Waarom heb je t er eigenlijk opstaan?quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:08 schreef snoezelkok het volgende:
@ MarkG die kader en naam haal ik er niet vanaf. Diafragma getal stond op zijn laagst.
Eens met dat oordeelquote:Op woensdag 30 april 2008 22:04 schreef coenb het volgende:
Dankjewel, firewire.
Ik mis zelfs een boel scherpte, en contrast - maar dat krijg je als je vanuit een deinend publiek staat te fotograferen .
Jouw foto: (extra mening, ik mag toch geen foto meer posten vandaag)
+ bovenste helft: mooie kleuren, scherpte, sterke compositie.
- onderste helft: wazig, vlakke kleuren, raadplaatje.
HDR is geen optie met die treinen, heb hem even iets strakker uitgesneden, volgende week ga ik weer op dezelfde plek een foto maken, wil ook de rechter hijskraan erop hebbenquote:Op donderdag 1 mei 2008 01:21 schreef firewirecable het volgende:
Ik vind het effect leuk met het geel, alleen vind ik de rest van de plaat een beetje 'triestig' overkomen. Het komt denk ik door de dikke strook water in de foto. Was een HDR hier misschien op z'n plek geweest om de wolken een flinke contrast boost te geven?
Duh, donker is mijn dingquote:Op donderdag 1 mei 2008 16:17 schreef MarkG het volgende:
Donker!
+ intentie is goed, balans in de opname ookquote:Op donderdag 1 mei 2008 16:02 schreef kvdv het volgende:
Rouwboeketje anyone?
[ afbeelding ]
Gemaakt met de EOS350D i.c.m. de Russische Industar 50-2
Bedankt voor je commentaar! Definitie van low-key kende ik nog niet.quote:Op donderdag 1 mei 2008 16:28 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
+ intentie is goed, balans in de opname ook
- toonschaal is veel te kort, zelfs en vooral voor een lowkey
Bij lowkey is het de kunst om in een volledig donkerveld toch nog een kleine hoeveelheid lichten te zetten, liefst met nog een scala tussentinten waarbij echter de totale balans aan de donkere kant blijft.
Bij highkey geldt het omgekeerde, de balans hangt volledig naar de lichte kant, maar de opname moet ergens een spoortje zwart hebben en liefst een paar tussentinten. Probeer high- en lowkey altijd met je verlichting te realiseren en niet met je belichting.
Ontmoeting op een omgevallen bloempot
[ afbeelding ]
ja, alletwee hou je ze niet in de scherpte
Nooit te oud om....quote:Op donderdag 1 mei 2008 16:33 schreef kvdv het volgende:
Bedankt voor je commentaar! Definitie van low-key kende ik nog niet.
Hij begint bij zwart en eindigt ergens bij grijs waar ie toch echt bij wit hoort op te houden. Speulen dus met de levels, de curves en wat je verder maar aan schuif- en draaidingen voorhanden hebt tot er zowel wit als zwart in zit. Doe je dat met de verlichting bij de opname, dan scheelt je dat naderhand uren schuifwerk en aanhangend kwaliteitsverlies.quote:Maar wat bedoel je precies met "toonschaal is veel te kort" ?
+ Leuk moment, veel detail daar waar het scherp is.quote:Op donderdag 1 mei 2008 16:28 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
+ intentie is goed, balans in de opname ook
- toonschaal is veel te kort, zelfs en vooral voor een lowkey
Bij lowkey is het de kunst om in een volledig donkerveld toch nog een kleine hoeveelheid lichten te zetten, liefst met nog een scala tussentinten waarbij echter de totale balans aan de donkere kant blijft.
Bij highkey geldt het omgekeerde, de balans hangt volledig naar de lichte kant, maar de opname moet ergens een spoortje zwart hebben en liefst een paar tussentinten. Probeer high- en lowkey altijd met je verlichting te realiseren en niet met je belichting.
Ontmoeting op een omgevallen bloempot
[ afbeelding ]
ja, alletwee hou je ze niet in de scherpte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |