Als je nou eerlijk bent, zou je dan niet eigenlijk zeggen dat je van te voren al geloofde dat het bestond? Dat is namelijk niet hetzelfde als ervoor openstaan dat het KAN bestaan... Echt objectief iets onderzoeken betekent OOK openstaan voor de mogelijkheid dat iets NIET kan bestaan. Je hebt het vaak over openstaan voor mogelijkheden maar nooit over openstaan voor de mogelijkheden dat iets niet klopt. Dat laatste noem je eigenlijk steeds een beetje kortzichtig en closedminded, terwijl alleen maar openstaan voor dat iets WEL echt werkt net zo goed kortzichtig is. Dat is namelijk helemaal niet ergens voor openstaan, maar van te voren je mening al bepaald hebben op basis van wat je het liefste wil dat waar is. Dat is "openstaan" voor je eigen mening en niets anders.quote:Op zondag 4 mei 2008 10:18 schreef Summers het volgende:
Tja , als ik iets onderzoek heb ik wel resultaat .
zo heb ik een paar weken geleden zelf onderzocht of reiki nou bestaat en na een paar uur had ik al bewijs en ik weet nu zeker dat het bestaat , voordat ik ging onderzoeken of het nou echt was stond ik wel open voor de mogelijkheid dat het KAN bestaan .
Jij gaat er steeds vanuit dat iedereen die het niet met je eens is het zelf ONMOGELIJK getest en ervaren kan hebben. Anders hadden ze immers tot jouw conclusie moeten komen. Er zijn velen, ook op dit forum, die diverse paranormale dingen getest en bekeken hebben en TOCH tot een andere conclusie kwamen. Waarom sta jij daar niet voor open?quote:ik had ook op een reiki forum kunnen gaan klagen en roepen dat andere het voor me moeten doen of eindeloze discussies kunnen gaan voeren omdat andere mensen in woorden uit "moeten" gaan leggen wat je dan voelt etc of ik doe het zelf .
ik doe wat voor mij werkt , doe jij vooral wat voor jou werkt , ik doe het zelf en het maakt mij niet uit wat jij doet als ik maar resultaat heb .
Als ik nu iemand over reiki hoor praten weet ik wat ze bedoelen en hoe dat voelt en kan ik erover meepraten en weet ik nu zeker dat het bestaat .
fijn , weer wat geleerd en weer een nieuwe ervaring erbijuiteindelijk is dat wat telt , niet HOE ik er kwam en dat eindeloos bediscusieren , maar DAT ik er kwam .
Het gaat erom dat het helemaal niet uitmaakt HOE zo'n gave zou werken. De dingen die Randi test, zijn beweringen van die mensen zelf, die vertellen zelf welke test wat zal aantonen, ongeacht hoe het werkt.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 01:11 schreef senesta het volgende:
En daar geloof ik weer niet zoveel van, sterker nog als je niet weet hoe zo'n gave eventueel in zijn werk gaat kun je eigenlijk zo'n uitspraak helemaal niet doen.
Wat een onzin !quote:Op donderdag 8 mei 2008 19:35 schreef maedel het volgende:
Nou nog één keer dan.
Ik heb namelijk al 2 keer gezegd waar het me om te doen was.
Namelijk, kijken of mensen hetzelfde reageren als "believers". En ja, dat is zo.
Men komt met dezelfde argumenten.
Nee, mensen zijn gefrustreerd met je omdat je de kernvraag ontwijkt, punt.quote:Iedereen denkt in z'n eigen straatje. We komen nooit in het midden uit. Zelfs om een lolletje met een knipoog word ik nog verrot gescholden.![]()
PARDON ? Selectief lezen ?quote:En, ik kies nu inderdaad voor de makkelijke uitweg, want dit kost me echt veel te veel energie, terwijl we niet nader tot elkaar komen. Ik zit niet in de bijstand de hele dag uit m'n neus te vreten, ik heb wel meer te doen.
Sorry, maar dit hier is de plek toch niet. Het selectieve lezen
Niemand zegt dat intuitie niet bestaat, veel zijn het alleen niet met jou eens dat intuitie en gevoel het absoluut in geen enkel geval ooit verkeerd zouden kunnen hebben.quote:Als je hier mensen het basisprincipe van intuïtie nog niet uitgelegd krijgt, ja, waar moet het dan heen in dit forum. In ieder geval gaat het dan niet meer over TRU.
Boballemachtig, nu heb je na al dat drama nog steeds geen antwoord gegeven op die ene simpele vraag die je al tig keer gesteld is :quote:Dusch, lieverds, ik neem even een pauze
Randi is op dit moment de enige "autoriteit" op dit gebeid die zo objectief mogelijk onderzoek doet, dus dan is het logisch dat we hem steeds aanhalen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 01:11 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik vind het wel jammer dat Randi in elke discussie aangehaald word, want als je dat geld niet hebt opgehaald met je gaves ben je vast bij voorbaat al een bedrieger.
En daar geloof ik weer niet zoveel van, sterker nog als je niet weet hoe zo'n gave eventueel in zijn werk gaat kun je eigenlijk zo'n uitspraak helemaal niet doen.
Idd. bijvoorbeeld het argument dat mensen onder invloed zouden kunnen zijn tijdens het waarnemen van bepaalde gaven (al dan niet opzettelijk). Dat werd weer weggewuifd met het argument dat we dit maar in [UVT] moesten bespreken, terwijl het zeker een plausibele verklaring zou kunnen zijnquote:Op vrijdag 9 mei 2008 01:43 schreef mike_another het volgende:
[..]
In alle andere discussies die er bv op Fok gevoerd worden zie je ook hele duidelijke beweringen die prima statistisch te testen zijn ZONDER dat iemand ook maar een benul hoeft te hebben hoe het paranormaal gezien zou kunnen werken.
[..]
Bob?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 09:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Boballemachtig, nu heb je na al dat drama nog steeds geen antwoord gegeven op die ene simpele vraag die je al tig keer gesteld is :
hoe zou Randi volgens jou dan de boel kunnen belazeren ?.
* Locusta aan het lezen gaatquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:56 schreef Iblis het volgende:
Mensen die de verwijzingen naar Bob niet snappen dienen op Wikipedia even over ‘the Church of the SubGenius’ te lezen.
* L.Denninger wacht op de reactie "Ja nou dat hangt niet van andere mensen af maar je moet het zelf ervaren en je gevoel is het bewijs" enzo...quote:Op zaterdag 10 mei 2008 09:37 schreef Joy_Division het volgende:
Overigens Summers mag wel even wat van haar bewijs posten dat ze gevonden had.
Is wel te verwachten jaquote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:25 schreef L.Denninger het volgende:
* L.Denninger wacht op de reactie "Ja nou dat hangt niet van andere mensen af maar je moet het zelf ervaren en je gevoel is het bewijs" enzo...
Doe iets aan je obsessie om steeds voor mij te antwoorden op dit forum , BVD .quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:25 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
* L.Denninger wacht op de reactie "Ja nou dat hangt niet van andere mensen af maar je moet het zelf ervaren en je gevoel is het bewijs" enzo...
Dat deed ik niet, ik meld slechts welk antwoord ik verwacht.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:18 schreef Summers het volgende:
[..]
Doe iets aan je obsessie om steeds voor mij te antwoorden op dit forum , BVD .
Jij ook , maar toch ga ik niet de hele tijd voor jou antwoorden , houd het bij jezelf .quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:21 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je bent nou eenmaal erg voorspelbaar
Wat een verrassing, weer niet in gaan op Joy_Division's post maar weer huilerig eronderuit proberen te komenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:07 schreef Summers het volgende:
Als ik voorspelbaar ben dan weet je mijn antwoord toch al ? ik heb geen vragen voor jou dus dan kunnen we nu verder , ik ben klaar met james randi topic maar aangezien jij alles beter weet red je het vast prima samen met locusta die blijkbaar ook dezelfde verwachtingen heeft , succes samen .
Ik dacht dat ik toch wel vrij serieus en netjes aangaf dat ik wel benieuwd ben naar wat je er over te vertellen hebtquote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:07 schreef Summers het volgende:
Als ik voorspelbaar ben dan weet je mijn antwoord toch al ? ik heb geen vragen voor jou dus dan kunnen we nu verder , ik ben klaar met james randi topic maar aangezien jij alles beter weet red je het vast prima samen met locusta die blijkbaar ook dezelfde verwachtingen heeft , succes samen .
kleuterquote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:07 schreef Summers het volgende:
gelukkig is jou bijdrage lekker volwassen .quote:
Waarom kick je het dan terwijl er al een week niet meer in gepost was?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:18 schreef L.Denninger het volgende:
Bij gebrek aan verdere uitleg van de TS denk ik dat dit topic verder weinig nut meer heeft.
Jullie zijn helemaal niet vrij serieus en netjes ga lekker teruglezen , maar als jullie dat van elkaar vinden ga met elkaar praten maar mijn zin om ook maar iets uit te leggen aan beiden is helemaal weg , jullie hebben meer zin om te bashen en kleineren, noem het serieus maar ik neem jullie niet serieus meer .quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:20 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik toch wel vrij serieus en netjes aangaf dat ik wel benieuwd ben naar wat je er over te vertellen hebt![]()
Maar als dat ook al niet werkt, is er eigenlijk maar 1 logische conclusie te trekken en dat is dat "het bewijs" dan wel niet zal bestaan. Als er mensen waren die niet geloofden wat ik te vertellen had en ik wel degelijk (aantoonbaar) bewijs had, zou ik het graag laten zienAl was het alleen maar om gelijk te krijgen
![]()
Maar nogmaals (netjes en serieus): wij zijn erg benieuwd
/Edit: ohja, je kunt het ons natuurlijk niet echt kwalijk nemen dat we af en toe wat sceptisch reageren, aangezien wij vrij weinig antwoorden krijgen op onze vragen. Die echt wel redelijk zijn.
Aah, dus je geeft toe dat je nogal kinderachtig reageerde.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:38 schreef Summers het volgende:
[..]
gelukkig is jou bijdrage lekker volwassen .
Kijk, nu komen we ergens, was het nou zo moeilijk?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:41 schreef maedel het volgende:
[..]
Waarom kick je het dan terwijl er al een week niet meer in gepost was?![]()
Gewoon omdat je niks te doen hebt van het weekend en je zin had om weer eens te etteren?![]()
Nogmaals, ik heb allang gezegd wat het doel van het topic was.
En als jij niet begrijpt hoe Randi de boel zou kunnen bedotten, dan snap je ook niet hoe een medium dat zou kunnen doen.
Dus, net zo goed als je zegt dat paranormale mensen de boel bedriegen, zo zou Randi dat net zo goed kunnen doen. Jij (ja, jij) bent niet bij de opnamen geweest, niet bij het editproces van de filmpjes en niet bij al die andere momenten. Genoeg gelegenheid om de boel wat te verdraaien.
"Aannemelijk", "geloofwaardig", "je ziet het toch", allemaal géén bewijs.
Je kunt op die manier ook gewoon een wetenschappelijk bewijs leveren voor paranormale gebeurtenissen.
Dus, mijn vraag was, waarom geloof je Randi wel, en paranormale mensen niet?
En FYI, ik schaar lepelbuigers niet onder paranormale mensen.
blijkbaar wel, want ik heb het net voor de 3e keer uitgelegd....quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:47 schreef WalterSobchak het volgende:
Kijk, nu komen we ergens, was het nou zo moeilijk?
En, dat contract gaat dan zogenaamd voorkomen dat de filmpjes niet bewerkt worden?quote:De reden om aan te nemen dat Randi's bevindingen betrouwbaar zijn, is dat de 'paranormale' deelnemers een contract hebben ondertekend, en instemmen met het hele proces. Als vervolgens hun beweringen worden verworpen, en ze kunnen daar verder weinig tegen inbrengen, dan neem ik aan dat er niet suggestief is geknipt. Anders zou er ook heus wel in al die jaren iemand naar de rechter zijn gestapt, of anderszins de publiciteit hebben gezocht. Ik ken daar geen voorbeelden van.
Eh, ja, je vergeet dat het niet om het beeldmateriaal gaat, maar om een miljoen dollar. De filmpjes zijn geen bewijs, het feit dat het geld nog steeds niet is opgehaald is een bewijs.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:50 schreef maedel het volgende:
[..]
blijkbaar wel, want ik heb het net voor de 3e keer uitgelegd....
[..]
En, dat contract gaat dan zogenaamd voorkomen dat de filmpjes niet bewerkt worden?
Meen je dat nou echt serieus?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:58 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
Eh, ja, je vergeet dat het niet om het beeldmateriaal gaat, maar om een miljoen dollar. De filmpjes zijn geen bewijs, het feit dat het geld nog steeds niet is opgehaald is een bewijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |