abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 mei 2008 @ 20:49:47 #52
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_58615315
quote:
Op zondag 11 mei 2008 20:28 schreef Karammel het volgende:

[..]

Als ik zou moeten kiezen zou ik voor Sneijder gaan. Van der Vaart is beter te vervangen door de andere aanvallend ingestelde spelers. Seedorf zie ik in het Nederlands elftal meer als een vervanger voor Sneijder trouwens. Of iemand die naast Sneijder kan spelen. De spelers als Van der Vaart, Van Persie, Robben, Babel en nog een aantal kunnen daar dan weer voor spelen.

Van der Vaart en Seedorf is moeilijk een keuze tussen te maken. Seedorf heeft de ervaring en de rust, waar Van der Vaart weer andere voordelen heeft. Persoonlijk vind ik Seedorf een prachtige speler, maar Van der Vaart kan ik ook moeilijk missen. Toch geniet Seedorf mijn voorkeur.
Ik zou dus voor Sneijder kiezen als er echt gekozen moet worden.
Voor de aanvallende rol op het middenveld zou ik eerder Van Persie kiezen. Maar dan wel met 2 aanvallers.

Zelf speel ik liever met drie aanvallers: Kuyt, Van Nistelrooy en Babel. Daarachter 4 middenvelders: 2 controlerende: Engelaar en Maduro en 2 aanvallende: Sneijder op rechts en Seedorf op links. En ... 3 verdedigers: Melchiot, Heitinga en Emanuelson.

Maar nóg liever: 2 verdedigers (Melchiot en Emanuelson), 2 controlerende middenvelders (Heitinga en Maduro), 3 aanvallende middenvelders (Sneijder, Van Persie en Seedorf), 3 aanvallers (Kuyt, Van Nistelrooy en Babel).
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  zondag 11 mei 2008 @ 20:50:55 #53
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_58615336
Maduro?
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_58619612
quote:
Op zondag 11 mei 2008 20:49 schreef Barca het volgende:

Maar nóg liever: 2 verdedigers (Melchiot en Emanuelson), 2 controlerende middenvelders (Heitinga en Maduro), 3 aanvallende middenvelders (Sneijder, Van Persie en Seedorf), 3 aanvallers (Kuyt, Van Nistelrooy en Babel).
Tegen frankrijk en Italie?
Het lijkt mij niet dat je dan de poule fase door gaat komen.
  maandag 12 mei 2008 @ 00:23:22 #55
30220 Barca
pi_58619782
quote:
Op maandag 12 mei 2008 00:15 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Tegen frankrijk en Italie?
Het lijkt mij niet dat je dan de poule fase door gaat komen.
Meer kans op succes dan met de opstelling van onze clown!
pi_58619900
Laten we het hier vooral over de keuze tussen vd Vaart en Sneijder hebben.
We hebben voor het hele elftal een ander topic
Welke 11 stel jij op?
  maandag 12 mei 2008 @ 00:35:54 #57
30220 Barca
pi_58620033
quote:
Op maandag 12 mei 2008 00:29 schreef sjimz het volgende:
Laten we het hier vooral over de keuze tussen vd Vaart en Sneijder hebben.
We hebben voor het hele elftal een ander topic
Welke 11 stel jij op?
Wie je kiest hangt wel af van medespelers en tactiek.
  maandag 12 mei 2008 @ 01:53:38 #58
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_58621050
van der kaart. geen 1 want het zijn vieze ex-ajaciede!
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_58637326
De speler die in vorm is maakt als eerste aanspraak op een basisplek.

In dit geval is dat dus Sneijder.

Ben van hem ook meer gecharmeerd dan Raffie moet ik zeggen.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 00:58:30 #60
15600 BB-King
Long live the King!
pi_58637373
Van der Vaart is de betere voetballer.

Maar het liefst zie ik ze allebei in de basis.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_58637559
quote:
Op maandag 12 mei 2008 01:53 schreef porsche1 het volgende:
van der kaart. geen 1 want het zijn vieze ex-ajaciede!
Bruins natuurlijk he (pannekoek smiley)
AFC AJAX
  dinsdag 13 mei 2008 @ 01:17:43 #62
121310 venomsnake
El Saltador
pi_58637586
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 01:15 schreef BonJovi het volgende:

[..]

(pannekoek smiley)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 13 mei 2008 @ 01:57:12 #63
176521 Grulez
rasgroninger
pi_58637818
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 01:15 schreef BonJovi het volgende:

[..]

(pannekoek smiley)
Niks aan toe te voegen.
pi_58646214
Sneijder.
Ik was die gast die op lego tript. Het met retroshit naar pedo flipt.
Zijn spits ook vaak in steno kickt
En alle tepels uit de playboy knipt.
pi_58647905
Waarom niet gewoon beiden?
Ruud in de spits, Robin, Rafael en Wesley daarachter. Beste aanval van Europa. Jammer dat het achterin vooral middelmaat is.
pi_58648037
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ruud in de spits, Robin, Rafael en Wesley daarachter. Beste aanval van Europa.
En Benzema, Trezequet, Henry en Ribéry dan? .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_58648706
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:27 schreef RayMania het volgende:

[..]

En Benzema, Trezequet, Henry en Ribéry dan? .
Henry verwacht je nog veel van na dit seizoen?
pi_58648992
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:56 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Henry verwacht je nog veel van na dit seizoen?
In de interlands heeft ie toch aardig gespeeld. Beter dan ik hem bij Barca heb zien spelen dit seizoen in ieder geval.

Heeft een veel vrijer rol (zoals bij Arsenal) en voelt zich daar ook gewoon beter.
pi_58649633
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:08 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

In de interlands heeft ie toch aardig gespeeld. Beter dan ik hem bij Barca heb zien spelen dit seizoen in ieder geval.

Heeft een veel vrijer rol (zoals bij Arsenal) en voelt zich daar ook gewoon beter.
Ik heb de interlands niet (veel) gezien van frankrijk, voornamelijk barca.
Ik hoop het voor hem in elk geval

niet voor nederland
pi_58896168
Van der Vaart speelde gister zeer goed. Twee assists, waarvan de bal op Babel geweldig was. Mooi schot ook in de tweede helft, jammer dat-ie gered werd.

Hopelijk spelen Van der Vaart en Sneijder allebei .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zondag 25 mei 2008 @ 12:54:35 #71
30220 Barca
pi_58896268
quote:
Op zondag 25 mei 2008 12:50 schreef RayMania het volgende:
Van der Vaart speelde gister zeer goed. Twee assists, waarvan de bal op Babel geweldig was. Mooi schot ook in de tweede helft, jammer dat-ie gered werd.

Hopelijk spelen Van der Vaart en Sneijder allebei .
In een aanvallende variant, ja.
pi_58896326
Twijfelgeval maar ik zou denk ik voor Van der Vaart gaan, vind dat hij vaak gevaarlijke passes heeft die een wedstrijd voor oranje kunnen beslissen! Maar doe mij ze eigelijk maar samen van de zomer
pi_58896409
links RvP
rechts Kuyt
centraal VdV

Sneijder bank
  zondag 25 mei 2008 @ 13:02:55 #74
30220 Barca
pi_58896411
quote:
Op zondag 25 mei 2008 12:58 schreef Donaldo het volgende:
Twijfelgeval maar ik zou denk ik voor Van der Vaart gaan, vind dat hij vaak gevaarlijke passes heeft die een wedstrijd voor oranje kunnen beslissen! Maar doe mij ze eigelijk maar samen van de zomer
Nagisteravond zeg ik: Kuyt, Van der Vaart en Babel als aanvallers achter Huntelaar.
pi_58896433
quote:
Op zondag 25 mei 2008 13:02 schreef Barca het volgende:

[..]

Nagisteravond zeg ik: Kuyt, Van der Vaart en Babel als aanvallers achter Huntelaar.
Babel is alleen goed als invaller. NOOIT in de basis zetten.
  zondag 25 mei 2008 @ 15:49:13 #76
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_58899844
quote:
Op zondag 25 mei 2008 13:04 schreef DJ_Ryow het volgende:
Babel is alleen goed als invaller. NOOIT in de basis zetten.
True, Babel is de ultieme supersub.
Maar Robben als die fit is start toch wel. Als die niet fit is dan toch maar wel met Babel starten.

Maar OT: Normaal Sneijder. Maar als vd Vaart beter in vorm is, zoals volgens mij nu het geval is, dan vd Vaart.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_58900042
Van der Vaart heeft gisteren weer laten zien waarom ik hem liever in de basis zie op 10 dan Sneijder. Zijn inzicht en pass zijn van zeldzame klasse, daar kan Sneijder ook bij lange na niet aan tippen. Een goed voorbeeld was de 2-0, van der Vaart schonk met een prima pass de kans aan Huntelaar. Sneijder gaat in dat soort situaties voor eigen succes, iets wat misschien 2 van de 10 keer goed gaat.
  zondag 25 mei 2008 @ 16:03:12 #78
30220 Barca
pi_58900223
quote:
Op zondag 25 mei 2008 15:49 schreef DaMayan het volgende:

[..]

True, Babel is de ultieme supersub.
Maar Robben als die fit is start toch wel. Als die niet fit is dan toch maar wel met Babel starten.

Maar OT: Normaal Sneijder. Maar als vd Vaart beter in vorm is, zoals volgens mij nu het geval is, dan vd Vaart.
Babel is inderdaad een goede invaller. Maar de combinatie Kuyt, Van der Vaart en Babel is ijzersterk. Voor het team denk ik beter dan de combinatie Van Persie, Sneijder en Robben. Hoe fit zijn Robben en Van Persie?

Van mijn Hyves-blog:

De eerste 2 afvallers zijn bekend: doelman Sander Boschker en middenvelder Denny Landzaat. Iets wat ik betreur.

Henk Timmer vond ik dit seizoen én in de oefenwedstrijd tegen Oostenrijk zwak keepen. Sander Boschker maakte juist een goed seizoen door. Tegen Ajax keepte hij sterk. Nu zal de 3e keeper weinig tot niet spelen, maar toch ... Boschker is in mijn ogen beter dan Timmer en dus had ik hem meegenomen.

Denny Landzaat is op zijn best als hij sober speelt. Hij doet dan weinig fout maar ook weinig goed. Een beetje een blok aan het been. Toch had ik hem meegenomen en zou ik Afellay thuis laten.

Niet alleen omdat Afellay in mijn ogen zwak speelde tegen Oekraïne maar ook omdat hij geen toegevoegde kwaliteiten heeft. Hij kan de concurrentie met Sneijder en Van der Vaart niet aan. Op de vleugel? Nee ... want Van Persie, Kuyt, Robben en Babel zijn beter. De combinaties Kuyt, Van der Vaart en Babel respectievelijk Van Persie, Sneijder en Robben zijn zo goed dat je daar voor moet kiezen. Je kan er zelfs nog wat mee variëeren.

Bijvoorbeeld Kuyt, Van Persie en Babel. Of Kuyt, Babel en Robben. (Babel kan namelijk als schaduwspits spelen.) Kuyt, Sneijder en Babel is nog een optie. Van Persie, Van der Vaart en Robben kan. Van Persie, Sneijder en Van der Vaart behoort zelfs tot de mogelijkheid.

Verder zou ik Landzaat hebben meegenomen vanwege de krapte van verdedigende/controlerende middenvelders. De Jong en Van Bronckhorst staan wel op papier als middenvelders maar ... Van Bronckhorst krijgt een basisplaats als linksback. Terecht, hij is voor die positie de beste!

Nigel de Jong is iemand die rechtsback kan spelen en dus heb je hem nodig. Bassie lijkt, gezien het uitstellen, te gaan kiezen tussen Melchiot of Boulahrouz.

Boulahrouz en Ooijer worden door de bondscoach gezien als back-ups voor de rechtsback-positie. Niet doen Bassie! Zij zijn centrale verdedigers. Boulah in de basis, Ooijer als reserve.

Als je er al voor kiest om een verdediger thuis te laten: kies dan voor Mathijsen of desnoods Ooijer die weer eens zwak speelde.

Maar mijn eerste keus als afvaller: Afellay. What 's in a name?
  zondag 25 mei 2008 @ 16:10:14 #79
30220 Barca
pi_58900385
Van der Vaart en Sneijder kunnen best beiden spelen. Bijvoorbeeld in deze opstelling:

-------------------------------------------------- Van der Sar -------------------------------------------------

--- Melchiot ------------------------ Heitinga --------------------- Boulahrouz ------------ Van Bronckhorst ---

------------------- De Zeeuw ----------------------------------------------- Engelaar ------------------------

----------------------------------------------------- De Jong -----------------------------------------------------
------------------ Sneijder --------------------------------------------------- Van der Vaart --------------------
-------------------------------------------------- Van Nistelrooy -------------------------------------------------

Evt. middenveld
-------------------- De Jong ---------------------------------- De Zeeuw ------------------------------------
--------------------------------------------- Engelaar ---------------------------------------------------------

Of aanvallender:
---------------------- De Jong --------------------------------- Engelaar ----------------------------------
------------------------------------- Van Persie ---------------------------------------------------------

Evt. Huntelaar i.p.v. Van Nistelrooy
Of Babel i.p.v. Van Persie als schaduwspits
  zondag 25 mei 2008 @ 16:13:43 #80
30220 Barca
pi_58900464
quote:
Op zondag 25 mei 2008 15:56 schreef Blawh het volgende:
Van der Vaart heeft gisteren weer laten zien waarom ik hem liever in de basis zie op 10 dan Sneijder. Zijn inzicht en pass zijn van zeldzame klasse, daar kan Sneijder ook bij lange na niet aan tippen. Een goed voorbeeld was de 2-0, van der Vaart schonk met een prima pass de kans aan Huntelaar. Sneijder gaat in dat soort situaties voor eigen succes, iets wat misschien 2 van de 10 keer goed gaat.
Kan ik me wel in vinden. Maar daarom kunnen ze nog wel beiden spelen. Sneijder op links. Al vind ik dat niet ideaal. Heb naast Van der Vaart liever spelers die wat meer aan de flanken spelen: Kuyt op rechts en Babel op links. Dat lijkt me voor het team beter dan Van der Vaart samen met van Persie en Robben.
  zondag 25 mei 2008 @ 16:16:23 #81
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_58900524
Goed punt trouwens. Affelay gaat voor spek en bonen mee, kan je beter Boula en SuperMario meenemen.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_58900641
-dubbel-

[ Bericht 99% gewijzigd door Blawh op 25-05-2008 16:30:58 ]
pi_58900644
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:13 schreef Barca het volgende:

[..]

Kan ik me wel in vinden. Maar daarom kunnen ze nog wel beiden spelen. Sneijder op links. Al vind ik dat niet ideaal. Heb naast Van der Vaart liever spelers die wat meer aan de flanken spelen: Kuyt op rechts en Babel op links. Dat lijkt me voor het team beter dan Van der Vaart samen met van Persie en Robben.
Dat kan zeker, maar ik ben niet zo'n fan van Sneijder. Vind zijn met name basistechniek minder dan die van Seedorf, van der Vaart en van Persie en ook Afellay (alhoewel die op andere punten tekort komt om boven Sneijder in de pikorde te staan).

Het liefst zag ik dit:

-----Seedorf------van der Vaart--------van Persie-----

Nu:

-----Robben------van der Vaart---------van Persie-----
-------------Engelaar------------De Zeeuw----------------

Liever Robben dan Sneijder omdat Robben een speler is met een betere actie en Engelaar heeft aangetoond dat hij snel de voetballende oplossing vooruit kan uitvoeren, met zijn steekpasses kan Robben perfect uitgespeeld worden. Daarnaast kan Robben ook zelf een mannetje passeren.
  zondag 25 mei 2008 @ 16:27:36 #84
30220 Barca
pi_58900760
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:16 schreef DaMayan het volgende:
Goed punt trouwens. Affelay gaat voor spek en bonen mee, kan je beter Boula en SuperMario meenemen.
Ja, vind ik wel. Had graag gezien dat Landzaat nog bij de selectie zou zitten en Afellay niet. Dan zou het ook niet zo'n probleem zijn als je Mathijsen thuis laat.

Nu je een controlerende middenvelder thuis laat (en twee controlerende middenvelders als backs moeten spelen: Gio en Nigel) is het thuis laten van een verdediger heel dom! Al helemaal als je kiest tussen de 1e keus rechtsback (opkomen langs de lijn) en de ideale centrale verdediger (en niet een geschikte 2e keus rechtsback).

Echt, Boulah kan rechtsback spelen maar zijn voornaamste kwaliteiten maken hem geschikt als centrale verdediger!
pi_58900817
Sneijder niet in de basis zetten

Is een stuk completer dan VdV en zeker Afellay en verkeerd in bloedvorm. Al het hele seizoen.
  zondag 25 mei 2008 @ 16:32:57 #86
30220 Barca
pi_58900880
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:22 schreef Blawh het volgende:

[..]

Dat kan zeker, maar ik ben niet zo'n fan van Sneijder. Vind zijn met name basistechniek minder dan die van Seedorf, van der Vaart en van Persie en ook Afellay (alhoewel die op andere punten tekort komt om boven Sneijder in de pikorde te staan).

Het liefst zag ik dit:

-----Seedorf------van der Vaart--------van Persie-----

Nu:

-----Robben------van der Vaart---------van Persie-----
-------------Engelaar------------De Zeeuw----------------

Liever Robben dan Sneijder omdat Robben een speler is met een betere actie en Engelaar heeft aangetoond dat hij snel de voetballende oplossing vooruit kan uitvoeren, met zijn steekpasses kan Robben perfect uitgespeeld worden. Daarnaast kan Robben ook zelf een mannetje passeren.

Mijn keuze

------ Babel -------- Van der Vaart ------- Kuyt
-------------- Engelaar ------------- De Jong -----

Ik denk dat Babel en Kuyt naast Van der Vaart voor het team beter is. Het gaat me dus niet om de individuele kwaliteiten van Babel en Kuyt ten op zichte van Robben en Van Persie.

De Jong verkies ik boven De Zeeuw omdat De Zeeuw me niet overtuigd dit seizoen (De Jong weet ik niet) en De Jong gewend is aan Van der Vaart (immers beiden HSV). Het spelen bij HSV telt in mijn ogen overigens niet voor Mathijsen. Die vind ik te zwak. Maar ... na het wegsturen van Landzaat hou ik nog liever Mathijsen bij de groep dan Afellay.

Gewoon omdat ik vind dat we een aanvallende middenvelder meer kunnen missen dan een centrale verdediger.
pi_58901135
waarom speelt van basten niet gewoon 3-4-3 met een ruit op het middenveld, dan kan je: van der vaart, sneijder, v persie en robben opstellen, en eventueel nog met kuyt

-----------v Nistelrooij-----------------
robben------------------v.persie/kuyt
-------------vd vaart-------------------
sneijder-----------------.....?....--------
------------Engelaar?-----------------
Gio-------------------------Ooijer?----
-------------Heitinga-----------------
--------------vd Sar--------------
pi_58901305
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:30 schreef Cyberia18 het volgende:
Sneijder niet in de basis zetten

Is een stuk completer dan VdV en zeker Afellay en verkeerd in bloedvorm. Al het hele seizoen.
Op welke punten vind je Sneijder precies beter dan van der Vaart als ik vragen mag?

Zeker met 2 controleurs achter zich, waardoor hij niet iedere helemaal op eigen helft mee terug hoeft te jagen bij balverlies vind ik van der Vaart beter. van der Vaart heeft veel meer oog voor de vrije man (inzicht) en kan deze vervolgens ook met zijn linker in no-time naar zijn medespeler passen (betere aanname, basistechniek) ondanks dat hij niet 2-benig is. Daarnaast is van der Vaart fysiek een stuk sterker en rustiger aan de bal.

Het enige wat voor Sneijder pleit is dat Wesley een 2 benig is, een betere vrije trap heeft en misschien meer lopend vermogen heeft. Zijn voordeel vanwege zijn 2-benigheid valt al weg omdat hij minder inzicht heeft en een mindere basistechniek en het loopvermogen weegt niet zo zwaar in het huidige systeem dat Oranje speelt, er staan namelijk 2 controleurs op het middenveld en 4 verdedigers.
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:32 schreef Barca het volgende:

[..]

Mijn keuze

------ Babel -------- Van der Vaart ------- Kuyt
-------------- Engelaar ------------- De Jong -----

Ik denk dat Babel en Kuyt naast Van der Vaart voor het team beter is. Het gaat me dus niet om de individuele kwaliteiten van Babel en Kuyt ten op zichte van Robben en Van Persie.
Kuyt vind ik persoonlijk op rechts helemaal niets. Hij sleurt en werkt wel 90 minuten lang en dat is voorbeeldig, maar het is niet iemand die de spits vrij voor de keeper kan zetten. Als je met Babel en Kuyt speelt dan vrees ik dat de spits weer op een eiland komt te staan. Babel heeft namelijk nog te vaak balverlies en heeft vanaf links geen voorzet, Kuyt heeft niet het inzicht om de spits met een steekpass vrij voor de keeper te zetten. Ook heeft Kuyt geen goede voorzet in de benen en kan hij de wedstrijd niet met een indivuduele actie beslissen.
  zondag 25 mei 2008 @ 17:01:38 #89
30220 Barca
pi_58901469
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:46 schreef Doks het volgende:
waarom speelt van basten niet gewoon 3-4-3 met een ruit op het middenveld, dan kan je: van der vaart, sneijder, v persie en robben opstellen, en eventueel nog met kuyt

-----------v Nistelrooij-----------------
robben------------------v.persie/kuyt
-------------vd vaart-------------------
sneijder-----------------.....?....--------
------------Engelaar?-----------------
Gio-------------------------Ooijer?----
-------------Heitinga-----------------
--------------vd Sar--------------
Doks> Denk dat jow opstelling niet het sterkste team is. Zegt dus niks over individuele kwaliteiten. Hoewel ik bij Ooijer ten aanzien van individuele kwaliteiten een aantal negatieve uitroeptekens plaats.
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:54 schreef Blawh het volgende:

[..]

Op welke punten vind je Sneijder precies beter dan van der Vaart als ik vragen mag?

Zeker met 2 controleurs achter zich, waardoor hij niet iedere helemaal op eigen helft mee terug hoeft te jagen bij balverlies vind ik van der Vaart beter. van der Vaart heeft veel meer oog voor de vrije man (inzicht) en kan deze vervolgens ook met zijn linker in no-time naar zijn medespeler passen (betere aanname, basistechniek) ondanks dat hij niet 2-benig is. Daarnaast is van der Vaart fysiek een stuk sterker en rustiger aan de bal.

Het enige wat voor Sneijder pleit is dat Wesley een 2 benig is, een betere vrije trap heeft en misschien meer lopend vermogen heeft. Zijn voordeel vanwege zijn 2-benigheid valt al weg omdat hij minder inzicht heeft en een mindere basistechniek en het loopvermogen weegt niet zo zwaar in het huidige systeem dat Oranje speelt, er staan namelijk 2 controleurs op het middenveld en 4 verdedigers.
Blawh> Mee eens!
quote:

Kuyt vind ik persoonlijk op rechts helemaal niets. Hij sleurt en werkt wel 90 minuten lang en dat is voorbeeldig, maar het is niet iemand die de spits vrij voor de keeper kan zetten. Als je met Babel en Kuyt speelt dan vrees ik dat de spits weer op een eiland komt te staan. Babel heeft namelijk nog te vaak balverlies en heeft vanaf links geen voorzet, Kuyt heeft niet het inzicht om de spits met een steekpass vrij voor de keeper te zetten. Ook heeft Kuyt geen goede voorzet in de benen en kan hij de wedstrijd niet met een indivuduele actie beslissen.
Vond de samenwerking tussen Kuyt en Huntelaar niet eens zo slecht. Kuyt is daarnaast een bliksemafleider. En toch meer een speler die niet zo nodig in de schijnwerpers hoeft te staan. In mijn ogen meer een teamplayer dan Van Persie. En die heeft meer individuele klasse, maar voetbal is een teamsport.

Babel beschikt inderdaad niet over een vaste voorzet vanaf de zij- en achterlijn. Wel heeft hij een steekpass en kan goed naar binnen snijden. Als hij dat vanaf de zijlijn doet zal hij niet meteen de spits in de weglopen. Babel is in mijn ogen fysiek sterker dan Robben.

En, zoals al gezegd, ik denk dat een combinatie Kuyt, Van der Vaart en Babel de beste is.

[ Bericht 45% gewijzigd door Barca op 25-05-2008 17:09:31 ]
pi_58901598
quote:

[..]

Op die positie centraal vind ik Sneijder beter tot zijn recht komen. Hij heeft dan niet de geniale acties als Van der Vaart maar compenseert dit wel met zijn tweebenigheid en een beduidend beter afstandschot. Daar komt ook nog eens bij dat je te veel linksbenige spelers op het middenveld hebt staan. Bij de vrije trappen heb je met Sneijder dus de mogelijkheid om de juiste verdeling te krijgen. Sneijder van rechts en Van Persie van links dus.

En waarop baseer je in godsnaam dat Van der Vaart fysiek sterker is dan Sneijder? Volgens mij is het toch echt de laatste speler die het meerendeel van het seizoen op absolute topniveau heeft gespeeld, blessurevrij.
pi_58901757
laat ik het zo zeggen, Sneijder is nogal overschat. daar zijn ze bij Real Madrid nu ook achter (maar vinden hem zeker niet slecht). VdV vind ik vaak crucialer en beslissender. afstandschoten en passen kan VdV net zo goed en tweebenigheid is leuk op papier maar verder gaat het erom hoe je het gebruikt. alleen zonder Sneijder hebben we idd geen vrije trappen-nemer voor een rechtsbenige speler.. das minder.
pi_58901769
Het mooiste zou zijn als ze beide spelen in een 4-4-2 systeem.

Als ik er 1 zou moeten kiezen zou ik voor v.d Vaart gaan. Ze hebben beide hun sterke en zwakke punten maar ik vond v.d. Vaart dan toch wat meer een allround speler.
No bitch to me
pi_58901786
quote:
Op zondag 25 mei 2008 17:07 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]
En waarop baseer je in godsnaam dat Van der Vaart fysiek sterker is dan Sneijder? Volgens mij is het toch echt de laatste speler die het meerendeel van het seizoen op absolute topniveau heeft gespeeld, blessurevrij.
Met fysiek sterker bedoelde ik in dit gevoel sterker aan de bal, meer body. En alleen om zijn vrije trappen vanaf rechts Sneijder op te stellen gaat me wat te ver. Veel linkspoten als argument kan ik me in vinden, daarom had ik graag Seedorf in de basis gezien.
pi_58901850
quote:
Op zondag 25 mei 2008 17:17 schreef DJ_Ryow het volgende:
laat ik het zo zeggen, Sneijder is nogal overschat.

Laat Weebl dit maar niet horen.
pi_58901872
Maar Raffie en Sneijder kunnen toch ook prima samen spelen? Ik heb daar altijd wel in geloofd tenminste.
  zondag 25 mei 2008 @ 17:31:53 #96
30220 Barca
pi_58902041
Van der Vaart of Sneijder? Van belang is ... 1. wie spelen er nog meer? 2. hoe wordt er gespeeld?

Daarbij is de 2e vraag het belangrijkst. Je kiest je spelers op basis van je tactiek. Nou, dat doet Bassie al zeer beroerd. Hoewel de verschuiving van 4 - 3 - 3 naar 4 - 2 - 3 - 1 hoopgevend is.

Hij lijkt dus te kiezen voor een aanvallende middenvelder die kort achter de diepste spits kan spelen. Die deze spits kan aanspelen én ook in staat is om de aanvallende middenvelders / hangende vleugelspitsen te sturen.

Van der Vaart en Sneijder kunnen dat beiden. Echter, Van der Vaart kan dat net even beter dan Sneijder. Hij heeft meer spelinzicht. Een minder schot? Mwoah ... twijfel. Gisteravond tegen de Oekraïne schoot hij niet slecht.

Dan de samenwerking: kies je voor Sneijder. Wie spelen er dan naast hem? Waarschijnlijk Robben op links en Van Persie op rechts. Voor hem Van Nistelrooy. Qua individuele klasse per speler is er geen betere combinatie denkbaar maar de samenwerking in oranje vind ik ongelukkig. Dan blijkt dat Van Persie toch niet gewend is aan de Madrilenen. Dan blijkt te vaak dat Van Nistelrooy voor eigen succes gaat.

Kies je voor Van der Vaart. WIe spelen er dan naast hem? Op links Babel. Ze kennen elkaar nog van Ajax. De combinatie Van der Vaart - Babel is in mijn ogen beter dan Van der Vaart - Robben. Op rechts? Gezien de teamspirit én de ervaring bij Liverpool met Babel kies ik voor Kuyt. De diepste spits? Huntelaar. Van der Vaart en Huntelaar begrijpen de Ajax-tactiek beter dan de combinatie Van der Vaart - Van Nistelrooy. Daarbij vind ik Huntelaar meevoetballend toch beter dan Van Nistelrooy. Ook is hij, ondanks dat hij een echte afmaker is, in mijn ogen minder zelfzuchtig dan de striker van Real Madrid.

Op de positie van Van der Vaart of Sneijder moet je ook voor de spelers achter je aanspeelbaar zijn. Dat doet Van der Vaart, door zijn betere spelinzicht, beter dan Sneijder. Verder speelt Van der Vaart beter samen met Nigel de Jong (die ik verkies boven De Zeeuw) dan Sneijder.

De combinatie Engelaar - Van der Vaart ging tegen Oekraïne goed. Voorlopig daar aan vasthouden.
  zondag 25 mei 2008 @ 17:39:05 #97
30220 Barca
pi_58902200
Van der Vaart en Sneijder samen kan wel maar dan spelen óf beiden niet in een ideale rol. Als je de een rechts (Sneijder) en de ander links (Van der Vaart) laat spelen. Óf je zet een van de twee op de flank, waar je beter een echte vleugelspeler kan neerzetten.

4 - 4 - 2? Een spitsenduo Kuyt en Babel zou kunnen maar welke middenvelders zet je daar achter? De Jong, Sneijder, Van der Vaart en Engelaar komen dan als beste naar boven. Maar ideaal zou ik het niet willen noemen. Een alternatief is er niet. Bij 4-2-3-1 heb je nog alternatieven.
pi_58902215
quote:
Op zondag 25 mei 2008 17:31 schreef Barca het volgende:

De combinatie Engelaar - Van der Vaart ging tegen Oekraïne goed. Voorlopig daar aan vasthouden.
Want Oekraïne is een maatstaf voor de wedstrijden straks op het EK ?
pi_58902329
quote:
Op zondag 25 mei 2008 17:21 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Laat Weebl dit maar niet horen.
ben benieuwd wat ie zegt

de algemene gedachte is dat hij het seizoen goed begon, enorm inzakte, en toen weer goed eindigde net als de rest van het team overigens. ze hadden een spelmaker verwacht, maar kregen een harde werker. hij is onrustig aan de bal en heeft moeite met aanemen. van z'n vrije trappen en afstandsschoten hadden ze ook meer verwacht, helemaal aangezien hij ze veruit het meeste neemt. ze zien liever iemand als Diego in z'n plaats. ik kan me er wel in vinden.. niet gebruiken als de spelmaker van Oranje als je Rafael hebt (die bij de top 5 van de beste spelers in de Bundesliga zit).
  zondag 25 mei 2008 @ 17:59:01 #100
30220 Barca
pi_58902597
quote:
Op zondag 25 mei 2008 17:39 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Want Oekraïne is een maatstaf voor de wedstrijden straks op het EK ?
Nee, maar een andere combinatie hebben we nog niet gehad. En om nu nog te gaan experimenteren?!
pi_58904745
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Waarom niet gewoon beiden?
Ruud in de spits, Robin, Rafael en Wesley daarachter. Beste aanval van Europa. Jammer dat het achterin vooral middelmaat is.
Beste aanval met een aanvaller die moeite heeft om een bal aan te nemen en die er toch nooit staat op de belangrijke momenten? Niet echt een goed idee lijkt me.
  zondag 25 mei 2008 @ 20:10:28 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58905045
Van Der Vaart, period. Heb die Sneijder hype nooit begrepen. Kan leuk voetballen maar het blijft een tuinkabouter op het voetbalveld. In de huidige tijd is dat dodelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')