Ik heb zelf paranormale ervaringen , ik hoef dus niet te wachten totdat iemand mij komt overtuigen met een aannemelijk verhaal omdat ik zo zwak en zielig ben en bang voor de dood ,quote:Op maandag 28 april 2008 13:55 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Omdat hij observeert hoe mensen die claimen iets bovennatuurlijks te kunnen de boel oplichten. En dat vinden wij als mens interessant om te zien.
[..]
Mensen bepalen zelf de omstandigheden waarin ze getest worden. Deze moeten enkel acceptabel zijn. Een wichelroede loper mag bijvoorbeeld niet water vinden op zijn eigen land. Een paragnost die met geesten kan communiceren door middel van het praten met familieleden van de overledene mag bijvoorbeeld niet de klassieke "cold reading" technieken gebruiken. "Was it an A? Maybe an M? What about a Q?"
Daarbij, Randi zelf test de claims bijna nooit zelf. Dat doen onafhankelijke mensen door de hele wereld.
[..]
Omdat hij bewijs levert. Tastbaar bewijs. Hij legt uit hoe trucjes van de oplichters werken en waarom mensen daar in trappen.
[..]
Ja. Onafhankelijke mensen testen de mensen die claimen iets bovennatuurlijks te kunnen. Randi is daar zelf bijna nooit bij aanwezig, en kans dus geen invloed uitoefenen op de resultaten van een test.
En toch vallen alle mensen door de mand.
[..]
Zomaar een ideetje: misschien omdat er niks paranormaal bestaat?
Niet alleen Randi, maar alle tests die ooit zijn uitgevoerd bewijzen dat het paranormale onzin is.
[..]
Tja. Je bent typisch zo'n persoon die een lening afsluit om bij Char met een overleden familie lid te gaan praten. Jij gelooft alles wat in jouw straatje past. Geen enkele critische blik.
Waar ben je bang voor? Erkennen dat je overleden vrienden en familieleden eigenlijk permanent dood zijn? De meeste mensen keren zich tot de kerk en gaan 1 keer per jaar daar bidden, met de kerst.
Het gekke is (helemaal niet zo gek eigenlijk, voor mij dan) dat jullie "believers" pertinent blijven geloven in paranormale zaken, maar er is nog nooit iets bewezen. Sterker nog, en dit ga je niet quoten omdat je er geen antwoord op hebt, het is altijd maar weer aangetoons dat het pure onzin is. Jammer genoeg wordt dan de testende partij aangevallen met de meest lachwekkende excuses die je maar kan verzinnen.
Jullie doen me denken aan Jamba. Denk je dat ze niet nog dieper kunnen zinken, en dan verkopen ze ineens "een scheur in je mobiel!" - of jullie equivalent: "ongelovigen stralen negatieve energie uit waardoor de geesten niet kunnen komen". Of whatever.
Point being: Randi heeft tot nu toe gelijk.
Jullie hebben niks.
Mag ik niet om bewijzen vragen?quote:
Goed, goed. Maar daar kan ik zelf helaas niks mee, laat staan de wetenschappelijke wereld. Want die laatste zou het weer heel anders uitleggen dan jij, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 29 april 2008 07:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik heb zelf paranormale ervaringen , ik hoef dus niet te wachten totdat iemand mij komt overtuigen met een aannemelijk verhaal omdat ik zo zwak en zielig ben en bang voor de dood ,
ik weet al mijn hele leven dat het bestaat , ik heb nog nooit niet geweten dat het bestaat of iemand dat nou claimt of ermee op tv komt of niet .
Nou zeg, ik ben sceptisch en reageer naar mijn aard. Da's alles. Datzelfde kan ik jou verwijten. Daarbij, ik claim niet dat "sceptici negatieve energie uitstralen", dat wordt door believers gedaan die plotseling niet meer functioneren zodra ze aan een test geplaatst worden.quote:belachelijk dat er word gezegt dat mensen negatieve energie uitstralen waardoor geesten niet bij ze komen , kijk eens naar jou post , 1 en al vriendelijkheid en ruimdenkend zonder vooroordelen , mocht dat zo zijn dan gaat dat niet bij jou op he ,,,,,,,,
Je probeert de boel nu om te draaien, het is niet aan ons om te bewijzen dat jij - bijvoorbeeld - kan toveren. Dat moet jij aantonen. En als een goochelaar dan zegt: "Ja maar jij gebruikt deze truc" (Randi) dan is dat al meer dan hij zouden moeten doen.quote:
"Extraordinary claims require extraordinary evidence."quote:Op dinsdag 29 april 2008 09:51 schreef Blue-eagle het volgende:
Nou, er wacht een miljoen dollar op jequote:Op dinsdag 29 april 2008 07:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik heb zelf paranormale ervaringen , ik hoef dus niet te wachten totdat iemand mij komt overtuigen met een aannemelijk verhaal omdat ik zo zwak en zielig ben en bang voor de dood ,
ik weet al mijn hele leven dat het bestaat , ik heb nog nooit niet geweten dat het bestaat of iemand dat nou claimt of ermee op tv komt of niet .
belachelijk dat er word gezegt dat mensen negatieve energie uitstralen waardoor geesten niet bij ze komen , kijk eens naar jou post , 1 en al vriendelijkheid en ruimdenkend zonder vooroordelen , mocht dat zo zijn dan gaat dat niet bij jou op he ,,,,,,,,
Ordinary evidence is ook al genoeg; raadt vaker dan gemiddeld het aantal kop of munt bij 100 keer gooien... Wat dan 50% van de keren zal gebeuren - dus stel ook een standaartdeviatie erbij af en je bent klaar voor de test.quote:Op dinsdag 29 april 2008 10:14 schreef Summers het volgende:
[..]
"Extraordinary claims require extraordinary evidence."
Maar wat er eigenlijk de hele tijd word geroepen is :
"Extraordinary claims require ordinary evidence."
Tuurlijk.quote:
Idd , ga je eerst maar verdiepen hoe het werkt zodat ik en andere mensen dat niet steeds hoeven uit te leggen tot in de eeuwigheid , keer op keer hetzelfde , en dan het antwoord ontwijken of belachelijk maken , net wat uitkomt .quote:Op dinsdag 29 april 2008 10:14 schreef Xith het volgende:
[..]
Nou, er wacht een miljoen dollar op jeJe mag zelf de omstandigheden vaststellen zolang ze neutraal zijn (niet op je eigen land goud zoeken ofzo).
Maar dit zal je wel weer ontwijken..
Het gaat hier niet om 'antwoorden', het gaat hier simpelweg om mensen die bepaalde dingen claimen vragen of ze ze eens willen demonstreren.quote:Op dinsdag 29 april 2008 10:43 schreef Summers het volgende:
[..]
Idd , ga je eerst maar verdiepen hoe het werkt zodat ik en andere mensen dat niet steeds hoeven uit te leggen tot in de eeuwigheid , keer op keer hetzelfde , en dan het antwoord ontwijken of belachelijk maken , net wat uitkomt .
"Extraordinary claims require extraordinary evidence." , extraordinary is niet ordinary gehalveerd , dat kan totaal iets anders zijn dan je nu denkt maar ik geloof niet dat dat bij je opkomt of mogelijk acht .quote:Op dinsdag 29 april 2008 10:17 schreef Xith het volgende:
[..]
Ordinary evidence is ook al genoeg; raadt vaker dan gemiddeld het aantal kop of munt bij 100 keer gooien... Wat dan 50% van de keren zal gebeuren - dus stel ook een standaartdeviatie erbij af en je bent klaar voor de test.
quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:22 schreef Summers het volgende:
"Extraordinary claims require extraordinary evidence." , extraordinary is niet ordinary gehalveerd , dat kan totaal iets anders zijn dan je nu denkt maar ik geloof niet dat dat bij je opkomt of mogelijk acht .
Ik denk dat je niet snapt wat er bedoeld wordt met "Extraordinary claims require extraordinary evidence.".quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:22 schreef Summers het volgende:
[..]
"Extraordinary claims require extraordinary evidence." , extraordinary is niet ordinary gehalveerd , dat kan totaal iets anders zijn dan je nu denkt maar ik geloof niet dat dat bij je opkomt of mogelijk acht .
Opgelost, slotje !quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:33 schreef Iblis het volgende:
Ik weet hoe het zit! James Randi leidt stiekem mensen zoals James Hydrick op die hij dan de wereld instuurt met de opdracht te doen alsof ze paranormaal begaafd zijn (door middel van goocheltrucs) zodat hij ze dan later kan 'ontmaskeren' om z'n eigen status te verhogen! En iedereen trapt erin, want die denken nu dat paranormale mensen altijd de boel oplichten, terwijl Randi eigenlijk degene is die ons oplicht!
TS opent dit topic uit frustratie, meer niet.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:48 schreef Iblis het volgende:
Misschien helpt het overigens als TS, die stelt dat Randi ook de boel kan belazeren, een voorbeeld noemt waarvan ze denkt: dit zou wel eens een grote truc kunnen zijn van hem. Want ik snap nu eigenlijk ook niet precies waar ze op doelt.
Zou je alsjeblieft geen aannames willen doen over mijn motivatie? Je was net zo goed op weg...quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:00 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
TS opent dit topic uit frustratie, meer niet.
Nou, doe dan ook eens je best iets te doen met dit topic:quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:14 schreef maedel het volgende:
[..]
Zou je alsjeblieft geen aannames willen doen over mijn motivatie? Je was net zo goed op weg...
quote:Misschien helpt het overigens als TS, die stelt dat Randi ook de boel kan belazeren, een voorbeeld noemt waarvan ze denkt: dit zou wel eens een grote truc kunnen zijn van hem. Want ik snap nu eigenlijk ook niet precies waar ze op doelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |