Weinig nieuws neergezet maar alles loopt gestaag door met enkele mindere dagen. Ook ik eerste uitbetaling gehad en dreamstime bijna. De res ligt praktisch stilquote:Op maandag 16 maart 2009 22:26 schreef Werewolf het volgende:
Ik vroeg me weer eens af hoe het de andere stockers in dit topic vergaat...
Heb zelf niet zo heel veel meer geupload de laatste weken. Mijn bestseller op Shutterstock loopt nog rustig door.
Heb inmiddels mijn eerste uitbetaling bij Shutterstock gehad en mijn tweede komt eraan (onder andere door een Enhanced Licence van 28 dollar van de week).
Met de overige sites (dreamstime en istock) kruip ik ook langzaam richting uitbetaling.
En jullie?
Reken je vooral niet te snel rijk.....quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
In hoeverre is het mogelijk hier als beginner een zakcentje mee te verdienen?
Fotografie is natuurlijk een grote hobby van mij, maar zou graag een lichttent kopen en het proberen.
Ik reken me al vanaf het begin van dit topic te rijk.... en dat is al tijdje geleden.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:03 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Reken je vooral niet te snel rijk.....
Vooral in het begin gaat het erg langzaam.
Naarmate je portfolio's voller raken en je foto's beter en interessanter, loopt ook je inkomen op.
Dan nog is het peanuts als je het omrekent naar een uurtarief, maar zoals zoveel stockers zeggen; je kunt er een leuk centje mee verdienen om weer te investeren in je hobby
Waarop wordt het dan afgekeurd?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:32 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Ik reken me al vanaf het begin van dit topic te rijk.... en dat is al tijdje geleden.
Heb geregeld geprobeerd om materiaal van me EOS400D toe te voegen. Tot nu toe is er nog niks geaccepteert op Istockphoto en Shutterstock, maarja... de aanhouder wint!
Afkeruen kan op allerlei manieren, de meest voorkomende zijn op scherpte, belichting of paarse randjes. Ook kan er afgekeurd worden op te weinige commerciele waarde, slechte compositie etc.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:41 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Waarop wordt het dan afgekeurd?
Heb je voorbeelden?
Dat snap ik...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:06 schreef Fonzie27 het volgende:
[..]
Afkeruen kan op allerlei manieren, de meest voorkomende zijn op scherpte, belichting of paarse randjes. Ook kan er afgekeurd worden op te weinige commerciele waarde, slechte compositie etc.
Belangrijk is dat je foto 100% scherp is, goied belicht is en ook een waardige stockfoto is.
Gezien je posthistorie heb je je aangemeld om dit te kunnen melden. Wat mij betreft geen probleem, maar ik trek het astromonische bedrag van ¤800,- dan wel in twijfel.quote:Op maandag 6 april 2009 18:43 schreef Gpeters het volgende:
Een vriend van me heeft me aangeraden om m'n foto's bij de nationale beeldbank te plaatsen. Hij had laatst voor ruim 800 euro foto's verkocht in een maand! Je krijgt 29 euro per verkochte foto en ze hanteren een fifty - fifty systeem. Ik heb alleen foto's uit Nederland dus dat past goed bij de nationale beeldbank (ze willen alleen nederlands beeld). Heb me gister aangemeld en al een aantal van m'n beste foto's geupload. Nu afwachten maar!
Heb je ook de foto's daar bekeken? Heb net even een paar pagina's doorgebladerd... wat een lading zooi. Dat koopt toch niemand?! En al helemaal niet voor de bedragen die genoemd worden... Geloof hier dus geen fluit van.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:30 schreef TumTum het volgende:
[..]
Gezien je posthistorie heb je je aangemeld om dit te kunnen melden. Wat mij betreft geen probleem, maar ik trek het astromonische bedrag van ¤800,- dan wel in twijfel.
Jammer, want die site zag er best interessant uit, maar nu vertrouw ik het voor geen stuiver meer.
==
even later
==
Na een kort google-onderzoek lijkt de site best betrouwbaar, maar alsjeblieft zeg 800 euro in een maand, dat gelooft toch geen hond?
Mensen verkopen daar wel maar voor 800,- is wel heel veel, neem ik dan ook met een korreltje zout. En nadeel van de beeldbank is dat men er alles op kan zetten zonder echte controle.....quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:51 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Heb je ook de foto's daar bekeken? Heb net even een paar pagina's doorgebladerd... wat een lading zooi. Dat koopt toch niemand?! En al helemaal niet voor de bedragen die genoemd worden... Geloof hier dus geen fluit van.
Nou ja, het is geen istockphoto inderdaad, maar op dat soort kwaliteit mikken ze ook niet helemaal.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:51 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Heb je ook de foto's daar bekeken? Heb net even een paar pagina's doorgebladerd... wat een lading zooi. Dat koopt toch niemand?! En al helemaal niet voor de bedragen die genoemd worden... Geloof hier dus geen fluit van.
Hoelang al, en verkopen die een beetje?quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Nee wat erg![]()
* Tonio-mcdo heeft op beeldbank ook nog wat foto's staan.
Het zijn er driequote:Op dinsdag 14 april 2009 18:24 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Hoelang al, en verkopen die een beetje?
Je kunt ook bij je rejection volgens mij vragen aan de reviewer wat precies het probleem is.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:15 schreef Mascleta het volgende:
En hoeveel leverde je die ene op? Want anders gooi ik gewoon 1000 kutfoto's op die site
EDIT: Ik kreeg trouwens bij een upload van iStockphoto het volgende commentaar. Kan iemand mij vertellen wat ze precies bedoelen?
This file contains artifacting when viewed at full size. This technical issue is commonly created by the quality settings in-camera, in post-processing or in RAWsettings. Artifacting may be the result of other factors such as excessive level adjustments.
Als ik zoek op Artifact krijg ik volgende:
Artifacts zijn: alle dingen in het geproduceerde beeld die er niet horen, die de ontwikkelaars zo niet bedoeld hebben.
Het kan bijvoorbeeld gaan om:
• versprikkende beeldelementen
• verschuivende of verspringende patronen door het beeld
• flikkerende textures, of textures die een verkeerde kleur hebben
• pixels die niet goed zijn, bijvoorbeeld pixels die de verkeerde kleur hebben.
• enzovoorts.
Maar ik snap niet waar ze nou exact op doelen. Iemand ervaring?
Pas op! Als er een merk zichtbaar op je foto staat, zoals bij deze het geval is, keuren ze de foto daarop af.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:49 schreef Erasmo het volgende:
Even bezig geweest vandaag:
[ afbeelding ]
Binnenkort ook de rest verwerken en dan op een stocksite zetten
Alleen istock of ook shutterstock?quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:09 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Pas op! Als er een merk zichtbaar op je foto staat, zoals bij deze het geval is, keuren ze de foto daarop af.
Ook al is het een mini logootje op een auto, moet je hem weghalen, anders wordt je foto niet geaccepteerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |