abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 april 2008 @ 20:29:22 #1
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58309412
Vorige topic:
Zwangerschap en geboorte deel 374

De aanstaande papa's en mama's :

27 april 2008: flowerbox
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
*** 11 juni 2008: Silmarwen en Knut***
17 juni 2008: KD-fotografie
18 juni 2008: Mrien
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla (meisje)
28 juni 2008: Libel
28 juni 2008: Llewella (meisje)
02 juli 2008: Asics
07 juli 2008: Lunastar (meijsje)
***07 juli 2008: LovelyLady en Cryothic***
20 juli 2008: Bright (papa)
05 augustus 2008: Madelieve (meisje)
07 augustus 2008: Janena
07 augustus 2008: Kaar (jongen)
10 augustus 2008: simmu en sangdrax
28 augustus 2008: Mibos
04 september 2008: OooLizaooO
07 september 2008: freecell en TARAraboemdijee
19 september 2008: Jojogirl
22 september 2008: DevilsChase
30 september 2008: Leana (tweeling)
04 oktober 2008: marit1978
10 oktober 2008: Miffy1984
27 oktober 2008: geppie & poepoog
28 oktober 2008: CrazyMoon
1 november 2008: Jepali
21 november 2008: Owlet
24 november 2008: Marie79
26 november 2008: Reinhilde en Nixxx
29 november 2008: Igraine
5 december 2008: Fuente en Buuf_Rietman
26 december 2008: Jose81

2009
05 januari 2009: mefke79

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 02-05-2008 17:10:52 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_58309445
Sterkte Releaze!
  vrijdag 25 april 2008 @ 20:46:23 #3
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58309666
Nou mijn controle was wat minder.

Mijn bloeddruk was 142/82. Niet zo best dus, ik moet dan ook volgende week terugkomen om het weer te laten controleren.
Ook was Leeloo nog niet gedraaid. Die week erna moet ik ook weer en dan kijken of de baby is gedraaid. Zo niet word ik doorgestuurd naar de gynaecoloog. Normaliter lukt het draaien wel, zei de verloskundige, alleen is het in mijn geval de vraag of ze uberhaupt willen gaan draaien of dat het lukt, de placenta zit aan de voorkant en dat kan gevaarlijk zijn.

Al met al dus een beetje
Ik ga dus voorlopig maar even heel rustig aan doen en goed letten op wat ik eet.
pi_58309954
Ai da's wel minder
Hoe hoog was je bloeddruk de vorige keer?
Balen dat Leeloo nog niet gedraaid is, die van mij volgens mij ook niet, maar jij loopt nog een weekje voor natuurlijk...

Heb je zelf geen last van je bloeddruk?
  vrijdag 25 april 2008 @ 21:33:47 #5
54772 Silmarwen
pi_58310245
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 21:09 schreef mrien het volgende:
Ai da's wel minder
Hoe hoog was je bloeddruk de vorige keer?
Balen dat Leeloo nog niet gedraaid is, die van mij volgens mij ook niet, maar jij loopt nog een weekje voor natuurlijk...

Heb je zelf geen last van je bloeddruk?
De vorige keer was het 137 geloof ik. Wel wat aan de hoge kant dus maar nog niet te hoog.
Ik heb helemaal nergens last van zelfs. Ben wel erg moe de laatste tijd en slaap vaak tussen de middag anderhalf uur. Maar ik voel mij eigenlijk wel goed!

Ja en dat draaien, tot 36 weken is er niets aan de hand! Ik zit nu op ruim 33 weken dan. Gaat hard he.
pi_58310365
Balen Silmarwen
Was je anders van plan om thuis te bevallen? Want dan is het volgens mij helemaal balen als je een medische indicatie krijgt.
pi_58310419
Hopelijk wordt die niet hoger de komende dagen!
Rustig aan doen dus..
Maar wel fijn dat je je zelf wel goed voelt!

Lekker he, dat 's middags slapen, doe ik ook vaak!
IIk kan momenteel zelfs slapen als ze de halve zolder aan het verbouwen zijn en gipsplaten aan het vastschroeven zijn

Gaat echt hard nu ja!

Vanaf vandaag heb ik dan ook verlof, officieel pas over 3 weken ofzo, maar neem nu alvast wat vakantiedagen op. Lekker rust dus!

Nu ook de babywasjes aan het doen, erg leuk
Van de week al een 1e pakje gewassen en nu net een lading lime groene dekentjes/hydrofielluiers/kleertjes/doekjes en nu zit de aqua blauwe variant d'r in

Ik moet maandag weer op controle, ben dan 32 weken en 5 dagen.
En dinsdag gaan we
  vrijdag 25 april 2008 @ 21:45:26 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58310456
Wat balen Sil... hopelijk krijg je het met je voeding een beetje onder controle.
pi_58310621
Balen Silmarwen, hopen dat je bloeddruk komende week een stuk lager is en Leeloo alsnog uit zichzelf is gedraaid voor die tijd
pi_58311656
Silmarwen balen zeg!

Ik meld me hier. Vandaag positieve test! Geen idee hoe ver ik ben.
  vrijdag 25 april 2008 @ 22:59:34 #11
54772 Silmarwen
pi_58311774
Ja ik hoop het ook allemaal. En ja ik wil graag thuis bevallen maar op de een of andere manier heb ik steeds meer het gevoel dat dat feestje niet doorgaat. We hebben ook al vanaf het begin het gevoel gehad dat de baby eerder komt dan de uitgerekende datum. Ach we zien het allemaal wel he.

Oh en ik had nog een derde vervelende melding deze keer. Mijn verloskundige is ook mijn huisarts en ik had last van mijn pols en hand, nu ondertussen al vier weken. Hij denkt dat het carpaal tunnel syndroom is. Kan hij niets aan doen en trekt zeer waarschijnlijk weg na de zwangerschap.

Morgen maken we er gewoon een leuke dag van vol met positieve dingen!

Ik lees het nu pas. Jeetje Ingrid, jullie zijn wel super vruchtbaar zeg. Dat ging rap. Gefeliciteerd!
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:06:05 #12
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58311905
Silmarwen, ik heb het al eens eerder geschreven (aan de hand van je berichtje over het glucosegehalte).
Ik herken heel erg wat je schrijft, zo verliep de zwangerschap van Freek ook. Is er recent nog naar je glucosewaarden gekeken?

Vergeef me de bemoeizucht, maar ik bespaar een ander graag iets wat voorkomen kan worden .
Goed op jezelf letten hoor, en vertrouwen is goed, maar artsen en VK's missen soms ook weleens wat (het blijft mensenwerk ).
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:09:09 #13
54772 Silmarwen
pi_58311972
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 23:06 schreef Leah het volgende:
Silmarwen, ik heb het al eens eerder geschreven (aan de hand van je berichtje over het glucosegehalte).
Ik herken heel erg wat je schrijft, zo verliep de zwangerschap van Freek ook. Is er recent nog naar je glucosewaarden gekeken?

Vergeef me de bemoeizucht, maar ik bespaar een ander graag iets wat voorkomen kan worden .
Goed op jezelf letten hoor, en vertrouwen is goed, maar artsen en VK's missen soms ook weleens wat (het blijft mensenwerk ).
Nee, daar is niet naar gekeken. Ik neem aan dat als het volgende keer weer hoog is dat er sowieso een bloedcontrole komt op eiwitten enzo? En je hebt helemaal gelijk, ik zal het zeker vragen volgende week, over het glucosegehalte enzo. Ik wil de baby uiteraard het liefst tot 37 weken gewoon lekker binnen houden en gezond blijven!

Zo en nu ga ik echt naar bed toe! In ons prachtige nieuwe bed met nieuw matras. Binnenkort het zeiltje maar erop leggen.
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:15:17 #14
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58312101
Vraag er even naar . Eiwitten controleren ze dmv je urine, daardoor hebben ze bij mij het te hoge glucose gemist. Dat moet wel via bloedonderzoek trouwens.
Hoge bloeddruk en evt zwangerschapsdiabetes hebben duidelijk verband met elkaar, maar wordt nog weleens over het hoofd gezien.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_58313821
Releaze, wat een verschrikkelijk triest nieuws. Ik hoop dat je je snel weer in het rijtje mag komen melden en dat het dan voor 9 maanden mag zijn.

LIewella, heerlijk dat je voorgevoel klopte, toch een flinke geruststelling.

Over reiswiegen in de auto: vrienden van ons hebben een kinderwagenbak (soort van reiswieg dus) die te bevestigen is aan de autogordels en waar ook een soort riempje inzit waarmee je de baby liggend vast kunt zetten. Wij hebben het wel eens geleend als we naar Drenthe moesten, ik vond het voor zo'n lange reis (bijna 3 uur) toch prettiger voor een klein babytje om liggend vervoerd te worden dan in de maxicosi. Nu moet ik een maand na de geboorte van Ukkie3 ook 2 keer naar Drenthe, maar is het helaas geen optie meer omdat we dan te weinig zitplaatsen in de auto hebben...

Lief dat jullie zo meeleven trouwens. Zat er gisteren ook echt even doorheen. Mijn familie woont te ver weg om te kunnen helpen (Drenthe dus!) en mijn schoonfamilie heb ik het liefst zo weinig mogelijk over de vloer. Mijn schoonloeder heeft wel aangeboden te helpen, maar bij mij gaan er dan al haren overeind staan omdat ik me afvraag wat er achter zit. (Een en ander heeft ook te maken met mijn vorige zwangerschap en de reactie op deze, daar heb ik al eens eerder over geschreven, ook in het topic "oke, je bent bevallen, en dan? Wie bel je wel en wie bel je niet?") Mijn vriendinnen hebben of zelf 2 kids, of werken (of allebei) dus dat is ook niet echt een optie. Gelukkig doet mijn man wel heel veel voor me, maar het frustreert me zo dat ik het zelf niet meer kan. Mijn hormonen willen meer dan normaal schoon hebben en ik kan dus zelf amper meer wat. Ik overvraag mijn man ook op deze manier, dus vraag ik alleen het noodzakelijke aan hem (zelf ziet hij het niet dus moet ik alles vragen wat hij overigens meteen ook wel doet). Vanavond heb ik zittend zitten strijken en dat ging toch een stuk beter, kon ik wel een half uur volhouden.
Vanmorgen dus naar de vlos, die overdonderde me wat door meteen met de deur in huis te vallen over haar overleg met de gyn. Ze gaan helaas geen moment afwachten tot de placenta deze keer misschien wel spontaan komt, ik ga meteen de OK in zodra Ukkie3 eruit is. Dat betekent ook dat ik met infuus in moet bevallen en dat er -in geval van te snelle bevalling, en dan dus thuis- een ambulance wordt gebeld nog voor het kind er is en ik dan meteen mee moet. De kleine zal dan dus niet meteen met me mee kunnen en moet nagebracht worden, bah! Weer een reden om op tijd te bellen zodra het lijkt te gaan gebeuren. Ook goed nieuws, baby is al een beetje ingedaald en ik hoef dus niet te gaan liggen als de vliezen breken. Wordt het ietsje makkelijker om zelf iets voor de kids te regelen in dat geval, want zoals iemand al vroeg, ook oppas met de bevalling is dus ook echt nog een probleem, ik hoop op de kindloze dagen van een vriendin die co-ouderschap heeft, anders zal ik het met een buurvrouw moeten redden. (Die ook bijna allemaal overdag werken.)
Verder een noodgedwongen goede dag qua energie hier. Na het vlosbezoek wilde ik de kinderen in bed stoppen maar mijn oudste viel van de commode, met zijn koppie echt keihard op de grond. (Heb net 2 weken geleden mijn oom verloren aan hersenletsel na een val van 3 meter op zijn hoofd! ) Hij was hierna niet zichzelf, praatte lijzig, wilde alleen maar liggen en slapen en wilde uit vrije wil naar een dokter! Allemaal niets voor hem, dus zat ik 10 minuten later bij de dokter. Gelukkig leek het allemaal mee te vallen, hoewel ik wel een wekadvies mee heb gekregen. Heb hem lekker bij me in bed genomen, maar zelf kon ik natuurlijk niet meer slapen. Ongelooflijk hoe sterk je in dit soort gevallen ineens weer wordt en hoe je over je eigen kwalen heen kan stappen.
pi_58316140
Ingrid, gefeliciteerd !!!
dat is snel gegaan joh!

Silmarwen, vervelend voor jou .. ik hoop dat het lukt om rustiger aan te gaan doen ?

Mammietje, ook geen goed bericht van jou zeg. Erg vervelend dat je sowieso direct de OK in moet
ik hoop echt voor je dat de bevalling in het ziekenhuis is dan! Geeft je wat meer tijd met ukkie.
En dan ook nog een val van de commode! Daar gaat je bloeddruk.
Is hij nu weer in zijn normale doen?

Hier een nacht met zo'n 4x een kuitkramp-aanval .. ik ben ècht zwanger
Merk overdag dat ik nu in de heerlijk aktieve fase ben aangekomen, voel me super happy en sjees maar door eigenlijk. Mijn rug begint me wel terug te fluiten.. wat wel goed is denk ik

FIjn warm lente-weekend voor jullie !
nu
pi_58316182
Silmarwen, glucose meten gaat met een simpel vingerprikje dus waarschijnlijk willen ze dat wel even op je verzoek prikken.
Sterkte joh, hopelijk is bij de volgende controle je bloeddruk weer wat gezakt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 april 2008 @ 08:38:14 #18
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_58316235
Ingrid, gefeliciteerd. Dat is snel gegaan
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_58316241
Sil, ik snap werkelijk niets van die bloeddruk, ik snap wel dat ie misschien een beetje aan de hoge kant is, maar hij is toch niet extreem hoog?
De VK zei tegen mij dat ze alleen naar de onderdruk kijken.
Ik heb inmiddels controles van rond de 100/70 de laatste keer schrok ik dus dat ik 130/75 had. Zegt de verloskundige we kijken alleen naar die 75. Ik snap er niets meer van Zal misschien ook met je algehele conditie te maken hebben misschien?!
Ik hoop dat je niet te somber opkijkt tegen de bevalling. Probeer het over je heen te laten komen, in het ziekenhuis ben je tenminste wel in goede handen. Hoe vervelend de situatie ook is.
Inmiddels kan iedereen wel zeggen dat een zwangerschap niet over rozen gaat.
En dat carpaal tunnel syndroom, mag ik jou dan een tintelende hand schudden, hier vanaf week 21! Alleen heb ik het nu minder als in het begin.

Mrien, fijn dat je al wat eerder met verlof bent, nahja wat vrije daagjes extra lekker. Lijkt me heerlijk om zo rustig aan de kleertjes te wassen en alles klaar te leggen..... en dan maar wachten he?
Heb je al last van nesteldrang?

Ingrid... gefeliciteerd en welkom hier!

Marit, vervelend die kramp, heb je soms de dag er na nog last van.Iemand zei mij walnoten te eten, schijnt een stof in te zitten waar je minder last heb van kramp in je kuiten. Misschien is het ook wel een fabeltje hoor. Drink je genoeg? Niet te veel koffie, misschien een tekort aan magnesium en zouten (natrium/kalium), te laag glucosegehalte of teveel aan calcium kan ook tot spierkrampen leiden.
Misschien eens proberen te douchen voor het slapen gaan. Dan zijn je spieren lekker ontspannen na een druk dagje.Nou vind niet iedereen het prettig om meteen vanuit de douche zijn bed in te duiken maar

Owlet -> hoe gaat ie met jou? Inmiddels een beetje bijgetrokken met je keelontsteking?

Jeetje ik moest echt even bijlezen hoor. Allemaal weer goedbedoelde adviezen ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Mijn hormonenbui van de week is inmiddels bijgetrokken. Ik heb me erbij neergelegd dat het nog even kan duren met mijn laptop. Mijn externe harde schijf (waar de backup van de laptop op stond) die gecrashed is. Deze domme doos had de voedingskabels verwisseld waardoor ik de voedingskabel van de laptop gebruikte en het ding letterlijk en figuurlijk in rook opging. Foto's van mij, mijn uk, mijn lieffie en familie gewoon pleite

Er is ook nog goed nieuws :
Wij gaan vandaag aan de babykamer beginnen
Voor mijn gevoel is het eeuwen geleden dat zoonlief naar zijn vader is. Wij hebben eindelijk even weer een weekend voor ons zelf. En we gaan dus klussen
Gelukkig hoeft alleen de boel opgeruimt te worden en er een nieuwe behangrand op de muur, kleuren blijven praktisch hetzelfde en voor de rest is het aankleden van de kamer voldoende.
Ik heb er zin in, maar wat marit zegt eerst

Ladies fijn weekend en geniet van het mooie weer!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2008 08:41:05 ]
pi_58316248
Silmarwen en Mammietje,

Mrien! Alvast gegeliciteerd met je huwelijk!
  zaterdag 26 april 2008 @ 08:44:34 #21
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58316259
Gefeliciteerd met je zwangerschap Ingrid! Leuk voor jullie en ook voor Kim! Ik zat gisteren je berichtje te lezen over dat je het 'jammer van de test' vond als je zou testen omdat je het niet verwachtte, sjonge dat is dan wel een verrassing zeg!
  zaterdag 26 april 2008 @ 08:53:52 #22
54772 Silmarwen
pi_58316308
Ik kijk niet op tegen de bevalling eigenlijk en als ik in het ziekenhuis moet bevallen, so bet it. Wat dat betreft ben ik vrij nuchter en maak ik me niet zo snel erge zorgen. Je kan er toch niets aan doen en van zorgen gaat mijn bloeddruk niet omlaag. We zien het allemaal wel.

LovelyLady, ik had begrepen dat een onderdruk boven de 90 een hoge bloeddruk is en afhankelijk van je leeftijd je bovendruk... Ik ben 25 dus mijn bovendruk zou 125 moeten zijn van wat ik begreep. 140 was in ieder geval te hoog, want zijn programmatje waar hij het moet invullen, werd het venstertje meteen rood. :$ Ik zal het de volgende keer eens vragen, ik heb namelijk ook echt de ballen verstand van bloeddruk.

Mammietjes, dat is zeker geen fijn nieuws, maar aan de andere kant wel een geruststelling toch? Nu kan er echt niets misgaan omdat ze meteen naar de placenta gaan kijken et cetera. Is toch wel minder eng, lijkt me.

Oh ja moet nog foto's maken van de babykamer. Ik ben zo'n zeef. Ik vergeet tegenwoordig zelf woorden, heel bizar.
  zaterdag 26 april 2008 @ 10:25:22 #23
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_58316997
Mammietje, dat is inderdaad niet zo'n fijn nieuws, maar zoals Silmarwen al zei, wel een geruststelling toch.
En opvangproblemen daar kan ik over meespreken, dat weet je :-)
We moeten hier ook nog eens een plan bedenken voor over 9 weken (al!).

Hier ook beetje vervelend nieuws gekregen. Heb vorige week een suikertest gedaan. Is standaard hier. En daaruit bleek dat de uitslag niet volledig goed is. Ik moet nu dus een uitgebreide suikertest laten doen aanstaande dinsdag.
Ik hoop maar dat het geen zwangerschapssuiker is...
Iemand nog ervaringen hiermee??
pi_58317080
Wat een lappen tekst dames

Mamietje, het lijkt me heel rot om na de bevallig direct de OK in de moeten, kan me voorstellen dat je van zo'n nieuws niet blij word.
En dan ook nog de schrik van de kleine die van de commode afvalt, soms heb je van die dagen

Ingrid, gefeliciteerd met je 2e streepje!

Lovelylady, leuk zeg, aan de baby kamer beginnen

Marit, pijnlijk he zo'n kuitkramp!

Hier gisteravond een beetje een huilbui, we zouden s'avonds na t eten boodschappen gaan doen en daarna na vrienden dus ik wou voordat vriendje thuis was nog even wat was wegwerken en daarna koken, tijdens t koken nog even snel haren wassen en na t eten zijn we dus direct boodschappen gaan doen, maar werd in de winkel helemaal misselijk en kreeg ontzettend last van mijn buik ...

En toen zijn vriendje op de terugweg in de auto dat ik ook gewoon echt eens rustiger aan moet gaan doen omdat ik elke x last van mijn buik krijg als ik zo loop te jagen. Naja ik doe al een stuk rustiger aan voor mijn gevoel en dat vind ik al heel lastig, dus toen kwamen de tranen (heerlijk die hormonen )
Vrienden zijn dus afgebeld door vriendje en ik moest op de bank gaan liggen van hem en hij is vervolgens gaan poetsen en opruimen zodat ik met een gerust hart kon blijven liggen en ook vandaag niet het idee heb dat er nog van alles in huis moet gebeuren Zo ontzettend lief

Oe Libel dat is ook geen goed nieuws, duim voor je dat t een moment opname was en je waardes straks weer goed zijn
  zaterdag 26 april 2008 @ 10:45:21 #25
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58317205
Ingrid, gefeliciteerd!!

Mamietje, balen zeg, dat je meteen naar de ok moet, toch gelukkig ook nog wat positieve dingen.

Silmarwen, pas goed op jezelf he.

Lovelylady, leuk zeg, veel klusplezier!

Marit, pijnlijk is dat he, ik heb er ook last van en dan nog de volgende dag spierpijn ook, ales voor het goede doel.

Libel, succes, hopenlijk is het toch geen suiker!

Bla_bla_bla, heel goed van je vriend dat hij zo voor je zorgt!
pi_58317221
Heel veel sterkte Releaze.

Jose, beetje laat maar toch erg gemeend! gefeliciteerd

Ingrid gefeliciteerd!
pi_58319072
Ik wals er nog even tussen door:
De berging is opgeruimd hahahaha en voor de rest heb ik de babykamer nog niet gezien vandaag
pi_58319941
Ingrid, van harte gefeliciteerd!!!

Mammietje; jeetje, ik had voor je gehoopt dat het je juist wat makkelijker gemaakt, maar dan ook nog eens een tegenvaller, en dan nog een kleine van de commode vallend; doe maar lekker rustig aan met jezelf, en jezelf een beetje verwennen (goede tip; ik heb net even in het zonnetje/schaduw gezeten op schommelbankje in de tuin, met blote buik ook even, even lekker gewiegd en heerlijk genieten, dat soort kleine momentjes kunnen zoveel goed doen!).

Sil; bloeddruk is dus nog niet schrikbarend hoog, maar kan me voorstellen dat je het wel even in de gaten wilt houden dat het niet verder oploopt, ik zou idd ook nog even suiker laten prikken om het plaatje compleet te krijgen.
Met dat draaien en placenta; oeps; zeg net nog tegen mijn vriend van mij mogen ze gerust gaan draaien, maar ook hier placenta aan de voorkant (tenminste, neem aan dat ie daar nog zit ). Volgens mijn vriend mag ik me geen zorgen maken over de ligging van de kleine

Libel; geen ervaring, maar ik hoop voor je dat het mee blijkt te vallen!

Marit; ik weet niet of het ook tijdens zwanger zijn helpt; maar brandnetelkalk schijnt te helpen tegen kuitkramp. Ik heb er periodes veel last van gehad, maar sinds ik zwanger ben gek genoeg geen enkele keer. Bij mij is het zowieso minder geworden sinds ik meer melkproducten/calcium binnenkrijg.

Bla; heerlijk dat er zo goed voor je gezorgd wordt!!!
Ik mag al geen 2 pakken sap meer dragen van vriendlief

Lovelylady; veel sukses en plezier met klussen!!!
Jeetje; dan voel ik hier al een redelijke tijdsdruk, maar de babykamer is hier in feite al klaar! (Maar wil nog dingetjes maken, gordijntjes moeten nog gedaan worden, zolder af, beneden alles verschuiven/installeren voor kraambed, kinderstoel + hobbelpaard in de verf etc Vandaag iig maar even behangen op de zolder).

En dames (en heren); allemaal genietse natuurlijk van het mooie weer dit weekend!!!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zaterdag 26 april 2008 @ 15:04:51 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58320971
Releaze, ik had helemaal gemist dat het niet goed gegaan is bij je... wat verdrietig zeg...
Sterkte.
pi_58322318
Releaze, wat vreselijk... heel veel sterkte meid!!

Ingrid, gefeliciteerd!

Wat gaat de posts hier snel zeg... haha.. denk steeds dat ik 'bij' ben, maar even later lig ik alweer achter...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zaterdag 26 april 2008 @ 18:31:49 #31
81237 releaze
best of both worlds
pi_58324182
Dank jullie wel voor de replies dames!

De familie is ondertussen ook op de hoogte gesteld, die vinden het allemaal erg droevig natuurlijk. Maar ik vind het wel fijn om zo veel steun te krijgen van iedereen. M'n vriend is vandaag en gister ook thuis gebleven van werk voor me, ik waardeer dat ook zo veel. ik vind het allemaal erg eng op een bepaalde manier. ben blij dat ie thuis is zodat ik eens lekker in iemands armen kan liggen of huilen wanneer ik daar behoefte aan heb. en ben zo blij dat we nog samen zijn. niet dat ik bang ben dat het uit gaat maar dat we tenminste nog elkaar hebben.

voor de rest is het fysiek allemaal nog redelijk zwaar. zit dus al sinds gisteren aan de pijnstillers, want het doet nog echt best wel pijn, verlies nogsteeds aardig wat bloed en weefsel. ik wou dat het ophield want iedere keer als ik naar het toilet ga word ik weer zo met Die Nacht geconfronteerd..
Ik kan me voorstellen dat de pijn veel meer te verdragen is als je het kindje in het bedje ziet liggen, maar nu.... brr. Allemaal heel luguber ook. Iedere keer stukjes weefsel. Iedere keer de vraag 'zal het hier aan vastgezeten hebben? Spoel ik het nu door de wc?'

Nuja goed, mijn excuses voor dit deprimerende verhaal tussen de rest door, maar ik wilde het toch ff kwijt
zucht.

Maar voor de rest gaat alles goed vriendje en ik doen veel leuke dingen samen, ben echt blij dat ie er is..

Voor al de anderen, nog heel veel succes en plezier met de zwangerschap!!!
pi_58324237
he wat klote releaze. Sterkte
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 26 april 2008 @ 18:36:56 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58324253
Oh wat moet het rot zijn idd Releaze, die confrontatie iedere keer. Fijn dat je steun vindt in je omgeving en hier.
Er is ook nog een topic speciaal voor als het mis gaat, je hoeft daar niet per se heen hoor, maar mss vind je het fijn om andere verhalen te lezen voor herkenning oid. Zwanger... en dan gaat het mis (4)

pi_58325924
Wat rot voor je releaze Heel veel sterkte met alles!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_58326127
Releaze sterkte!
pi_58328008
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 08:01 schreef marit1978 het volgende:
Hier een nacht met zo'n 4x een kuitkramp-aanval .. ik ben ècht zwanger
Ja, dan ben je pas ECHT zwanger!

Wat jullie al zeggen, het is ook wel een geruststelling om meteen de OK in te moeten. Heb ik ook tegen de vlos gezegd, dat ik liever voor niets ga dan dat ik (zoals na mijn eerste bevalling) na 5 weken alsnog moet. Maar het werd nu allemaal even zo kort en krachtig neergezet dat het voor mij -ondanks dat ik het allemaal wel wist- wel confronterend was.
Randy is gelukkig weer helemaal de oude. Druk, dwars en weer volop in de peuterpuberteit! Maar kon het vandaag iets beter hebben.
Ben vandaag volgens mij mijn slijmprop verloren. Brrr... was er helemaal zenuwachtig van, veel harde buiken en doodmoe. Zal ook wel de weerslag van gisteren zijn, maar was blij dat manlief vandaag thuis was. Hij heeft lekker de benedenverdieping schoongemaakt, de strijk gedaan en klossen gehaald voor onder het bed. De schat. Komt erg dichtbij nu allemaal.
pi_58333954
Komt inderdaad dichtbij nu...
Bedenk ik me ook wel regelmatig nu..
Wel heel spannend!

Denk dat het inderdaad ook wel een geruststelling is dat je direct de Ok in moet..maar niet fijn natuurlijk

Hier gaat het heel even iets minder, sinds gisteren heel veel last van heup/bekken. Gister hele dag rust gehouden en toen ging het wel weer iets beter. Ben nu erg vroeg op, kon echt niet meer in bed liggen, pijn
Voelt niet echt fijn, hoop dat het niet erger wordt. Wel af en toe vaker last van gehad, vaak alleen 's nachts en daarna weer weg, dus ik hoop dat het nu ook weer snel weg is en dat het niet echt bekkenklachten zijn
pi_58333999
Oeh, spannend Mammietje!

Mrien: niet tof`, pijn aan je heupen en bekken Ik bukte gisteren om iets op te pakken en toen schoot het zo in mijn rechterbeen/heup en een stukje rug, dat het even duurde voor ik weer omhoog kon.

Ik ben klaarwakker trouwens Of het nu de zwangerschap is of het mooie weer, ik weet het niet, maar ik ben aldoor 's morgens vroeg wakker en dan ook echt zo fris als een hoentje.
Ben maar lekker uitgebreid gaan douchen

's middags heb ik wel steeds een indutmomentje, zo vlak voor of na de lunch, maar het maakt voor mijn wakkerheid de restvan de dag dan geen bal uit of ik even ga pitten of niet, dus ik doe het maar niet.
pi_58334013
hier ook al fris wakker...dankzij wekker van man (die is op pad nu) en een ilse die daar wakker van werd

vannacht was ik weer 42weken zwanger er lag te wachten op de inleiding,
alleen werd opeens duidelijk dat er geen ruggeprik in dat ziekenhuis gegeven kon worden.
Ik werd wakker in het hevigst van de rel die ik aan het schoppen was

Nu lekker koffie, vanmiddag aan de wandel naar terrasjes
en na morgenochtend al weer weekend !
pi_58342653
Ik slik elke dag een multivitaminepil. (en foliumzuur) Kan ik deze opmaken, of is dat slecht? Ik heb al wel voor zwangeren in huis. Weet iemand dit?
pi_58342767
Ik slik gewoon een preparaat voor zwangeren (daar zit standaard ook al foliumzuur in)

Je moet als zwangere meer vitamine E en ijzer en minder vitamine A dan als niet-zwangeren.

Het zal vast niet erg veel kwaad kunnen om je gewone pil te nemen, maar als ik jou was zou ik nu die voor zwangeren nemen en die andere bewaren tot na de bevalling (dat spul blijft immers toch wel goed )
pi_58349027
Mrien, dat is niet fijn, pijn in je bekken en heupen. Heb het ook even gehad, maar was gelukkig tijdelijk. Als het te erg wordt of te lang duurt, zou je eens een afspraak kunnen maken met een bekkenfysio voor wat oefeningen en/of een massage.

Marit, je zit net in het 2e trimester en maakt je nu snachts al druk over een ruggeprik?! Ben jij ff blij dat je na 1 juli pas hoeft te bevallen! Volgens mij is het vanaf dan namelijk in elk ziekenhuis 24 uur per dag beschikbaar!

Ingrid, ik sluit me aan bij Freecell. Met name omdat extra vit. A niet wenselijk is tijdens je zwangerschap, dus lekker overstappen. Waarschijnlijk zit de foliumzuur al in de zwangerenpil overigens, dus die kan je dan ook laten staan.

Zeg, dames bovenaan de lijst...? Gaan we nog wat doen offeh...?
  maandag 28 april 2008 @ 00:38:37 #43
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58351118
Mrien, dat is minder ja, rust ouden is ook het enige wat helpt, moet wel zeggen dat ik er nu met het warmere weer minder last van heb!

En Flowerbox, hopenlijk mag je snel jullie kleintje verwelkomen!!

Kom ook nog ff gedag zeggen, morgen gaan we een midweek weg.
Tot vrijdag!!
pi_58352548
Veel plezier KD! Wat ga je doen?

Wij gaan zometeen naar het echo-bureau fietsen voor de 20 weken echo (een beetje laat, zo halverwege de 21e week )
Ik vind het wel spannend
pi_58352649
Mogguh dames!
KD -> veel plezier met een midweekje weg, hopelijk zit het weer mee en vallen er niet teveel buitjes!
freecell -> Toch wel spannend hoor zo'n 20weken echo.Hopelijk zit alles waar het hoort te zitten. Willen jullie nog weten wat het is? Of blijft dat een verassing?

Hier gister weinig gedaan, ik denk dat ik zaterdag iets teveel gedaan heb. Uiteindelijk nog om 10 uur 's avonds begonnen met de behangrand en om kwart voor 12 lagen we in bed. Zondag nergens te bereiken, al me energie zat in zaterdag. Wel zijn we zaterdag nog even lekker uiteten gegaan en heb eventjes gezondigd en genoten van de carpaccio
Gister dus lekker op me gemak wel een wasje gedraaid en voor de rest weggedut op de bank terwijl vriendjelief formule 1 zat te kijken. En gister was Sander tegen een uur of 5 ook weer thuis
pi_58352884
Veel plezier KD!

Freecell, veel plezier zometeen!

Mrien, dat is rottig zeg, last van je heupen..

Hier kwam ik vanmorgen weer eens mijn bed niet uit, word ook een gewoonte en begin echt uit te kijken naar mijn zwangerschapsverlof...Deze week maar 2 dgn werken en dna nog maar 4 weken

We hebben zaterdag in elk geval lekker door de stad gelopen en wat dingetjes gehaald die ik nog moest hebben voor de kleine of voor mij. En ik geloof dat ik nu alles compleet heb op voeding en wat zwitsal zooi na
  maandag 28 april 2008 @ 08:44:16 #47
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_58353007
Gefeliciteerd Ingrid

Mammietje

Veel plezier freecell

Hier om 9.45 ook de 20 weken echo. We zeiden altijd dat we niet willen weten wat het wordt, maar de afgelopen week begon het toch wel even te kriebelen. Maar we zijn er weer uit, we willen het toch niet weten
pi_58354054
Wij zijn terug
Alles leek prima in orde te zijn gelukkig! Lekker een half uurtje naar beeb gluren.
En wij wilden op zich wel weten wat het werd, maar beeb deed kleermakerszit, dus ze kon het niet zien. Dus wij weten het nu nog niet

De fotootjes van de 20 weken echo's vind ik lang niet zo leuk als die van de 12 weken echo, maar we kunnen de leukste zometeen wel even scannen

Jojo ook veel plezier bij de echo!
pi_58354212
Misschien rare vraag, maar de 12 weken echo doen ze toch ook nog steeds? Niet dat ik weet wanneer ik 12 weken ben, maar ok.

Leuk freecell en mooi dat alles in orde lijkt!
pi_58354245
De eerste echo is niet perse een wtaalf weken echo maar meer een termijnecho ergens grofweg tussen de achtste en de twaalfde week van de zwangerschap. Juist om te weten hoe ver je bent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')