abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58462567
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 13:22 schreef Oud_student het volgende:

Dat het goed gaat met Nederland is niet dankzij maar ondanks "onze overheid"
leuke one-liner maar heb je ook meer onderbouwing daarvoor dan de gebruikelijke borrelpraat?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 23:18:13 #27
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_58462584
Onthou dat "de overheid" geen statisch systeem is he.
De mensen verwisselen voortdurend, er is niemand die een sinister plot over 15 jaar kan uittrekken - want over een paar jaar hoort ie zelf weer bij "het volk".

Het is zo makkelijk om "de overheid" als de boeman te zien, maar voorlopig zie ik jou niet in de kamer met goede plannen om het land beter te runnen.

Vertel eens, wat draag jij bij dan ?
zzz
pi_58462886
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:16 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Rekeningrijden ?
Misschien zodat mensen die meer rijden ook meer betalen ?
Waarom moet dit middels een kastje in eenieders auto, zodat men weet waar elke automobilist in Nederland zich te allen tijde bevindt?
Bereken al die kosten maar door in de benzineprijs, dan betaalt ook de persoon meer rijdt meer geld.
quote:
Biometrische gegevens ?
Misschien om te voorkomen dat mensen met valse credenties de hele wereld over gaan ?
oh, was even langs me heen gegaan dat er zoveel problemen worden ondervonden met frauduleuze praktijken. Zo'n groot probleem, dat dít wel moet! ?
quote:
Vingerafdruk ?
Op welke datum moet jij die dan waar komen zetten ?
Zie de link in m'n signature, zoek (CTRL F) op 'vingerafdruk' en aanschouw de ideeën, plannen en wanneer werkelijke uitvoering gaat komen, op chronologische volgorde.
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:16 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

nee, angst...er zijn bange mensen in de samenleving, zo zijn er ook bange politici. vooral schijnveiligheid, maar dat is niet omdat de overheid onze vijand is, maar omdat er bange mensen in de politiek zitten.
Ja, en waar komt die angst vandaan? Is het gegrond?
Dus vanwege een stel angsthazen moet de gehele bevolking een belangrijk deel van hun privacy inleveren?

Jaaaajaaaa...
pi_58462914
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:36 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Waarom moet dit middels een kastje in eenieders auto, zodat men weet waar elke automobilist in Nederland zich te allen tijde bevindt?
Bereken al die kosten maar door in de benzineprijs, dan betaalt ook de persoon meer rijdt meer geld.
[..]
Omdat de essentie van het rekeningrijden juist draait om het gedifferentieerd betalen naar plaats en tijd...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58462963
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:36 schreef OldJeller het volgende:

Ja, en waar komt die angst vandaan? Is het gegrond?
Dus vanwege een stel angsthazen moet de gehele bevolking een belangrijk deel van hun privacy inleveren?

Jaaaajaaaa...
angst is een gevoel, dus het maakt niet persé uit of het gegrond is. het is persoonlijk.
en tja, we hebben er nou eenmaal voor gekozen dat er een aantal personen de zaakjes voor een tijd regelen en als er genoeg mensen het er niet mee eens zijn mogen een aantal anderen het weer eens proberen.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 23:45:06 #31
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58463022
Ik wil geen spellingsnazi zijn, maar het is wel zo fijn om je zinnen te beginnen met een hoofdletter.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_58463093
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Omdat de essentie van het rekeningrijden juist draait om het gedifferentieerd betalen naar plaats en tijd...
Om files tegen te gaan?
Plots gaat het gros niet tussen 8.00 en 9.00 uur beginnen en om tussen 17.00 en 18.00 stoppen?
Nóg vroeger? Nóg later? Bij veel beroepen kan je de keus niet eens maken, aangezien je een dienst verleent tussen bepaalde tijden. Telkens heel laat thuiskomen bij je gezin, omdat dit goedkoper is?
Nee, veel zal er niet aan veranderen qua fileproblemen op de gebruikelijke plaatsen.
Minister: rekeningrijden lost files niet op

Rekeningrijden is betaald in de file staan
Waar een onderzoek onder 47.000 mensen is gehouden en uit blijkt:
Voor veel gezinnen geldt de auto na wonen als de belangrijkste maandelijkse kostenpost. Ondanks de stijgende brandstofprijzen wil bijna niemand de auto van de hand doen. Automobilisten betalen zich blauw aan brandstof, maar bezuinigen liever op vakanties en kleding.

Dus waarom precies? Wat is de achterliggende gedachte van dit systeem? En waarom dan ook nog eens die kastjes?
pi_58463104
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:45 schreef Scaurus het volgende:
Ik wil geen spellingsnazi zijn, maar het is wel zo fijn om je zinnen te beginnen met een hoofdletter.
Is dat niet grammatica ?
  zaterdag 3 mei 2008 @ 23:51:56 #34
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58463141
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:49 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Is dat niet grammatica ?

Je bent VMBO nog aan het afmaken?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_58463166
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:51 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Je bent VMBO nog aan het afmaken?
nee, dat was te hoog gegrepen

maar nu weer ontopic en niet meer zeiken over spelling en/of grammatica.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 23:58:54 #36
31101 _Led_
pi_58463265
Voor het gemak negeer je deze posts maar even ?
"Onze overheid" vriend of vijand ?
en
?

Die hebben toch wel met de kern van je betoog te maken lijkt me ?

Okee, ik heb het al door, graaf jij lekker een kuil en koop een AK47 van een kerel die door de douane is gekomen omdat we daar niet mogen controleren van je

Nogmaals, wat draag jij bij dan ?
Vertel eens welke moeite jij allemaal genomen hebt om het land beter te maken ?
Of is het makkelijker om thuis achter je computer te gaan zitten zaniken over andere mensen die een iets zwaardere taak hebben dan jouw lullige baantje, en die het misschien niet altijd iedereen naar de zin kunnen maken ?

"Ja nou, die balkenende zit thuis in zijn handen te wrijven met zijn geheime agenda want hij wil dat de mensen die in 2018 aan de macht zijn precies weten waar ik ben, want als dat zo is kan hij namelijk... uhhh... nou.... uhm... NOU DAAR HEEFT IE VAST VEEL AAN! "
zzz
pi_58463343
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:49 schreef OldJeller het volgende:

Dus waarom precies? Wat is de achterliggende gedachte van dit systeem? En waarom dan ook nog eens die kastjes?
de achterliggende gedachte zal vooral zijn dat niemand precies weet wat er moet gebeuren om de files op te lossen, maar toch verwacht men dat er iets gebeurt. nu kan men in ieder geval zeggen dat men druk bezig is en iets heeft geprobeerd. als het werkt is het mooi, als het niet werkt moet er weer wat anders geprobeerd worden.

dat ze het proberen en fouten maken betekent niet dat ze onze "vijand" zijn.

wat dan wel de juiste oplossing is voor het file probleem lijkt me een mooi nieuw topic.
pi_58463368
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:40 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

angst is een gevoel, dus het maakt niet persé uit of het gegrond is. het is persoonlijk.
en tja, we hebben er nou eenmaal voor gekozen dat er een aantal personen de zaakjes voor een tijd regelen en als er genoeg mensen het er niet mee eens zijn mogen een aantal anderen het weer eens proberen.
Dan is een psycholoog, maatschappelijk werker of psychiater een idee ipv plots doorvoering van allerlei maatregelen onder een gehele bevolking. Wat een onzin.
Het zijn volksvertegenwoordigers, ze behoren het volk te dienen. Allemaal leuke praatjes en beloftes tijdens campagnetijd, maar als ze eenmaal op de pluche zitten varen ze hun eigen koers.. ik noem de EU, de Euro, etc. etc.

Biometrics too unreliable, says EU data protection head

EU negeerde privacywaakhond bij biometrisch paspoort

Goh vreemd, dat men niet naar een dergelijk instituut luistert, maar wel naar enkele mensen die angstig zijn.
Indien telkens naar angstige mensen geluisterd werd om beleid te maken zou het wel een heel rare wereld worden.
pi_58463405
quote:
Op zondag 4 mei 2008 00:05 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dan is een psycholoog, maatschappelijk werker of psychiater een idee ipv plots doorvoering van allerlei maatregelen onder een gehele bevolking. Wat een onzin.
je gaat offtopic. het gaat er in het topic om of de overheid onzë "vijand" is.
het maken van foute beslissingen betekent nog niet dat ze de vijand zijn. ook ouders maken foute beslissingen.
pi_58463413
quote:
Op zondag 4 mei 2008 00:05 schreef OldJeller het volgende:

.
Indien telkens naar angstige mensen geluisterd werd om beleid te maken zou het wel een heel rare wereld worden.
het is ook een heel rare wereld
pi_58463419
quote:
Op zondag 4 mei 2008 00:03 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

de achterliggende gedachte zal vooral zijn dat niemand precies weet wat er moet gebeuren om de files op te lossen, maar toch verwacht men dat er iets gebeurt. nu kan men in ieder geval zeggen dat men druk bezig is en iets heeft geprobeerd. als het werkt is het mooi, als het niet werkt moet er weer wat anders geprobeerd worden.

dat ze het proberen en fouten maken betekent niet dat ze onze "vijand" zijn.

wat dan wel de juiste oplossing is voor het file probleem lijkt me een mooi nieuw topic.
Het blijkt al dat het hoogstwaarschijnlijk niet werkt, dus waarom krampachtig doorzetten?
Leren van je fouten is iets anders dan expres fouten gaan maken en dán pas anders gaan handelen.
Dit slaat waarlijk nergens op en zou blijk van enorm veel amateurisme geven.
quote:
Op zondag 4 mei 2008 00:07 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

het is ook een heel rare wereld
Geruststellend, in dat geval kunnen we gewoon achterover zitten en alles over onze kant laten gaan.
pi_58463446
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:58 schreef L.Denninger het volgende:
Voor het gemak negeer je deze posts maar even ?
en
?

Die hebben toch wel met de kern van je betoog te maken lijkt me ?

Okee, ik heb het al door, graaf jij lekker een kuil en koop een AK47 van een kerel die door de douane is gekomen omdat we daar niet mogen controleren van je

Nogmaals, wat draag jij bij dan ?
Vertel eens welke moeite jij allemaal genomen hebt om het land beter te maken ?
Of is het makkelijker om thuis achter je computer te gaan zitten zaniken over andere mensen die een iets zwaardere taak hebben dan jouw lullige baantje, en die het misschien niet altijd iedereen naar de zin kunnen maken ?

"Ja nou, die balkenende zit thuis in zijn handen te wrijven met zijn geheime agenda want hij wil dat de mensen die in 2018 aan de macht zijn precies weten waar ik ben, want als dat zo is kan hij namelijk... uhhh... nou.... uhm... NOU DAAR HEEFT IE VAST VEEL AAN! "

Aan wie is deze post gericht?
pi_58463471
quote:
Op zondag 4 mei 2008 00:08 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Het blijkt al dat het hoogstwaarschijnlijk niet werkt, dus waarom krampachtig doorzetten?
omdat ze niet weten wat dan wel gaat werken. minder auto's is geen optie natuurlijk, want we willen allemaal rijden en anders stemmen we niet meer op ze
pi_58463492
quote:
Op zondag 4 mei 2008 00:08 schreef OldJeller het volgende:

Geruststellend, in dat geval kunnen we gewoon achterover zitten en alles over onze kant laten gaan.
misschien kun je een partij oprichten die de meeste stemmen trekt en zo met de juiste oplossingen komen
  zondag 4 mei 2008 @ 00:13:10 #45
31101 _Led_
pi_58463512
quote:
Op zondag 4 mei 2008 00:09 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Aan wie is deze post gericht?
Sorry, ik haalde jou en TS door elkaar, my bad
zzz
  zondag 4 mei 2008 @ 00:15:47 #46
31101 _Led_
pi_58463555
quote:
Op zondag 4 mei 2008 00:12 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

misschien kun je een partij oprichten die de meeste stemmen trekt en zo met de juiste oplossingen komen
Nou ja, dat proberen Wilders en Verdonk ook, en zie wat de TS daarvan vindt - als die door het volk verkozen zouden worden vindt TS dat de schuld van de overheid
Kortom, als je bij de overheid hoort ben je fout, ook als iemand anders het compleet anders wil aanpakken en daarmee de politiek in wil - dan is hun idee toch jouw fout

Kortom, als overheid kun je geen kant op want je bent altijd de boeman.
zzz
pi_58463615
quote:
Op zondag 4 mei 2008 00:15 schreef L.Denninger het volgende:

Kortom, als overheid kun je geen kant op want je bent altijd de boeman.
het is natuurlijk altijd fijner om onvrede op een ander af te wentelen.
pi_58463628
quote:
Op zondag 4 mei 2008 00:11 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

omdat ze niet weten wat dan wel gaat werken. minder auto's is geen optie natuurlijk, want we willen allemaal rijden en anders stemmen we niet meer op ze
Aha.
Dus als b.v. een tandarts niet precies meer weet wat hij moet doen om een probleem te verhelpen dan slaat hij maar met een hamer op het hoofd van de patiënt - wetend dat het geen verbetering op zal leveren - omdat toch 'iets' moet gebeuren aan het probleem.

quote:
Op zondag 4 mei 2008 00:12 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ah, kritisch zijn kan niet en al het beleid is oké, tenzij je je eigen partij gaat oprichten.
Maar natuurlijk, hoe kon het ook anders.
pi_58463644
quote:
Op zondag 4 mei 2008 00:19 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Aha.
Dus als b.v. een tandarts niet precies meer weet wat hij moet doen om een probleem te verhelpen dan slaat hij maar met een hamer op het hoofd van de patiënt - wetend dat het geen verbetering op zal leveren - omdat toch 'iets' moet gebeuren aan het probleem.
ja, prima vergelijking.
quote:
Ah, kritisch zijn kan niet en al het beleid is oké, tenzij je je eigen partij gaat oprichten.
Maar natuurlijk, hoe kon het ook anders.
ik zeg niet dat het beleid altijd ok is. ik zeg alleen dat ik niet denk dat de overheid persé onze vijand is
  zondag 4 mei 2008 @ 00:22:20 #50
31101 _Led_
pi_58463663
OldJeller - er is een verschil tussen "kritisch zijn", en roepen dat de overheid de vijand is en we schuilkelders moeten graven en wapens aan moeten schaffen, toch ?

Zeggen dat ze het beter kunnen doen is 1 ding, zeggen dat ze de vijand zijn..?

Maar nogmaals, aan jou maar nog meer aan de TS - welke andere stappen heb je ondernomen ?
Zit je in de gemeenteraad ? Heb je een cursus politikologie opgepakt ?
Stem je in ieder geval ?

Of houdt het op bij Geenstijl lezen en klagen ?
Sorry, die is flauw, ik haal 'm weg maar in het geval je 'm al gequote hebt laat ik 'm toch staan, wel zo eerlijk.

Ik bedoel het niet zo flauw, ik bedoel het echt serieuzer.
Wat moet je dan als overheid ?
De mensen die daar zitten kunnen niet overal verstand van hebben.
Ze laten zich adviseren, en proberen tot besluiten te komen die weloverwogen zijn, en die het beste met het land voor hebben.
Maar er zullen altijd mensen zijn die ergens meer van weten en het er niet mee eens zijn, en mensen met een andere mening.
Wat moet je doen met 17 miljoen mensen ?

[ Bericht 15% gewijzigd door _Led_ op 04-05-2008 00:32:22 ]
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')