quote:
Op woensdag 30 april 2008 10:18 schreef SHE het volgende:ze reageert op Xennia hoor.
Kutverhaal zeg; maar niet zo verwonderlijk dat je kind de weg kwijt raakt als je bedenkt wat hem allemaal is overkomen. Kinderen draaien voor heel wat minder door. Ik hoop dat het aanslaat en je snel je kind weer terug hebt!.
En wie zorgt er voor jou CG? Een en ander zal je ook wel niet in de koude kleren zijn gaan zitten neem ik aan?
Hoi,
Vanuit de instelling waar hij zit, krijg ik ouderbegeleiding
Daar draait het om, hoe ik met K omga, wat de thuis situatie is en wat hun zien aan K en hoe we daar mee omgaan op een manier dat we allebei tevreden zijn.
Maar dat gaat dus niet echt over mijn gevoel erbij enz, vorige week toevallig wel een gesprek gehad erover.
Ik zei dat ik me zo ongelooflijk machteloos voelde erdoor, en dat ik in een mijn hoofd nog steeds naar oplossingen aan het zoeken ben.
Zei vond dat ik daar teveel mee bezig ben en het los moest laten.
Maar dat kan ik niet, ik heb bewezen dat ik mijn zorg kan delen met anderen door hem te laten opnemen.
Maar dat ik nog steeds veel verantwoording voel en naar oplossingen blijf zoeken vind ik gewoon iets wat normaal is.
maar ik had ook het idee dat ze een verkeerd beeld van me heeft, ze dacht dat ik er 24 uur per dag mee bezig ben en niet van andere dingen kon genieten.
Maar dat kan ik gelukkig wel, ik kan echt genieten van andere dingen al blijft dat gewoon in mijn achterhoofd wel rondspoken.
Maar het is ook niet zo dat mijn verhalen alleen over hem gaan, juist niet.
De volgende keer zal ik dit ook wel aangeven wat ik bedoel, en nog eens vragen wat zij precies bedoelt.
Verder krijg ik geen hulp , al denk ik af en toe dat het niet slecht zou zijn, of een praatgroep met ouders van kinderen die daar opgenomen zitten.
Maar dat is daar helaas niet.
Ik ben gewend om oplossingen te vinden voor problemen, zo zit mijn karakter nu eenmaal in elkaar , dat geeft mij toch een soort van zekerheid.
Maar K sta ik dus volkomen machteloos en met dat gevoel kan ik heel moelijk omgaan.
De praktische adviezen allemaal weet ik wel en kan ik zover wel oplossen maar mijn gevoel en verstand staan geloof ik teveel van elkaar af
Dit terwijl ik het wel kan scheiden van elkaar.
bijvoorbeeld als K over iets in zit, waar hij echt verdriet van heeft, kan ik dit gewoon benoemen, hem troosten, duidelijk toespreken en moed in spreken.
Ik merk dat die duidelijkheid hem ook goed doet, maar zo gauw ik dan op weg naar huis ben, komt mijn gevoel over zijn verdriet echt wel te voorschijn.
Op zo moment lopen verstand en gevoel ook door elkaar.
hm ik verbaas me zelf dat ik het zo opschrijf, maar het is wel zo
Ik weet wel dat ik nu doe wat ik kan, en als ik wist dat alles goed kwam ,kon ik er ook anders tegen kijken
En ok niemand kan een toekomst weten, maar bij K zie ik het nog niet echt goedkomen, juist omdat hij de moed zelf heeft opgegeven dat hij ooit een normaal leven krijgt