abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 mei 2008 @ 11:50:30 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58624040
quote:
Op maandag 12 mei 2008 11:06 schreef De_Hertog het volgende:
Rijden die dingen nog steeds? Ik vond ze tien jaar geleden al antiek..


Plaatje van wikipedia

Rijden nog steeds hoor, op heel wat lijnen ook. 218 erachter en boemelen maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58624692
eej, die trein heb ik ook wel eens op Empel-Rees gezien een aantal maanden terug. gisteren zag ik daar nog een dubbeldekker. ook met opvallende detail met één geel en één rood licht (aan achterzijde).
  maandag 12 mei 2008 @ 12:58:10 #243
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_58625285
Die Silberlinge is niets mis mee, ik zat vorige maand nog in een trek-duw combinatie van 4 wagens + stuurstand + 110 tussen Oldenburg en Bremen.

Geluidsniveau is mischien hetzelfde als in Plan V, maar ze zitten echt enorm veel relaxter. Kan het zijn dat een heel stel van die Silberlinge een aantal jaar geleden een nieuw interieur heeft gekregen?

Vroeger:



Nu:





Silberlinge vind ik trouwens wel meer “trein-gevoel” hebben dan de treinstellen van de Br 425 / 426. Wat een oersaaie metro’s zijn dat zeg.
  maandag 12 mei 2008 @ 13:08:22 #244
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_58625460
Dat ziet er inderdaad gelijk een stuk moderner uit. Sterker nog, die dingen zie ik nog wel eens als ik langs Venlo kom volgens mij. Want een ander kleurtje al niet kan doen..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 12 mei 2008 @ 13:22:11 #245
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_58625685
Ik heb nog een Treinenwedstrijdje gedaan met Fles:

Vanaf het perspectief van Fles zag dat er zo uit:



En zo zag ik het:
  maandag 12 mei 2008 @ 13:40:54 #246
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_58625960
quote:
ma 12 mei 2008, 12:12

Storing ontregelt treinverkeer bij Amersfoort

UTRECHT - Een sein- en wisselstoring ontregelt maandag het treinverkeer rond Amersfoort. Tussen Zwolle en Amersfoort rijden daarom geen intercity's. Dat meldt spoorbeheerder Prorail.

Ook rijden er geen stoptreinen tussen Amersfoort, Apeldoorn, Barneveld-centrum, en Nijkerk. Reizigers tussen Amsterdam en Zwolle wordt aangeraden via Utrecht en Arnhem te reizen. Prorail weet nog niet hoe de storing is ontstaan of hoelang de vertragingen kunnen gaan duren.
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)_treinverkeer__.html
Keep the Sunny Side Up
pi_58626056
vette shit van de foto's!! trouwens, hoelang doet die trein erover van Venlo naar Hamm?
  maandag 12 mei 2008 @ 13:50:45 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58626101
quote:
Op maandag 12 mei 2008 13:47 schreef ghizzer het volgende:
hoelang doet die trein erover van Venlo naar Hamm?
2:30, zie NS.nl, Bahn.de etc
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58626237
wow! das langer dan ik had verwacht
  maandag 12 mei 2008 @ 14:18:17 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58626539
het is dan ook best een achterlijk lang hoere-eind, zeker in dat schrale kutmat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 12 mei 2008 @ 14:22:17 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_58626610
quote:
Ook rijden er geen stoptreinen tussen Amersfoort, Apeldoorn.
rijden die er normaal wel dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 12 mei 2008 @ 14:23:43 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58626633
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

rijden die er normaal wel dan?
Dat staat toch nergens?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58626662


  maandag 12 mei 2008 @ 14:33:48 #254
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_58626820
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:02 schreef von_Preussen het volgende:
Oja, feit Plan V is ruk. Feit 2, Plan T is minder ruk. Conclusie, Plan V is rukker dan Plan T.

Trouwens, als het goed is zijn in April de eerste stellen van Plan T aan de kant gegaan. Waar staan die dingen nu? Of hebben ze die zo het A’dam Rijnkanaal ingegooid onder het motto “uit het zicht, uit het hart”?
Mat '64 zijn gewoon goede stellen. Helaas zijn ze een beetje te ver gegaan in het "moderniseren". Vorig jaar nog in zo'n ding gezeten. Het rijdt nog altijd prima, ze zijn gebouwd om eeuwig mee te gaan, maar die arrestantenbankjes zijn echt verschrikkelijk.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_58627001
Zeker, Mat ´64 is ijzersterk. Sterker dan bijvoorbeeld dat gammele GTW. Dat haalt de 40 jaar bij lange na niet.
pi_58627012
Mat'64 is zeker sterk, maar al lang niet meer van deze tijd. zowel niet qua comfort als qua stijl.
  maandag 12 mei 2008 @ 14:51:12 #257
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_58627068
Ik zit voor school iedere dag in dat spul en mocht er ee DDAR voorrijden dan heb ik niet meer of minder het Joepie gevoel dan Mat64. Alleen wel liever T dan V
  maandag 12 mei 2008 @ 15:38:51 #258
148385 Wadloper
Noorderling
pi_58627814
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:46 schreef Socios het volgende:
Zeker, Mat ´64 is ijzersterk. Sterker dan bijvoorbeeld dat gammele GTW. Dat haalt de 40 jaar bij lange na niet.
Vroeger maakten ze ook treinen met oog op kwaliteit... nu is het echt tot een diep punt gedaald...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 mei 2008 @ 15:42:07 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58627847
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:46 schreef Socios het volgende:
Zeker, Mat ´64 is ijzersterk. Sterker dan bijvoorbeeld dat gammele GTW. Dat haalt de 40 jaar bij lange na niet.
De GTW schijnt na 7 à 8 jaar al gereviseerd te moeten worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58627904
Ohw! Verbaast me niets, haha. Het geluid van de motor klinkt vaak niet gezond, het onderstel klinkt en ´voelt´ alsof het op instorten staat. Ben benieuwd hoe het straks met die electrische is.
pi_58627920
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:38 schreef Wadloper het volgende:
Vroeger maakten ze ook treinen met oog op kwaliteit... nu is het echt tot een diep punt gedaald...
Inderdaad ja, en geregeld ook in Nederland. Degelijke echte treinen en niet van die lightrailcrap.
  maandag 12 mei 2008 @ 15:49:59 #262
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_58627962
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Inderdaad ja, en geregeld ook in Nederland. Degelijke echte treinen en niet van die lightrailcrap.
Moet je voor de gein de pagina's over de restauratie van de TEE eens zoeken.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 12 mei 2008 @ 15:52:03 #263
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_58627989
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:33 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Mat '64 zijn gewoon goede stellen. Helaas zijn ze een beetje te ver gegaan in het "moderniseren". Vorig jaar nog in zo'n ding gezeten. Het rijdt nog altijd prima, ze zijn gebouwd om eeuwig mee te gaan, maar die arrestantenbankjes zijn echt verschrikkelijk.
Dat zeg ik, dat het lawaai maakt is tot daar aan toe, maar het zit zo gruwelijk.
pi_58628084
je moet dat polyester van De Lint eens horen wanneer ie optrekt. om over de vele storingen met de deuren nog maar te zwijgen.
  maandag 12 mei 2008 @ 16:00:45 #265
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_58628108
Maar daar kan je tenminste enigzins normaal in zitten.
pi_58628122
Ja, Lint zit beter dan GTW. Net als Plan V trouwens imo.
  maandag 12 mei 2008 @ 16:03:16 #267
148385 Wadloper
Noorderling
pi_58628132
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:46 schreef Socios het volgende:
Ohw! Verbaast me niets, haha. Het geluid van de motor klinkt vaak niet gezond, het onderstel klinkt en ´voelt´ alsof het op instorten staat. Ben benieuwd hoe het straks met die electrische is.
De motoren zijn ook al niet meer wat het geweest is heb ik begrepen uit betrouwbare bron.
Vele storingen zitten er in, zelfs na aanpassingen...
pi_58628139
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
Moet je voor de gein de pagina's over de restauratie van de TEE eens zoeken.
Wat moet ik vinden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 12-05-2008 16:15:45 ]
pi_58628191
quote:
Op maandag 12 mei 2008 16:03 schreef Wadloper het volgende:
De motoren zijn ook al niet meer wat het geweest is heb ik begrepen uit betrouwbare bron.
Vele storingen zitten er in, zelfs na aanpassingen...
Zat een maand of wat geleden in de 10320 als Sneltrein Groningen - Leeuwarden. Die motor maakte een ontzettend kabaal. Echt niet gezond en nog harder geluid dan een Wadloper. Ook had de trein last van stuiptrekkingen. Plotseling stil komen te staan midden in de weilanden nabij Grijpskerk, vlak na het optrekken neervallen en meer van dat soort ongein. Ik ben toen in Buitenpost maar uitgestapt en heb de bus ( ) naar Leeuwarden genomen. Was echt niet te harden in die trein. Zag ´m ook vlak na Buitenpost weer tot stilstandkomen met een gierende motor. Geen idee of en zo ja met hoeveel vertraging dat Spurtje de eindbestemming gehaald heeft.

Al met al erg jammer. Mooi nieuw materieel enzo dat nu al zo afgetakeld lijkt en soms onbetrouwbaar is. Los gezien van de discussie qua comfort etc. vs. de Wadloper en de Buffel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Socios op 12-05-2008 16:13:20 ]
pi_58628311
De Lint is gewoon een zware kuttrein wat beenruimte betreft. Kun je beter VIRM, ICM e.d. hebben.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 mei 2008 @ 16:58:10 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58628920
Een lint is gewoon een bus op rails met ook nog eens veel te weinig bagagerekken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58629087
Ok, Wie van jullie stonden er gisteren bij Venlo te spotten (Dat doodlopende weggetje vlak voordat het spoor de bossen in duikt)

Zal om en nabij 11:05/06 geweest zijn aangezien hij om 11:04 uit Venlo vertrekt
  maandag 12 mei 2008 @ 17:35:31 #273
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_58629433
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De GTW schijnt na 7 à 8 jaar al gereviseerd te moeten worden
Dat geldt ook voor Plan V, dus zo gek is dat niet hoor.


Vanmiddag even een half uurtje bij een overweg gestaan, met dit als resultaat:


2x Plan V als stoptrein Rhenen-Utrecht


VIRMpje onderweg van Arnhem naar Den Haag


Een Intercity(!) naar Den Helder


En tot slot SGMm 2976 tussen Rhenen en Ut.
  maandag 12 mei 2008 @ 17:36:19 #274
148385 Wadloper
Noorderling
pi_58629446
@Socios:
Soms vallen treinstellen ook spontaan geheel uit, en moeten ze afgesleept worden. Dit heb ik zelf ook 1x mogen zien in Groningen.
Ook valt een motor wel eens uit na het uitzetten van de stuurstroom (als de mcn dus die cabine verlaat op de eindbestemming), al een aantal keer mogen meemaken.

Uit betrouwbare bron heb ik ook al vernomen dat de motorwagen ook in zijn eigen uitlaatgassen stikt, vanwege een aanpassing die gedaan is bij Voith. Zo is er telkens de melding bij het optrekken dat er storing in beide dieselmotoren zit, zodra de motoren op de 'cruise control' staan, is die melding weer weg.
Máár, er zit een knop die het opheft, zodat de uitlaatgassen niet vastgehouden worden, dan krijg je die meldingen dus niet meer. Hadden ze net zo goed niet die aanpassing kunnen maken...
  maandag 12 mei 2008 @ 17:37:19 #275
148385 Wadloper
Noorderling
pi_58629466
Leuke plaatjes ReisT!
pi_58629480
quote:
Op maandag 12 mei 2008 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Een lint is gewoon een bus op rails met ook nog eens veel te weinig bagagerekken.
een lint is gewoon een kut op wielen en het heeft wel wat weg van een tram. meest kutte aan de lint is de minimale beenruimte en de storingsgevoeligheid van met name de deuren. ook loopt de reisinformatie maar zelden goed. in de zomer is het er bovendien vaak veel te cool (te extreme airco).

postieve aan de lint is de transparantie. als je samen reist heb je een behoorlijk goed overzicht door de trein om je reispartner en evt. vrouwelijk/mannelijk schoon te aanschouwen. bovendien trekt de lint ook erg hard op.
  maandag 12 mei 2008 @ 17:53:28 #277
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_58629748
Nu vind ik plan V prima materieel, maar ook die dingen hebben wel eens storingen.

Op 5 mei nog in Sittard staan wachten op een V die blijkbaar bij Bunde het niet meer zag zitten en met een overhitte motor in de hens is gevlogen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 12 mei 2008 @ 17:55:35 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58629779
wat een gejank allemaal. Als ik in een Lint zit, heb ik meestal OF een bak, OF een stel voor mezelf alleen En er zitten ook van die klapstoeltjes van de zijkant, die hebben zeker genoeg beenruimte
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58630388
ReisT.. woooooooooooow! toen ik 10 jaar geleden regelmatig vanuit Arnhem naar Duivendrecht ging (intercity Den Helder) was deze altijd een extreem lange DDM. jeugdsentiment.

@Dr_Flash. Ben zelf 2.05 m en heb dus recht van spreken lijkt me. vooral omdat ik al 10 miljoen keer in een Lint gezeten heb. Je bent inderdaad dan 'veroordeeld' tot de 5 zits naast de deur, maar zul je vaak zien, moet er weer iemand daar zn fiets kwijt (aargh!).
pi_58630643
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:34 schreef ghizzer het volgende:
toen ik 10 jaar geleden regelmatig vanuit Arnhem naar Duivendrecht ging (intercity Den Helder) was deze altijd een extreem lange DDM. jeugdsentiment.
Ik kan me herinneren dat er toen ook vaak Koplopers reden op die dienst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')