abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf donderdag 22 mei 2008 @ 22:05:35 #226
73911 ultra_ivo
pi_58837470
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 20:35 schreef ole_ole het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag, maar ben je een prof of zo niet ben je weleens gescout (hoe gaat dat met het wielrennen?) door een profploeg?
Dergelijke lange afstanden worden al lang niet meer in profverband gereden. Er is een heel klein aantal profs dat wedstrijden als de Race Across America rijdt. Maar in de categorie waar ik rij, randonneurs, zijn er totaal geen profs en zijn er geen sponsorgelden.
pi_58838441
@ ole_ole:

Rustig opbouwen, begin gewoon met zo rond de 50 km. En dan steeds wat opbouwen. Eten en drinken niet vergeten, zeker niet bij langere afstanden. Zorg ervoor dat je een beetje een licht verzet rijdt, anders verzuur je zomaar.
pi_58838565
Oke,
Ik ga morgenochtend een rondje rijden in de buurt van Nijmegen / Berg en Dal
Je kan daar zo heerlijk fietsen
  donderdag 22 mei 2008 @ 22:29:55 #229
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_58838609
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 23:01 schreef De_Slagert het volgende:
Er zijn nog wel genoeg mogelijkheden hoor, meestal rijd ik een rondje Westland, dat is 50km met bijna geen stoplichten. Gewoon via Wateringen richting Schipluiden, Maassluis langs de waterweg naar Hoek van Holland en via de duinen naar Kijkduin. Ook kan je via de duinen heen en weer naar Zandvoort. En je kan het groene hart in
Het was gechargeerd natuurlijk. Met wat goede wil zijn er best wat mooie routes te maken inderdaad. Rondje Hoek van Holland, rondje Noordwijk, om de Rottemeren, Midden-Delfland en met al die viaducten over de verschillende snelwegen kun je nog best een behoorlijke klimtraining doen ook .
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:12 schreef FJD het volgende:
Welk GPS apparaat heb je?
De Garmin 60x. Lomp ding, maar werkt prima (mits je de batterijen stabiliseert met wat extra rubberplaatjes). Denk erover om nog eens een Garmin edge aan te schaffen, die heeft wat meer fietspecifieke features.

[ Bericht 18% gewijzigd door Trainspotter op 22-05-2008 22:37:39 ]
pi_58839859
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:28 schreef ole_ole het volgende:
Oke,
Ik ga morgenochtend een rondje rijden in de buurt van Nijmegen / Berg en Dal
Je kan daar zo heerlijk fietsen
Volgens mij is zo rond de 90 omwentelingen per minuut bij de meeste mensen het best. Ik zou zeggen; lees deze reeks eens door
pi_58851248
Ik zoek de snelste en racefietsvriendelijkste route van Roermond naar het zuiden (ten eerste Sittard, daarna verder). Weet iemand waar ik die kan vinden?
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
  vrijdag 23 mei 2008 @ 11:37:50 #232
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_58851604
Dat ligt eraan wat je einddoel is. Richting Maastricht, richting Heelen, richting Heuvelland, richting Duitsland?
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_58855085
Ik heb even een vraagje over 2e hands racefietsen.

Ik ben het een en ander aan het bekijken en heb de mogelijkheid om een fiets uit 2004/2005 aan te schaffen afgemonteerd met Ultegra (met stalen frame en 32 spaaks wielen) - lijkt me wel zo handig aangezien ik ~105kg ben.

En ik heb de mogelijkheid om een fiets uit 2007 te kopen met 105, voor 125 euro meer dan bovenstaande.

Is de 105 serie uit 2007 vergelijkbaar met de Ultegra uit 2004/5? Ik had namelijk van de regionale FM gehoord dat vorig jaar de series zijn verbeterd.

Alvast bedankt
hoi
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:36:41 #234
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58856682
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:56 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Volgens mij is zo rond de 90 omwentelingen per minuut bij de meeste mensen het best. Ik zou zeggen; lees deze reeks eens door
90 omwentelingen is (voor mij) echt een noodoplossing als ik een enorme hongerklop heb, dan wil het gewoon niet sneller. Je moet een bepaalde beensnelheid ontwikkelen om hard en toch soepel te fietsen. Hier kun je simpel op trainen door blokken in te bouwen waarin je met 110-120 omwentelingen per minuut gaat rijden.
De meeste snelheid haal je immers op een zwaar verzet met veel omwentelingen p/m.
Je moet een proberen bepaalde stukken op de 19 of 17 te rijden. Als je dan weer zwaarder schakelt krijg je het idee dat je toch wat zwaar trapt. Voor je het weet trap je standaard 100-110 (of meer) omwentelingen per minuut.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:40:17 #235
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58856784
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:45 schreef robertoo het volgende:
Ik heb even een vraagje over 2e hands racefietsen.

Ik ben het een en ander aan het bekijken en heb de mogelijkheid om een fiets uit 2004/2005 aan te schaffen afgemonteerd met Ultegra (met stalen frame en 32 spaaks wielen) - lijkt me wel zo handig aangezien ik ~105kg ben.

En ik heb de mogelijkheid om een fiets uit 2007 te kopen met 105, voor 125 euro meer dan bovenstaande.

Is de 105 serie uit 2007 vergelijkbaar met de Ultegra uit 2004/5? Ik had namelijk van de regionale FM gehoord dat vorig jaar de series zijn verbeterd.

Alvast bedankt
Elk jaar komen fabrikanten met 'verbeteringen'. Zie het liever als veranderingen om de verkoop te stimuleren. Trap niet in geintjes als: 'nu nog stijver' 'nu nog lichter' 'nu nog duurzamer'. Dit jaar komen ze met hetzelfde op de proppen. Hoewel er wel wat aardige veranderingen aankomen moet je ze niet altijd zien als verbeteringen.
Neem nu het Ultra Torque systeem van Campa. Ten opzichte van het vierkante as systeem is dit niet zozeer een verbetering. Eerder een verandering. Iets nieuws verkoopt, en helemaal als de pro's ermee rijden.....
  FOK!fotograaf vrijdag 23 mei 2008 @ 15:58:25 #236
73911 ultra_ivo
pi_58858984
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 11:24 schreef jorryt het volgende:
Ik zoek de snelste en racefietsvriendelijkste route van Roermond naar het zuiden (ten eerste Sittard, daarna verder). Weet iemand waar ik die kan vinden?
De racefietsvriendelijkste route is via België langs de Zuid-Willemsvaart. Dan kom je uit in Maastricht maar sla je Sittard over.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:04:25 #237
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58859148
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:40 schreef Asics-DS het volgende:
Ten opzichte van het vierkante as systeem is dit niet zozeer een verbetering. Eerder een verandering. Iets nieuws verkoopt, en helemaal als de pro's ermee rijden.....
Is wel flink lichter volgens mij. Niet dat dat een reden is om de hele boel te veranderen.
Oude as+crankstel van Campa was nl. zwaarder dan Shimano, nu zijn ze weer lichter.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:18:13 #238
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58866182
Klopt, maar daar staat wel tegenover dat het lang niet altijd probleemloos loopt (stroef lopende lagers), meer slijtage van de lagers, meer vuil door dat ze 'buitenboord' liggen. Een vierkante as monteer je goed, draait als een idioot en je hebt er 20.000 km geen omkijken naar.
Het gewichtverschil is geloof ik 50 gram . Dat is wel 1 seconde op Alpe d'Huez
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:10:27 #239
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58873190
Sowieso is het moderne materiaal veel slijtage- en storingsgevoeliger dan het spul van 20 jaar geleden.
Overigens als een nieuwe as van Campa niet probleemloos loopt, is 'ie (volgens mij) waarschijnlijk niet goed gemonteerd. Dat had je 20 jaar geleden ook, toen moest je nog losse cups monteren en goed afstellen. Later met de bracketcartridges kon iedereen makkelijk een as monteren. Wat dat betreft wordt nu dus weer een stap terug gezet (toen Shimano hun nieuwe (huidige) bracketsysteem introduceerde werd daarover ook opgemerkt dat het meer afstelling en nauwkeuriger montage vereiste).
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 24 mei 2008 @ 13:04:16 #240
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58875877
Ik heb er geen problemen mee hoor, maar je leest verhalen..... Bij mij is alles perfect gemonteerd. Belangrijk is gewoon om het bracket netjes af te vlakken. Als die cups maar een fractie scheeft zitten krijg je gedonder. Ik ben tevreden hoor met dat Ultra Torque Maar je hebt gelijk dat alles veel gevoeliger is dan vroeger. Hoewel ik 'vroeger' niet mee gemaakt heb is staal veel robuuster en sterker dan carbon, alu en titanium. Kwestie van prioriteiten stellen. Zo denk ik dat ultra_ivo met materiaal rijdt wat comfortabel, duurzaam en sterk is. Zelf rijd ik met licht en aero materiaal omdat ik zo snel mogelijk van A naar B wil.
pi_58877197
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:36 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

90 omwentelingen is (voor mij) echt een noodoplossing als ik een enorme hongerklop heb, dan wil het gewoon niet sneller. Je moet een bepaalde beensnelheid ontwikkelen om hard en toch soepel te fietsen. Hier kun je simpel op trainen door blokken in te bouwen waarin je met 110-120 omwentelingen per minuut gaat rijden.
De meeste snelheid haal je immers op een zwaar verzet met veel omwentelingen p/m.
Je moet een proberen bepaalde stukken op de 19 of 17 te rijden. Als je dan weer zwaarder schakelt krijg je het idee dat je toch wat zwaar trapt. Voor je het weet trap je standaard 100-110 (of meer) omwentelingen per minuut.
Okay, thnx

Ik dacht dat 90 rpm gemiddeld was zeg maar. Ik zit er zelf ook wel overheen, ook eerder richting de 120 pm.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:44:07 #242
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58877360
Lekker weertje, wel wat veel wind. Ruim 3½ uur gefietst 110 km.
in a crowd you lose humanity
pi_58877733
Heb m'n Harrier Na wat gevogel was het toch mogelijk om de fiets nu alvast mee te nemen. Nu meteen een tocht naar m'n ouderlijk huis, hopen dat ik de weg niet kwijt raak

Ow ja en allemaal vingers kruisen dat ik niet op m'n bek ga als ik vergeet m'n voet uit het pedaal te halen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:57:13 #244
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58883732
En... heb je het overleefd?
pi_58884617
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:57 schreef Asics-DS het volgende:
En... heb je het overleefd?
1x ging het bijna fout toen er een bejaarde op mijn weghelft zat (in een bocht ) dan merk je wel dat het vervelend is om vast te zitten maar verder is het wel fijn, je kunt altijd vol aanzetten

Ging van Den Haag naar Rozenburg toe, 40km. Eerste keer door Monster gefietst en toen door Naaldwijk en weet ik wat nog niet meer. Dan merk je pas hoeveel stoplichten er eigenlijk zijn in Nederland Terug eerst naar Hoek van Holland gestoken en toen recht om hoog door de duinen. Theorie was goed, praktijk ook met als kleine kanttekening dat ik 20km lang 4/5bft recht in m'n bek had staan

Heen weg wilde m'n GPS nog niet echt meewerken (en was ik te ongeduldig om te wachten) maar terug heb ik gem 33km/u geklokt naar Hoek v Holland en dat laatste stuk iets van 24 a 25km/u.

Wel erg gaaf iig Fietsje staat nu te glimmen in de woonkamer Nu even wat inlezen over onderhoud e.d.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_58888881
Kut tegenwind .
pi_58891338
Ik had de wind mee

100 km gedaan in iets meer dan 3 uur.
Ik blijf me toch ergeren aan al die bejaarden enzo. Bellen en tring tring roepen helpt bij sommige mensen ook echt niet. Of mensen die hun auto bij het oversteken zonder te kijken het fietspad opgooien
Ik had echt zin een flinke deuk in die auto te rijden, ware het niet dat ik geen zin heb een nieuw voorwiel te kopen
Verder een heerlijke tocht gehad.
  zondag 25 mei 2008 @ 10:31:30 #248
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58893534
quote:
Op zondag 25 mei 2008 01:10 schreef Tommeke het volgende:
Ik had echt zin een flinke deuk in die auto te rijden, ware het niet dat ik geen zin heb een nieuw voorwiel te kopen

Da's idd niet aan te bevelen. Het is mij eens overkomen dat een auto opeens het fietspad overstak terwijl ik op 10 meter afstand was. Ben toen vol op die auto geknald (reed tegen de 40). De fiets was er ernstig aan toe, ik had zelf vrijwel niets.
Gekke was, voorwiel was nog perfect rond, de voorvork had de klap opgevangen. Normaal gesproken staat de voorvork in een hoek naar voren. Nu stond 'ie in eenzelfde hoek naar achteren.
Is trouwens netjes opgelost door de verzekering van de auomobiliste
Ik zei overigens wel dat ik zelf vrijwel niets had, wat wel klopte, maar er kwam wel vrij veel bloed aan te pas, omdat ik een sneetje in mijn gezicht had. Da's gehecht en niets meer van te zien. (En ik had een blauw oog).
in a crowd you lose humanity
pi_58893557
Andere verkeersdeelnemers hebben echt geen flauw idee hoe hard een wielrenner rijdt. Misschien moeten we maar een boombox met het geluid van een opgevoerde scooter mee nemen ofzo

Ik kijk net eens online voor een fietsbroek, ik had al een klein beetje een vermoeden dat de prijzen bij de FM wel erg hoog lagen en dat blijkt. Voor 28,- heb je al een broek waar de goedkoopste bij de FM 50,- was. Fijn dat ik dat niet gedaan heb. Nu maar even shoppen. Misschien ook even voor een zadel want dit zadel is idd niet heel erg fijn maar dat kan ook komen doordat ik geen fatsoenlijke broek aan had.

Ow ja en ik heb net echt pijn in m'n onderrug gekregen. Nergens last van gehad totdat ik even bukte voor de koelkast en *pats* Heb ik gisteren dan gewoon teveel gefietst? Kan ik dit ook voorkomen door wat krachttraining te gaan doen voor m'n onderug/bovenlichaam?

[ Bericht 30% gewijzigd door FJD op 25-05-2008 13:01:16 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 25 mei 2008 @ 14:11:30 #250
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58897716
Krachttraining voor buik en (onder)rug is echt aan te bevelen. Zowel voor hardlopen als wielrennen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')