abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:01:47 #251
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_58414182
Blij dat mijn zusje en ik van die braverds zijn
Pa en Ma hebben met ons nooit veel te stellen gehad en daar zijn ze ons nog steeds dankbaar voor
Lijkt me als ouder heel machteloos om zo toe te moeten kijken en te weten dat het helemaal fout loopt.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 mei 2008 @ 13:02:18 #252
163650 Greys
pi_58414199
Ing, als je aanslag en vliegenpoepjes op het plafonds gaat schrobben dan smeer je toch juist alles uit?
Het zou bij mij echt één groot drama worden als ik dat ging doen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:03:34 #253
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_58414223
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:02 schreef Greys het volgende:
Ing, als je aanslag en vliegenpoepjes op het plafonds gaat schrobben dan smeer je toch juist alles uit?
Het zou bij mij echt één groot drama worden als ik dat ging doen
Niet als je het goed doet Greys, ik zal ma es vragen of ze je een cursus wil geven
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 mei 2008 @ 13:04:36 #254
163650 Greys
pi_58414243
Doet ze dat dan ook met water? Of droog?
Ik snap er echt niets van
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:06:10 #255
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58414278
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:01 schreef Ingetje79 het volgende:
Blij dat mijn zusje en ik van die braverds zijn
Pa en Ma hebben met ons nooit veel te stellen gehad en daar zijn ze ons nog steeds dankbaar voor
Lijkt me als ouder heel machteloos om zo toe te moeten kijken en te weten dat het helemaal fout loopt.
Dat was bij ons ook zo hoor.
Mijn zusje en ik waren ook heel braaf, na ja op wat meiden puberaal gedrag met grote waffel na dan, verder deden we niks wat niet mocht en mochten we dus ook alles.
Mn broertje is een nakomertje en mn ouders waren niet zo bekend met het fenomeen voetbaljongen en zo.
Ze hebben zelfs een poos gedacht dat ie zwakbegaafd was of zo, maar nee, het was gewoon een jongen

Ik zit trouwens ook echt te denken hoe vreselijk het zou zijn om mn plafond te schrobben, dat maakt toch meer troep dan de bedoeling kan zijn?????
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:07:00 #256
176471 oh-oh
pi_58414301
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:03 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Niet als je het goed doet Greys, ik zal ma es vragen of ze je een cursus wil geven
Kun ja dat niet es uitvoerig documenteren voor ons, met filmpjes en zo?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 mei 2008 @ 13:07:03 #257
163650 Greys
pi_58414303
Zou het heel erg zijn als ik gewoon nu nog een uurtje in bed ging?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:07:17 #258
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_58414311
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:04 schreef Greys het volgende:
Doet ze dat dan ook met water? Of droog?
Ik snap er echt niets van
Met St. Marc oid. Eerst de plekjes er af poetsen en dan het hele plafond op een keukentrapje.
En daarna een week klagen over een zere nek en schouders.
En waag het es om niets te zeggen van schitterend schone plafond
pi_58414325
He verdikke, moet nu van jullie lieve reacties..

We hebben zelf ook het idee dat dit in elk geval ook met de scheiding nog te maken heeft, maar als klein jongetje was het al een kind met dingen die niet klopten. Zo hamsterde hij van alles toen hij eenmaal kon lopen. Als je ook maar iets kwijt was, wist je dat je het moest zoeken op zijn kamer. En dan wist hij zelf al niet eens meer dat hij het had gepakt.
Het punt is ook een beetje dat het echt geen prater is, hij kan zich zo afsluiten, zichtbaar ook als je met hem praat. Heel frustrerend. Mama wilde hulp inschakelen, maar mijn zusje heeft dat verknald door de naam GGZ te laten vallen, waar anderen slechte ervaringen mee hebben. Nu wil hij niet meer, terwijl er nog wel andere hulpvormen te bedenken zijn.
Een vriend van mij en Ravage zei gisteravond: ik had echt niet weg gemogen van mijn ouders, als ik zo deed. Waarop wij zeiden: hij gaat toch, goedschiks of kwaadschiks. Als je hem opsluit in z'n kamer gaat ie of door het lint of hij hij gaat via het raam. Er zijn geen handvaten meer...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:08:23 #260
176471 oh-oh
pi_58414345
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:07 schreef Greys het volgende:
Oh niet doennnnnnn dan ben je de rest van de dag nog duffer joh!
( Groucho Marx )
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:09:08 #261
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_58414362
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:07 schreef Greys het volgende:
Dan ben je de rest van de dag kapot joh!
Neem Bink, rij naar het bos en ga lekker lopen

Maar ik zal een foto-reportage maken, ze doet het meestal 2 x per jaar en het is recentelijk nog gebeurd

Oh Oh! Zwakbegaafd!
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:09:59 #262
176471 oh-oh
pi_58414379
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:07 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Met St. Marc oid. Eerst de plekjes er af poetsen en dan het hele plafond op een keukentrapje.
En daarna een week klagen over een zere nek en schouders.
En waag het es om niets te zeggen van schitterend schone plafond
Met wat???
En hoe groot is die keuken?
( Groucho Marx )
pi_58414382
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dat was bij ons ook zo hoor.
Mijn zusje en ik waren ook heel braaf, na ja op wat meiden puberaal gedrag met grote waffel na dan, verder deden we niks wat niet mocht en mochten we dus ook alles.
Mn broertje is een nakomertje en mn ouders waren niet zo bekend met het fenomeen voetbaljongen en zo.
Ze hebben zelfs een poos gedacht dat ie zwakbegaafd was of zo, maar nee, het was gewoon een jongen

Ik zit trouwens ook echt te denken hoe vreselijk het zou zijn om mn plafond te schrobben, dat maakt toch meer troep dan de bedoeling kan zijn?????
Hier ook hoor. Wij waren eigenlijk ook heel braaf. Jongens zijn blijkbaar anders in ontwikkeling, want dat dat bij hem anders ging dan bij mij en mijn zusje was al heel snel duidelijk..
Mams vraagt ook regelmatig nog of ze het bij hem gewoon niet goed gedaan heeft..
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:12:24 #264
176471 oh-oh
pi_58414441
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:09 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Dan ben je de rest van de dag kapot joh!
Neem Bink, rij naar het bos en ga lekker lopen

Maar ik zal een foto-reportage maken, ze doet het meestal 2 x per jaar en het is recentelijk nog gebeurd

Oh Oh! Zwakbegaafd!
Ja dat dachten ze echt hoor!
we hadden heel vroeger twee buurjongens, die stonden heeeeeeel de dag met een bal tegen de muur in de tuin te schoppen en van die stadion juich geluiden te maken , echt uuuuuuuuurenlang.
Zeiden mn ouders altijd hoofdschuddend, das toch balen he, als je twee van zulke jongens hebt die niet helemaal goed zijn. Helaasch kwamen we er jaren later door een klein vergissinkje van mn ouders er achter dat dat voor jongens heeeeeeeeel normaal gedrag is
Hadden wij ook zo;n geval in de tuin staan
( Groucho Marx )
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:12:52 #265
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_58414449
Morrie

Zolang hij zelf niet inziet dat hij verkeerd bezig is, zal hulp niets uitrichten.
Net als een roker laten stoppen terwijl hij niet gemotiveerd is.
Naarmate hij ouder wordt, zal hij het toch wel meer in gaan zien.
Tenminste, als ik naar mezelf kijk, denk ik steeds vaker "pa en ma hadden wel degelijk gelijk".
Laat het ze maar niet lezen

Maar goed, tis voor ons makkelijk praten, jullie zitten ermee.
Hopen dat de siuatie snel verbeterd

Nog kussie
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:16:17 #266
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_58414501
Volgens mij is je vriendgroep op een bepaalde leeftijd ook heel belangrijk voor je gedrag, heeft niets met je ouders te maken dan.
Heb ooit een klein fout periodetje gehad door 2 foute vriendinnen. Helaas kwamen pa en ma daar heel snel achter en werd ik door paps persoonlijk uit het dorp gehaald....erg genant
En toen was het direct afgelopen...
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:22:18 #267
176471 oh-oh
pi_58414621
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:10 schreef Morretje het volgende:

[..]

Hier ook hoor. Wij waren eigenlijk ook heel braaf. Jongens zijn blijkbaar anders in ontwikkeling, want dat dat bij hem anders ging dan bij mij en mijn zusje was al heel snel duidelijk..
Mams vraagt ook regelmatig nog of ze het bij hem gewoon niet goed gedaan heeft..
Echt HEEL herkenbaar.
Mijn broertje is nu 22 en woont nog thuis, wordt in onze ogen gruwelijk in de watten gelegd door mn ouders ( hij heeft zn rijbewijs en een auto gekregen, ze kopen zelfs zn shag voor hem, als hij de deur uit gaat vraagt mn pa stevast of ie geld heeft waarop hij altijd nee zegt en wat krijgt , en dat terwijl hij WERKT). Wij hadden vanaf 14 / 15 jaar een baantje en betaalden alles zelf, en we hebben ook geen rijlessen of zo van hun gehad ( nee ze zeggen nu ja maar jullie gingen alletwee studeren, dat was al duur genoeg ). Wij deden alletwee vwo op onze sloffen, hij mavo met heeeeeeeeel veel getrek en geduw en elke dag dure huiswerkbegeleiding en weet ik wat, en daarna wel tig opleidingen heel even, ik weet nu nog niet of ie iets afgemaakt heeft en zo ja wat.
Wij hadden superleuke vriendinnen waarmee we gingen winkelen en naar concerten gingen.
Hij oudere vrienden waarmee hij alleen naar voetbal ging, en van dat stomme voetbal raakte hij heel agressief en opgefokt e, door die oudere vrienden raakte hij ook steeds in de problemen omdat hij alles doet voor zijn vrienden en dan ook nog es altijd zn mond houdt en zelf overal de schuld voor op zich neemt.
En dan hing mn ma elke keer weer huilend aan de lijn wat ze ermee moest, en dan zeiden mn zusje en ik iets en dan was het NOG erger.
Ik denk dat mn ouders altijd doordat wij zo makkelijk waren gewend zijn om heel veel dingen heel los te laten en dat dat bij hem juist niet goed was, maar ja.
Hij zegt nu al een poos dat ie op kamers gaat en klaagt steeds over at ie nog bij mn ouders woont en zo, maar ze maken het hem wel zo comfortabel dat ie toch maar blijft plakken, logisch ook.
( Groucho Marx )
pi_58414803
Zijn vrienden zijn nu inderdaad ook niet het beste volk wat je je kunt wensen.. Maar ja. Het is in elk geval duidelijk dat het heel hard de verkeerde kant met hem opgaat nu..
pi_58414822
Is Greys gewoon echt terug naar bed gegaan?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:33:36 #270
176471 oh-oh
pi_58414864
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Is Greys gewoon echt terug naar bed gegaan?
Daar krijgt ze spijt van!
( Groucho Marx )
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:33:42 #271
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_58414868
Dat kun je als ouder niet maken vind ik...
Wat je de een geeft, moet de ander ook hebben.
Het hoeft niet op de weegschaal natuurlijk. Zusje en ik hebben beide de helft van ons rijbewijs betaald gekregen+theorie en aanvragen.
Ik ben 5 jaar ouder, dus bij mij was dat een stuk goedkoper als bij zusje.
Ook was bij haar merkkleding e.d. al veel eerder een "must" . Terwijl ik tot m'n 12e altijd in goedkope zooi liep, dat vooral makkelijk wasbaar was.
Ik was nogal een wilde buitenspeler

Volgens mij creeer je zo bij de andere kinderen een soort afkeer van het meest verwende kind.
Terwijl die er in feite niet geheel schuldig aan is.
pi_58414897
Ik ben enig kind dus ik heb geen verhalen om in de groep te gooien.

Sterkte morrie
The way you rock'n'roll
pi_58414933
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:48 schreef Greys het volgende:
Ing en Dizzy, het beste kan je in de buurt aan vrienden/vage-kennissen/buren vragen of zij iemand hebben en of diegene nadat ze bij hen zijn geweest ook bij jou aan de slag wil. Dan is het in elk geval iemand die dan toch al in de buurt is EN iemand die jouw vrienden/vage-kennissen/buren ook al kennen. Dan is het idee van een vreemde in je huis iets minder.

En je kunt beter een vreemde in je huis hebben dan een familielid ofzo die je huis schoon maakt, want die zijn eerder geneigd om in je spullen te gaan neuzen omdat ze je kennen en het ze dus interesseert
Mijn moeder ging poetsen bij mijn beste vriendin. Daar had ik al een raar gevoel over na een tijdje.
Ergens ben ik ook blij dat dat niet meer zo is. Ik gun mijn mams haar ding en mijn dinnetje een schoon huis, maar elke scheet die maar dwars kan zitten moet ik dan ook impliciet of expliciet opvangen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:36:48 #274
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_58414935
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben enig kind dus ik heb geen verhalen om in de groep te gooien.

Sterkte morrie
Mis je dan ook iets?
Mams is ook enig kind en paps heeft 6 broers en zussen.
En ma houdt stug vol dat ze blij is dat ze dat niet heeft.
Kan me zo moeilijk voorstellen, had zusje echt niet willen missen
pi_58415026
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:36 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Mis je dan ook iets?
Mams is ook enig kind en paps heeft 6 broers en zussen.
En ma houdt stug vol dat ze blij is dat ze dat niet heeft.
Kan me zo moeilijk voorstellen, had zusje echt niet willen missen
Vroeger niet. Ik kan mezelf dan ook heel goed vermaken en had op vakantie op de camping altijd een hele zooi vriendjes en vriendinnetjes. Ik maakte makkelijk contact.

Nu ik ouder ben en bij vrienden of ex-partners heb gezien hoe goed een band met broer of zus kan zijn mis ik het wel. Vooral als ik er over nadenk dat mijn ouders ooit dood gaan.
The way you rock'n'roll
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:45:51 #276
176471 oh-oh
pi_58415127
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:33 schreef Ingetje79 het volgende:
Dat kun je als ouder niet maken vind ik...
Wat je de een geeft, moet de ander ook hebben.
Het hoeft niet op de weegschaal natuurlijk. Zusje en ik hebben beide de helft van ons rijbewijs betaald gekregen+theorie en aanvragen.
Ik ben 5 jaar ouder, dus bij mij was dat een stuk goedkoper als bij zusje.
Ook was bij haar merkkleding e.d. al veel eerder een "must" . Terwijl ik tot m'n 12e altijd in goedkope zooi liep, dat vooral makkelijk wasbaar was.
Ik was nogal een wilde buitenspeler

Volgens mij creeer je zo bij de andere kinderen een soort afkeer van het meest verwende kind.
Terwijl die er in feite niet geheel schuldig aan is.
Naja niet in die zin hoor.
Wij waren ook al uit huis ( op kamers studerende ) op die leeftijd, en dat heeft natuurlijk ook veel geld gekost hoor.
Waar ik wel mee zit is dat hij juist al zo lui en overschillig is en nergens voor te motiveren is.
Wij wilden altijd naar dit concert en een weekend naar Londen en weet ik wat, daar werkten en spaarden we dan wel voor. Hij is al niet vooruit te branden en dan wordt hem ook nog alles aangedragen, dat is gewoon niet goed.
Maar mijn ouders hebben het nu financieel ook veel ruimer dan toen wij jonger waren , dus wat dat betreft zal ik niet zeggen hee joh ik heb daar ook recht op of zo.
Dat is bij ons ook nooit zo geweest, dat we allemaal hetzelfde moesten krijgen hoor, dat vind ik flauwekul ook.
Mn zusje zat altijd op duizend dure dingen ( jazz ballet moderne dans sport en zo ) en ik nergens op ( ja zangkoren, dat kostte niks ) maar daar keken wij nooit naar hoor, dat het wel eerlijk moest zijn.
Ook bij verjaardagskado's, we kregen gewoon wat we hebben wilden en soms kreeg de een iets duurs en de ander niet.
Het is gewoon zo dat die verwennerij niet goed voor hem is, ik gun hem alles hoor, die auto en dat rijbewijs, ach, dat heeft ie maar mooi, maar ik had liever gezien dat hij er ook iets voor had moeten doen
( Groucho Marx )
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:48:37 #277
176471 oh-oh
pi_58415187
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Vroeger niet. Ik kan mezelf dan ook heel goed vermaken en had op vakantie op de camping altijd een hele zooi vriendjes en vriendinnetjes. Ik maakte makkelijk contact.

Nu ik ouder ben en bij vrienden of ex-partners heb gezien hoe goed een band met broer of zus kan zijn mis ik het wel. Vooral als ik er over nadenk dat mijn ouders ooit dood gaan.
Ik kan het me echt niet voorstellen hoe anders alles geweest was als ze na mij gestopt waren met jongen!
Ik zie mn zusje nu een paar keer per jaar en we hebben echt NIKS met elkaar, vroeger waren we ook al heel anders, maar we deden toch ook wel heel veel samen, en alleen het heerlijke ruzieën had ik al voor geen goud willen missen hoor!
Mn broertje dies wel soort van enigskind natuurlijk, toen hij 8 was waren wij al vertrokken alletwee en zag hij ons af en toe in de weekenden.
Maar hij heeft ons wel, hijs ook echt altijd het kleine broertje gebleven ondanks dat ie koppen groter is dan wij.
( Groucho Marx )
pi_58415630
Morrie, het rotste is nog dat jouw moeder echt soms denkt dat ze iets verkeerds heeft gedaan. Dat heeft ze vast en zeker niet. Je broer IS wss ook gewoon anders en daar kun je gewoon niet zo heel makkelijk op anticiperen als je niet weet wat er dan is en wat hij specifiek nodig heeft van je moeder. Jammer dat hij zelf nu niet open staat voor onderzoek. Dat hoeft niet eens via de GGZ te lopen. Dat weet jij ook vanuit je opleiding en werk.
Geen wonder dat nu de handvaten ontbreken.
Ik hoop dat hij zelf het licht wel zal zien en met zichzelf aan de slag gaat en opener zal worden over wat hem bezighoudt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 1 mei 2008 @ 14:11:17 #279
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_58415645
Ik val je niet aan hoor Oh Oh
Ik kreeg vroeger ook veel van pa en ma en zusje ook.
Tis meer van de 1 iets weigeren wat je de ander jaren later wel wil geven.

Ik heb juist een erg goede band met zusje, ze kent me (helaas soms) door en door.
We doen regelmatig samen concertjes aan en winkelen kan ik alleen lekker met haar.
Toen ik echter een jaar of 14, 15, 16 was kon ik haar wel schieten. Ik drukke verkering en dan heb je zo'n klein basisschool zusje die dan vreselijk irritant kon zijn.

Meneer I. en zijn zus hebben eiks vrij weinig samen, vroeger altijd ruzie en nu zien ze elkaar ook zelden.
Ik heb dan ook vrij weinig met m'n schoonzus (denk maar het aan trouwen-met-kaartjeachteraf-verhaal )
pi_58415786
Dat nakomertjes eerder dingen mogen en krijgen zie ik bij mijn schoonouders ook wel. Daar zijn 5 kinderen, waarvan de oudste nu 28 is en de jongste 18. Vooral mijn middelste schoonzusje ergert zich er mateloos aan, dat het jongste zusje en broertje van alles voor elkaar krijgen, wat zij niet mocht op die leeftijd. Nu is zij ook wel erg rechtlijnig, maar helemaal eerlijk voelt dat natuurlijk niet, als je broertje al heel snel de dure auto mee mag na het behalen van zijn rijbewijs, terwijl jij daar minstens een half jaar op moest wachten met een veel minder dure auto.. Maar ja, het is natuurlijk ook wel zo dat ouders leren van de kinderen, en als ze zien dat het goed gaat, eerder geneigd zijn om het eerder goed te vinden.

Ik hoop dat mams een rustig moment heeft kunnen vinden om met hem te praten, na afgelopen zaterdagnacht is dat er eigenlijk nog niet geweest. Hij zorgde er steeds voor dat er iemand bij hem was, of dat hij het druk had..
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:02:20 #281
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58416729
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:07 schreef Morretje het volgende:
He verdikke, moet nu van jullie lieve reacties..

We hebben zelf ook het idee dat dit in elk geval ook met de scheiding nog te maken heeft, maar als klein jongetje was het al een kind met dingen die niet klopten. Zo hamsterde hij van alles toen hij eenmaal kon lopen. Als je ook maar iets kwijt was, wist je dat je het moest zoeken op zijn kamer. En dan wist hij zelf al niet eens meer dat hij het had gepakt.
Het punt is ook een beetje dat het echt geen prater is, hij kan zich zo afsluiten, zichtbaar ook als je met hem praat. Heel frustrerend. Mama wilde hulp inschakelen, maar mijn zusje heeft dat verknald door de naam GGZ te laten vallen, waar anderen slechte ervaringen mee hebben. Nu wil hij niet meer, terwijl er nog wel andere hulpvormen te bedenken zijn.
Een vriend van mij en Ravage zei gisteravond: ik had echt niet weg gemogen van mijn ouders, als ik zo deed. Waarop wij zeiden: hij gaat toch, goedschiks of kwaadschiks. Als je hem opsluit in z'n kamer gaat ie of door het lint of hij hij gaat via het raam. Er zijn geen handvaten meer...
ooit overwogen om een PGB voor hem aan te vragen? Dan kan hij hulp thuis krijgen enzo.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_58417121
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

ooit overwogen om een PGB voor hem aan te vragen? Dan kan hij hulp thuis krijgen enzo.
Voor een PGB moet wel eerst een diagnose zijn op een DSM-schaal en die is niet te stellen als meerderjarige persoon zelf niet onderzocht wil worden. Daarnaast komt niet iedere diagnose in aanmerking voor PGB.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 mei 2008 @ 16:39:35 #283
163650 Greys
pi_58418530
Oke, dat wordt niet slapen vannacht
In my defence: ik heb ook gebadderd in de tussentijd, niet alleen liggen ronken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 mei 2008 @ 16:46:25 #284
163650 Greys
pi_58418633
Oh my.. hebben jullie gezien wat voor mooi weer er aan komt vanaf zaterdag?

Jammer dat dinsdag de mooiste dag wordt (zonnig en 23 graden) maar zaterdag t/m maandag mogen er ook zijn! Zon, klein wolkje, boven de 20 graden!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:48:39 #285
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58418677
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:22 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Voor een PGB moet wel eerst een diagnose zijn op een DSM-schaal en die is niet te stellen als meerderjarige persoon zelf niet onderzocht wil worden. Daarnaast komt niet iedere diagnose in aanmerking voor PGB.
Maar dat betekend niet dat het niet te proberen is. Hij wil blijkbaar niks met het GGZ te maken hebben, dan kan er altijd nog als hij het zelf wil een onderzoek laten doen en een aanvraag in laten dienen.

Welke diagnose wel of niet in aanmerking komt weet ik niet. Ik heb adhd en ik heb een pgb. Dus ik weet wel dat die diagnose in aanmerking komt ervoor.

asperger, pdd nos, ect ook dacht ik.
pi_58418687
Echt net een ongelofelijke regenbui hier gehad.. Ik geloof er dus nix van..
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:49:47 #287
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58418701
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 16:46 schreef Greys het volgende:
Oh my.. hebben jullie gezien wat voor mooi weer er aan komt vanaf zaterdag?

Jammer dat dinsdag de mooiste dag wordt (zonnig en 23 graden) maar zaterdag t/m maandag mogen er ook zijn! Zon, klein wolkje, boven de 20 graden!
ja lekker

Ik ben bijna bij met grey's anatomy. Ben bij aflevering 11 van seizoen 4.

donderdag 1 mei 2008 @ 16:55:56 #288
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_58418803
Hopen dat het mooie weer doorzet, kunnen we moederdag tenminste BBQen. 2 moeders in 1 klap

Greys! Nu pas weer wakker!!!

Hier net een dikke bui met onweer en nu regent het zachtjes.
Had m'n wasjes gelukkig net op tijd droog
  donderdag 1 mei 2008 @ 17:04:25 #289
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_58418946
hallo meisjes

Morrie, ik kan me voorstellen dat je je veel zorgen maakt over je broertje Maar, ook al is dat misschien een dooddoener, hij is nog maar 17 en wordt geregeerd door zijn hormonen, onzekerheden en ws nog wat andere onlusten, zo te lezen.

Betekent natuurlijk niet dat de situatie uitzichtloos is en dat ie gedoemd is voor galg en rad op te groeien , ook al is er op dit moment weinig met hem aan te vangen zo te lezen. Ik vroeg me ook al af of er niet iemand is met wie hij mogelijk zou kunnen praten, iemand die hij graag mag en die hopelijk een beetje tot hem door kan dringen, en een beroep op zijn redelijkheid zou kunnen doen?

Maar waarschijnlijk moet hij, hoe vervelend ook, nog even doorrazen voordat hij uberhaupt in staat is om redelijk te kunnen zijn.

Ik was als puber -en nog ff daarna - ook heel erg, wat dat betreft was ik nou niet echt een 'meisjesmeisje' en heb zo ongeveer alles uitgevroten wat god verboden heeft. Bij mijn 12 jaar jongere jongste broertje zie ik veel dingen terug, maar zie ook dat hij -net als ik destijds- over sommige vervelende dingen 'heen groeit'.
Met jouw broertje gaat het over een tijdje ook vast weer beter, hij heeft dezelfde goeie basis als jij toch?

@Nok: jouw zwangerschapsdroom, hoe kom je erbij En wat een goeie aankoopjes heh je gedaan Ben gisterochtend naar de vrijmarkt geweest en heb daar een heel oud 'getyde-boek'gekocht, 'beplant met Godtvrugtige oeffeningen'
En verder nog een nieuwe navelpiercing, fotolijstjes, een metalen opbergkistje en een zilveren ringetje
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 mei 2008 @ 17:11:49 #290
163650 Greys
pi_58419066
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 16:49 schreef Morretje het volgende:
Echt net een ongelofelijke regenbui hier gehad.. Ik geloof er dus nix van..
ECHT Morrie Morgen wordt het nog een beetje zó-zó... maar daarna.... haal je rokje en je slippers maar vast tevoorschijn!

Marietje, wat zijn Godtvrugtige oeffeningen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_58419119
Zeg met mooi weer op komst, is het niet eens tijd om die F&F get together te houden?
The way you rock'n'roll
  donderdag 1 mei 2008 @ 17:15:43 #292
176471 oh-oh
pi_58419120
Greys, ik dacht ff dat je je keukenplafond aan het schrobben was, gelukkig was je slapies doen
Ik heb echt geen klap gedaan vandaag, alleen Chico weer es netjes geschoren, en de hondenkleren net opgeruimd, het past niet meer in het kastje, dus ik heb de winterpakken eruit helaald en de zomer en herft en lente spullen laten liggen
Wedden dat het zondag stralend weer is als wij met al die naakte honden het strand onveilig gaan maken
( Groucho Marx )
pi_58419156
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 17:04 schreef Marietje_34 het volgende:
hallo meisjes

Morrie, ik kan me voorstellen dat je je veel zorgen maakt over je broertje Maar, ook al is dat misschien een dooddoener, hij is nog maar 17 en wordt geregeerd door zijn hormonen, onzekerheden en ws nog wat andere onlusten, zo te lezen.

Betekent natuurlijk niet dat de situatie uitzichtloos is en dat ie gedoemd is voor galg en rad op te groeien , ook al is er op dit moment weinig met hem aan te vangen zo te lezen. Ik vroeg me ook al af of er niet iemand is met wie hij mogelijk zou kunnen praten, iemand die hij graag mag en die hopelijk een beetje tot hem door kan dringen, en een beroep op zijn redelijkheid zou kunnen doen?

Maar waarschijnlijk moet hij, hoe vervelend ook, nog even doorrazen voordat hij uberhaupt in staat is om redelijk te kunnen zijn.

Ik was als puber -en nog ff daarna - ook heel erg, wat dat betreft was ik nou niet echt een 'meisjesmeisje' en heb zo ongeveer alles uitgevroten wat god verboden heeft. Bij mijn 12 jaar jongere jongste broertje zie ik veel dingen terug, maar zie ook dat hij -net als ik destijds- over sommige vervelende dingen 'heen groeit'.
Met jouw broertje gaat het over een tijdje ook vast weer beter, hij heeft dezelfde goeie basis als jij toch?

Dat laatste is dus helaas niet zo. Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen hij 10 jaar was, en hebben nooit meer met elkaar gesproken. Dus de 2e helft van zijn jeugd was zeker niet stabiel en veilig te noemen. Hij heeft er toendertijd zelf voor gekozen, samen met mijn zusje trouwens, om elk weekend naar de andere ouder te gaan voor een week.
Ik zou eigenlijk niet weten wie er met hem zou moeten praten, behalve mijn mams, die echt heel goed haar best doet en naar mijn idee ook wel wat bereikt met hem. Er zijn niet zoveel volwassen mannen in zijn leven...

Ik hoop echt dat het alleen een fase is, maar hij gaat wel diep door die fase heen dan. Drank en drugs is nog tot daar aan toe, dat zijn er meer die dat ge- of misbruiken natuurlijk. Maar een fikse brand stichten om aandacht te vragen is toch echt niet alleen rebels gedrag..
pi_58419229
Dat lijkt idd meer om een enorme schreeuw om hulp, desnoods gedwongen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_58419238
@Marietje, hopen dat het donderdag ook zo'n weertje is
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 1 mei 2008 @ 17:25:04 #296
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_58419243
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 17:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zeg met mooi weer op komst, is het niet eens tijd om die F&F get together te houden?
vind ik ook, alleen gaan ze nooit door

@ Greys: ' t is een soort gebedenboekje. Op het eerste blad staat:
quote:
HEMELS
PALM-HOF
OFTE GROOT
GETYDE-BOEK;
beplant met Godvrugtige
OEFFENINGEN
Van Kerckelycke Getyden, Litanien, Gebeden
ende Meditatien, *tekentje* c.

Meeftedeel getrokken uyt de H. Schriftuur,
en H. H. OUDVADERS,
door de E.P.
WILHELMUS NAKATENUS,
priefter der Sociteyt Jefu
Den laaften Druk.

dan een afbeelding van een soort wapen, en daaronder staat dan
T' ANTWERPEN,
Voor M: F: L: VARON
Boekverkooper in de Korte-Pooten by 't Plein,
In 's GRAVENHAGE,
Ik vraag me af hoe oud het is
  donderdag 1 mei 2008 @ 17:32:23 #297
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_58419351
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 17:18 schreef Morretje het volgende:

[..]

Dat laatste is dus helaas niet zo. Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen hij 10 jaar was, en hebben nooit meer met elkaar gesproken. Dus de 2e helft van zijn jeugd was zeker niet stabiel en veilig te noemen. Hij heeft er toendertijd zelf voor gekozen, samen met mijn zusje trouwens, om elk weekend naar de andere ouder te gaan voor een week.
Ik zou eigenlijk niet weten wie er met hem zou moeten praten, behalve mijn mams, die echt heel goed haar best doet en naar mijn idee ook wel wat bereikt met hem. Er zijn niet zoveel volwassen mannen in zijn leven...

Ik hoop echt dat het alleen een fase is, maar hij gaat wel diep door die fase heen dan. Drank en drugs is nog tot daar aan toe, dat zijn er meer die dat ge- of misbruiken natuurlijk. Maar een fikse brand stichten om aandacht te vragen is toch echt niet alleen rebels gedrag..
Ik wil het ook zeker niet bagatelliseren hoor. En die brandstichting is idd wel heel heftig. Of het niet onder rebels gedrag valt weet ik niet en kan ik ook niet beoordelen.
Maar je schrijft dat hij 10 was toen jullie ouders gingen scheiden, hoe oud was jij dan toen? Hoe is de verstandhouding met zijn vader nu, en is hij op de hoogte van alle problemen? En hoe gaat het op school, is daar niet een geschikt iemand (een mentor, of een maatschappelijk werker ofzo?) die eens een gesprek met hem zou kunnen aangaan, of tenminste, daar een poging daartoe kan doen? En hulde aan je moeder, laat ze zich alsjeblieft niet schuldig voelen, al denk ik dat dat een hele begrijpelijk reactie van een ouder in zo'n situatie is.

@ Nok: ja, hoop ik ook, kunnen we lekker op een terrasje zitten!
  donderdag 1 mei 2008 @ 17:41:45 #298
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58419526
morgen naar alkmaar.

MM is al de hele dag in de kelder bezig. En hij noemde me net eefje
pi_58419618
Ik was toen 18... En heb vrij snel daarna besloten alleen bij mams te willen wonen, wat er zeker weten ook geen goed aan heeft gedaan. Maar ja, achteraf he..
Met mijn vader heeft hij nu dikke bonje, al een paar weken. Daar is hij op een gegeven moment weggegaan na een ruzie over zijn gedrag. Dat speelt zeker weten ook mee in mijn mams beweegredenen om hem niet al te hard aan te pakken..
Op school gaat het zo zo, hij doet werken-leren en is net van baan gewisseld omdat zijn vorige werkgever failliet ging.. Al met al is het om hem heen heel onrustig dus..
pi_58419649
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 17:41 schreef Qwea het volgende:
morgen naar alkmaar.

MM is al de hele dag in de kelder bezig. En hij noemde me net eefje
'Eefje'??? Hoe komt ie daar nu weer bij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')