Uit de column van Hugo Borst:
quote:
Scheidsrechtersbaas Uilenberg noemt Huntelaar ‘vervuiler’
Klaas Jan Huntelaar moet morgen in de wedstrijd tegen FC Twente op zijn tellen passen.
Scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg noemde hem woensdag tijdens de besloten centrale bijeenkomst van de Nederlandse arbiters ‘een vervuiler’.
Twee fragmenten werden getoond waarbij de spits van Ajax zich ernstig misdroeg. De arbiters zijn geïnstrueerd om beter op hem (en andere vervuilers) te letten in het vervolg. Pieter Vink fluit morgen Ajax-FC Twente.
Dat Huntelaar volgens Uilenberg een vervuiler is, is - wat mij betreft - niet eens het belangrijkste voetbalnieuws van dit weekeinde. Zeer opvallend is dat de hoogste baas zijn corps heeft gecomplimenteerd met het optreden in de play-offs. Er is volgens hem ‘uitstekend gepresteerd’.
Tja. De Nederlandse voetballerij vindt het tegenovergestelde.
Eigenlijk gun je ze geen letter. Want de scheids doet er niet toe. Tenminste, zo zou het moeten zijn. Maar hij faalt al seizoenen lang zó opzichtig dat de scheids een terugkerend thema is geworden. Niet in de laatste plaats omdat trainers in het betaald voetbal zich geen raad meer weten. Zoals bekend is Wim van Hanegem bezig met het maken van een soort Fitna, een onthullende film over de onthutsend slechte status van de Nederlandse arbiter. En Gertjan Verbeek kreeg gisteren een schikkingsvoorstel (een voorwaardelijke schorsing van twee wedstrijden en 500 euro boete) omdat Dick van Egmond er volgens de toekomstige trainer van Feyenoord niet veel van kan.
Reacties Huntelaar in de Telegraaf:
quote:
Huntelaar: Zien hoe Vink hier mee omgaat
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Ook het tijdstip waarop Huntelaars springgedrag ter discussie wordt gesteld - vlak voor de alles beslissende play-off tegen FC Twente - roept vraagtekens op bij de spits. "Hij zoekt duidelijk dingen die er niet zijn. We zullen zien hoe Pieter Vink hier morgen mee omgaat. Maar laat mij alsjeblieft buiten zulke discussies."
Gekscherend voegt hij eraan toe: "Misschien moeten ze een premie instellen voor elke scheidrechter die mij een kaart geeft." Om daarna serieus te besluiten: "Ik kan me voorstellen dat de scheidsrechters na de boodschap van Uilenberg bevooroordeeld het veld instappen en dat mag toch niet de bedoeling zijn van de hoogste scheidsrechtersbaas?"
quote:
"Ik ben toch geen pinguïn?"
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM, - Klaas-Jan Huntelaar reageert verbaasd op de instructies van scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg en het feit dat uitgerekend hij als voorbeeld wordt gesteld.
"Als het zo is, dan vind ik dat schandalig en ik begrijp het ook niet. Laatst ben ik aangeklaagd, dat was na de play-offwedstrijd in Heerenveen. Volkomen onterecht. Op de beelden zie je me gewoon omhoog springen. De zaak is dan ook geseponeerd. Als ik de lucht in ga, gebruik ik net als elke andere voetballer mijn armen. Dat is een natuurlijke beweging. Die wil ik ook wel voor komen doen in Zeist. Ik ben geen pinguïn. Alleen die kunnen met hun vleugels naast hun lichaam omhoogkomen."
[ Bericht 17% gewijzigd door BliksemSchigt op 17-05-2008 10:22:29 ]