Goed idee, Maneki. En hoewel ik het jou niet gun hoop ik van harte dat er spruw aan te tonen is en dat je huisarts eindelijk eens doet wat hij moet doet.
S-A-I-N-T, wat een ellende joh! Zo snel al een reactie. Geen schuldgevoel hebben hoor, moet je eens kijken wat een weldaad de moedermelk (mits zonder allergenen

) voro haar gevoelige spijsvertering is. En dat wonderdrankje waar ze nog heel lang heel gezond op kan groeien komt helemaal van jou!
Een borstontsteking komt doordat bacterien de borst binnen komen. Bijvoorbeeld door een kloof. Of doordat de borst niet goed geleegd wordt en er een kanaaltje verstopt. Niet elke vrouw is even gevoelig voor die verstopte kanaaltjes en verreweg de meeste vrouwen maken (gelukkig) nooit een borstontsteking mee.
Ik herinner me ineens het horrorverhaal van mijn oma die in het ziekenhuis lag na de bevalling van mijn moeder. De babies werden een paar keer gebracht voor een voeding en in de tussentijd moest mijn oma met kloven door het verkeerde aanleggen maar zien wat ze deed met de stuwing. Om het lekken tegen te gaan kreeg ze glaasjes er op die dan volgelopen tot de volgende voeding moesten blijven zitten.
Gevolg: een borstontsteking met uiteindelijk een abces dat geopereerd moest worden. Arme oma!
Daarna heeft ze nog met veel plezier lang borstvoeding gegeven, gelukkig