Ik sluit me ook maar bij deze reeks aan

Vorige week woensdag heeft mijn vriendin het na bijna 2 jaar (23 maanden) uit gemaakt.
Ze was mijn eerste…
Het is een relatie geweest met diepe dalen, maar natuurlijk ook wel pieken. Bij die dalen dreigde het steeds uit te gaan tussen ons. Ik was dan vaak degene die toegaf aan haar en mijzelf helemaal veranderde. Niet dat dat altijd blijvend was, want later viel ik toch steeds terug in het oude. Zij had net een vaste baan toen ik haar leerde kennen, ik studeer nog.
Het is een keer ook uit geweest, 3 weken…daarna stond ze met condooms op de stoep en wilde me terug. Daar ben ik toen nog op ingegaan ook -_-. Maar ja…ze was mijn eerste en mijn alles. Ik zag nog toekomst op dat moment, en zij blijkbaar ook. We zijn er toen wel sterker uit gekomen. Het ging allemaal zo goed.
Eigenlijk heeft zij alle belangrijke gebeurtenissen die in mijn leven kwamen de laatste jaren meegemaakt. In de tijd dat ik wat met haar had, heb ik mijn bachelor behaald en nu moet ik uiteindelijk alleen nog maar een master scriptie schrijven. Ik had zo graag dat ze ook nog had meegemaakt dat die klaar was

De relatie is echt heel vreemd gelopen. Toen ze wat met mij begon, speelde er ook nog iets met een andere jongen. Ze had ons eigenlijk een beetje rond dezelfde tijd leren kennen. Zij was een meisje die redelijk wat bekijks heeft van andere heren. Het is wel een bepaald soort heren die haar leuk vinden. Anyways…ik heb haar de keuze gelaten: hij of ik. Uiteindelijk heeft ze dus voor mij gekozen.
Alles was leuk, alles was fijn

. Nadat we iets van een half jaar met elkaar hadden, moest ik stage lopen voor mijn studie. Ik moest zelf op zoek naar een plek. Ik heb haar de keuze voorgelegd of ik een plek bij haar in de buurt zou zoeken, of toch bij mijn ouders in de buurt (waar ik toen nog woonde). Als ik een plek bij haar in de buurt zou zoeken, zij ik bij haar intrekken. Ik heb toen een plek bij haar in de buurt gevonden. Ik ben ook langzamerhand officieus bij haar ingetrokken (officieel wilde ze niet). In het begin was alles nog leuk. Op een gegeven moment gaat het botsen. We zijn toen echt door hele diepe dalen gegaan waarbij ik haar smeekte om het niet uit te maken.
Op een gegeven moment werden die dalen steeds erger en is het dus uit gegaan (ik woonde inmiddels alweer bij m’n ouders). Dit kwam van haar kant. Maar ze stond dus 3 weken later weer op de stoep. Daarna hebben we de draad weer langzaam opgepakt. Het ging een stuk beter. We begonnen een toekomstbeeld te ontwikkelen met elkaar: samenwonen, kindjes krijgen etc. Alles ging weer wat beter. Er was een soort van omslag in de relatie gekomen. Ik had opeens het heft in handen

. Ik ging daar weer steeds vaker naartoe en deelde alles met haar. Ik heb mezelf helemaal blootgegeven aan haar. Zij heeft me opnieuw leren huilen.
Niet zo heel lang geleden (maand) had ik de mogelijkheid om een huisje voor mezelf te krijgen. Ik ben hierop in gegaan. Zij was helemaal trots, want ze had eigenlijk altijd al gewild dat ik eerst op mezelf ging wonen voordat we samen gingen wonen. Ze zag het al helemaal voor zich: dat ze dan bij mij thuis langs zou komen en allemaal dingen ging doen daar in de buurt (ik werkte toen nog op zaterdag). Dat is natuurlijk toch beter dan bij mijn ouders thuis
Ondertussen kreeg ik een vaste baan (parttime) die aansloot bij mijn studie en een stuk meer ging verdienen dan mijn zaterdagbaantje. Mijn zaterdagbaantje heb ik dus opgezegd. Dan hadden we eindelijk de weekenden samen

Ik ging dus op mezelf wonen en had de weekenden vrij.
Ondertussen verhuisd en dergelijke, waarbij ze mee heeft geholpen. Ze bleef pas de eerste keer in mijn nieuwe huisje slapen toen de gordijnen hingen. Ik had inmiddels ook een tweepersoons bed

. Toen kwam het hoor…ze sprak uit dat ze aan het twijfelen was over haar toekomst…ze twijfelde dus ook over ons…ze wilde een pauze om na te denken. Ze wilde even geen contact. Dit kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel. Ik dacht juist dat het op het moment zo goed ging. Afijn…ze kreeg haar pauze van mij. Toen ze de ochtend daarna wakker werd, was het eerste dat ze zei toen ze wakker werd dat ze van me hield. Ik moest werken, dus weg. Zij ging iets later weg.
Ik heb toen geen contact gezocht om haar de rust te geven die ze nodig had. Vorige week woensdag zocht ze contact met mij. Ze wilde even langs komen. Ik voelde de bui al hangen. En ja hoor…ze kwam om het uit te maken. Een half uur voordat ze hier aan kwam, zat ik al te janken. Ik wilde het eerst niet geloven…ik wilde het niet bevatten…het enige wat ik kon doen was janken. Zij had het er ook wel moeilijk mee. De reden die ze gaf was “dat het niet werkte” maar dat ze nog wel veel van me hield.

En ze vond me zo lief en van alles en nog steeds. Ik was echt heel lief voor haar geweest enzo.
De dag daarna ben ik naar haar toe gegaan om te praten. Dat was achteraf een domme beslissing. Ik wilde haar natuurlijk terug. Ik was niet in staat om te praten. Ik kon alleen maar janken

Ze stuurde me naar huis…ik mocht niet blijven slapen…
De dagen daarna heb ik haar nog wel iedere dag gemaild of gebeld. Ik wilde praten met haar, ik wilde haar terug. Op een gegeven moment is ze heel boos op me geworden. Ze wilde geen contact meer met me. Ze vond het eng hoe ik reageerde en ze was bang dat ik haar wat zou aandoen of opeens bij haar in huis zou staan (ik heb haar sleutel nog, die moet ik morgen achter laten als ik mijn spullen ga halen). Toen heb ik mezelf moeten dwingen om geen contact meer te zoeken.
Ik had het daar zo moeilijk mee

. Ik had zoveel tijd over. Die besteedde ik eigenlijk alleen maar aan het missen van haar. Ik woon nu natuurlijk op mezelf en ik heb de weekenden vrij

Dat is een beetje een overdosis aan eenzaamheid. Dat terwijl we 2 weken geleden nog een goed toekomstbeeld hadden. Ik heb natuurlijk wel met vrienden afgesproken en gepraat, maar wanneer die weer weg gaan, overvalt de eenzaamheid me meteen weer.
Ik heb haar nog gemaild met wat vragen en daar antwoord op gekregen. Ze mailde terug dat ze iemand had ontmoet waarmee ze het goed kon vinden en het klikte erg goed. Ze had zich gevangen gevoeld in onze relatie. Dat terwijl ik haar juist zo vrij liet dat ik er zelf aan onderdoor ging. Ik wilde bij haar zijn. Zo veel mogelijk.
Nu na een week gaat het een stuk beter eigenlijk. Ik realiseer me nu dat ik gewoon verder moet. Ik heb wel weer zin in een andere dame

Ik kan op jacht (iets dat ik nooit heb gedaan vroeger omdat ik te onzeker was). Ik ben tijdens de relatie veranderd, opener geworden. Voordat ik wat met haar had, kwam ik eigenlijk nooit buiten. Ik ben ook al niet zo’n uitgaansmens. Ik ga mezelf de komende tijd ertoe zetten om uit te gaan en buiten te komen. Ik moet meer met dames leren praten. Ik heb er best wel zin in

sorry voor het lange verhaal trouwens