Das best een goede. Duurt wel iets langer, maar het is een principezaakquote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:18 schreef Edwinuss het volgende:
5 mei zijn de bussen hier in de stad gratis.
Ik zeur niet. Van mij hoeft dat ding trouwens niet eens geldig te zijn, maar laat de bedrijven hun deuren ook sluiten dan.quote:
Staking.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:28 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
afgelopen week ma t/m do waren er in de bussen geen controles o.i.d. waarom op 5 mei welen op koninginnedag niet ?
Misbruik?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 21:02 schreef MaxC het volgende:
MBO/HBOers zijn wel vrij en die zullen misbruik maken van de OV om naar een bevrijdingsfestival te gaan, mensen op de Universiteit hebben niet vrij en hebben de OV dus nodig.
Tjah, een afweging maken
Dan heb ik nieuws voor je: je KUNT ook gewoon betalen voor een trein/bus/watdanookkaartje.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 21:06 schreef TenWords het volgende:
mooi dat ie niet geldig is op 5 mei want nu kan ik niet naar stage
En jij maar proberen om populair getypte berichtjes op de FP te krijgen. Meid toch.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 21:13 schreef Djeez het volgende:
Kromheid in Nederland ten top. Ieder land maakt een feestdag van de bevrijding van zijn land, iedereen is dan ook vrij, behalve Nederland. Net als de Dag vd Arbeid. Iedere arbeider in de omringende landen en ver daarbuiten is vrij, behalve wij. Nee, wij zijn vrij om de verjaardag te vieren van een overleden staatshoofd.
helaas kan je dat niet als je elke maand gemiddeld 400 tekort komt omdat je stagelooptquote:Op zaterdag 3 mei 2008 21:09 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dan heb ik nieuws voor je: je KUNT ook gewoon betalen voor een trein/bus/watdanookkaartje.
3 dingen:quote:Op zaterdag 3 mei 2008 21:19 schreef TenWords het volgende:
[..]
helaas kan je dat niet als je elke maand gemiddeld 400 tekort komt omdat je stageloopt
Nee hoorquote:
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 21:26 schreef veldmuis het volgende:
[..]
3 dingen:
1) Je kunt er gewoon niet mee omgaan.
2) Fail.
3) Epic Fail!
Koninginnedag Amsterdam - Utrecht werd ik gecontroleerd.quote:Op zondag 4 mei 2008 01:23 schreef behangplakker het volgende:
Wie betaald op bevrijdingsdag nou een kaartje voor de trein![]()
Dan is het zo druk dat die lui nooit controleren, dat is gewoon zinloos
Ben ik met je eens. Bovendien vind ik die 1x in de 5 jaar bevrijdingsdag vieren erg slecht voor de Nederlandse cultuur. We zijn verdorie niet om de 5 jaar bevrijdt.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:25 schreef Buma het volgende:
[..]
Ik zeur niet. Van mij hoeft dat ding trouwens niet eens geldig te zijn, maar laat de bedrijven hun deuren ook sluiten dan.
Wees blij dat je die dag dan nog hebtquote:Op zaterdag 3 mei 2008 21:13 schreef Djeez het volgende:
Kromheid in Nederland ten top. Ieder land maakt een feestdag van de bevrijding van zijn land, iedereen is dan ook vrij, behalve Nederland. Net als de Dag vd Arbeid. Iedere arbeider in de omringende landen en ver daarbuiten is vrij, behalve wij. Nee, wij zijn vrij om de verjaardag te vieren van een overleden staatshoofd.
...eigenlijk zijn we wel na 5 jaar bevrijd...quote:Op zondag 4 mei 2008 07:26 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Bovendien vind ik die 1x in de 5 jaar bevrijdingsdag vieren erg slecht voor de Nederlandse cultuur. We zijn verdorie niet om de 5 jaar bevrijdt.
Da's een hardnekkig misverstand ! 5 mei is elk jaar een officiele feestdag. Echter geen 'verplichte' vrije dag. De overheid heeft de CAO-partners de vrijheid gegeven die dag zo in te vullen. De meeste bedrijven kiezen er echter voor om van de vrijdag na Hemelvaart een vrije dag te maken en op 5 mei gewoon te werken. De overheid is wel 'dicht' op mei (hoera !)quote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:45 schreef alors het volgende:
Ja één keer in de 5 jaar is het een officiele feestdagDoe het gewoon altijd. Hoe kun je vrijheid nou vieren als je niet vrij bent?
Ja, er is ieder jaar 1 dag van de arbeid. Lijkt me een uitgelezen kans om wat extra's te doen op het werk en niet alleen maar de hele dag thuis te zitten.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 21:13 schreef Djeez het volgende:
Mijne ookquote:
Die kaart is er voor studenten om op hun studie te komen. Aangezien ik morgen gewoonweg college heb, dan is het idee van die kaart toch weg?quote:Op zondag 4 mei 2008 08:45 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
On topic: Ik wordt altijd zo moe van die OV-kaarthuilllies. Je hebt een basisbeurs en een OV-kaart. Je hebt nooit de situatie gekend dat je het geld voor de OV-kaart wel kreeg en dus reis je in principe 98% van de tij wel gratis. Niet zo zanikken dat je dan op die paar feestdagen en in juli/augustus opeens een beetj emoet betalen....want 40% korting kreeg je sowieso ! Op feestdagen en in de zomer OOK voor 09:00u 's ochtends !
Helemaal niet terecht, staat gewoon achterop je OV dus je had het kunnen weten.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:27 schreef -Beer- het volgende:
had ik laatst ook met koninginnendag. Heb je een week kaart dus op woensdag dacht ik : geen probleem, maar nee. Gemierenneuk in Nederland. Ik hoefde gelukkig geen boete te betalen van de conducteur, en terecht.
Nee, de algemene regels voor wat een feestdag is moeten juist strakker...quote:Op zondag 4 mei 2008 17:20 schreef Jakobw het volgende:
Moeten die OV kaart regels nog meer soepel worden dan?
Het is toch ongelovelijk?
Bij ons zijn 5 en 12 mei anders gewoon vrije dagen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 21:02 schreef MaxC het volgende:
mensen op de Universiteit hebben niet vrij en hebben de OV dus nodig.
In Nijmegen ook..quote:Op zondag 4 mei 2008 20:27 schreef MREn het volgende:
[..]
Bij ons zijn 5 en 12 mei anders gewoon vrije dagen.
Kan ie doorsturen naar z'n stage dan, lijkt me. Het is namelijk een feestdag volgens je OV-kaart, en op feestdagen zou je niet moeten werken/stage lopen.quote:Op zondag 4 mei 2008 22:27 schreef MREn het volgende:
Klaag dan morgen niet als je 35 euro boete krijgt voor het niet hebben van een geldig vervoersbewijs.
Nu ben ik geen student en is mijn ov altijd geldig, maar helemaal eens met de conclusie.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:14 schreef Buma het volgende:
Conclusie : 5 mei of 100 % vieren óf volledig afschaffen..
zo denkt mijn baas er gelukkig ook over,quote:Op zondag 4 mei 2008 23:32 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Nu ben ik geen student en is mijn ov altijd geldig, maar helemaal eens met de conclusie.
Ah er hapt er 1quote:Op zondag 4 mei 2008 18:37 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Helemaal niet terecht, staat gewoon achterop je OV dus je had het kunnen weten.
Je mag uit vrije wil best werken hoor op die dagen, zou ff lekker worden... geen horeca op een feestdag zou dat anders betekenen bijvoorbeeldquote:Op zondag 4 mei 2008 23:29 schreef MREn het volgende:
Ja, waarom zou je nu weer verplicht vrij moeten zijn wegens dat Jezusgezeur? Ik ga straks dus gewoon werken, en volgende week ook.
Niet in alle regio'squote:Op maandag 5 mei 2008 11:28 schreef Chinless het volgende:
Ze zijn wel gratis (ze staken).
en in welk jaar was de laatste keer?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:45 schreef alors het volgende:
Ja één keer in de 5 jaar is het een officiele feestdagDoe het gewoon altijd. Hoe kun je vrijheid nou vieren als je niet vrij bent?
Terecht? Lees gewoon goed, dan had je het geweten.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:27 schreef -Beer- het volgende:
had ik laatst ook met koninginnendag. Heb je een week kaart dus op woensdag dacht ik : geen probleem, maar nee. Gemierenneuk in Nederland. Ik hoefde gelukkig geen boete te betalen van de conducteur, en terecht.
Je week OV kaart is dit jaar gewoon geldig. Als op de achterkant van je kaart iets anders staat is het een misdruk en kun je dat negeren.quote:Op maandag 4 mei 2009 13:23 schreef Mopst3r het volgende:
Geldt dit dit jaar ook? Aangezien het nu geen officiele feestdag is..
Ja, leuke feestdag is het vandaag ookquote:Op maandag 4 mei 2009 13:22 schreef 3lmo het volgende:
Vier mei is de OV-kaart wel geldig, behoorlijk hypocriet.
Was met koninginnedag niet zo. Dan werd je gewoon gecontroleerd voordat je het perron op ging. In Arnhem tenminste.quote:Op maandag 4 mei 2009 13:55 schreef Black-Death het volgende:
Op dagen dat de weekOV niet geldig is, lukt het me toch altijd om gratis met de bus te reizencontroleurs hebben dan ook vrij namelijk
Mwah, ook niet tijdens de zomervakantie heur!quote:Op maandag 4 mei 2009 14:13 schreef J.Herrer het volgende:
Het hele jaar kan je doordeweeks gratis reizen op een paar feestdagen na en dan ook nog zeiken
Heb t over bussenquote:Op maandag 4 mei 2009 14:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Was met koninginnedag niet zo. Dan werd je gewoon gecontroleerd voordat je het perron op ging. In Arnhem tenminste.
Wat wil je dan? Dat alle studenten gezellig voor jouw neus in de file gaan staan?quote:Op maandag 4 mei 2009 15:50 schreef Nielsch het volgende:
Sowieso moeten ze die hele fucking OV-kaart afschaffen. Staatssteun voor de NS waar je U tegen zegt...
Nee, dat ze gewoon zelf betalen voor het OV... daar mogen ze best extra geld voor krijgen. De overheid hoeft echter niet te bepalen dat studenten met de trein moeten. Het is gewoon verkapte staatssteun voor de NS...quote:Op maandag 4 mei 2009 15:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat alle studenten gezellig voor jouw neus in de file gaan staan?
Vertel er ook even bij dat er 70 euro per maand van de beurs af is gegaan toen die kaart ingevoerd werd. De enige reden dat die kaart bestaat is om het OV in stand te houden.quote:Op zondag 4 mei 2008 08:45 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
On topic: Ik wordt altijd zo moe van die OV-kaarthuilllies. Je hebt een basisbeurs en een OV-kaart. Je hebt nooit de situatie gekend dat je het geld voor de OV-kaart wel kreeg en dus reis je in principe 98% van de tij wel gratis. Niet zo zanikken dat je dan op die paar feestdagen en in juli/augustus opeens een beetj emoet betalen....want 40% korting kreeg je sowieso ! Op feestdagen en in de zomer OOK voor 09:00u 's ochtends !
Volgende keer lees ik eerst het topic.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, dat ze gewoon zelf betalen voor het OV... daar mogen ze best extra geld voor krijgen. De overheid hoeft echter niet te bepalen dat studenten met de trein moeten. Het is gewoon verkapte staatssteun voor de NS...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |