caravan dan). Ik zou jou reactie wel eens willen zien als alle mensen met een caravan jouw advies gaan opvolgen, en gaan inhalen zodra ze tussen twee vrachtwagens rijden. Zal me een lekker chaos worden, met veel gevaarlijke situaties als gevolg.
Doe wat je wil.. Deze jongen en zijn hele familie zal never nooit niet tussen vrachtwagens rijden.
pi_58550832
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:25 schreef Piles het volgende:

[..]

Het is volgens mij gewoon heel simpel, we zullen met zn allen gewoon wat meer afstand moeten gaan houden.
Ja, klopt idd.
Cowboy gedrag moet ook ernstig ontraden worden. Iets dat helaas erg veel voorkomt, en niet alleen bij jonge automobilisten en truckers, is mijn ervaring.
I´m back.
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:40:39 #165
85962 ioko
I Appear Missing
pi_58551107
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:27 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Doe wat je wil.. Deze jongen en zijn hele familie zal never nooit niet tussen vrachtwagens rijden.
Lijkt me ook niet slim met 200 pk
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_58551182
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:27 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, klopt idd.
Cowboy gedrag moet ook ernstig ontraden worden. Iets dat helaas erg veel voorkomt, en niet alleen bij jonge automobilisten en truckers, is mijn ervaring.
Idd, zeker ook bij al die automobilisten in hun leasebak met de instelling "ik-rij-zoveel-dus-ik-weet-hoe-het-moet"
pi_58551221
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:40 schreef ioko het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet slim met 200 pk
Ach ja ik woon ondertussen 9 maanden in India en aan PK`s heb hier helemaal niets. Echter de ongevallen van dezelfde aard als besproken in dit topic zijn hier orde van de dag en het interesseert de mensen niet zoveel. Mensen leven telt hier niet zoals bij ons...wat wil je met 1.2 miljard lotgenoten.
pi_58551271
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:44 schreef Piles het volgende:

[..]

Idd, zeker ook bij al die automobilisten in hun leasebak met de instelling "ik-rij-zoveel-dus-ik-weet-hoe-het-moet"
Die bedoel ik idd, onlangs nog zo'n staaltje tegengekomen, rechts inhalende turbo passaat rijdende stropdas drager. Cowboy van de weg, die ongevaarlijke situaties wrs ook in een milliseconde doorziet dankzij de vele kilometers per jaar die hij maakt.
I´m back.
pi_58551657
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:15 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Wat voor auto heb je dan?
Dat mag ik eik niet meer zeggen, maar het is een Lancia Nuova Delta HPE 2.0 16v HF Turbo
pi_58551880
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 07:11 schreef jpjedi het volgende:

Iedereen die dit roept vergeet 1 ding.

De A73 splitst zich bij Ewijk in 2 richtingen: 1 rijstrook rechtdoor naar Druten, 1 rijstrook rechtsaf naar de A50 richting Arnhem (2 rijstroken als de spitsstrook open is).
Die file die daar vaak staat, staat alleen maar op rijstrook 2 omdat het meeste verkeer de A50 op wil. Als je dan links blijft rijden met je caravan, zie er dan nog maar eens tussen te komen, het is ook nog eens asociaal.

Het ongeval gebeurde ongeveer een kilometer voor het begin van de afslag naar de A50. Als de bestuurder van de Kangoo bekend was op dit traject, zou hij altijd voor de rechterbaan kiezen. Als hij een navigatiesysteem had, zou dit systeem hem adviseren om rechts aan te houden.

Als je achterop een file rijdt, zorg dan dat je voor je genoeg ruimte hebt om met 1 stuurbeweging rechts de vluchtstrook op te schieten, dat werd mij geleerd bij een rijvaardigheidstraining.
pi_58552203
De kinderen zaten op de Montessorischool in Helmond.
en als ik die foto's van die jongen uit groep 3 zie heb ik het gevoel dat ik hem ergens van ken
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_58554327
De ouders waren buiten bewustzijn direct na het ongeval (voordat de brand uitbrak), de kinderen niet

Een collega van mij was ter plaatse toen het net gebeurd was (en voordat de boel in brand vloog), de deuren waren zo vervormd dat ze niet open te krijgen waren en de brand is heel snel en fel ontstaan.
pi_58555612
Ik kan NED gelijk geven in het feit dat bepaalde ongevallen echt dodelijk zijn. Dit zijn m.i. Vrachtwagens, trams, bomen en inhalende tegenliggers. Dan heb je niet zoveel meer aan je NCAP sterretjes.

Ik rijd ook niet altijd even veilig, maar ik houd deze vier gevaren altijd wel in mijn achterhoofd. Overigens heb een beetje last dit ongeluk uit mijn hoofd te zetten. Vandaag bij het zien van een auto met caravan slechts 10m achter de vrachtwagen rijdend moest ik gelijk aan dit ongeluk denken.
.
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:34:27 #174
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58555739
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:17 schreef Nokiadude31 het volgende:
De ouders waren buiten bewustzijn direct na het ongeval (voordat de brand uitbrak), de kinderen niet
.
pi_58555774
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:17 schreef Nokiadude31 het volgende:
Ik dacht al. Waarom stampen die ouders anders het raam niet in oid.
pi_58556173
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:08 schreef NED het volgende:

[..]

Dat mag ik eik niet meer zeggen, maar het is een Lancia Nuova Delta HPE 2.0 16v HF Turbo
Hmm.. Op zich wel nette wagen, maar hoopte toch op wat spannenders
  donderdag 8 mei 2008 @ 16:38:20 #177
92279 N.icka
Windforce 11
pi_58557010
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:19 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Als je achterop een file rijdt, zorg dan dat je voor je genoeg ruimte hebt om met 1 stuurbeweging rechts de vluchtstrook op te schieten, dat werd mij geleerd bij een rijvaardigheidstraining.
Dank je wel voor deze tip , het is eigenlijk TE logisch voor woorden maar ook ik sluit altijd naadloos aan op mijn voorganger.

Dit doet mij iig de ogen weer even helder open
pi_58559203
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:55 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Zoals?
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:01:21 #179
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_58559409
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:55 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

De Lancia van Vosss heeft wel een aardige versnelling van 100-200, zelfs dan wordt je nog echt je stoelen ingedrukt.

Rij je er inmiddels weer gewoon mee?

OT:

Bij ongelukken waar auto's zo verwrongen raken en daarna brand uitbreekt vallen relatief vaak zwaargewonden of doden. Als men geluk heeft komt men uit de auto en anders zit men gewoon gevangen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_58559543
quote:
Rij je er inmiddels weer gewoon mee?
Nope, Na een dikke bekeuring van tegen de 600 euro omdat ik hem niet van de weg af had gehaalt nadat ik hem geschorst had is dat plan ff verschoven.

Planning is wel om hem deze zomer nog weer terug in de apk te gooien, grote beurt, nieuwe banden, remschijven etc etc en weer mee te gaan rijden.

Ik kan nu al niet wachten
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:15:18 #181
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_58559630
http://www.brabantsdagbla(...)t-moet-je-zeggen.ece

Ik heb er vandaag nog gereden, ik kreeg gewoon kippevel toen ik al die witte markeringsstrepen zag
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_58559701
quote:
Ze huilen stilletjes. Hoewel de officiële identificatie nog niet rond is, weten ze hier al wat de uitslag zal zijn. "Er komt veel boven. Vooral omdat dit de tweede keer in een half jaar tijd is, dat een kind van deze school verongelukt", zegt algemeen directeur Lex Spee. Toen ging het om een kleuter die verdronk.
Ik lach me gek als die familie over 3 weken vrolijk terugkomt van vakantie en geen idee heeft wat er gebeurd is !

Ofja, als het een andere familie betreft is het natuurlijk nog altijd kut, maar ik zou die gezichten wel eens willen zien
pi_58559734
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 19:15 schreef Prowl het volgende:

Ik heb er vandaag nog gereden, ik kreeg gewoon kippevel toen ik al die witte markeringsstrepen zag
Hmmm....ja, ik weet niet, ik vind dit geen nieuws meer. Al die berichten die ik nu lees lijken wel rouwadvertenties. 'speelde in de f-jes' (tsja, welke jongen van die leeftijd niet?), 'stond lachend op de foto' (tsja, welke jongen van die leeftijd niet?) etc....Het raakt me wel, maar als nieuwslezer heb ik daar geen behoefte aan.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:27:38 #184
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58559824
Ik had vandaag nog geluk, op de snelweg Rotterdam richtng Utrecht. File komt eraan, mensen voor me letten niet zo op en moeten noodrem + uitwijkactie maken, ik reed er ong 100 meter achter en moest ķķk nog uitwijken naar links, zo snel stopte het verkeer.

Gelukkig lag er nog een strook van oud asfalt links, anders was er een kettingbotsing geweest. Zo zie je maar, ongeluk zit in een klein hoekje en soms kan je uitwijken, soms niet.
pi_58560179
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 19:15 schreef Prowl het volgende:

Die google ads

Sneu soms.
pi_58560229
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 19:48 schreef pvc_boer het volgende:
Die google ads

Sneu soms.
Het nadeel van gerichte ads idd
pi_58569244
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:25 schreef Piles het volgende:

[..]

Weet je wel wat je vraagt van de gejaagde medemens? Ik ben zelf een leaserijder die wel normaal rijd, maar als je ziet wat er allemaal om je heen gebeurt....De meeste autorijders (hoeven niet eens leaserijders te zijn), gaan 5 minuten te laat naar hun werk en haasten zich in debiele situaties.

Maar ontopic, verschrikkelijk wat er gebeurd is, ik dacht er gisteren weer aan toen ik er langs reed.
En hoe zullen die mensen zich voelen die nog wat geprobeerd hebben? En later horen dat het schuifdeuren waren

Niet dat je die open zou krijgen, maar toch.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:14:22 #188
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_58575308
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 09:09 schreef Pheno het volgende:
En later horen dat het schuifdeuren waren

Niet dat je die open zou krijgen, maar toch.
Die waren helemaal dubbel gevouwen aan de foto's te zien
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 18:49:56 #189
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58580371
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4
quote:
Doden A73-ongeval uit Helmond
De vier mensen die maandagochtend omkwamen bij een ongeval op de A73 zijn een 40-jarige man, zijn 41-jarige vrouw en hun zoontjes van 5 en 7. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

Het gezin uit Helmond kwam om bij een brand bij Beuningen. Het vuur ontstond nadat hun auto met caravan beklemd raakte tussen twee vrachtwagens. Omstanders en hulpdiensten konden hen niet meer uit de brandende auto redden. De officiele identificatie van de vier inzittenden duurde zo lang, doordat de lichamen helemaal verbrand waren. Het ongeluk is volgens de politie veroorzaakt door een Duitse vrachtwagenchauffeur, die waarschijnlijk te laat remde toen het verkeer voor hem langzamer ging rijden.
pi_58586115
blijf kippenvel houden bij dit bericht

en dan totaal niks met dit ongeluk te maken, maar de brandweerlieden in groningen
  zaterdag 10 mei 2008 @ 08:36:32 #191
3542 Gia
User under construction
pi_58590007
quote:
De jongste was toch pas 3! Die berichtgeving wisselt ook per uur.

Ik ken een oudere broer van de vader van vroeger. Ze woonden hier in de buurt.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:03:31 #192
3542 Gia
User under construction
pi_58647598
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 08:36 schreef Gia het volgende:

[..]

De jongste was toch pas 3! Die berichtgeving wisselt ook per uur.

Ik ken een oudere broer van de vader van vroeger. Ze woonden hier in de buurt.
Herstel, het was toch deze man die ik kende van vroeger. Leiding kindervakantieweek Mierlo-Hout.

Vrijdag is hier de begrafenis. 't Zal wel heel druk worden. Kon vandaag de rouwadvertenties niet met droge ogen lezen. Wat een verschrikkelijk verlies voor die familie.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:48:28 #193
192966 Peaceful
Altijd Lief !!!
pi_58651238
Ik sloeg net de plaatselijke krant open (Stentor) en was de Veluwe editie aan het doorbladeren tot mijn oog op een rouwadvertentie viel.
Vader en moeder
Twee zoontjes
Verongelukt

Het schoot gelijk door mijn hoofd heen dat het dit ongeluk betrof. Damn..
Wat oneerlijk,
R.I.P
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:54:26 #194
3542 Gia
User under construction
pi_58705526
Op dit moment is de uitvaartmis bezig. Ben om kwart voor 1 boodschappen geweest en toen al stroomde de kerk vol. Ik zag ook veel ouders met kleine kinderen, waarschijnlijk klasgenootjes van Caspar.
Zojuist werden de klokken geluid, er ging een rilling door me heen. Wat vind ik dit akelig.
pi_58708277
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:54 schreef Gia het volgende:
Op dit moment is de uitvaartmis bezig. Ben om kwart voor 1 boodschappen geweest en toen al stroomde de kerk vol. Ik zag ook veel ouders met kleine kinderen, waarschijnlijk klasgenootjes van Caspar.
Zojuist werden de klokken geluid, er ging een rilling door me heen. Wat vind ik dit akelig.
Ah daar waren dus die klokken voor.
pi_77919296
quote:
ARNHEM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft vrijdag voor de rechtbank in Arnhem wegens het caravandrama op de A73 vier maanden voorwaardelijke celstraf en een werkstraf van 240 uur geëist tegen een 33-jarige Duitse vrachtwagenchauffeur.

Vorig jaar eiste het OM acht maanden cel waarvan vier maanden voorwaardelijk.

Na die eis wilde de rechtbank uitgezocht hebben of de chauffeur in eigen land een werkstraf zou kunnen doen. Nu dit het geval blijkt, heeft de officier van justitie zijn strafeis daaraan aangepast. Ook eiste het OM wederom een tweejarig rijverbod voor de Duitser.

Grove fout

De chauffeur veroorzaakte op 5 mei 2008 een gruwelijk ongeval, volgens justitie door een grove fout. Daardoor kwam een Helmonds gezin met twee kinderen van zeven en twee jaar om.

Het drukke verkeer op de A73 ter hoogte van Beuningen moest op de bewuste dag plotseling remmen. De chauffeur reed met 80 kilometer per uur zonder te remmen tegen zijn voorligger op.

De personenauto met caravan van het gezin werd platgedrukt tussen twee vrachtwagens. Daarna vlogen de auto, de caravan en de achterste vrachtwagen in brand.

De rechtbank doet uitspraak op 26 februari.
bron: nu.nl

Ben ik nou gek of is de straf wel heel laag? Grove nalatigheid van de chauffeur
pi_77919610
Wat een fluteis.
quote:
Na die eis wilde de rechtbank uitgezocht hebben of de chauffeur in eigen land een werkstraf zou kunnen doen. Nu dit het geval blijkt, heeft de officier van justitie zijn strafeis daaraan aangepast.
Ja, dus? Moeten ze in Duitsland in een werkkamp werken ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')