quote:
Op zondag 4 mei 2008 10:14 schreef texelonia het volgende:Kan iemand me uitleggen hoe het zit met dat Isofix?
Wij hebben Isofix in de auto dus dat leek me makkelijk. Maar dan moet je alsnog zo'n EasyBase of EasyFix geval hebben om je maxicosi vast te zetten?

En wat is dan het verschil tussen de EasyFix en de EasyBase?
En heb je die alleen nodig voor de Maxicosi of ook voor peuterzitjes?
Bij de cabrioFix kun je kiezen uit de Easyfix en de Easybase. Dit heb je niet nodig, maar het kan handig zijn (zeker bij een driedeursauto). De Easyfix zet je vast op de isofix in de auto, waardoor uiteindelijk de maxicosi dus vastgezet wordt zonder de gordels, maar desondanks beter vast zit dan met gordels. Met de Easybase gebruik je wel de gordels en geen isofix van de auto.
Je moet bedenken dat de Easyfix en Easybase zo'n 150 euro kosten, naast de maxi-cosi

Bij de peuterzitjes kan zoiets ook bij De Maxi Cosi Priori, maar ook dan moet je dat ding apart kopen (of in combinatie met de priori. De combinatie kost 300 euro, de Priori alleen is een stuk goedkoper.
Mijn idee: als je een driedeursauto hebt en je moet dus elke keer jezelf compleet in de kreukels vouwen om je kind in de auto te krijgen, ga voor een hulpstuk. Heb je isofix in de auto, neem dan de easyfix, anders de base.
Overigens hadden wij de fix niet genomen bij een auto met ook deuren achterin