abonnement Unibet Coolblue
pi_58387672
Ik zet dit topic bewust in LIF omdat het Gamesforum meer over de spellen/ console zelf gaat!



Ik heb al een tijdje een Wii ( ) en ik merk dat ik stiekem al gauw een uur of soms wel 2 bezig ben met lichamelijk behoorlijk actieve spellen boksen, tennissen, maar ook met Mario at the Olympics. Inmiddels bestaat ook de Wii Fit, helemaal gericht op fitness etc.



Volgens mij bestaan er verschillende berichten over in de media. Sommigen vinden het onzin om aan te nemen dat je van de Wii zou afvallen of aan je conditie zou werken, anderen beweren het tegendeel.

Een paar voorbeelden:

Wél eens met de stelling
quote:
Afvallen met de Nintendo Wii
games :: sport
Afvallen met de Nintendo Wii

Elke dag gamen en toch afvallen. Een gamesjournalist at normaal en speelde zes weken achter elkaar een half uur per dag op de Nintendo Wii. De sportgames wel te verstaan. Zijn doel was vooral om aan te tonen dat gamen ook goed voor je gezondheid kan zijn. Op zijn Wii Sports Experiment-pagina toont hij in detail de resultaten van het onderzoek en vermeldt hij onder andere het calorieverbruik per game. Zo blijk je met boxen maar liefst 125 calorien in 30 minuten te verbranden. Letten we ff op, Sonja Bakker?


Niet eens met de stelling
quote:
Veel kinderen en volwassenen denken, dat ze door het spelen op 'actieve' spelcomputers zoals de Nintendo Wii hun dagelijkse beweging kunnen vervangen. Maar in vergelijking is de hoeveelheid lichaamsbeweging toch kleiner dan de meeste denken.

Uit onderzoek bleek dat je tijdens het spelen op de Wii in dezelfde tijd maar twee procent meer kilocalorién verbrandt dan tijdens een spelletje op een gewone spelcomputer. De onderzochte kids verbrandden maar 60 kcal meer met een uurtje Wii Sports dan met een uurtje XBOX.
Volgens de wetenschappers is de Wii dus ook geen volwaardig alternatief voor de dagelijkse beweging.

Jongeren wordt anbevolen, tenminste één uur per dag intensief te bewegen, om gezondheidsklachten zoals overgewicht te voorkomen.


Mijn ervaring is dat ik soms echt doodop ben na het spelen! Met name mijn hartslag gaat echt heel snel na een aantal spellen, dus dat komt toch neer op conditietraining? Of denk ik dan te simpel?

Wat zijn jullie ideeën of ervaringen?
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:40:32 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58387693
Ga toch gewoon hardlopen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_58387720
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:40 schreef LasTeR het volgende:
Ga toch gewoon hardlopen.
Want? Draag vooral je steentje bij aan de discussie!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:43:06 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58387738
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:41 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Want? Draag vooral je steentje bij aan de discussie!
Want gamen betekend voor mij relaxen met een pilsje en een zak chips. Als ik af zou moeten vallen deed ik dat wel door echt te sporten.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_58387754
zal nooit echt sporten kunnen vervangen , maar alle kleine beetjes helpen, zeker als er een fun element achter zit.
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:46:58 #6
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58387802
Maargoed, 125 caloriën per half uur is peanuts als je het vergelijkt met een half uur fietsen of hardlopen. En sporten is goed voor je spiermassa wat je ook niet opbouwt met een Wii. Plus het feit dat meeste mensen onder het gamen zich toch wel vol vreten.

Mijn conclusie is dat de Wii niet goed bijdraagt aan afvallen en is mijn aandeel in deze discussie geleverd.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_58387912
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:46 schreef LasTeR het volgende:
Maargoed, 125 caloriën per half uur is peanuts als je het vergelijkt met een half uur fietsen of hardlopen. En sporten is goed voor je spiermassa wat je ook niet opbouwt met een Wii. Plus het feit dat meeste mensen onder het gamen zich toch wel vol vreten.

Mijn conclusie is dat de Wii niet goed bijdraagt aan afvallen en is mijn aandeel in deze discussie geleverd.
Ik heb niet verder gezocht, maar het resultaat waar ik op klik als ik google ( bron ) laat zien dat joggen slechts 105 calorieën verbrandt per half uur, en hardlopen iets meer: 174. Uiteraard snap ik dat het afhangt van de snelheid.

Maar goed, ik wil het ook niet per se vergelijken met andere sporten, ik ben gewoon benieuwd of het klopt dat je met 1 uur gemiddeld per dag Wii'en (en dan uiteraard de sportspellen) inderdaad flink aan je conditie kunt werken.


edit: dat volvreten tijdens/na het gamen geldt denk ik niet voor iedereen hoor Ik iig niet. Maar goed, ik hoef ook niet af te vallen maar ik werk wel graag aan een betere conditie, op een leuke manier.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_58387928
Ik vermoed dat TS vet is.
pi_58387950
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:52 schreef Repeat het volgende:
Ik vermoed dat TS vet is.
Nee hoor 58 kilo en 1.69 meter. Heb (mede dankzij mijn snelle verbranding waardoor ik de noodzaak niet zie om te sporten) wél een slechte conditie. Dus daar werk ik wel graag aan.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:55:48 #10
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58387982
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:51 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Ik heb niet verder gezocht, maar het resultaat waar ik op klik als ik google ( bron ) laat zien dat joggen slechts 105 calorieën verbrandt per half uur, en hardlopen iets meer: 174. Uiteraard snap ik dat het afhangt van de snelheid.

Maar goed, ik wil het ook niet per se vergelijken met andere sporten, ik ben gewoon benieuwd of het klopt dat je met 1 uur gemiddeld per dag Wii'en (en dan uiteraard de sportspellen) inderdaad flink aan je conditie kunt werken.


edit: dat volvreten tijdens/na het gamen geldt denk ik niet voor iedereen hoor Ik iig niet. Maar goed, ik hoef ook niet af te vallen maar ik werk wel graag aan een betere conditie, op een leuke manier.
Niet aan je conditie, of je moet echt intensief bezig zijn als Dance Dance Revolution. >

En als ik een half uur hardloop verbrand ik meer dan 174 caloriën maar het ligt inderdaad aan je snelheid en interval. Plus het feit dat je nog veel caloriën verbrand na het hardlopen.

Maar ik denk iig niet dat het mogelijk is.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:57:22 #11
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58388015
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:53 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Nee hoor 58 kilo en 1.69 meter. Heb (mede dankzij mijn snelle verbranding waardoor ik de noodzaak niet zie om te sporten) wél een slechte conditie. Dus daar werk ik wel graag aan.
Een conditie opbouwen en caloriën verbranden zijn twee verschillende dingen hé.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:57:49 #12
122997 zquing
Drama Junk
pi_58388024
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:55 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Niet aan je conditie, of je moet echt intensief bezig zijn als Dance Dance Revolution. >
[ afbeelding ]
En als ik een half uur hardloop verbrand ik meer dan 174 caloriën maar het ligt inderdaad aan je snelheid en interval. Plus het feit dat je nog veel caloriën verbrand na het hardlopen.

Maar ik denk iig niet dat het mogelijk is.
hehe, dat is daadwerkelijk goed voor je conditie xD
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_58388084
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:57 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Een conditie opbouwen en caloriën verbranden zijn twee verschillende dingen hé.
Ja snap ik, maar ik dacht: ik heb het over beiden, want dan hebben meer mensen wat aan de info. Er zitten hier veel mensen die wel bezig zijn met afvallen. Dus: voor mij persoonlijk de conditie, en voor mij uit nieuwsgierigheid ook de calorieën, waar anderen ook wat aan hebben.

hoe nobel!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  dinsdag 29 april 2008 @ 21:00:57 #14
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58388092
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 21:00 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Ja snap ik, maar ik dacht: ik heb het over beiden, want dan hebben meer mensen wat aan de info. Er zitten hier veel mensen die wel bezig zijn met afvallen. Dus: voor mij persoonlijk de conditie, en voor mij uit nieuwsgierigheid ook de calorieën, waar anderen ook wat aan hebben.

hoe nobel!
Als mensen serieus af willen vallen gaan ze maar gezond eten en sporten en geen spelletjes doen op de Wii.... Ik erger me aan dit topic.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  dinsdag 29 april 2008 @ 21:02:23 #15
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58388125
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:51 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik heb niet verder gezocht, maar het resultaat waar ik op klik als ik google ( bron ) laat zien dat joggen slechts 105 calorieën verbrandt per half uur, en hardlopen iets meer: 174. Uiteraard snap ik dat het afhangt van de snelheid.
Met een beetje goeie VO2max kun je heel veel meer verbranden hoor. Tegen de 1000 kCal per uur moet makkelijk kunnen als je goed doorfietst/loopt.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_58388128
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 21:00 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Als mensen serieus af willen vallen gaan ze maar gezond eten en sporten en geen spelletjes doen op de Wii.... Ik erger me aan dit topic.

Niet nodig , iedereen weet dat als je écht moet afvallen je idd goed moet eten, veel moet bewegen etc. Maar dan kan de Wii toch een leuk (extra) hulpmiddel zijn? Of dus juist niet, als de berichten kloppen dat dat allemaal vies tegenvalt!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_58388167
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 21:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Met een beetje goeie VO2max kun je heel veel meer verbranden hoor. Tegen de 1000 kCal per uur moet makkelijk kunnen als je goed doorfietst/loopt.
(Opnieuw ) een googletocht leert mij dat je daarmee bedoelt dat je al een goede conditie hebt, met een hoge zuurstofopname?
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  dinsdag 29 april 2008 @ 21:05:57 #18
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58388179
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 21:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Met een beetje goeie VO2max kun je heel veel meer verbranden hoor. Tegen de 1000 kCal per uur moet makkelijk kunnen als je goed doorfietst/loopt.
Yay, ik zit op 58!
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_58388184
edit
pi_58388234
ik denk dat we wii voor mensen die niet aan sport doen misschien het laatste zetje kan zijn om wel actiever en sportiever te gaan leven. Wat vaker de fiets pakken ipv de auto en zich aanmelden bij een sportschool of club.

Ik vind de meesten hier zo belerend... als je niet aan een echte sport doet ben je een looser... maar ieder z'n ding toch?
en als iemand door zo'n wii toch wat meer beweging kijgt dan normaal, dan kan dat nooit slecht zijn!
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
  dinsdag 29 april 2008 @ 21:09:37 #21
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58388254
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 21:08 schreef droomkoningin het volgende:
ik denk dat we wii voor mensen die niet aan sport doen misschien het laatste zetje kan zijn om wel actiever en sportiever te gaan leven. Wat vaker de fiets pakken ipv de auto en zich aanmelden bij een sportschool of club.

Ik vind de meesten hier zo belerend... als je niet aan een echte sport doet ben je een looser... maar ieder z'n ding toch?
en als iemand door zo'n wii toch wat meer beweging kijgt dan normaal, dan kan dat nooit slecht zijn!
Het kan inderdaad niet slecht zijn, en ik zeg niet dat iemand een loser is als die persoon geen sport beoefend, maar als je serieus af wilt vallen moet je niet verwachten dat de Wii daar een grote rol in gaat spelen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_58388706
Werkt niet. Je valt er niet van af.
pi_58390163
Ik denk dat het wel kan werken als je een inactieve levensstijl hebt en een hekel hebt aan sport. zoals ik
Met de Wii Fit kun je spelenderwijs wat extra kcals verbruiken, klinkt toch ideaal?
Ik denk er zeker over om hem aan te schaffen.
pi_58390232
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 22:39 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik denk dat het wel kan werken als je een inactieve levensstijl hebt en een hekel hebt aan sport. zoals ik
Met de Wii Fit kun je spelenderwijs wat extra kcals verbruiken, klinkt toch ideaal?
Ik denk er zeker over om hem aan te schaffen.
Ken je net zo goed vaker neuken. Geloof me, zoveel is het ook weer niet.
pi_58391096
Je moet de Wii gewoon als ontspanning zien. Niet iets als een hulpmiddel voor afvallen of een betere conditie.
ROBODEMONS..................|:(
pi_58391138
Je kunt het ook zien in het kader van 'alle beetjes helpen'. Net zoals de trap op je werk nemen in plaats van de lift ook bijdraagt. En het is nog een leuk beetje ook!
pi_58395093
hahaha! dit is de lamest topic ever! ik zal je wat vertellen, de wii fit helpt NIET met afvallen en dat je er een conditie mee kan opbouwen is al HELEMAAL absurd.
ga gewoon hardlopen als je wil afvallen en een conditie wil opbouwen luie donder.
errrrrrrrrr.....?
pi_58395604
quote:
Op woensdag 30 april 2008 10:07 schreef mercurial3 het volgende:
hahaha! dit is de lamest topic ever! ik zal je wat vertellen, de wii fit helpt NIET met afvallen en dat je er een conditie mee kan opbouwen is al HELEMAAL absurd.
ga gewoon hardlopen als je wil afvallen en een conditie wil opbouwen luie donder.
Ok, misschien moet je eerst even het topic doorlezen. Vervolgens mag je onderbouwen waarom je met de Wii (sports etc) géén conditie op KAN bouwen. Of roep jij altijd alleen maar hard om reacties uit te lokken?
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  woensdag 30 april 2008 @ 15:31:38 #29
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_58399215
Ik denk zelf wel dat je met de Wii aan je conditie kan werken.

Als je fanatiek tennist met de Wii dan staat op een gegeven moment echt wel het zweet op je rug hoor!Om over het boksen maar niet te spreken

Al denk ik wel dat voor het echt effectief is je wel een soort van regelmaat er in moet hebben en ook consequent daarin moet zijn.Netzo als met 'normaal' sporten.En iets is altijd beter dan niets.Denk dat springen met een Wii remote beter voor je donder is dan bankhangen met een zak chips
pi_58400727
helemaal mee eens, heb nu 5 dagen wii fit en heb al 5 dagen spierpijn en ben al een halve kilo afgevallen!
Heb wel een redelijk slechte conditie, maar heb niet echt overgewicht (1,83m 73 kilo)
pi_58400867
Het helpt vast. Ooit eens een onderzoek gelezen dat slanke mensen sowieso meer bewegen. Al zitten ze of liggen ze op de bank. Zij bewegen gewoon meer dan mensen met overgewicht al is het met een voet of hand. Alle beetjes helpen dus. Wii-fit is behoorlijk actief dus natuurlijk verbrand je kcal en helpt het mee aan de conditie.
Wel denk ik dat zo'n spel niets is voor de lange termijn. Na lange tijd belanden games toch ergens achter in een kast. Ik zou het dan ook niet kopen voor mijn conditie maar puur for the fun of it.
Zie jij jezelf dit nog doen over een half jaar?
Go hard or go home
pi_58400888
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:03 schreef noekje het volgende:
Het helpt vast. Ooit eens een onderzoek gelezen dat slanke mensen sowieso meer bewegen. Al zitten ze of liggen ze op de bank. Zij bewegen gewoon meer dan mensen met overgewicht al is het met een voet of hand. Alle beetjes helpen dus. Wii-fit is behoorlijk actief dus natuurlijk verbrand je kcal en helpt het mee aan de conditie.
Wel denk ik dat zo'n spel niets is voor de lange termijn. Na lange tijd belanden games toch ergens achter in een kast. Ik zou het dan ook niet kopen voor mijn conditie maar puur for the fun of it.
Zie jij jezelf dit nog doen over een half jaar?
Het helpt ja. Alles helpt.

Vaker je winkers knipperen verband ook meer calorieen.
pi_58400906
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:05 schreef Cahir het volgende:

[..]

Het helpt ja. Alles helpt.

Vaker je winkers knipperen verband ook meer calorieen.
Je winkers? Verband?

Que??
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  woensdag 30 april 2008 @ 18:12:30 #34
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58400971
Ik geloof zeker dat het een verbetering is t.o.v het doodleuk op de bank hangen met die controller in je hand, maar niet bepaald als je aan het bowlen gaat of een potje honkbal doet via die Sports disc.

Dat Wii Fit zal er zeker voor zorgen dat je de nodige calorieën verbrand en daarnaast zal het voor de conditie en spiermassa ook weinig slechts doen al blijft een gezondere levensstijl, wat meer sporten en minder/beter eten natuurlijk een stuk beter dan het gamen achter een TV-scherm.
Maar dat betekend niet dat die Wii niet gebruikt kan worden als 'fitness' programma, want zeker met dat Fit gebeuren werk je je met sommige games echt in het zweet.
Al prefereer ik toch echt een flink stuk hardlopen o.i.d boven games.
pi_58400983
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:06 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Je winkers? Verband?

Que??
Wimpers
pi_58402132
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:03 schreef noekje het volgende:
Het helpt vast. Ooit eens een onderzoek gelezen dat slanke mensen sowieso meer bewegen. Al zitten ze of liggen ze op de bank. Zij bewegen gewoon meer dan mensen met overgewicht al is het met een voet of hand. Alle beetjes helpen dus. Wii-fit is behoorlijk actief dus natuurlijk verbrand je kcal en helpt het mee aan de conditie.
Wel denk ik dat zo'n spel niets is voor de lange termijn. Na lange tijd belanden games toch ergens achter in een kast. Ik zou het dan ook niet kopen voor mijn conditie maar puur for the fun of it.
Zie jij jezelf dit nog doen over een half jaar?
Nee, maar ik zie dit ook meer als een begin om in beweging te komen, ga over een paar maanden verhuizen en wil dan oa gaan hardlopen en fitness doen en gebruik dit om er alvast een beetje in te komen, want nu kan ik dat gewoon niet, ben nooit echt sportief geweest
pi_58402733
Ja, 'ga hardlopen' is een mooie tip, maar iemand zonder conditie doet er wel even over om een acceptabel stukje te gaan hardlopen. "Met een half uur hardlopen verbrand je meer". Ongetwijfeld, alleen voor ik een half uur kan hardlopen ben ik een paar maanden verder.

Nou heb ik geen Wii en ik ben niet van plan er eentje aan te schaffen, want ik vind ze erg duur. Maar als ik een Wii zou hebben en ik zou er plezier aan beleven om zo'n actief spel te doen, waarom dan niet? Er is niets op tegen om een actief spel te spelen, slecht zal het niet voor je zijn. En dat er dingen zijn die béter voor je zijn, tja, ongetwijfeld, maar dat is met alles.
Sanity is (not) statistical
pi_58402794
Dat boksen heb ik eens gedaan. Best vermoeiend!
pi_58403411
quote:
Op woensdag 30 april 2008 19:31 schreef knorsje het volgende:

[..]

Nee, maar ik zie dit ook meer als een begin om in beweging te komen, ga over een paar maanden verhuizen en wil dan oa gaan hardlopen en fitness doen en gebruik dit om er alvast een beetje in te komen, want nu kan ik dat gewoon niet, ben nooit echt sportief geweest
Nou, goed toch! Je bent iig actief bezig en je vindt het ook nog eens leuk. Al vind je het maar een maand leuk, wat maakt het uit. Ik sport zelf al dus ik zou het alleen kopen voor de leuk maar natuurlijk is het mooi meegenomen dat je ook nog eens actief bezig bent.
Go hard or go home
pi_58420045
1 uurtje bodypump is al ongeveer 800 kcal.
pi_58420103
Heb zelf een wii met alle 'gimmicks' maar verwacht niet dat je er conditioneel op vooruit gaat oid.
quote:
Mijn ervaring is dat ik soms echt doodop ben na het spelen
Ik zou wat meer echt sporten als je doodop bent na wii-games
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_58423197
Denk dat je qua beweging niet veel aan de Wii kan hebben. Heb zelf wel ns een potje tennis op zon ding gespeeld. In principe kun je gewoon stil staan en wat met die controller bewegen voor een acceptabel resultaat. Echt tennis spelen is toch echt een ander verhaal. Ga maar eens een hele tijd heen en weer rennen voor een net...... Het is gewoon leuk voor erbij maar niet als vervanging van.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_58446485
Ik heb niet het idee dat de Wii echt goede oplossing is voor een gebrek aan dagelijkse beweging of slechte conditie. De Wii is misschien een leuk extra'tje, maar ik kan me niet voorstellen dat het echt sporten kan vervangen.
De Wii kan ook op veel verschillende manieren gebruikt worden. Sommige mensen gaan er helemaal in op en voeren de raarste capriolen uit, maar andere mensen hebben door dat het voor het spel net zo succesvol is om even de pols te bewegen i.p.v. de hele arm + lichaam. Natuurlijk is dit niet de bedoeling, vooral niet voor fitness dingen op de Wii, maar ik kan me goed voorstellen dat veel mensen zichzelf op deze manier voor de gek houden.

Wii is leuk en aardig, maar zie het niet als een vervanging van sport. Ga niet elke dag achter de Wii staan met in je achterhoofd dat je goed bezig bent met lichamelijke beweging. Het is een leuk speeltje, beter dan andere consoles.
Ga lekker buiten sporten, fitnessen of aan een teamsport doen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_58446631
quote:
Op woensdag 30 april 2008 20:01 schreef Maeghan het volgende:
Ongetwijfeld, alleen voor ik een half uur kan hardlopen ben ik een paar maanden verder.
9 weken als je het op normale tempo doet (vanaf echt couch potato). Dan kun je 30 minuten achter elkaar hardlopen wat bij mij toen overeenkwam met een km of 6.

De inspanning van de Wii an sich zie ik ook niet zo. Ja je bent wat actiever bezig als je tennist maar kom op, echt inspannend is het niet. De Wii Fit is daarentegen een ander verhaal. Omdat je echt push-ups e.d. aan het doen bent, is het ook echt inspannend. Echter, de Wii Fit zorgt niet voor een betere conditie maar je eigen discipline zorgt voor de betere conditie.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')