abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58435475
.
pi_58435614
Islamitische wetten zijn barbaars. Juist in het kader van mensenrechten (in dit geval vooral vrouwenrechten) is het zaak het het hele rechtssysteem in het land op de schop gaat en dat eerwraak WEL wordt bestraft. Dat dit soort praktijken niet zomaar door iedereen wordt geaccepteerd, blijkt duidelijk de reactie van Rand's moeder, die haar man heeft verlaten. Een moedige daad. Hoe luider de stem tegen eerwraak wordt, des te eerder wordt dit ziekelijke verschijnsel de wereld uit geholpen. Maar daar is dan wél de hulp van wetgeving bij nodig.
pi_58435674
quote:
Juist in het kader van mensenrechten (in dit geval vooral vrouwenrechten) is het zaak het het hele rechtssysteem in het land op de schop gaat en dat eerwraak WEL wordt bestraft.
Sim-pel. Gewoon even het rechtssysteem in Irak veranderen...
pi_58435697
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 14:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Sim-pel. Gewoon even het rechtssysteem in Irak veranderen...
Eens.
Niets is eenvoudiger dan vanachter je PC even intypen hoe het moet daar.
Het realiseren is een ander verhaal.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_58435725
nare foto is dat nu zeg.
een meisje dat zo lief, vrolijk en verliefd kijkt is vermoord omdat ze verliefd is op een jongen die haar een wandeling en een bosje bloemen beloofd in londen.

het verhaal zou een moderne romeo&juliet kunnen zijn maar helaas de capulets bleken iets wreder dan shakespaere kon doen inbeelden
pi_58437417
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 16:15 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Culturen zijn niet gelijkwaardig, maar we moeten ook beseffen dat we gewoon andere normen en waarden hebben. We kunnen wel iedere andere cultuur aan gaan vallen waarvan wij vinden dat ze fout zitten, maar dan zitten WIJ net zo fout, door onze cultuur op te willen dringen.
Opdringen is iets anders dan veroordelen. Ik walg van dit soort verhalen en vind ook -met de verklaring van universele mensenrechten als leidraad- dat gebruiken die mensen (in deze context: vrouwen) hun rechten ontzeggen eruit moeten. Dat is aan de andere kant niet onze taak idd om die op te dringen, maar het is al helemaal niet onze taak om het goed te praten of erover te zwijgen onder het mom van "andere cultuur he".
quote:
Het is gewoon erg moeilijk. Ik persoonlijk geloof dat sommige culturen gewoon nog achterlopen, maar dat komt allemaal vanzelf. 100 jaar geleden was Nederland ook echt niet ideaal hoor, waar vrouwen nog geen stemrecht hadden etc. Dat moet allemaal gewoon vanzelf ontstaan en ik vertrouw er ook op dat dat gebeurt. Dat moet je niet teveel 'pushen', want dan heb je dus juist de kans, zoals de afgelopen 20-30 jaar is gebeurt, dat men zich in die culturen gaan verzetten tegen de te snelle en opgedrongen modernisatie, en ze zich gaan vastklampen aan de eeuwenoude tradities en gebruiken van het land en het geloof etc.
Klopt. Alleen vergeet je dat de eerste feministische bewegingen hun wortels niet in de westerse wereld hadden. Egyptisch feminisme bijvoorbeeld liep ver voorop vergeleken bij ons. Waar is die vooruitstrevendheid gebleven vraag je dan? Nou, die is ondergesneeuwd door een van buiten opgedrongen golf van fundamentalistische waarden. De hedendaagse realiteit is in Irak niet een kwestie van "dat is nu eenmaal hun cultuur" maar een gevolg van een doelbewuste campagne die als speerpunt de positie en rechten van de vrouw heeft...
quote:
Goed voorbeeld is China. Daar zijn ze nu zeg maar bezig met hun industriele revolutie, en dat moet je dan niet vergelijken met waar wij in het westen nu zijn in onze ontwikkeling. Daar moet gewoon nu door 1-2 generaties keihard gezwoegd worden opdat alle navolgende generaties allemaal goede en gelijke kansen zullen hebben. Daarmee wil ik niet goedpraten al die zaken die verkeerd zijn daar, maar je moet het gewoon in de context zien.

In principe wil ieder mensen gewoon hetzelfde: iemand om van te houden, een dak om onder te slapen, iedere dag voedsel, en dat hun kinderen het beter zullen hebben dan dat ze het zelf hadden. dat geld voor moslims, christenen, atheisten, chinezen, eskimo's afrikanen, etc...

Ik vind WEL dat we moeten ingrijpen als volken onderdrukt en misbruikt worden. Niet zoals dat in China het geval is, want daar heeft de regering het echt wel het beste voor voor het gehele volk, maar zoals dat bijvoorbeeld in N. Korea het geval is, of in sommige corrupte afrikaanse landen...

Het is een lastig onderwerp, dat snapt iedereen.
Ja, en the road to hell is paved with good intentions. Net als in elke dictatuur kijkt de Chinese staat niet op een individu'tje meer of minder, of een grondrecht door de plee.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_58438676
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:21 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Voor Iran heb ik bijvoorbeeld nog de hoop dat de bevolking het Arabische juk van zich afwerpt en het weer een relatief vrij land wordt zoals het in het verleden ook geweest is.

Naast dat je de zoveelste relusert bent maak je hier de enorm domme fout om Persiers ARabieren t enoemen
pi_58438733
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:12 schreef tarrel2008 het volgende:

[..]

-weg-
Inderdaad gewoon heel irak van de kaart vegen zodat er geen brute moorden meer kunnen komen

Laat me raden; VMBO-T?

[ Bericht 17% gewijzigd door remlof op 06-05-2008 14:35:05 ]
  vrijdag 2 mei 2008 @ 20:39:32 #59
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_58442534
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:11 schreef Xith het volgende:

[..]

Naast dat je de zoveelste relusert bent maak je hier de enorm domme fout om Persiers ARabieren t enoemen
Nee dat doe ik niet.
Ik zeg dat ze onder het Arabische juk leven en dat zeg ik omdat ze een vreemde Arabische religie (met bijbehorende Arabische cultuur) met het zwaard opgedrongen gekregen hebben en omdat hun belangrijkste leiders Arabieren zijn terwijl die maar een kleine minderheid vormen.
Ze zijn dus door de Arabieren onderworpen.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 20:50:38 #60
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_58442772
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 11:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is maar naar wie je wilt luisteren. Dat jij je destijds eenzijdig hebt laten informeren moet je mij niet tegenwerpen.
Bla bla bla.
Laat jouw eigen posts uit die tijd waarin je een bloedige burgeroorlog voorspelt maar eens zien.
quote:
Als je je nog steeds eenzijdig wilt laten informeren ga ik dat niet voor je oplossen. Als ik met iets heel onbekends kom wil ik het wel voor je opzoeken. Maar je weet zelf dat er olie geexporteerd wordt sinds de val van Saddam, dan moet daar dus een contractuele grondslag voor zijn en die mag je zelf gaan opzoeken.
Kortom je zuigt het gewoon uit je duim.
Dat er contracten zijn is iets totaal anders als 40 jarige contracten of roven.
Als je geen enkele onderbouwing hebt kun je die achterlijke claims beter achterwege laten anders kom je over als zo'n conspiracy nutcase.
quote:
Het punt is dat de grenzen niet door het midden-oosten zijn getrokken met de bedoeling de betreffende volkeren zoveel mogelijk zelfbeschikking te geven.
Dat is iets totaal anders als ze moedwillig trekken om burgeroorlogen en instabiliteit uit te lokken.
Je zuigt dus alweer dingen uit je duim.
quote:
Een schijntje in verhouding tot nu.
Nee hoor. Het aantal Koerden dat gedood is is aanzienlijk.
Ook zijn er vele massagraven vol met politieke tegenstanders ontdekt.
Bovendien hebben de Amerikanen maar een beperkt aantal Irakezen gedood. Bijna alle slachtoffers worden door de Irakezen zelf gemaakt.
quote:
Lang niet zoveel als nu.
Bullshit!!!
Er werd veel meer gemarteld.
Als een voetballer slecht gespeeld had voor het nationale team dan werd hij al gemarteld.
quote:
Lang niet zoveel als nu.
De bevolking was veel banger voor Saddam als dat ze nu voor de Amerikanen zijn.
Dat is boven elke twijfel verheven.
Vergeet die met de VS niet en ook niet de steun van de VS in de oorlog tegen Iran en ten tijde van het geweld tegen de Koerden.
quote:
Ja, ik noem het geen recht, maar het is vrij belangrijk dat mensen over straat kunnen zonder bepantsering. De normale burger kon gewoon veilig naar zijn werk en vrouwen konden veilig 's nachts alleen over straat. Gevaarlijk werd het pas als ze lelijke dingen over Saddam gingen roepen, en dat deden de meesten dan ook niet.
Klopt maar er is nu tenminste zicht op een normale toekomst al gaat het niet gemakkelijk.
Maar dat is gehaal op het conto van de Irakezen zelf te schrijven aangezien de tegenstand tegen een vredige toekomst geheel uit fundamentalistische/extremistische kringen uit de eigen bevolking komt.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_58442887
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:59 schreef tarrel2008 het volgende:

[..]

-weg-
Volgens mij ben jij degene die het product is van inteelt. Je gedraagt je als een barbaar. Je zet de rest van de Nederlanders voor schut met je ondoordachte kutposts.

[ Bericht 30% gewijzigd door remlof op 06-05-2008 14:36:11 ]
pi_58443113
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:14 schreef Xith het volgende:

[..]

Inderdaad gewoon heel irak van de kaart vegen zodat er geen brute moorden meer kunnen komen

Laat me raden; VMBO-T?
nu doen we ook niks en laten we het toe.
in veel van die landen word een extreem groot deel van de bevolking onderdrukt en wreed mishandeld of vermoord.

dan verlos ik liever mensen uit hun leiden dan niks doen, want niks doen we op die druppel op de gloeiende plaat na.

uiteraard ben zou ik liever zien dat een interventiemacht keihard ingrijpt maar dan gaan bepaalde mensen weer janken, die zien liever onschuldigen bloeden dan de onderdrukkers
pi_58443305
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 20:39 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Omdat hun belangrijkste leiders Arabieren zijn terwijl die maar een kleine minderheid vormen.
Ze zijn dus door de Arabieren onderworpen.
Hmm, heb je een bron hiervoor?
pi_58443332
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 21:06 schreef tarrel2008 het volgende:

[..]

nu doen we ook niks en laten we het toe.
in veel van die landen word een extreem groot deel van de bevolking onderdrukt en wreed mishandeld of vermoord.

dan verlos ik liever mensen uit hun leiden dan niks doen, want niks doen we op die druppel op de gloeiende plaat na.

uiteraard ben zou ik liever zien dat een interventiemacht keihard ingrijpt maar dan gaan bepaalde mensen weer janken, die zien liever onschuldigen bloeden dan de onderdrukkers
Een heel land van de kaartvegen redt natuurlijk een hoop onschuldige levens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')