abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 9 mei 2008 @ 01:11:14 #126
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_58567543
Ik heb een tijdje terug wat filmpjes van Randi gekeken, ik vond hem in sommige dingen erg sterk, zoals bijvoorbeeld die man met het microfoontje in zijn oor, en ook zijn uitleg van cold reading vond ik intressant.

Ik geloof echt dat er mensen zijn die hele goede dingen kunnen doen voor mensen en ik geloof zelfs wel dat er mensen bestaan met paranormale gaves, eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nog nooit iemand ben tegen gekomen die me geheel heeft kunnen overtuigen maar ik heb er ook nooit echt naar gezocht en sluit dus niet uit dat ze er zijn.

Wat ik wel zeker weet is dat er bedriegers en oplichters zijn op dit gebied, in overvloed...
En dat er iemand is die mensen daarop wijst en laat zien welke methodes er gebruikt kunnen worden om mensen in de maling te nemen vind ik helemaal niet verkeerd.

Ik vind het wel jammer dat Randi in elke discussie aangehaald word, want als je dat geld niet hebt opgehaald met je gaves ben je vast bij voorbaat al een bedrieger.
En daar geloof ik weer niet zoveel van, sterker nog als je niet weet hoe zo'n gave eventueel in zijn werk gaat kun je eigenlijk zo'n uitspraak helemaal niet doen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_58567727
quote:
Op zondag 4 mei 2008 10:18 schreef Summers het volgende:
Tja , als ik iets onderzoek heb ik wel resultaat .
zo heb ik een paar weken geleden zelf onderzocht of reiki nou bestaat en na een paar uur had ik al bewijs en ik weet nu zeker dat het bestaat , voordat ik ging onderzoeken of het nou echt was stond ik wel open voor de mogelijkheid dat het KAN bestaan .
Als je nou eerlijk bent, zou je dan niet eigenlijk zeggen dat je van te voren al geloofde dat het bestond? Dat is namelijk niet hetzelfde als ervoor openstaan dat het KAN bestaan... Echt objectief iets onderzoeken betekent OOK openstaan voor de mogelijkheid dat iets NIET kan bestaan. Je hebt het vaak over openstaan voor mogelijkheden maar nooit over openstaan voor de mogelijkheden dat iets niet klopt. Dat laatste noem je eigenlijk steeds een beetje kortzichtig en closedminded, terwijl alleen maar openstaan voor dat iets WEL echt werkt net zo goed kortzichtig is. Dat is namelijk helemaal niet ergens voor openstaan, maar van te voren je mening al bepaald hebben op basis van wat je het liefste wil dat waar is. Dat is "openstaan" voor je eigen mening en niets anders.

Maar kun je aangeven WAT jou dan overtuigde en wat je ervaring was? Dat is interessanter dan alleen maar vaag zeggen DAT je bewijs had.
quote:
ik had ook op een reiki forum kunnen gaan klagen en roepen dat andere het voor me moeten doen of eindeloze discussies kunnen gaan voeren omdat andere mensen in woorden uit "moeten" gaan leggen wat je dan voelt etc of ik doe het zelf .
ik doe wat voor mij werkt , doe jij vooral wat voor jou werkt , ik doe het zelf en het maakt mij niet uit wat jij doet als ik maar resultaat heb .
Als ik nu iemand over reiki hoor praten weet ik wat ze bedoelen en hoe dat voelt en kan ik erover meepraten en weet ik nu zeker dat het bestaat .
fijn , weer wat geleerd en weer een nieuwe ervaring erbij uiteindelijk is dat wat telt , niet HOE ik er kwam en dat eindeloos bediscusieren , maar DAT ik er kwam .
Jij gaat er steeds vanuit dat iedereen die het niet met je eens is het zelf ONMOGELIJK getest en ervaren kan hebben. Anders hadden ze immers tot jouw conclusie moeten komen. Er zijn velen, ook op dit forum, die diverse paranormale dingen getest en bekeken hebben en TOCH tot een andere conclusie kwamen. Waarom sta jij daar niet voor open?
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_58567795
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 01:11 schreef senesta het volgende:
En daar geloof ik weer niet zoveel van, sterker nog als je niet weet hoe zo'n gave eventueel in zijn werk gaat kun je eigenlijk zo'n uitspraak helemaal niet doen.
Het gaat erom dat het helemaal niet uitmaakt HOE zo'n gave zou werken. De dingen die Randi test, zijn beweringen van die mensen zelf, die vertellen zelf welke test wat zal aantonen, ongeacht hoe het werkt.

In alle andere discussies die er bv op Fok gevoerd worden zie je ook hele duidelijke beweringen die prima statistisch te testen zijn ZONDER dat iemand ook maar een benul hoeft te hebben hoe het paranormaal gezien zou kunnen werken.

Nadat testjes gedaan worden of kritische vragen gesteld worden is het vaste argument dat we niet weten hoe het werkt en daarom de toevalsstatistiek niet verslagen kan worden.

Het gekke is dat de beweringen JUIST vaak beginnen met statistische en wetenschappelijke beweringen -hoe vies ze die termen dan later op eens blijken te vinden-. Iemand zegt bv dat hij wel heel vaak een stoplicht op groen ziet springen of iemand belt als hij aan hem dacht of voorspellende dromen heeft of wel heel veel mensen beter worden met Reiki. Dat zijn STATISTISCHE argumenten. Het is dan logisch dat mensen dan doorvragen naar hoeveel pogingen er gedaan zijn en of de misses ook geteld zijn om zo het toeval ECHT te kunnen uitsluiten. Pas als die dingen gevraagd worden komen opeens de opmerkingen over dat het statistisch allemaal niet te meten is omdat het zo "ongrijpbaar" is, terwijl dat nota bene hun eigen beginargument was!
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:19:16 #129
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_58569406
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 19:35 schreef maedel het volgende:
Nou nog één keer dan.
Ik heb namelijk al 2 keer gezegd waar het me om te doen was.
Namelijk, kijken of mensen hetzelfde reageren als "believers". En ja, dat is zo.
Men komt met dezelfde argumenten.
Wat een onzin !
Het zijn compleet verschillende zaken, dus hoe kunnen we met "dezelfde" argumenten komen ?
Randi maakt geen claims bijzondere dingen te kunnen, de mensen die hij test wel.
Vervolgens wordt er in samenwerking een test opgesteld waar Randi zelf geen deel van uitmaakt.
Kortom, het gaat nergens over wat je beweert - Randi heeft niks te bewijzen, want hij claimt niks.

Hij laat alleen zien dat de mensen die wel bijzondere claims maken, die claims ook zouden kunnen bewerkstelligen d.m.v. simpele trucs, en dat als ze gevraagd wordt het onder gecontroleerde omstandigheden te doen - kortom, als ze in de gaten worden gehouden - ze hun claims nooit waar kunnen maken.
quote:
Iedereen denkt in z'n eigen straatje. We komen nooit in het midden uit. Zelfs om een lolletje met een knipoog word ik nog verrot gescholden.
Nee, mensen zijn gefrustreerd met je omdat je de kernvraag ontwijkt, punt.

Jij beweert dat Randi de boel kan belazeren, maar de vraag "hoe dan ? " ontwijk je stelselmatig.
Als mensen je daarop aanspreken ga je zielig lopen doen.
quote:
En, ik kies nu inderdaad voor de makkelijke uitweg, want dit kost me echt veel te veel energie, terwijl we niet nader tot elkaar komen. Ik zit niet in de bijstand de hele dag uit m'n neus te vreten, ik heb wel meer te doen.
Sorry, maar dit hier is de plek toch niet. Het selectieve lezen
PARDON ? Selectief lezen ?
Als jij nou eens niet selectief antwoord geeft maar simpelweg die ene vraag nou eens beantwoord kunnen we verder met de discussie
quote:
Als je hier mensen het basisprincipe van intuïtie nog niet uitgelegd krijgt, ja, waar moet het dan heen in dit forum. In ieder geval gaat het dan niet meer over TRU.
Niemand zegt dat intuitie niet bestaat, veel zijn het alleen niet met jou eens dat intuitie en gevoel het absoluut in geen enkel geval ooit verkeerd zouden kunnen hebben.
quote:
Dusch, lieverds, ik neem even een pauze
Boballemachtig, nu heb je na al dat drama nog steeds geen antwoord gegeven op die ene simpele vraag die je al tig keer gesteld is :
hoe zou Randi volgens jou dan de boel kunnen belazeren ?.

Als jij mij uitlegt hoe Randi de boel zou kunnen belazeren praat ik met je verder, zolang je dat niet doet ligt het vern**ken van dit topic simpelweg aan jouw onwil om uberhaupt uit te leggen wat je bedoelt met de kern van je stelling.

[ Bericht 13% gewijzigd door _Led_ op 09-05-2008 09:35:28 ]
zzz
pi_58571007
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 01:11 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik vind het wel jammer dat Randi in elke discussie aangehaald word, want als je dat geld niet hebt opgehaald met je gaves ben je vast bij voorbaat al een bedrieger.
Randi is op dit moment de enige "autoriteit" op dit gebeid die zo objectief mogelijk onderzoek doet, dus dan is het logisch dat we hem steeds aanhalen.
Het gaat er ook niet om hoe zo'n gave werkt, ik denk dat dat vrij lastig is om te onderzoeken, maar meer dat iemand een gave heeft. Je kunt immers wel iets objectief waarnemen zonder dat je meteen doorhebt hoe iets precies in elkaar steekt
Wij doen immers ook geen uitspraken over de eventuele werking van gaven, maar meer over de manier waarop deze bewezen zouden kunnen worden of wat andere (plausibele) verklaringen kunnen zijn voor het waarnemen van deze paranormale zaken.
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 01:43 schreef mike_another het volgende:
[..]
In alle andere discussies die er bv op Fok gevoerd worden zie je ook hele duidelijke beweringen die prima statistisch te testen zijn ZONDER dat iemand ook maar een benul hoeft te hebben hoe het paranormaal gezien zou kunnen werken.
[..]
Idd. bijvoorbeeld het argument dat mensen onder invloed zouden kunnen zijn tijdens het waarnemen van bepaalde gaven (al dan niet opzettelijk). Dat werd weer weggewuifd met het argument dat we dit maar in [UVT] moesten bespreken, terwijl het zeker een plausibele verklaring zou kunnen zijn
Van de Indianen is namelijk al bewezen dat ze de "vredespijp" gebruikten om in contact te komen met de voorvaderen. Om over het orakel van Delphi in de oudheid nog maar niet te spreken. En zo zijn er nog wel veel meer van dit soort gevallen.
Nogmaals: ik wil niet zeggen dat iedereen die aan paranormale zaken doet, continu naar een stickie oid zit te grijpen, maar mensen die "ineens" allemaal dingen beweren, zouden in sommige gevallen best eens onder invloed kunnen zijn.
Van waarnemingsveranderende drugs is namelijk bewezen dat je dingen kunt zien/horen/meemaken die niet bestaan.
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 09:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Boballemachtig, nu heb je na al dat drama nog steeds geen antwoord gegeven op die ene simpele vraag die je al tig keer gesteld is :
hoe zou Randi volgens jou dan de boel kunnen belazeren ?.
Bob?
Maar goed, L.Denninger, hoe vaak hebben we nou in dit topic van de "believers" serieus antwoord gehad op onze (ja, sceptische) vragen? Het gevoel is immers heel belangrijk en wij hebben dat niet, blijkbaar
Plausibele argumenten worden meteen weggewuifd... dus ik ging er al niet meer van uit dat we op jouw vraag nog een (serieus) antwoord zouden krijgen
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:56:57 #131
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58571329
Mensen die de verwijzingen naar Bob niet snappen dienen op Wikipedia even over ‘the Church of the SubGenius’ te lezen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_58571584
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:56 schreef Iblis het volgende:
Mensen die de verwijzingen naar Bob niet snappen dienen op Wikipedia even over ‘the Church of the SubGenius’ te lezen.
* Locusta aan het lezen gaat

/Edit:

Aha!

Other Holy Days
# February 23 - The Feast of St Monty Python

[ Bericht 4% gewijzigd door Locusta op 09-05-2008 11:14:14 ]
pi_58590325
Ik vind Randi ook erg sterk te zien aan zijn filmpjes etc, ook vind ik dat hij de kandidaten met vrij veel respect behandelt ook nadat hij het tegendeel van hun 'gaven' bewezen heeft. Hij is er dan ook niet op uit om het 'paronomale' te ontkrachten maar eerder te vinden.

Overigens Summers mag wel even wat van haar bewijs posten dat ze gevonden had.
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:25:13 #134
31101 _Led_
pi_58700894
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 09:37 schreef Joy_Division het volgende:
Overigens Summers mag wel even wat van haar bewijs posten dat ze gevonden had.
* L.Denninger wacht op de reactie "Ja nou dat hangt niet van andere mensen af maar je moet het zelf ervaren en je gevoel is het bewijs" enzo...
zzz
pi_58701030
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:25 schreef L.Denninger het volgende:
* L.Denninger wacht op de reactie "Ja nou dat hangt niet van andere mensen af maar je moet het zelf ervaren en je gevoel is het bewijs" enzo...
Is wel te verwachten ja

Maar als zij echt, serieus, bewijs heeft ben ik daar wel benieuwd naar
Uberhaupt zou ik wel graag bewijs zien van de mensen die beweren dat te hebben, want ook al ben ik nu sceptisch m.b.t. paranormale gaven, graag zou ik het tegendeel bewezen zien worden.
Daar is, simpelweg, niemand tot nu toe in geslaagd.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:18:10 #136
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_58703396
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:25 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Doe iets aan je obsessie om steeds voor mij te antwoorden op dit forum , BVD .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:21:03 #137
31101 _Led_
pi_58703469
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:18 schreef Summers het volgende:

[..]

Doe iets aan je obsessie om steeds voor mij te antwoorden op dit forum , BVD .
Dat deed ik niet, ik meld slechts welk antwoord ik verwacht.
Uiteraard staat het je vrij om mijn ongelijk aan te tonen door op een andere manier in te gaan op Joy_Division's post, waarvoor bij voorbaat dank

[ Bericht 7% gewijzigd door _Led_ op 16-05-2008 12:29:19 ]
zzz
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:29:27 #138
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_58703682
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:21 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Je bent nou eenmaal erg voorspelbaar
Jij ook , maar toch ga ik niet de hele tijd voor jou antwoorden , houd het bij jezelf .
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:34:01 #139
31101 _Led_
pi_58703780
Zie edit
zzz
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:07:22 #140
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_58704530
Als ik voorspelbaar ben dan weet je mijn antwoord toch al ? ik heb geen vragen voor jou dus dan kunnen we nu verder , ik ben klaar met james randi topic maar aangezien jij alles beter weet red je het vast prima samen met locusta die blijkbaar ook dezelfde verwachtingen heeft , succes samen .
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:18:37 #141
31101 _Led_
pi_58704762
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:07 schreef Summers het volgende:
Als ik voorspelbaar ben dan weet je mijn antwoord toch al ? ik heb geen vragen voor jou dus dan kunnen we nu verder , ik ben klaar met james randi topic maar aangezien jij alles beter weet red je het vast prima samen met locusta die blijkbaar ook dezelfde verwachtingen heeft , succes samen .
Wat een verrassing, weer niet in gaan op Joy_Division's post maar weer huilerig eronderuit proberen te komen
Dag Summers

On topic :
afijn, de kernvraag hier was "Is het ooit bij mensen op gekomen dat ook hij de zaak kan belazeren? Iets als "de grootste truc van de eeuw"? ",
maar de TS weigert uberhaupt te verduidelijken wat er dan hoe belazerd zou moeten of kunnen worden.
Laten zien dat je met een goocheltruc dezelfde resultaten kan behalen als een medium,
of aantonen dat een healer stiekem gewoon informatie krijgt ingefluisterd via een 'oortje' - daar valt weinig aan te 'belazeren', tenzij je wil beweren dat Randi stiekem zelf dat oortje heeft ingebracht bij de healer zonder dat die het merkte.
Bij gebrek aan verdere uitleg van de TS denk ik dat dit topic verder weinig nut meer heeft.
zzz
pi_58704797
quote:
Ik dacht dat ik toch wel vrij serieus en netjes aangaf dat ik wel benieuwd ben naar wat je er over te vertellen hebt
Maar als dat ook al niet werkt, is er eigenlijk maar 1 logische conclusie te trekken en dat is dat "het bewijs" dan wel niet zal bestaan. Als er mensen waren die niet geloofden wat ik te vertellen had en ik wel degelijk (aantoonbaar) bewijs had, zou ik het graag laten zien Al was het alleen maar om gelijk te krijgen
Maar nogmaals (netjes en serieus): wij zijn erg benieuwd

/Edit: ohja, je kunt het ons natuurlijk niet echt kwalijk nemen dat we af en toe wat sceptisch reageren, aangezien wij vrij weinig antwoorden krijgen op onze vragen. Die echt wel redelijk zijn.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:33:52 #143
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_58705092
quote:
kleuter
Are these the nazis, Walter?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:38:30 #144
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_58705188
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:33 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

kleuter
gelukkig is jou bijdrage lekker volwassen .
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:41:18 #145
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58705249
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:18 schreef L.Denninger het volgende:
Bij gebrek aan verdere uitleg van de TS denk ik dat dit topic verder weinig nut meer heeft.
Waarom kick je het dan terwijl er al een week niet meer in gepost was?
Gewoon omdat je niks te doen hebt van het weekend en je zin had om weer eens te etteren?

Nogmaals, ik heb allang gezegd wat het doel van het topic was.
En als jij niet begrijpt hoe Randi de boel zou kunnen bedotten, dan snap je ook niet hoe een medium dat zou kunnen doen.

Dus, net zo goed als je zegt dat paranormale mensen de boel bedriegen, zo zou Randi dat net zo goed kunnen doen. Jij (ja, jij) bent niet bij de opnamen geweest, niet bij het editproces van de filmpjes en niet bij al die andere momenten. Genoeg gelegenheid om de boel wat te verdraaien.
"Aannemelijk", "geloofwaardig", "je ziet het toch", allemaal géén bewijs.
Je kunt op die manier ook gewoon een wetenschappelijk bewijs leveren voor paranormale gebeurtenissen.

Dus, mijn vraag was, waarom geloof je Randi wel, en paranormale mensen niet?
En FYI, ik schaar lepelbuigers niet onder paranormale mensen.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:44:05 #146
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_58705318
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:20 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik toch wel vrij serieus en netjes aangaf dat ik wel benieuwd ben naar wat je er over te vertellen hebt
Maar als dat ook al niet werkt, is er eigenlijk maar 1 logische conclusie te trekken en dat is dat "het bewijs" dan wel niet zal bestaan. Als er mensen waren die niet geloofden wat ik te vertellen had en ik wel degelijk (aantoonbaar) bewijs had, zou ik het graag laten zien Al was het alleen maar om gelijk te krijgen
Maar nogmaals (netjes en serieus): wij zijn erg benieuwd

/Edit: ohja, je kunt het ons natuurlijk niet echt kwalijk nemen dat we af en toe wat sceptisch reageren, aangezien wij vrij weinig antwoorden krijgen op onze vragen. Die echt wel redelijk zijn.
Jullie zijn helemaal niet vrij serieus en netjes ga lekker teruglezen , maar als jullie dat van elkaar vinden ga met elkaar praten maar mijn zin om ook maar iets uit te leggen aan beiden is helemaal weg , jullie hebben meer zin om te bashen en kleineren, noem het serieus maar ik neem jullie niet serieus meer .
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:47:27 #147
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_58705401
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:38 schreef Summers het volgende:

[..]

gelukkig is jou bijdrage lekker volwassen .
Aah, dus je geeft toe dat je nogal kinderachtig reageerde.
Iedereen kent het wel, als een kind ergens geen antwoord op kan geven: "ik weet het wel, maar ik zeg het niet"
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:41 schreef maedel het volgende:

[..]

Waarom kick je het dan terwijl er al een week niet meer in gepost was?
Gewoon omdat je niks te doen hebt van het weekend en je zin had om weer eens te etteren?

Nogmaals, ik heb allang gezegd wat het doel van het topic was.
En als jij niet begrijpt hoe Randi de boel zou kunnen bedotten, dan snap je ook niet hoe een medium dat zou kunnen doen.

Dus, net zo goed als je zegt dat paranormale mensen de boel bedriegen, zo zou Randi dat net zo goed kunnen doen. Jij (ja, jij) bent niet bij de opnamen geweest, niet bij het editproces van de filmpjes en niet bij al die andere momenten. Genoeg gelegenheid om de boel wat te verdraaien.
"Aannemelijk", "geloofwaardig", "je ziet het toch", allemaal géén bewijs.
Je kunt op die manier ook gewoon een wetenschappelijk bewijs leveren voor paranormale gebeurtenissen.

Dus, mijn vraag was, waarom geloof je Randi wel, en paranormale mensen niet?
En FYI, ik schaar lepelbuigers niet onder paranormale mensen.
Kijk, nu komen we ergens, was het nou zo moeilijk?
De reden om aan te nemen dat Randi's bevindingen betrouwbaar zijn, is dat de 'paranormale' deelnemers een contract hebben ondertekend, en instemmen met het hele proces. Als vervolgens hun beweringen worden verworpen, en ze kunnen daar verder weinig tegen inbrengen, dan neem ik aan dat er niet suggestief is geknipt. Anders zou er ook heus wel in al die jaren iemand naar de rechter zijn gestapt, of anderszins de publiciteit hebben gezocht. Ik ken daar geen voorbeelden van.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:50:52 #148
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58705471
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:47 schreef WalterSobchak het volgende:
Kijk, nu komen we ergens, was het nou zo moeilijk?
blijkbaar wel, want ik heb het net voor de 3e keer uitgelegd....
quote:
De reden om aan te nemen dat Randi's bevindingen betrouwbaar zijn, is dat de 'paranormale' deelnemers een contract hebben ondertekend, en instemmen met het hele proces. Als vervolgens hun beweringen worden verworpen, en ze kunnen daar verder weinig tegen inbrengen, dan neem ik aan dat er niet suggestief is geknipt. Anders zou er ook heus wel in al die jaren iemand naar de rechter zijn gestapt, of anderszins de publiciteit hebben gezocht. Ik ken daar geen voorbeelden van.
En, dat contract gaat dan zogenaamd voorkomen dat de filmpjes niet bewerkt worden?
Verder, stel, je gaat procederen? En daar zit een L.Denniger o.i.d. als rechter? Hoeveel kans van slagen geeft jij het?
Maar goed, ik lees "reden om aan te nemen", dus da's geen bewijs.
Next....
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:58:29 #149
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_58705611
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:50 schreef maedel het volgende:

[..]

blijkbaar wel, want ik heb het net voor de 3e keer uitgelegd....
[..]

En, dat contract gaat dan zogenaamd voorkomen dat de filmpjes niet bewerkt worden?
Eh, ja, je vergeet dat het niet om het beeldmateriaal gaat, maar om een miljoen dollar. De filmpjes zijn geen bewijs, het feit dat het geld nog steeds niet is opgehaald is een bewijs.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:08:29 #150
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58705871
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:58 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

Eh, ja, je vergeet dat het niet om het beeldmateriaal gaat, maar om een miljoen dollar. De filmpjes zijn geen bewijs, het feit dat het geld nog steeds niet is opgehaald is een bewijs.
Meen je dat nou echt serieus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')