Zou inderdaad kloppen dat het ouderswets is (vaker zulk soort dingen meegemaakt met mijn oudersquote:Op zaterdag 26 april 2008 15:26 schreef MissyMirjaM het volgende:
volgens mij is dat best ouderwets, ik gebruik t in ieder geval niet.
kan me herinneren dat ik dat heeel vroeger wel had onder mijn matras, maar toen had ik ook een spiraalbodem..
Ik heb nog rondgezocht op de site, enige wat ik nog vind zijn dekmatrassen en dekmatrasbeschermers (hoe ironischquote:Op zaterdag 26 april 2008 15:32 schreef schatje het volgende:
Ik weet niet hoe het heet, maar de IKEA verkoopt het ook. De ene kant is bruin, kurkachtig ofzo (heel dun) en de andere kant is van stof.
Ik heb het al 6x lopen te lezen maar ik snap het niet echtquote:Op zaterdag 26 april 2008 15:30 schreef GewoneMan het volgende:
zon beschermlaag is wel aan te raden lijkt me. doordat het gewicht van het matras en degene die erop liggen drukt dat op het hout hierdoor drukken de zijkanten in het matras en als je hem dan keert (wat bij matrassen raadzaam schijnt te zijn) dan zit je met die afdrukken door een tussenlaag word het verdeelt en heb je dat "probleem" niet.
ligt er ook aan wat voor een matras je hebt maar daar heb ik weinig verstand van, slaap zelf op een waterbed
Misschien dat dat vroeger nodig was met die aftandse matrassen van toen, maar dat is nu echt overbodig hoor. Keer mijn matras ook nog wel eens om (na een jaar ofzo), maar die afdukken van de lattenbodem staan er echt niet in.quote:Op zaterdag 26 april 2008 15:30 schreef GewoneMan het volgende:
zon beschermlaag is wel aan te raden lijkt me. doordat het gewicht van het matras en degene die erop liggen drukt dat op het hout hierdoor drukken de zijkanten in het matras en als je hem dan keert (wat bij matrassen raadzaam schijnt te zijn) dan zit je met die afdrukken door een tussenlaag word het verdeelt en heb je dat "probleem" niet.
Tijk is iets wat om het matras zit.quote:Op zaterdag 26 april 2008 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Een tijk heet zo'n ding volgens mij. Ik heb geen idee wat de functie precies is, maar ik zou er gewoon een aanschaffen. Duur kan het niet zijn en je moet niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden. Erachter komen wat de functie is door het niet te hebben is ook zo sneu.
TS bedoelt geen Molton.quote:Op zaterdag 26 april 2008 15:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb die moltons en zo jaren geleden afgezworen! Het rolt alleen maar op, bobbels onder m'n rug, en ligt dus minder fijn. Mijn matras blijft toch wel heel, en tegen de tijd dat-ie er last van krijgt, wil ik toch wel een nieuwe kopen
Of je oefent in goed je bed opmaken.quote:Op zaterdag 26 april 2008 15:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb die moltons en zo jaren geleden afgezworen! Het rolt alleen maar op, bobbels onder m'n rug, en ligt dus minder fijn. Mijn matras blijft toch wel heel, en tegen de tijd dat-ie er last van krijgt, wil ik toch wel een nieuwe kopen
Zonder molton heb je bovendien na een paar jaar een fraaie imitatie van de lijkwade van Turijn gemaakt.quote:Op zaterdag 26 april 2008 15:47 schreef RemcoDelft het volgende:
HIj heeft wel een punt hoor. Wanneer ik mijn bed opmaak trek ik alles zo strak mogelijk aan, na 2 dagen is het de mount everestquote:Op zaterdag 26 april 2008 15:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of je oefent in goed je bed opmaken.
Een molton werkt vaak hetzelfde als een hoeslaken. Kwestie van de juiste maat kopen en hij zit strak om je matras.
Ik ben voor de molton. Die matrasbeschermer voor eronder vind ik een beetje onzin.
Kom maar voordoen:quote:Op zaterdag 26 april 2008 15:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of je oefent in goed je bed opmaken.
Wat een PIMP!!quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kom maar voordoen:
[ afbeelding ]
Strak opmaken is het het probleem, de levensduur ervan wel! Net als dekbedden, die blijven ook hooguit 2 dagen netjes in de hoes zitten...
Als de palen wat langer maakte konden je 20 chickies erin dansenquote:Op zaterdag 26 april 2008 16:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kom maar voordoen:
[ afbeelding ]
Strak opmaken is het het probleem, de levensduur ervan wel! Net als dekbedden, die blijven ook hooguit 2 dagen netjes in de hoes zitten...
Ikea heeft sinds kort ook de maat 140x210. Is wel een beperkte keuze, moet je ff goed zoeken.quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:59 schreef Sleutelvader het volgende:
Weet er iemand trouwens een winkel voor een molton voor een bed van 140x210? Ik kan alleen moltons vinden voor bedden van 140x200. De speciaalzaak kan ze leveren over twee weken, óf vraagt meer dan ¤20. Ik zoek in omgeving Eindhoven.
[quote] Een lits-jumeaux is dus een queensize bed van 1,60m breed danwel een kingsize bed van 1,80m breed.[/qupte]quote:Op zaterdag 26 april 2008 19:27 schreef LekkerApart het volgende:
220 x 240 is niet standaard.
Dit noemen ze lits-jumeaux
140 x 200 is een standaardmaat voor tweepersoonsbed, maar vaak als je een lengtemaat hebt wordt je bed ook breder.. Ons bed is 180 (2 x90) x 220.
Is je bed 160 wordt het queensize genoemd en bij 180 cm breed kingsize.
Dat is een matrasbeschermer. Dat plaats je tussen de matras en lattenbodem zodat de matras geen slijtage ondervindt van de lattenbodem.quote:Op zaterdag 26 april 2008 15:25 schreef Cahir het volgende:
Hallo mede-fokkers. Laat ik eerst de situatie hier uitleggen:
Ik heb een bed/latternbodem en daarbovenop de Hedfors matras van Ikea. Daaroverheen zit een molton (ofzoiets, tis iig deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70096848 ). En daarover heen zit een hoeslaken.
Helemaal in orde, dacht ik. Mijn ma beweert dat ik tussen de lattenbodem/bed en matras nog iets moet doen. Hoe dat precies heet weet ik niet meer, maar het was iig. iets bruins ofzo (had het vroeger nog wel bij mijn oude bed). Me ma zegt dat het slijtage zou tegengaan en dat ik het echt nodig heb, maar ik heb mijn twijfels er zo bij.
Iemand die mij kan vertellen hoe het heet en of het ook echt nodig is?
Heten Ensta, zijn er in de maten 80x200, 90x200 & 140x200.quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat is een matrasbeschermer. Dat plaats je tussen de matras en lattenbodem zodat de matras geen slijtage ondervindt van de lattenbodem.
IKEA verkoopt dit in enkele gevallen in bepaalde winkels. Dit is een onderdeel uit het vrije assortiment.
In Hengelo hebben we deze bijvoorbeeld wel in het assortiment.
Mastrasbeschermer = hoes eroverheen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat is een matrasbeschermer. Dat plaats je tussen de matras en lattenbodem zodat de matras geen slijtage ondervindt van de lattenbodem.
IKEA verkoopt dit in enkele gevallen in bepaalde winkels. Dit is een onderdeel uit het vrije assortiment.
Ja, in Utrecht verkochten ze toen ook. Boven in de showroom, opgerold. Ik heb er mee in m'n handen gestaan. De ene kant bruin hè? En de ander van stof en best wel stevig?quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Opgerold? Zo ken ik ze niet... haha... Maar inderdaad de ene zijde van een soort sisal en bruin, de andere kant van een soort vilt en wit...quote:Op zaterdag 26 april 2008 21:31 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, in Utrecht verkochten ze toen ook. Boven in de showroom, opgerold. Ik heb er mee in m'n handen gestaan. De ene kant bruin hè? En de ander van stof en best wel stevig?
Nee, hoor.quote:Op zaterdag 26 april 2008 22:32 schreef Cahir het volgende:
Maar is het nou echt nodig of niet?
Zo'n bed is echt gaaf! Maar ten eerste moet je dan wel een heel sterk plafond hebben... en hoe klim je erin want ik zie geen trap? De print van je dekbed is wel echt koning, trouwensquote:Op zaterdag 26 april 2008 16:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kom maar voordoen:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kom maar voordoen:
[ afbeelding ]
Hahaha mijn ma is er ook zo een. Die zeurt ook nog steeds dat ik er geen heb. Volgensmij is het om het halfjaar keren van je matras ook goed om die inzakking of whatever te voorkomen. Zo'n bescherming aan de BOVENKANT van je matras is wel aan te raden.quote:Op zaterdag 26 april 2008 15:29 schreef Cahir het volgende:
[..]
Zou inderdaad kloppen dat het ouderswets is (vaker zulk soort dingen meegemaakt met mijn ouders).
Dat klopt ook wel, adviseren ze in de winkel ook. Wordt je matras een beetje gelijkmatig belast enzo.quote:Op zaterdag 26 april 2008 23:55 schreef Psych-case het volgende:
[..]
Hahaha mijn ma is er ook zo een. Die zeurt ook nog steeds dat ik er geen heb. Volgensmij is het om het halfjaar keren van je matras ook goed om die inzakking of whatever te voorkomen.
ik ben een erg onrustige slaper, schik met enige regelmaat wakker s'nachts, en schiet dan recht overeind.quote:Op zaterdag 26 april 2008 23:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
![]()
Ik zou claustrofobisch worden van zo'n bed.
En geen wonder dat je 't niet goed kunt opmaken.
Dan leer je dat dus wel afquote:Op zondag 27 april 2008 00:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik ben een erg onrustige slaper, schik met enige regelmaat wakker s'nachts, en schiet dan recht overeind.
als ik dat met dit bed doe, heb ik meteen een hersenschudding te pakken..
Nou ja dat is je dekbed he, niet de maat van je bed.quote:Op zaterdag 26 april 2008 19:32 schreef Cahir het volgende:
[..]
[quote] Een lits-jumeaux is dus een queensize bed van 1,60m breed danwel een kingsize bed van 1,80m breed.[/qupte]
220x240 is dan godfather bed ofzo.
Dit en hoe heb je het gemaakt??quote:Op zaterdag 26 april 2008 22:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo'n bed is echt gaaf! Maar ten eerste moet je dan wel een heel sterk plafond hebben... en hoe klim je erin want ik zie geen trap?
Die dingen zijn inderdaad irritant. Ik heb ongeveer twee maanden volgehouden en toen werd ik echt gestoord van elke keer de himalaya in mn bed.. Verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 26 april 2008 15:47 schreef RemcoDelft het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |