abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 mei 2008 @ 10:35:00 #226
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_59028270
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 09:57 schreef Cheiron het volgende:
Ik vond met name de Baltar stukken aan het begin veel te breed uitgemeten. Zeker nu je er 2 afleveringen later niets meer mee doet. Saai en langdradig. Dat constante hoogdravende gelul..
Ik ga er overal bij vanuit dat het uiteindelijk nog een plaatsje krijgt in de ontknoping. Ik vind dat het kijken nu interessanter maken; omdat je weet dat ze naar het einde toewerken en overal een diepere betekenis achter kan zitten.

BSG is toch wel een beetje 'Lost in Space'
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
pi_59031755
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 10:35 schreef Ruiseart het volgende:

[..]

Ik ga er overal bij vanuit dat het uiteindelijk nog een plaatsje krijgt in de ontknoping. Ik vind dat het kijken nu interessanter maken; omdat je weet dat ze naar het einde toewerken en overal een diepere betekenis achter kan zitten.

BSG is toch wel een beetje 'Lost in Space'
Die "diepere" betekenis begint wel steeds waziger te worden. Het is een sci-fi serie, al dat religieuze gezemel er omheen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_59031863
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 15:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Die "diepere" betekenis begint wel steeds waziger te worden. Het is een sci-fi serie, al dat religieuze gezemel er omheen...
Op zich heb ik geen probleem met wat jij omschrijft als religieus gezemel het is alleen zo waarom zoveel afleveringen om te benadrukken dat Baltar nu een soort van Jezus figuur is. Na 2 afleveringen en de baard was dat al wel duidelijk. En dat Baltar vervolgens Shakespeare gaat zitten quoten .
pi_59031971
Ze hadden wat mij betreft gewoon wat meer in de oorlog tussen Cylons en mensen kunnen blijven zitten, al dat hybride gedoe en mensen die al 60 jaar cylon blijken te zijn. Final five, blah blah. Een plot kan ook teveel lagen hebben...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_59032130
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 09:10 schreef Liquidootje het volgende:
Man, je zag toch hoe hij de peagasus commandeerde. Echt slecht. Adama moest toen in grijpen.
Met Thigh is het helemaal slecht
Thigh kan zich beter beperken tot the officers bar.
pi_59032133
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 15:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ze hadden wat mij betreft gewoon wat meer in de oorlog tussen Cylons en mensen kunnen blijven zitten, al dat hybride gedoe en mensen die al 60 jaar cylon blijken te zijn. Final five, blah blah. Een plot kan ook teveel lagen hebben...
Nah, dat ben ik niet met je eens, dan zou je de focus willen leggen op het actie aspect de space battles, een boarding hier, een gevecht op een planeet daar. Echter dat gaat ook gauw vervelen alles met mate, dat is nu meteen men klacht bij het religieus aspect het is nu niet meer met mate. Toch vindt ik het nog steeds een toevoeging althans tot Razor daarna is men iets te ver doorgeschoten in het herhalen van een eenzijdige boodschap.

Verder geloof ik die mensen niet die zeggen het is een setup voor later ... je kunt niet zoveel afleveringen verkwanselen onder het mom het is vergeven het zal uiteindelijk nog een plaatsje krijgen in de ontknoping.
pi_59032219
Maar na het zien van de promo voor volgende week ... .
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:10:47 #233
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_59032756

Iedereen weer helemaal gek maken met wat gemeen knipwerk?
pi_59032799
Denk het wel, anders is het damn.. zoiets verwerken in de promo
A little bit hateful
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:15:15 #235
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_59032834
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:10 schreef Ruiseart het volgende:

Iedereen weer helemaal gek maken met wat gemeen knipwerk?
Wel heel geil knipwerk dan!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Burnt to the core but not broken
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:22:33 #236
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_59032964
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_59033029
SPOILER
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:32:05 #238
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_59033161
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:13 schreef Liquidootje het volgende:
Denk het wel, anders is het damn.. zoiets verwerken in de promo
Je weet het maar nooit, ze hebben wel eerder stomme dingen laten zien in een promo. Het zou mij niks verbazen.

Ik vind trouwens wel dat het tempo in de afgelopen aflevering zwaar ontspoord was. Dat was problematisch, aangezien het de afleveringen daarvoor wel beter was.

Ik ben benieuwd hoe de situatie verder zal verlopen. Roslin zal best wel weer terugkomen in de fleet en wat gebeurt er dan? Admiral Tigh een cylon die het commando voert. Kijken wanneer er weer een martial law uitgevoerd wordt

Het is niet meer zoals in seizoen één en twee, waar er vaak zwart/wit waarden werden gehanteerd. BSG wordt steeds grijzer en de complicaties nemen toe. Trouwens Olmos ( adm Adama) heeft al aangegeven dat hij vindt dat de serie naar de kloten is geholpen in seizoen vier en dat vele fans teleurgesteld zullen zijn over het einde van deze serie
De enige zekerheid die je hebt in je leven ben ik!!
pi_59033328
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:32 schreef DooD het volgende:

[..]

Je weet het maar nooit, ze hebben wel eerder stomme dingen laten zien in een promo. Het zou mij niks verbazen.

Ik vind trouwens wel dat het tempo in de afgelopen aflevering zwaar ontspoord was. Dat was problematisch, aangezien het de afleveringen daarvoor wel beter was.

Ik ben benieuwd hoe de situatie verder zal verlopen. Roslin zal best wel weer terugkomen in de fleet en wat gebeurt er dan? Admiral Tigh een cylon die het commando voert. Kijken wanneer er weer een martial law uitgevoerd wordt

Het is niet meer zoals in seizoen één en twee, waar er vaak zwart/wit waarden werden gehanteerd. BSG wordt steeds grijzer en de complicaties nemen toe. Trouwens Olmos ( adm Adama) heeft al aangegeven dat hij vindt dat de serie naar de kloten is geholpen in seizoen vier en dat vele fans teleurgesteld zullen zijn over het einde van deze serie
Tja, ik vond dat het met seizoen 3 al snel minder werd. Het is godverdomme een scifi-actie serie, geen fokking soap....
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:48:03 #240
184465 Migue
Sensuele man
pi_59033426
Helo weet niets van de Final Five tenzij Athena hem dat offscreen verteld heeft, en dàt lijkt mij niet erg logisch. Ze zal het ongetwijfeld tegen Laura Roslin hebben, maar in een heel andere context dan dat het hier gepresenteerd wordt.
pi_59033442
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Tja, ik vond dat het met seizoen 3 al snel minder werd. Het is godverdomme een scifi-actie serie, geen fokking soap....
Dan heb jij en ik toch een ander idee van wat deze serie is ... ik zou het meer omschrijven als een drama met scifi elementen. Overigens waarom zou het alleen maar actie moeten zijn?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:52:16 #242
184465 Migue
Sensuele man
pi_59033516
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:32 schreef DooD het volgende:

[..]

Trouwens Olmos ( adm Adama) heeft al aangegeven dat hij vindt dat de serie naar de kloten is geholpen in seizoen vier en dat vele fans teleurgesteld zullen zijn over het einde van deze serie
Het script van de laatste drie afleveringen is nog niet eens klaar joh!
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:49 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

Dan heb jij en ik toch een ander idee van wat deze serie is ... ik zou het meer omschrijven als een drama met scifi elementen. Overigens waarom zou het alleen maar actie moeten zijn?
Idd, BSG is nooit een scifi serie geweest, het is altijd in de eerste plaats een drama serie geweest die zich in de ruimte afspeelt.
pi_59033534
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:48 schreef Migue het volgende:
Helo weet niets van de Final Five tenzij Athena hem dat offscreen verteld heeft, en dàt lijkt mij niet erg logisch. Ze zal het ongetwijfeld tegen Laura Roslin hebben, maar in een heel andere context dan dat het hier gepresenteerd wordt.
SPOILER
pi_59033563
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:49 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

Zo is de serie ook begonnen, als scifi actie met een gepaste portie 'verhaal', nu is de actie zo goed als verdwenen en zitten we met een wanstaltig verhaal.

Ik zeg niet dat het Rambo in outer space moet zijn maar hoofdzakelijk (slecht) drama doet de serie wmb geen goed.
pi_59033807
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Zo is de serie ook begonnen, als scifi actie met een gepaste portie 'verhaal', nu is de actie zo goed als verdwenen en zitten we met een wanstaltig verhaal.
Ik denk niet dat het begonnen is als een een scifi actie serie volgens mijn was het altijd een scifi drama. Maar goed om het zeker te weten zou je de scifi/sky1 press release moeten opzoeken.
pi_59035741
Wat een gezuig! Despoot Adama bepaalt blijkbaar wie de president moet worden. Despoot Adama die zich ineens bezint en toch niet zo'n "foute" kerel blijkt te zijn. Zoonlief die toch de president wordt.

De juiste gang van zaken is om despoot Adama te laten arresteren ipv het militaire dictatuur en de achterlijke Adama dynastie toe te laten. Maar goed men heeft in de VS meer ervaring met dynastieen (Clinton, Bush) en het recht van de sterkste in combinatie met een zekere overtuiging dat hetgeen zij goed vinden, ook het enige is dat goed kan zijn (wederom Bush).
  zaterdag 31 mei 2008 @ 20:02:26 #247
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_59036957
quote:
Ik heb de laatste maand de hele serie (tot nu) gekeken en ook in het eerste seizoen zit relatief weinig actie, hoor.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_59037090
quote:

[..]

Ik zeg niet dat het Rambo in outer space moet zijn maar hoofdzakelijk (slecht) drama doet de serie wmb geen goed.
Ik vind het verhaal verre van wanstaltig en wat betreft actie is het precies goed.
Sterker nog iedere keer als er echt actie plaats vind gaan ze steeds een stapje verder, het moment waarop ik denk als kijker oh die schiet toch niet gebeurd het toch.

Battlestar Galactica
pi_59037111
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:02 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik heb de laatste maand de hele serie (tot nu) gekeken en ook in het eerste seizoen zit relatief weinig actie, hoor.
Dat is ook zo, maar in het eerste seizoen dat je who is the cylon fear en wanneer gaan ze aanvallen.
Nu heb je dat ook nog een beetje, maar zonder de dreiging als leidraad, maar suffe contineu huildende baltar, vage visioenen die je 100 keer hebt gezien en een zeer irritante draai aan alle karakters

Callie die opeens een graftak werd
Chief die echt tof was is nu een fracking iets wat voor een man door moet gaan
Apollo in een pak en wat rare wetten en ethiek zit te quoten
Zelf Geata (oid) hebben ze verneukt in een irritant hoopje (zingende) "mens"

Maar kortom, ik volg het nog steeds kwijlend
A little bit hateful
pi_59037175
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:10 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Dat is ook zo, maar in het eerste seizoen dat je who is the cylon fear en wanneer gaan ze aanvallen.
Nu heb je dat ook nog een beetje, maar zonder de dreiging als leidraad, maar suffe contineu huildende baltar, vage visioenen die je 100 keer hebt gezien en een zeer irritante draai aan alle karakters

Maar kortom, ik volg het nog steeds kwijlend
Iedere keer als ik "Set Condition One throughout the Fleet!" hoor en zowel Adama als Thigh zie staan terwijl de zoomer klinkt en men begint met "this is Galactica Actual" kijk ik met enorm veel plezier.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 21:25:00 #251
211083 Angelof9
I must go first
pi_59038414
SPOILER
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zaterdag 31 mei 2008 @ 21:33:29 #252
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_59038565
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:13 schreef Dementor het volgende:

[..]

Iedere keer als ik "Set Condition One throughout the Fleet!" hoor en zowel Adama als Thigh zie staan terwijl de zoomer klinkt en men begint met "this is Galactica Actual" kijk ik met enorm veel plezier.

DRADIS CONTACT! De twee mooiste woordjes uit de hele serie
pi_59040100
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:33 schreef Ruiseart het volgende:

[..]

DRADIS CONTACT! De twee mooiste woordjes uit de hele serie
  zondag 1 juni 2008 @ 11:22:55 #254
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59044836
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 10:05 schreef Liquidootje het volgende:
Dat is het juist. Als je de laatste scripts hebt gelezen, dan is hij echt de figuur die wij nu kennen als Jezus. Voor in amerikanen zou dat wel shocking zijn.
ik vind dat juist wel leuk gedaan die parallellen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 1 juni 2008 @ 11:24:01 #255
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59044852
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:10 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

QFT, maar kwijlend volgen doe ik al lang niet meer, eerlijk gezegd kijk ik alleen nog maar om te zien hoe het verhaal zich ontvouwt, niet omdat ik aan de buis gekluisterd word...
pi_59049814
quote:
Op zondag 1 juni 2008 11:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

QFT, maar kwijlend volgen doe ik al lang niet meer, eerlijk gezegd kijk ik alleen nog maar om te zien hoe het verhaal zich ontvouwt, niet omdat ik aan de buis gekluisterd word...
wat hij zegt
  zondag 1 juni 2008 @ 18:44:27 #257
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_59052962
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:49 schreef Asgard het volgende:

[..]

wat hij zegt
Ik vind het allemaal reuze meevallen. Het is iig geen Atlantis
When all else fails, you always have delusion.
pi_59063556
De laatste aflevering dat Six zwanger is enzo, wat een trage kutaflevering.
  maandag 2 juni 2008 @ 17:02:07 #259
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59072812
quote:
Op maandag 2 juni 2008 10:23 schreef Ulreazj het volgende:
De laatste aflevering dat Six zwanger is enzo, wat een trage kutaflevering.
Sowieso dat gezeur met die zwangerschappen... Ben benieuwd hoe ze dat nog een plaatsje gaan geven in de ontknoping .
pi_59105782
Morgen Sky ... of niet?
pi_59105820
Het wordt mij allemaal te veel Sex and the city in the sky.
  woensdag 4 juni 2008 @ 10:00:05 #262
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_59109261
Hou eens op met zeiken jongens.
When all else fails, you always have delusion.
pi_59109615
Ik zeik dadelijk in je mondje Mirel.
A little bit hateful
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:40:21 #264
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_59114824
Welke aflevering zitten jullie nu op? Ik begin pas bij episode 1 nu .
There is no rehab for stupidity.
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:45:43 #265
19529 Fendy
True Spirit
pi_59115039
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:40 schreef Just_Shut_Up het volgende:
9 komt er aan...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:02:54 #266
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_59115567
Danke 14.gif.
pi_59115689
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:40 schreef Just_Shut_Up het volgende:

Dat ligt eraan over welk seizoen je praat.
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:53:15 #268
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_59117180
Seizoen 4.
pi_59122127
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 10:00 schreef Mirel het volgende:
Hou eens op met zeiken jongens.
Het hoeft toch geen topic te zijn waar we de serie finaal de hemel in prijzen?
  woensdag 4 juni 2008 @ 17:49:06 #270
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_59122299
^Precies, als ik ergens ziek van wordt is het wel dat eeuwige ophemel gedrag in 24 en voorheen ook Prison Break topics. Terwijl zeker bij Prison Break het in seizoen 2 toch hard begon af te glijden.

In tegenstelling tot Lost bijvoorbeeld krijg ik bij BSG niet het idee dat de schrijvers vooraf al wisten hoe ze in grote lijnen het einddoel wilden bereiken. Dat vind ik wel zonde...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')