Dergelijke lange afstanden worden al lang niet meer in profverband gereden. Er is een heel klein aantal profs dat wedstrijden als de Race Across America rijdt. Maar in de categorie waar ik rij, randonneurs, zijn er totaal geen profs en zijn er geen sponsorgelden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 20:35 schreef ole_ole het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar ben je een prof of zo niet ben je weleens gescout (hoe gaat dat met het wielrennen?) door een profploeg?
Het was gechargeerd natuurlijk. Met wat goede wil zijn er best wat mooie routes te maken inderdaad. Rondje Hoek van Holland, rondje Noordwijk, om de Rottemeren, Midden-Delfland en met al die viaducten over de verschillende snelwegen kun je nog best een behoorlijke klimtraining doen ook .quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:01 schreef De_Slagert het volgende:
Er zijn nog wel genoeg mogelijkheden hoor, meestal rijd ik een rondje Westland, dat is 50km met bijna geen stoplichten. Gewoon via Wateringen richting Schipluiden, Maassluis langs de waterweg naar Hoek van Holland en via de duinen naar Kijkduin. Ook kan je via de duinen heen en weer naar Zandvoort. En je kan het groene hart in
De Garmin 60x. Lomp ding, maar werkt prima (mits je de batterijen stabiliseert met wat extra rubberplaatjes). Denk erover om nog eens een Garmin edge aan te schaffen, die heeft wat meer fietspecifieke features.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:12 schreef FJD het volgende:
Welk GPS apparaat heb je?
Volgens mij is zo rond de 90 omwentelingen per minuut bij de meeste mensen het best. Ik zou zeggen; lees deze reeks eens doorquote:Op donderdag 22 mei 2008 22:28 schreef ole_ole het volgende:
Oke,
Ik ga morgenochtend een rondje rijden in de buurt van Nijmegen / Berg en Dal
Je kan daar zo heerlijk fietsen
90 omwentelingen is (voor mij) echt een noodoplossing als ik een enorme hongerklop heb, dan wil het gewoon niet sneller. Je moet een bepaalde beensnelheid ontwikkelen om hard en toch soepel te fietsen. Hier kun je simpel op trainen door blokken in te bouwen waarin je met 110-120 omwentelingen per minuut gaat rijden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Volgens mij is zo rond de 90 omwentelingen per minuut bij de meeste mensen het best. Ik zou zeggen; lees deze reeks eens door
Elk jaar komen fabrikanten met 'verbeteringen'. Zie het liever als veranderingen om de verkoop te stimuleren. Trap niet in geintjes als: 'nu nog stijver' 'nu nog lichter' 'nu nog duurzamer'. Dit jaar komen ze met hetzelfde op de proppen. Hoewel er wel wat aardige veranderingen aankomen moet je ze niet altijd zien als verbeteringen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:45 schreef robertoo het volgende:
Ik heb even een vraagje over 2e hands racefietsen.
Ik ben het een en ander aan het bekijken en heb de mogelijkheid om een fiets uit 2004/2005 aan te schaffen afgemonteerd met Ultegra (met stalen frame en 32 spaaks wielen) - lijkt me wel zo handig aangezien ik ~105kg ben.
En ik heb de mogelijkheid om een fiets uit 2007 te kopen met 105, voor 125 euro meer dan bovenstaande.
Is de 105 serie uit 2007 vergelijkbaar met de Ultegra uit 2004/5? Ik had namelijk van de regionale FM gehoord dat vorig jaar de series zijn verbeterd.
Alvast bedankt
De racefietsvriendelijkste route is via België langs de Zuid-Willemsvaart. Dan kom je uit in Maastricht maar sla je Sittard over.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:24 schreef jorryt het volgende:
Ik zoek de snelste en racefietsvriendelijkste route van Roermond naar het zuiden (ten eerste Sittard, daarna verder). Weet iemand waar ik die kan vinden?
Is wel flink lichter volgens mij. Niet dat dat een reden is om de hele boel te veranderen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:40 schreef Asics-DS het volgende:
Ten opzichte van het vierkante as systeem is dit niet zozeer een verbetering. Eerder een verandering. Iets nieuws verkoopt, en helemaal als de pro's ermee rijden.....
Okay, thnxquote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:36 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
90 omwentelingen is (voor mij) echt een noodoplossing als ik een enorme hongerklop heb, dan wil het gewoon niet sneller. Je moet een bepaalde beensnelheid ontwikkelen om hard en toch soepel te fietsen. Hier kun je simpel op trainen door blokken in te bouwen waarin je met 110-120 omwentelingen per minuut gaat rijden.
De meeste snelheid haal je immers op een zwaar verzet met veel omwentelingen p/m.
Je moet een proberen bepaalde stukken op de 19 of 17 te rijden. Als je dan weer zwaarder schakelt krijg je het idee dat je toch wat zwaar trapt. Voor je het weet trap je standaard 100-110 (of meer) omwentelingen per minuut.
1x ging het bijna fout toen er een bejaarde op mijn weghelft zat (in een bocht ) dan merk je wel dat het vervelend is om vast te zitten maar verder is het wel fijn, je kunt altijd vol aanzettenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:57 schreef Asics-DS het volgende:
En... heb je het overleefd?
Da's idd niet aan te bevelen. Het is mij eens overkomen dat een auto opeens het fietspad overstak terwijl ik op 10 meter afstand was. Ben toen vol op die auto geknald (reed tegen de 40). De fiets was er ernstig aan toe, ik had zelf vrijwel niets.quote:Op zondag 25 mei 2008 01:10 schreef Tommeke het volgende:
Ik had echt zin een flinke deuk in die auto te rijden, ware het niet dat ik geen zin heb een nieuw voorwiel te kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |