quote:Op vrijdag 25 april 2008 14:28 schreef jellyrose het volgende:
kickje..
Binnenkort zal Ethan een nieuw stoeltje nodig hebben - wat zijn ondertussen de ervaringen met de diverse grp1 stoelen? De keuze voor een grp0 was een stuk makkelijker
quote:Op vrijdag 25 april 2008 14:39 schreef marit1978 het volgende:
*ik kom meelezen*
wil morgen naar prénatal maar zie door de bomen stoeljes het bos juiste stoeltje niet meer
quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tipje... ga naar Baby Planet op woonboulevard II, fijne zaak en je kunt de stoeltjes ook in de auto proberen voor je koopt
Overigens zijn wij al ruim drie jaar erg tevreden met de Römer Duo plus (Isofix)...
Het verhaal gaat dat het plastic door de zon enzo achteruit zou gaan in kwaliteit. Maar het zou ook dondersgoed een verkooppraatje kunnen zijn. Overigens is dat een specifiek MaxiCosi verhaal, als dat voor de STM ook zo zou zijn, waarom zouden ze dan uberhaupt van die dingen verkopen?quote:Op vrijdag 25 april 2008 20:42 schreef Jojogirl het volgende:
In de gebruiksaanwijzing van de MaxiCosi Priori staat dat het niet aan te raden is een stoeltje langer dan 5 jaar na aankoop nog te gbruiken, Troel. Maar daar staat geen duidelijke reden bij.
En ik was dus die handleiding aan het lezen op zoek naar een antwoord op m'n eigen vraag, maar dat vond ik dus nergens. Misschien dat iemand hier het weet.
We hebben dus een Priori, geschikt voor kindjes tot 18 kg. Maar nu hoorde ik een collega van de week zeggen dat ze een nieuw zitje gaat kopen omdat haar dochter met d'r hoofd zowat boven het zitje uit komt. Geldt die regel niet alleen voor de draagbare Maxi Cosi voor baby's? Ik dacht dat de later categoriën zitjes allemaal op gewicht gaan en niet meer op lengte.
Dan wordt het dus gewoon elke keer een nieuwe stoel kopen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 08:12 schreef owlet het volgende:
In de test van volgens mij de ANWB stond dat van die combizitjes eigenlijk altijd verliezen in kwaliteit. Ze zijn het voor elke groep nét niet. Maar op welke punten ze dan nét niet zijn weet ik niet meer, misschien heeft iemand hier de test nog?
Het liggen icm het achteruit rijden... hij is 68cm en 7,8 kilo. Dus klem zit hij nog echt niet. Want we hebben een maxicosi cabrio, dus eentje die tot 13 kilo moet kunnen officieel.quote:Op zaterdag 26 april 2008 14:17 schreef owlet het volgende:
Wat is het eigenlijk dat hij niet meer leuk vind aan de maxi cosi? Het klemzitten of het achteruit rijden?
Yep, dat ging nog prima, sowieso hoeft ie niet veel in de auto te zitten (alles is hier op loop/fiets afstand) en die ene keer in de twee weken dat we met de auto ergens heen gingen was het tot nu toe goed te doen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 19:07 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Het liggen icm het achteruit rijden... hij is 68cm en 7,8 kilo. Dus klem zit hij nog echt niet. Want we hebben een maxicosi cabrio, dus eentje die tot 13 kilo moet kunnen officieel.
Die hema en gelijkende stoeltjes, tsja het is een optie. Mijn schoonvader heeft er 1 dus die zouden we kunnen gebruiken die week.
Ik ga eens rondkijken. Die besafe izi combi ziet er erg goed uit. Ze verkopen die ook bij de babyrent zag ik op de website. Ga wel eens informeren of ze die ook verhuren. Zou wel een goede oplossing zijn voor die ene week vakantie.
Dan gaat Pepijn daarna maar mooi nog wat maanden in de maxi-cosi. We gebruiken die toch maar hooguit 3x per maand ofzo.
Vivi... heeft Dean tot nu toe in de maxi-cosi gezeten dan??
Ah, ik lees het nu pas. Ik ga kijken of dat werken gaat op de onze want die is anders als dat het plaatje aangeeft (aan de bovenzijde een drukknop ipv aan de voorzijde).quote:Op maandag 28 april 2008 18:17 schreef owlet het volgende:
jippies autogordelstekeltjes. ¤3,99 bij hetrietje.nl
Bij de cabrioFix kun je kiezen uit de Easyfix en de Easybase. Dit heb je niet nodig, maar het kan handig zijn (zeker bij een driedeursauto). De Easyfix zet je vast op de isofix in de auto, waardoor uiteindelijk de maxicosi dus vastgezet wordt zonder de gordels, maar desondanks beter vast zit dan met gordels. Met de Easybase gebruik je wel de gordels en geen isofix van de auto.quote:Op zondag 4 mei 2008 10:14 schreef texelonia het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe het zit met dat Isofix?
Wij hebben Isofix in de auto dus dat leek me makkelijk. Maar dan moet je alsnog zo'n EasyBase of EasyFix geval hebben om je maxicosi vast te zetten?En wat is dan het verschil tussen de EasyFix en de EasyBase?
En heb je die alleen nodig voor de Maxicosi of ook voor peuterzitjes?
Dat is idd voornamelijk het punt waar we mee zitten.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:00 schreef Stiemie het volgende:
Davinia we hebben laatst toen er zo'n 25% kortingsactie was bij Prenatal een Maxi Cosi Toby gekocht. We gebruiken echter alleen nog steeds de gewone maxi cosi want daar past ze nog prima in. Opa en Oma hebben een eigen groep 1 stoeltje dat ze van een goede kennis gekregen hebben toen haar kindje er niet meer in pastte.
Bij opa en oma zit ze trouwens wel al in die groep 1-stoel want de gordels achterin zijn te kort voor de gewone maxi cosi![]()
Volgens mij zijn die groep 1 stoelen trouwens best zwaar dus overzetten lijkt me een heel gedoe.
Kan ik me iets bij voorstellen, maar daar zit bij ons geen Isofix en de middengordel komt van het dak van de auto dus niet direct geschikt om een stoeltje mee vast te zetten...quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:54 schreef Troel het volgende:
Vandaag was in het nieuws dat kids het veiligst zitten in het midden van de auto
Dat stond ook in het artikel inderdaad. Dat veel ouders de stoel daar niet plaatsen omdat daar geen driepuntsgordel zitquote:Op woensdag 21 mei 2008 23:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kan ik me iets bij voorstellen, maar daar zit bij ons geen Isofix en de middengordel komt van het dak van de auto dus niet direct geschikt om een stoeltje mee vast te zetten...
Ik ben vergeten te kijkenquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:42 schreef Nijna het volgende:
Is het nog gelukt k_i_m? Handige plek had de kat uitgekozen om te kotsen...
quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:03 schreef DaviniaHR het volgende:
Verhaal getypt.. Weg.
Wij hebben MC PrioriFix en ik ben er erg tevreden over
Zo, korte versie
Als het goed is, heb je aan de zijkanten (op de armleuning zeg maar) een elastiekje zitten. Als je daar de sluiting onderduwt als je Brent uit het stoeltje pakt, dan hoef je niet meer te wurmen als je hem er weer inzetquote:Op donderdag 3 juli 2008 23:06 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
![]()
Wij ook de Römer King TS. Ook tevreden genoeg. Had alleen wel graag de volgende versie willen hebben waar die bandjes gelijk openstaan ipv dat ik em er eerst altijd op zet en dan de riempjes onder hem vandaan moet trekken en wurmen...
En morgen wil ik graag een extra stoeltje voor oma en opa kopen. Lijkt me wel handig zo nu en dan. De andere opa en oma hebben er ook 1. En dat komt vaak heel makkelijk uit. Alleen wil ik niet zo'n dure meer maar aan de andere kant wil ik wel veiligheid voor alles...
Geen idee.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:16 schreef owlet het volgende:
Ik dacht, but correct me if I'm wrong, dat Isofix vooral makkelijk is dan een driepuntsgordel. Niet perse veiliger. In dat geval zou het midden van de auto met een driepuntsgordel me de veiligste plek lijken.
En kan niet elk stoeltje sowieso vast gezet worden met de driepuntsgordel naast isofix?
Mits je een auto met een fatsoenlijke middengordel hebt. Bij ons komt de driepuntsgordel in het midden van het dak ipv de bank. Daar heb ik persoonlijk niet echt vertrouwen in wat betreft stoeltje vastzetten... Dus hier fijn achter de bestuurder met de isofix. En een extra spiegeltje aan de voorruitquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:21 schreef lxa het volgende:
Klopt het veiligst is in het midden van de auto met de 3 punstsgordel
Een stoeltje links of rechts is met isofix veiliger,vanwege de koppeling met de carrosserie. in het midden zit geen isofix, dus dat voordeel ben je dan kwijt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:16 schreef owlet het volgende:
Ik dacht, but correct me if I'm wrong, dat Isofix vooral makkelijk is dan een driepuntsgordel. Niet perse veiliger. In dat geval zou het midden van de auto met een driepuntsgordel me de veiligste plek lijken.
En kan niet elk stoeltje sowieso vast gezet worden met de driepuntsgordel naast isofix?
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:16 schreef owlet het volgende:
Wat Troel zegt idd.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Een stoeltje links of rechts is met isofix veiliger,vanwege de koppeling met de carrosserie. in het midden zit geen isofix, dus dat voordeel ben je dan kwijt.
quote:ISOfix in steeds meer nieuwe auto’s
ISOfix is een nog relatief nieuw bevestigingssysteem dat nog lang niet alle auto’s hebben. Nieuwe auto’s worden inmiddels wel steeds vaker met ISOfix-bevestigingspunten opgeleverd. Een mogelijke reden daarvoor is dat auto’s met ISOfix-bevestigingspunten een hogere score voor de bescherming van kinderen krijgen bij de EuroNCAP-crashtest (zie ook de crashtests) De Europese Commissie wil autofabrikanten vanaf 2009 verplichten om achterin nieuwe modellen auto’s Isofix-bevestigingspunten aan te brengen.
Het is niet altijd even goed zichtbaar of een auto ISOfix-bevestigingspunten heeft. Bij de ene auto zijn de bevestigingspunten beter te zien dan bij andere. Soms is de plek van het bevestigingspunt aangeduid door middel van een labeltje of een knoopje.
Bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |