Misschien binnen je eigen EO-josticlub. Maar naar anders gelovige, atheisten en agnosten zijn jullie intolerant.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:02 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat je het woord 'catechisatie' niet kan spellen zegt al veel over je kennis van het protestantisme, dus waar praat je over? Je bent overduidelijk niet bekend met het soort mensen dat de kerken (van zwaar gereformeerd tot evangelicaal) bevolkt, je praat alleen vanuit de ervaring van je oudtante en je rebelse moeder. En dan die laatste opmerking, 'protestant intolerant'... Ga toch ergens anders kwijlen, man.
[..]
intelligent en gelovig. dat is een contradictie... als je theologie studeert wordt je gegarandeerd afvallig.quote:Pure onwetendheid. Snotneus, heb je weleens met een intelligent gelovige over de vragen des levens gepraat? Over filosofie, over wetenschap? De enige die een psychische afwijking lijkt te hebben, ben jij.
[..]
Je bent zeker z'n Hovind aanhanger.quote:Vermakelijke kost voor wie met de Schrift en het Enige Nodige is opgegroeid, maar als serieuze literatuur over Bijbel en christendom vrij waardeloos, ja zelfs kinderachtig.
Ik ben atheïst, dat had je in mijn sig ook wel kunnen lezen. En ik spreek regelmatig met intelligente gelovigen die op levensbeschouwelijk gebied volwassener en genuanceerder naar wezenlijke vragen kijken dan veel (neo)atheïsten. Laatsten vervallen graag in klaagzangen over de slechtheid van religie en de superioriteit van hun eigen modernistisch, sciëntistisch denken. Interessante gesprekspartners zijn ze amper.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:57 schreef Lambiekje het volgende:
Misschien binnen je eigen EO-josticlub. Maar naar anders gelovige, atheisten en agnosten zijn jullie intolerant.
Weet je dat je net zo klinkt als een gereformeerde dominee? 'Broeders en zusters, mocht het komen te gebeuren dat u zoons en dochters de brede weg behandelen, dan zijn ze in handen gevallen van Zijn vijand, de Satan.'quote:intelligent en gelovig. dat is een contradictie... als je theologie studeert wordt je gegarandeerd afvallig.
Hoe kan je serieus atheïst zijn, als je datgene wat eigenlijk jouw positie definieert, namelijk religie, op gelijke lijn stelt met het geloof in Sinterklaas? Het getuigt van weinig ervaring met de worsteling met het leven.quote:hoog IQ en toch in sinterklaas geloven. tsssss. Zo bekrompen.
quote:Je bent zeker z'n Hovind aanhanger.
Kerel,quote:
Ik vroeg je, zoal velen met mij, om je gewauwel te onderbouwen met feiten, en een goed gedocumenteerde wiki pagina met voldoende onafhankelijke bronnen wil ik wel serieus nemen, maar niet eentje zonder ook maar 1(!) enkele bronvermelding.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
jy wilde een bron als het als zelf min of meer op wiki staat. Ik weet heus wel dat Wiki een facsime regime hanteert en dan is NL nog wel een van de strengste editor.
Ik ben voorquote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:31 schreef waht het volgende:
[..]Hoe dom is deze heer Sybrand wel niet?
Mogen we nu ook camera's in elke kamer van Sybrand's huis plaatsen?
Nee? WAT HEEF IE TE VERBERGEN!?!? Crimineel!!!!!!
of als er per ongeluk een verkeerd profiel gekoppeld wordt. Het is nu al een drama om zaken recht te breien.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Verplicht DNA-afstaan bij grootschalig onderzoek
Weer een gevalletje politiestaat. Want als je eenmaal je DNA hebt afgegeven blijft het je leven lang in de database en wie weet wat ze er uit eindelijk mee gaan doen
Riight, het oplossen van zware misdrijven (want daar hebben we het hier over) is een compleet verkeerde zaak, sterker nog, die misdrijven worden waarschijnlijk op aangeven van de politie gepleegd, zodat ze gericht van bepaalde mensen het DNA kunnen verzamelen..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
of als er per ongeluk een verkeerd profiel gekoppeld wordt. Het is nu al een drama om zaken recht te breien.
Eigenlijk kan alleen maar verkeerde zaken ermee gedaan worden. Overtollig informatie kan alleen maar de boel vertroebelen.
(1) Je woont zeker in Lutjebroek? Grote kans dat als jij in Rotterdam of Amsterdam woont, er vroeg of laat een zwaar misdrijf in jouw wijk gepleegd wordt.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:08 schreef fruityloop het volgende:
Neem even het aantal zware misdrijven en een topografische kaart, hoe groot is de kans dat jij net in de buurt van zo'n misdrijf woont, én dat ze DNA af gaan nemen?
ad 1) Nee, in een middelgrote stad in het oosten, met nog een paar onopgeloste schietpartijen die plaats vonden op plekken waar ik vaak langs fiets, dus als die door DNA onderzoek opgelost kunnen worden ben ik een gelukkig mens. Overigens wordt er niet gesproken over een grens van het eventuele gebied waar men DNA zou willen afnemen, dus dat zal waarschijnlijk per geval bekeken worden oid.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:46 schreef Scaurus het volgende:
[..]
(1) Je woont zeker in Lutjebroek? Grote kans dat als jij in Rotterdam of Amsterdam woont, er vroeg of laat een zwaar misdrijf in jouw wijk gepleegd wordt.
(2) Voor de overheid is 'zwaar' een arbitrair begrip. Als het aan Hirsch Ballin ligt, dan wordt godslastering ook een zwaar misdrijf.
Gezien het feit dat al die locaties intensief in de gaten worden gehouden met camera's, en je dus vrij simpel kan zien waar persoon X op tijdstip Y was, lijkt me DNA afnemen wat overkill, maar wat mij betreft wel van de afwezige mensen voor zover mogelijk. (buitenlandse diplomaten zullen onschendbaarheid hebben ga ik van uit)quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:45 schreef Da_Ripper het volgende:
Dit jaar, 434 misdaden van het type Moord/doodslag/overlijden.
Ook een moord in Den Haag.
Dus ook DNA afnemen van alle leden van het Binnenhof, alle consulaten, Paleis Huis ten Bosch enz. enz. of krijgen zij vrijstelling?
Dat schoot dus ook net door mijn hoofd; mocht je een alibi hebben dan zou je in principe dus ook vrijstelling mogen krijgen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:59 schreef fruityloop het volgende:
Gezien het feit dat al die locaties intensief in de gaten worden gehouden met camera's, en je dus vrij simpel kan zien waar persoon X op tijdstip Y was, lijkt me DNA afnemen wat overkill, maar wat mij betreft wel van de afwezige mensen voor zover mogelijk.
Vorige keer zag ik er nog 1 in Rdam gewoon met z'n schouder doorheen rammen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:17 schreef OldJeller het volgende:
Van de Frontpage:
[..]
Die hele chipkaart is te duur, gaat tegen huidige privacywetten in en is ook nog eens bar en barslecht (uit studies gebleken, en nu dit.. AH-bonuskaart.). En toch maar doorvoeren, ondanks allerlei negatieve signalen!
Hangt er van af hoe je vergroot. Je kan ook vergroten door van de aanwezige personen meer te registreren.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:09 schreef _Qmars_ het volgende:
Iedereen die Bayesiaanse statistiek begrijpt, weet dat het vergroten van databases minder nauwkeurige zoekresultaten oplevert, en uiteindelijk zelfs meer werk oplevert omdat hij meer vals-positieven aangeeft.
Met dank aan mijn hoogleraar criminalistiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |