quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:13 schreef Tokus het volgende:
in een command window:
dir /s /b *.mp3 > lijstje.txt
Wat ie zegt. Je moet die regel tikken in een command window. Die open je door start->uitvoeren en dan cmd.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:17 schreef BrandX het volgende:
[..]
wat je daar schrijft is redelijk abracadabra voor mij...
moet ik dan in het venstertje 'uitvoeren' het volgende typen:
M:\\music\*.mp3 > lijstje.txt ?
waar moet ik die /s en die /b zetten? En waar wordt het opgeslagen?
dit zijn mijn pogingen:quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:22 schreef Tokus het volgende:
je opent een command window, door bij uitvoeren "cmd" te typen.
als je M-schijf je schijf met muziek is, dan typ je daarna het volgende:
m:
cd \
dir /s /b *.mp3 > lijstje.txt
dit gaat naar de hoofdmap van je M-schijf, en toont dan alle mp3-bestanden, ook in de onderliggende mappen, en schrijft dit lijstje weg in het bestand lijstje.txt
hoe doe ik dat?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:22 schreef Merovingian het volgende:
Wel dir ervoor zetten he.
Wat je ook kan doen is met winamp je playlist exporteren naar html.
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:22 schreef Godlike02 het volgende:
Je kan idd het Dir commando gebruiken maar die vind ik niet zo prettig
Je kan met winamp ook een playlist maken en die hernoemen naar een .txt bestand.
Dat txt bestand is weer te openen met excel met een paar kollomen verwijderen heb je een hele nette lijst.
En als je nou eens op de M-schijf kijkt met de verkenner, zie je dan niet lijstje.txt staan? Zo ja, open die dan eens.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:37 schreef BrandX het volgende:
[..]
dit zijn mijn pogingen:
[ afbeelding ]
met nul resultaat![]()
[..]
hoe doe ik dat?
Een cooling fan?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:41 schreef Merovingian het volgende:
[..]
En als je nou eens op de M-schijf kijkt met de verkenner, zie je dan niet lijstje.txt staan? Zo ja, open die dan eens.
En voor exporteren naar html met winamp: hier klikken
Mijn ctrl-c haperde even, dus laatste copy-paste zat er nog inquote:
Warempel.quote:
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:41 schreef Merovingian het volgende:
[..]
En als je nou eens op de M-schijf kijkt met de verkenner, zie je dan niet lijstje.txt staan? Zo ja, open die dan eens.
En voor exporteren naar html met winamp: hier klikken
Gelul, dat was al opgelost voor jij het kon zien.quote:
Not. Je ging naar een artic cooler op tweakers.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:46 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Gelul, dat was al opgelost voor jij het kon zien.
Die tip was al gegeven als je het topic doorgelezen had.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:47 schreef JortK het volgende:
Probeer dit eens in Winamp:
[ afbeelding ]
Krijg je een HTML export van al je nummers, die je dus zo weer kan kopieren naar kladblok
omslachtigheid alomquote:Op vrijdag 2 mei 200810:47 schreef JortK het volgende:
Probeer dit eens in Winamp:
[afbeelding]
Krijg je een HTML export van al je nummers, die je dus zo weer kan kopieren naar kladblok [afbeelding]
Ging, maar dat was al opgelost voordat jij de reactie van godlike had gelezen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:47 schreef Pheno het volgende:
[..]
Not. Je ging naar een artic cooler op tweakers.
p0wnedquote:Op vrijdag 2 mei 200810:47 schreef Pheno het volgende:
[..]
Not. Je ging naar een artic cooler op tweakers.
Nah, dat viel tegen. /care voor de rest, je wilt niet weten hoe vaak ik iets verkeerds onder Ctrl V heb staanquote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:48 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ging, maar dat was al opgelost voordat jij de reactie van godlike had gelezen.
Omdat?quote:
Ik gebruik een draadloos toetsenbord, en mijn batterij was bijna op, dus dan hapert ie nog wel eensquote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nah, dat viel tegen. /care voor de rest, je wilt niet weten hoe vaak ik iets verkeerds onder Ctrl V heb staan
Klopt, maar het is wel makkelijk als je meer info wilt hebben (haal maar op uit een internet database zodat de mp3tags gevuld worden).quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:49 schreef Godlike02 het volgende:
Al zou ik geen HTML playlist doen maar een normale.
De HTML lijst geeft veel meer ruis als je alleen de nummers en lokatie wil hebben.
Als je het wel makkelijk vindt in HTML dan is het ideaal.
Hoeft niet meer ontopic, want TS heeft aangegeven dat ie geholpen is.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:51 schreef Godlike02 het volgende:
Wat een onzinne reacties over een copy paste
> ontopic?
dir *.mp3 *.wma *.ogg /A: -D /B /S /X >mp3_lijst.txtquote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:43 schreef Pheno het volgende:
dir *.mp3 /s /h > mp3.txt
Mijn tags zijn al gevuld door tag & renamequote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:52 schreef Pheno het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel makkelijk als je meer info wilt hebben (haal maar op uit een internet database zodat de mp3tags gevuld worden).
dan klopt je tekstbestandsnaam niet meerquote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:54 schreef mstx het volgende:
[..]
dir *.mp3 *.wma *.ogg /A: -D /B /S /X >mp3_lijst.txt
Ik heb weinig tot geen mp3squote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:55 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Mijn tags zijn al gevuld door tag & rename
Hahahaha vet grappigquote:
zal mij het boeien wat JIJ er van vindt? Nee dusquote:Op vrijdag 2 mei 200810:58 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Hahahaha vet grappig [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Oh nee, toch niet. [afbeelding]
Bullshit. Als het je niet zou boeien, zou je er ook niet op reageren. Ga nu maar weer lekker met je lego spelen, kleuterquote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
zal mij het boeien wat JIJ er van vindt? Nee dus
juistem! Netjes in mapjes en dan in een leitzmap.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:18 schreef Merovingian het volgende:
Ja dan zijn die html lijsten wel ideaal, ziet er gelijk een beetje gelikt uit, zeker in vergelijking met een tekstbestand
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:16 schreef poepeneesje het volgende:
t.v.p.
ja dat ga ik ook doen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:23 schreef Merovingian het volgende:
Misschien kun je nog verschillende html-lijstjes maken voor verschillende genres? Is wel wat werk, maar mensen kunnen dan wel sneller zoeken, vooral als je veel nummers hebt...
Als je alles goed getagt hebt is het inderdaad niet veel werk. Persoonlijk vind ik het teveel moeite om van alles wat ik download de tags te gaan wijzigen, dus voor mij zou het een hels karwei zijn om dat soort lijsten te makenquote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:30 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja dat ga ik ook doen.
Op artiest, muziekstijl (min of meer) en op periode (oud, 80's, 90's, 2000 en daarna)
op zich valt het werk wel mee, heb alles redelijk goed getagt
gewoon *.* en in die mappen alleen muziek knallen!quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:54 schreef mstx het volgende:
[..]
dir *.mp3 *.wma *.ogg /A: -D /B /S /X >mp3_lijst.txt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |