Wat is dat nou weer voor principiële onzinquote:Op maandag 28 april 2008 18:47 schreef Mikkie het volgende:
's avonds op mn kamer geslapen en sindsdien ook geen nacht meer thuis...
Owja, hij had een gebroken enkel er aan over gehoudenquote:Op maandag 28 april 2008 18:46 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Hoe vlak die langs de andere langszweeft
Daar staat niet eens meer een bed voor mequote:Op maandag 28 april 2008 18:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor principiële onzin.
quote:Bij het schrijven van deze column kan ik me ze levendig voor de geest halen: studenten die collectief roepen dat ze door hun studentenleven zo ontzettend zelfstandig zijn geworden! Ik krijg spontane neigingen tot rumineren. Driekwart van de studenten die dat roepen behoort tot de categorie 'vrijdagmiddag naar huis met de zak vuile was en maandagochtend weer terug met een extra berg boodschappen en een tupperwarebakje hutspot'. Waar deze studenten het vandaan halen om zich 'zelfstandig' te noemen is mij een raadsel. Over het algemeen wordt er een aanvullende uitwonende beurs getrokken terwijl paps en mams probleemloos collegegeld, huur en zorgverzekering ophoesten voor kindlief. De term 'zelfstandigheid' is dan ook aan een sterke inflatie onderhevig. Zelfstandigheid is mijns inziens je eigen boontjes doppen, jezelf voorzien van inkomen en een bezoekje ouders op z'n tijd. Op het moment dat je drie van zeven dagen onder moeders vleugels leeft en de mate van zelfvoorziening hebt van een pasgeboren baby, is de term zelfstandigheid een utopie in optima forma. Prima dat je een kamer hebt en drie keer week macaroni of spaghetti omdat je niets anders weet, maar begin alsjeblieft niet over 'op jezelf wonen'.
Direct samenhangend met deze zogenaamde zelfstandigheid is de mate van zelfvoorziening. Deze is in mijn ogen vaak bedroevend laag. Als ik in de wandelgangen verhalen opvang dat studenten pedagogiek het zo druk hebben met hun studie dat ze maar hooguit vier uur per week kunnen werken, moet ik mijn best doen om niet in lachen uit te barsten. Leuk hoor, die boekenwurmkennis, maar in de praktijk is over het algemeen veel meer te leren! En zelfs de mensen die fulltime (40u) studeren (en dat zijn er maar weinigen) kunnen er makkelijk op zaterdag nog een baantje bij nemen, dan hebben ze nog steeds een vrije dag! Maar nee, die lekkere lamstraalcultuur en teren op papa's centjes bevalt ze vaak wel. Tenenkrommend is het, de tentoonspreiding van zieligheid en de boehoe-kijk-mij-het-eens-druk-hebben-maar-niet-heus-mentaliteit die vele meiden op deze opleiding kenmerkt. Bij mij borrelt een prangende vraag naar boven: hoe dienen studenten met dergelijk aangeboren zelfmedelijden en een volstrekt motivatiegebrek zich ooit te redden in de maatschappij? Ze hebben IQ genoeg om een IBG-formulier in te vullen, maar daarna houdt het ook op. Zou een werkgever nou echt zitten wachten op een doorsnee saaie gup die tot haar 22e thuis heeft gewoond, een niet-noemenswaardig baantje heeft gehad in de plaatselijke bakkerij met het praktische ontwikkelingsniveau van een kiwi? Zou dat nou hetgeen zijn dat jou onderscheid: een doorsnee studieloop en een gebrek aan werkervaring, laat staan relevante werkervaring? Don't think so. Ga iets maken van je leven, lamstraal!
Dat probleem heb ik gelukkig nietquote:Op maandag 28 april 2008 18:52 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik blijf nog wel slapen als ik er ben voor een avond, anders moet ik om 9 uur ofzo al weer weg ivm OV
quote:Op maandag 28 april 2008 18:55 schreef Hertog_Martin het volgende:
Titel van de column is:
Vandaag in 'Mikkie maakt vrienden'
?
Ik woon 15 minuten fietsen van mijn ouders vandaan, ideaal..quote:Op maandag 28 april 2008 18:52 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik blijf nog wel slapen als ik er ben voor een avond, anders moet ik om 9 uur ofzo al weer weg ivm OV
Tuurlijk, maar dat is niet de kunst van het schrijven. Nuanceren kan iedereen voor zichzelf, het is juist grappig om wat mensen voor hun schenen te schoppenquote:Op maandag 28 april 2008 18:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
haha, echt een column zoals je van Mikkie verwacht
. Grof, eenzijdig en generaliserend
. Tuurlijk heb je wel een punt, maar er is ook eea op af te dingen
.
Nu niet, moet eerst even wat dingen regelen voor de studiereis en nog eten regelen.quote:Op maandag 28 april 2008 19:02 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zo een potje catan mikke en dj?
Muurtje 1 *auw* muurtje 2 *auw auw*quote:Op maandag 28 april 2008 18:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
Toen ik dat zag dacht ik van man die is harstikke dood.. Maar die had ook alleen maar een gekneusde enkel toch?
Maar als je dan bij related die filmpjes kijkt wordt je niet vrolijk van
Mja, die Carabinieri zijn er zo snel bij, dat moet wel een achtervolging zijn geweest.quote:Op maandag 28 april 2008 19:06 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Muurtje 1 *auw* muurtje 2 *auw auw*![]()
Inderdaad, die related filmpjes:
Inderdaad, nu je het zegt.. Ik zie ook geen andere reden om met zo'n rotgang op een tolpoortje? in te rijdenquote:Op maandag 28 april 2008 19:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, die Carabinieri zijn er zo snel bij, dat moet wel een achtervolging zijn geweest..
Mjah, er is al meteen politie bij.quote:Op maandag 28 april 2008 19:09 schreef Yashaaaaa het volgende:
Inderdaad viel me ook al op.. Wat dan wel apart is hoe die andere autos gewoon doorrijden
Zegt mevrouw de ervaringsdeskundige?quote:Op maandag 28 april 2008 19:15 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nou H_M daar klopt ook echt geen ene fuck van
Die moet wel nep zijn..quote:
Te laat met edittenquote:Op maandag 28 april 2008 19:17 schreef Mikkie het volgende:
Link = dood.
Daar is goed te zien waarom ik niet bang ben om dood te gaan @ motor / auto wat dan ook met hard rijdenquote:Op maandag 28 april 2008 19:10 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Inderdaad, nu je het zegt.. Ik zie ook geen andere reden om met zo'n rotgang op een tolpoortje? in te rijden
Hij begon.. Maar hoe dan ook, je valt niet een leraar nog eens van achteren aanquote:Op maandag 28 april 2008 19:18 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Te laat met editten
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1281211.html
quote:
Gaat ook allemaal net goedquote:
Je bedoeld dus dat meisjes met lagere opleidingen gewoon "makkelijk" zijn? qua sex dan enzo?quote:Op maandag 28 april 2008 19:29 schreef J-heronimus het volgende:
[..]
Mwah volgens mij klopt dat bericht wel hoor.
Ik vind meisjes met een wat lager niveau altijd wel wat makkelijker doen met alles dan de meisjes met een hogere opleiding.
Jep, vaak welquote:Op maandag 28 april 2008 19:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Je bedoeld dus dat meisjes met lagere opleidingen gewoon "makkelijk" zijn? qua sex dan enzo?
Tsja... wat zal ik zeggen. Die reactie van dat menneke slaat nergens op (hoewel het natuurlijk ook erger is door de gevolgen... had die man hem twintig schoppen terug gegeven had niemand er iets over gezegd), maar die oude gast die begint in te slaan op leerlingen is ook te zot voor woorden natuurlijk.quote:Op maandag 28 april 2008 19:18 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Te laat met editten
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1281211.html
Dus jij bent heel geil... of je bent niet hoogopgeleid?quote:
Dat is een juiste conclusiequote:Op maandag 28 april 2008 19:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Je bedoeld dus dat meisjes met lagere opleidingen gewoon "makkelijk" zijn? qua sex dan enzo?
Ik vind tunnels ook zo eng hea.. je kan echt nergens heen als zoiets gebeurt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |