abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58353603
Ik denk toch dat het uiteindelijk een vrij tijdelijk fenomeen is. Natuurlijk zal niet 100 procent op de duur terugkeren naar Polen, maar ik denk dat het uiteindelijke getal wel dichter in de buurt gaat komen van de 90-95 procent. Wat je op dit moment ziet, is een vlucht van vooral de jongere Polen, die klaar zijn met de ultra-conservatieve regering en/of die hier heen komen om gewoon snel veel geld te verdienen. Op de den duur zal het inkomensniveau in Polen stijgen tot hetzelfde niveau als in Nederland. Dan vervalt al één belangrijke hoofdreden om hier te komen werken.
pi_58353753
De Engelsen hebben er al wat meer ervaring mee, bepaalde wijken zitten vol met die gasten, maarrr ze gaan ook alweer weg

The Polish boom in emigration to the UK is coming to an end according to figures released by the British Home Office.

Thousands of Poles stormed to the UK as a result of the opening of the British job market in 2004. Today the Polish population in Britain is estimated at between 400,000 to a million, but according to the latest UK Home Office statistics, it is on the decrease as Poles are coming home.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  maandag 28 april 2008 @ 09:48:51 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58353831
Typisch EchtGaaf topic. Weer lekker hysterisch en doordrongen van angst voor het onbekende.

Overigens doen die Polen prima hun best hier. Wat betreft de kwaliteit en snelheid van hun werk kon je dat niet van Nederlandse werklui verwachten.
  maandag 28 april 2008 @ 09:50:58 #29
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_58353865
Polen zijn vieze alcoholistische vrouwen meppers. Dus.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  maandag 28 april 2008 @ 09:58:13 #30
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_58353978
Wat dacht je van volgend verhaal.

Ondernemer VG. levert al meer dan 25 jaar een bepaald product aan multinational L.
Multinational zegt dat de producten van ondernemer te duur worden.
Ondernemer zegt dat hij echt op z'n bodemprijs zit en in de problemen komt indien hij moet zakken met z'n prijs.
Multinational zegt oplossing te hebben: Poolse arbeidster kunnen naar hier komen en het product ineenzetten voor "let op" de som van 155euro per maand (+ ze zorgen zelf voor huisvesting en eten).
Ondernemer laat 2 meisjes overkomen, die werken van 7h00 's ochtends tot 19h00 's avonds zonder morren.
Ondertussen werken er reeds 12 poolse meisjes in de fabriek.
Ondernemer kan blijven voortleveren, weliswaar aan verlaagde prijs,maar de winst blijft hetzelfde.
Jammer voor de dames die moesten afvloeien (tijdelijk contracten)
pi_58354669
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:53 schreef zakjapannertje het volgende:
overigens wordt de uittocht uit Polen al te drastisch volgens de Poolse overheid:
[..]

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=G81RARH4&ref=rss
Die uittocht is dus schadelijk voor het land zelf.

De zegeningen van de EU
pi_58355361
quote:
Op maandag 28 april 2008 09:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Polen zijn vieze alcoholistische vrouwen meppers. Dus.
Daarlaten . Dus.
pi_58355378
quote:
Op maandag 28 april 2008 09:48 schreef Hexagon het volgende:
Typisch EchtGaaf topic. Weer lekker hysterisch en doordrongen van angst voor het onbekende.
Steek je nek maar in het zand. Niks geleerd van eerdere golven gastarbeiders?
pi_58355412
quote:
Op maandag 28 april 2008 09:31 schreef Elfletterig het volgende:
Ik denk toch dat het uiteindelijk een vrij tijdelijk fenomeen is. Natuurlijk zal niet 100 procent op de duur terugkeren naar Polen, maar ik denk dat het uiteindelijke getal wel dichter in de buurt gaat komen van de 90-95 procent. Wat je op dit moment ziet, is een vlucht van vooral de jongere Polen, die klaar zijn met de ultra-conservatieve regering en/of die hier heen komen om gewoon snel veel geld te verdienen. Op de den duur zal het inkomensniveau in Polen stijgen tot hetzelfde niveau als in Nederland. Dan vervalt al één belangrijke hoofdreden om hier te komen werken.
jaja, dat dachten we van de Turken en Marokkanen ook. Inmiddels weten we wel beter .
pi_58355448
quote:
Op maandag 28 april 2008 08:42 schreef Klopkoek het volgende:
Let op: over 30 jaar krijgt links weer de schuld.
Ja, deels terecht. ik zeg deels, want de VVD was en is een groot voorstander voor Polen in Nederland.
pi_58355502
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:46 schreef remlof het volgende:
Die gastarbeiders waar jij het over hebt uit de jaren 50 en 60 zijn inmiddels zo geïntegreerd dat ze niet meer terug te vinden zijn, op een paar italiaanse familienamen na
En hey, Polen is een EU land he? Vrij verkeer van goederen en mensen. Jij mag je ook in elk EU land vestigen.
Polen en die andere vmg oostbloklanden hadden never nooit tot de EU moeten worden toegelaten.

Die big bang van 10 landen een paar jaar terug is een grote historische vergissing geweest.
  maandag 28 april 2008 @ 11:19:24 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58355623
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Steek je nek maar in het zand. Niks geleerd van eerdere golven gastarbeiders?
Jawel hoor, dat je het niet 40 jaar moet laten aanmodderen zonder er enige vorm van beleid op te voeren.

Verder zijn er in het verleden genoeg Europeanen hier gekomen zoals Spanjaarden en Grieken. Heb jij ooit van probleemspanjaarden gehoord? Die Polen zijn imo niet te vergelijken met de probleem-allochtonen.

Ik ben zeer content met wat die Poolse werknemers aan onze economie bijdragen. De globalisering houd je niet tegen dus kun je er maar beter het beste uithalen.

Verder zou jij juist blij moeten zijn met al die vrome christenen (want dat zijn ze) die hier komen wonen. Piet Hein Donner krijgt er iig al een stijve plasser van.
pi_58355855
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jawel hoor, dat je het niet 40 jaar moet laten aanmodderen zonder er enige vorm van beleid op te voeren.
Of komt het soms, omdat de problematiek boven ons hoofd is gegroeid? Ik heb geen problemen met vreemdelingen. Maar het worden VEELste VEEL. Dit is NIET meer beheersbaar.
quote:
Verder zijn er in het verleden genoeg Europeanen hier gekomen zoals Spanjaarden en Grieken. Heb jij ooit van probleemspanjaarden gehoord?
Nee. Maar kwamen die dan in net zo grote getalen? Ik weet het wel zeker van niet.
quote:
Die Polen zijn imo niet te vergelijken met de probleem-allochtonen.
Er verschijnen in de media NU AL genoeg problemen met Polen. Een heel andere cultuur als de onze. Ze zijn enorm luidruchtig, zuipen alcohol als een tierelier. Geven in buurten veel overlast. En dit is nog maar het begin van de invasie. Het wordt dus nog veel erger straks, zeker als de poorten voor Roemenen en Bulgaren wagenwijd opepen worden gezet.
quote:
Ik ben zeer content met wat die Poolse werknemers aan onze economie bijdragen. De globalisering houd je niet tegen dus kun je er maar beter het beste uithalen.
Wat heb je daaraan als straks een totaal niet meer leefbare samenleving in het verschiet ligt?
quote:
Verder zou jij juist blij moeten zijn met al die vrome christenen (want dat zijn ze) die hier komen wonen. Piet Hein Donner krijgt er iig al een stijve plasser van.
Het land is vol. Polen horen in Polen en dus niet hier. Net zo goed dat wij hier horen en niet elders,.
  maandag 28 april 2008 @ 11:36:19 #39
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58356070
Demografisch gezien is het niet zo slecht dat de Polen er zijn.
Anders hebben we straks een grote groep van het zelfde type allochtoon, dan kun je beter de ruimte die er (niet) is vullen met Polen, waarvan de cultuur beter aansluit op die van Nederland.
pi_58356124
Dat is toch een logisch ontwikkeling van de vrije doortocht door de toetreding van de EU?

Leve Europa
  maandag 28 april 2008 @ 11:42:32 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58356205
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Of komt het soms, omdat de problematiek boven ons hoofd is gegroeid? Ik heb geen problemen met vreemdelingen. Maar het worden VEELste VEEL. Dit is NIET meer beheersbaar.
Nee hoor. In de jaren 60, 70 en 80 ontbrak werkelijk iedere vorm van visie om nieuwkomers voldoende te laten integreren en eisen aan hen te stellen. Dat is ontzettend dom geweest. Veel andere landen hebben dat veel beter geregeld.
quote:
Nee. Maar kwamen die dan in net zo grote getalen? Ik weet het wel zeker van niet.
Ik heb zo snel geen cijfers maar het was ook echt geen te verwaarlozen groep volgens mij.
quote:
Er verschijnen in de media NU AL genoeg problemen met Polen. Een heel andere cultuur als de onze. Ze zijn enorm luidruchtig, zuipen alcohol als een tierelier. Geven in buurten veel overlast. En dit is nog maar het begin van de invasie. Het wordt dus nog veel erger straks, zeker als de poorten voor Roemenen en Bulgaren wagenwijd opepen worden gezet.
Wel eens in Salou geweest? Of op een Apres Ski party?

Verder is het lege angstpolitiek.
quote:
Wat heb je daaraan als straks een totaal niet meer leefbare samenleving in het verschiet ligt?
Niets wijst daarop. Verder is jezelf opsluiten binnen je grenzen iets dat de samenleving nog onleefbaarder gaat maken. Evenals die angstpolitiek van je.
quote:
Het land is vol. Polen horen in Polen en dus niet hier. Net zo goed dat wij hier horen en niet elders,.
Maar je was wel voor meer kindertjes fokken? 2 maten. Verder is het niet aan jou te bepalen wie waar in de wereld "hoort". In een globaliserende samenleving is dat echt hopeloos achterhaald.
pi_58356241
@Echtgaaf : Je moet toch wat als straks alle vrouwen thuis zitten , omdat de kinderopvang niet meer betaalbaar is , iemand moet de vrouwen vervangen, in jouw manier van redeneren
pi_58356287
Die oostblok-paupers worden een veel groter probleem dan die moslims.

Die politici leren gewoon echt niet van hun fouten
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_58356571
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Op zich geen problemen met Polen, al heb ik wel toen ik nog in de kassen werkte een aantal keer een (semi-) dronken Pool samen moeten werken.

Het valt me wel op dat hier veel voor Polen gedaan wordt, aparte kerkdiensten, campings / huizen, en worden vaak in de "ghetto's" gezet. (Als je van een ghetto kan spreken, zijn meestal gewoon oude huizen die gesloopt gaan worden).

Probleem zal straks wel zijn, waar laat je die Polen, want die dure nieuwbouw is natuurlijk veel interessanter. Ik zie ondertussen wel meerdere Poolse kentekens, hier in mijn woonplaats.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_58364868
quote:
Op maandag 28 april 2008 10:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die uittocht is dus schadelijk voor het land zelf.

De zegeningen van de EU
Polen wordt wel op deze manier gedwongen serieuze hervormingen door te voeren, anders gaan nog meer mensen met hun voeten stemmen (bv. de corruptie is nogal hoog in Polen op dit moment)
pi_58365066
't zijn maar Medé-Europeanen.
Opzich heb ik er wel positieve ervaringen mee,
Maar omdat het mede-Europeanen zijn, niet eens tot een taal, of inburgerings-cursus te dwingen.
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
John F. Kennedy
  maandag 28 april 2008 @ 19:48:30 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58365423
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:44 schreef morpheus_at_work het volgende:
@Echtgaaf : Je moet toch wat als straks alle vrouwen thuis zitten , omdat de kinderopvang niet meer betaalbaar is , iemand moet de vrouwen vervangen, in jouw manier van redeneren
Idd, en daarnaast zie je ook in andere onderzoeken dat goede vaklieden een hoger startsalaris hebben als een academicus. Dus een tekort aan vakmensen is er ook
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_58367036
quote:
Op maandag 28 april 2008 07:34 schreef DeWaasheid het volgende:
De Nederlandse bierindustrie draait recordomzetten door al die Polen hoor...
Ik heb nog nooit een Pool nuchter gezien.
  maandag 28 april 2008 @ 21:09:00 #49
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_58367160
Ze doen meer werk voor minder geld; en wij zitten allemaal verongelijkt te janken .
pi_58367248
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:04 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een Pool nuchter gezien.
Ik heb de liefde bedreven met een nuchtere poolse .
En nee, niet zon Olga die jij nu voor je ogen hebt.
Maar echt 't een van de heetste meisje van haar klas, Inmiddels met d'r haveau diploma op zak.
En absoluut geen russische slet, maar wel super lief!
Helemaal geintergreerd, spreekt beter dan ik als 'native'.
Heb d'r nooit volledig bezopen gezien, wel af en toe aangeschoten, maargoed dat hoort bij uitgaan in de achterhoek en twente.

Zo heeft ieder andere ervaringen.

Als je nog nooit een goede pool hebt gesproken, raad ik je aan om de deur eens uit te gaan;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Herr_Gunter op 28-04-2008 23:36:33 ]
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
John F. Kennedy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')