Omdat het toch al bijna Maart is, en dus al bijna Juni, en dus al bijna het Europees Kampioenschap in Oostenrijk en Zwitserland. Daar hoort een Beker bij natuurlijk!
Uiteindelijk gaan we er met zijn allen voor zorgen dat wij komende zomer hetzelfde plaatje kunnen zien als de volgende, alleen dan hedendaags!
![]()
De man die hiervoor gaat zorgen is natuurlijk de heer van Basten!
![]()
Maar hiervoor heeft
Onze Marco natuurlijk wel een elftal voor nodig.
Ik zal het voorzetje geven, dan mogen jullie met z'n allen volgen!
Allereerst lijkt de 4-2-3-1 formatie goed te werken. Zeker gezien onze poulfase met Frankrijk, Italië en Romenië lijkt het mij uitermate handig om vast te houden aan deze formatie, aangezien we anders overlopen worden.
De DoelmanDit behoeft mijn inziens maar weinig uitleg.
Edwin van der Sar zal komend EK onze goal voor de laatste maal verdedigen.Maarten Stekelenburg en Henk Timmer zijn wat mij betreft de nummer 12 en 22 om ervoor te zorgen dat we geen keepersproblemen hebben tijdens het EK.
De RechtsbackGezien het feit dat we 4-2-3-1 gaan spelen, lijkt het me zeer verstandig dat dit een opkomende back wordt. Het probleem dat zich voordoet wanneer dit niet zo is is namelijk dat het gat tussen verdediging en middenveld te groot wordt. de keuze hierbij gaat tussen Mario Melchiot, Kew Jaliens en Jan Kromkamp. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar
Mario Melchiot. Dit gezien zijn ervaring en zowel verdedigende als aanvallende kwaliteiten.
De Rechter Centrale VerdedigerDit dient natuurlijk een type Stam te zijn. Opties voor de verdedigende linie zijn wat mij betreft Wilfried Bouma, Johnny Heitinga, Khalid Boulahrouz, André Ooijer en Joris Mathijsen. Gezien de prestaties in het verleden zie ik in
Boulahrouz het meest een type Stam, en zou hem dan ook opstellen.
De linker centrale verdedigerDit dient natuurlijk een traditionele Libero te zijn met een goede pass. Wat mij betreft gaat in deze de keus tussen André Ooijer, Wilfried Bouma en Joris Mathijsen. Ik ben op dit moment het meest overtuigt van
André Ooijer, en zie hem ook een goede partner met Boulahrouz zijn, gezien ze complementair aan elkaar zijn.
De LinksbackOok hierbij gaat het wat mij betreft om een aanvallende Back. De keuzes die Marco op dit moment heeft zijn als volgt: Van Bronckhorst, De Cler en Urby Emanuelson. Persoonlijk ben ik het meest fan van
Tim de Cler, mits hij zich aan zijn verdedigende taken houdt.
Verdedigende Middenvelder #1.Dit zijn eigenlijk de stofzuigers van ons elftal. Ze moeten tegelijkertijd de verdediging en aanvallers kunnen bereiken. Je zou dit kunnen zien als het
Hart van het Nederlands Elftal. Het zijn dus echte verbindingsspelers. De keuze die je hierbij hebt is op dit moment als volgt:
Johnny Heitinga, Denny Landzaat, Nigel de Jong, Hedwiges Maduro, Mendes da Silva, Giovanni van Bronckhorst en Demy de Zeeuw. Wat mij betreft is
Johnny Heitinga de eerste keus. Hij heeft bij Ajax zeker laten zien dat hij hier uitermate geschikt voor is. Tevens is het een echte mannetjesputter.
Verdedigende Middenvelder #2Voor deze persoon geldt hetzelfde als hierboven. Mijn keuze valt in deze dan ook op
Demy de Zeeuw. Van de 6 mogelijkheden die er nog waren zie ik hem in staat om een tegenspeler helemaal op te ruimen.
Rechter aanvallende MiddenvelderOef, het moeilijkste gedeelte van het elftal. We hebben hier eigenlijk té veel goede spelers, maar we kunnen er maar 3 opstellen. De keuze is ruimschoots. Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Clarence Seedorf, Jonathan de Guzman, Ibrahim Afellay, Orlando Engelaar en misschien ook nog wel Romeo Castelen. Mijn keuze zou vallen op
Clarence Seedorf. Zijn ervaring is erg nodig in dit toch nog erg jonge team.
Centrale Aanvallende MiddenvelderHier heb je vrijwel dezelfde keus als hierboven, met als aanvulling Van Persie. Ik zie in Robin dan ook echt als onze
Nummer 10. Zijn functionele techniek is zo enorm weergaloos, hij legt elke bal panklaar voor de aanvaller en kan elke verdediging helemaal dol spelen. Mijn keuze voor de Centrale AM gaat dan ook uit naar
Robin van Persie.
Linker aanvallende MiddenvelderWeer nogmaals dezelfde keuzelijst,met als aanvulling nog Ryan Babel. Gezien de aanvallende kwaliteiten zou ik in deze persoonlijk gaan voor
Wesley Sneijder. Hij is tweebenig, heeft een geweldige functionele techniek en beschikt over een geweldige trap, in beide benen.
De SpitsEigenlijk hebben we veel te veel spitsen in huis. Danny Koevermans, Klaas Jan Huntelaar, Ruud van Nistelrooy, Roy Makaay, Dirk Kuijt en Jan Vennegoor of Hesselink. Gezien zijn ervaring, gluiperigheid, scoringsvermogen en inzet zou ik uiteindelijk toch gaan voor
Ruud van NistelrooyMijn opstelling zou dus als volgt zijn:
![]()
En bij jullie?