Fout gegoktquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:12 schreef PankPinther het volgende:
Ik gok van niet...
Tenzij het regime inderdaad een stuk losser is daar.
Een smiley binnen een url-tag wekt dus nietquote:Op zondag 24 augustus 2008 04:00 schreef Timmos het volgende:
Sorry, the image you are trying to locate is no longer for sale.
This is normally due to the photographer who created the photo requesting it be removed and no longer for sale
Al klaar met strelen?
Gefeliciteerdquote:Op zondag 24 augustus 2008 01:21 schreef Flepke het volgende:
[..]
Fout gegokt![]()
Klik
toch wel ego strelend
Bedanktquote:Op zondag 24 augustus 2008 08:03 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Overigens ging ik uit van wat ik bij istock had gelezen
1) geen bloemen, want daar hebben ze er al tigduizenden van.
2) geen slecht uitgesneden objecten. (ik vind em lelijk aan de randen)
In het algemeen doen objecten op wit het beter ja, maar vlak je vakantiefoto's niet uitquote:Op zondag 24 augustus 2008 18:37 schreef Werewolf het volgende:
Ik doe geen moeite meer om 'echte' foto's erop te zetten, want die hebben bijna geen views en al helemaal geen downloads.
Objecten op een witte achtergrond doen het het beste...
Ik vraag me alleen af wat voor keywords je er dan aan hebt geplakt.quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:01 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
In het algemeen doen objecten op wit het beter ja, maar vlak je vakantiefoto's niet uit
[ afbeelding ] Ruim $15 in 4 maanden (op iStock en Shutterstock samen)
en dan nog een paar met rond de $10 in een jaar. Geen top sellers, maar het kan een heel stuk beroerder.
see for yourselfquote:Op zondag 24 augustus 2008 21:06 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af wat voor keywords je er dan aan hebt geplakt.
Voor jouw foto zou ik bijvoorbeeld niet echt weten welke relevante keywords je eraan zou moeten plakken om door de koper gevonden te worden..
Ze gingen dit weekend hardware vervangen/verplaatsen. Zal wel uitgelopen zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:59 schreef Mascleta het volgende:
Ik maak voornamelijk ook foto's met witte achtergrond, nu net even paar mooie vakantiekiekjes opgezocht en wou ze net uploaden, maar krijg de volgende melding op iStockphoto:
"File uploads have temporarily been deactivated for all users. Please try again later."
Opzich is het niet zo heel moeilijk ik doe het in iedergeval zo;quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 01:27 schreef Mascleta het volgende:
Heb net even enkele foto's geupload, maar het moeilijkste vind ik nog de catogorie en de keywords, kom daar moeilijk uit en doe uit eindelijk maar wat.
tja, je wilt anoniem foto's verkopen, waarvan het copyright persoonsgebonden is? Hoe happig zal een bonafide onderneming daar op zijn denk je? De iStocken en Shutterstocken van deze wereld schijnen om onduidelijke redenen te denken dat er op het internet nogal eens foto´s illegaal gekopieerd worden en hechten er daarom nogal aan dat de rechthebbende ook echt de rechthebbende is, en bij eventuele fraude te achterhalen is. Hoe komen ze drbij he?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:27 schreef Flepke het volgende:
[..]
Opzich is het niet zo heel moeilijk ik doe het in iedergeval zo;
Stel dat je een foto hebt van een oud gebouwtje, dan ga je eerst zoeken op old building, als je dan een vergelijk bare foto vind daar alles van overnemen. Als je dat dan 10 keer doet heb je een aardige lijst
Weet iemand trouwens een goede stocksite waarbij je niet je id hoeft up te loaden?
Ik weiger dit omdat ik weet hoe makkelijk dit soort site's te hacken zijn, en ik blijf trouwens liever anoniem op internet
Vervelend is dat hèquote:Op zondag 24 augustus 2008 08:34 schreef Isdatzo het volgende:
Het taggen, man man man wat is dat een kutwerk zeg![]()
Persoonlijk had ik even het linker stukje boom weggesoept, maar daar is het nu tel laat voorquote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:31 schreef Mascleta het volgende:
[ afbeelding ]
Net even een vakantiefototje geupload, zou het wat zijn?
En even recht gezet denk ik... De gebouwen lijken nu achterover te vallen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:16 schreef Flepke het volgende:
[..]
Persoonlijk had ik even het linker stukje boom weggesoept, maar daar is het nu tel laat voor
Wegsoepen van dingen is link als je een foto voor redactionele doeleinden wilt verkopen, veel redacties zien dat niet graag. Reclamefotografen doen dat weer continu. Andere filosofie.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:16 schreef Flepke het volgende:
[..]
Persoonlijk had ik even het linker stukje boom weggesoept, maar daar is het nu tel laat voor
haha, ja heb daar ooit ook wel eens wat gedropt, maar dat is totaal niet met stockphoto te vergelijken. dat zijn gewoon journalistieke foto's die op dat moment hot zijn. en die worden heel zelden doorverkocht, en als ze al een keer doorverkocht worden dan krijg je daar een veel te klein percentage voor.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:39 schreef Asics het volgende:
ook maar eens probeen - heeft men hier ook ervaringen met nufoto?
Waarom zou het link zijn?, als je het goed doet zien ze het toch nietquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wegsoepen van dingen is link als je een foto voor redactionele doeleinden wilt verkopen, veel redacties zien dat niet graag. Reclamefotografen doen dat weer continu. Andere filosofie.
Des te erger, als je wegsoepen probeert te verbloemen en het komt een keer uit dan ben je het haasje. Er zijn al persfotografen voor minder ontslagen. Voor journalistiek werk mag wegsoepen gewoon niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:39 schreef Flepke het volgende:
[..]
Waarom zou het link zijn?, als je het goed doet zien ze het toch niet
Oke dit wist ik niet, bedanktquote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Des te erger, als je wegsoepen probeert te verbloemen en het komt een keer uit dan ben je het haasje. Er zijn al persfotografen voor minder ontslagen. Voor journalistiek werk mag wegsoepen gewoon niet.
Grote kans dat als je een foto met nieuwswaarde maakt, iemand anders er ook een foto van maakt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:11 schreef Flepke het volgende:
[..]
Oke dit wist ik niet, bedankt![]()
Maar toch ben ik benieuwd naar hoe ze daar ooit achter moeten komen...
(laten we ervan uitgaan zonder even zelf naar de plek te gaan waar de foto is genomen en alles te controleren)
Niet helemaal. Ik begon er al mee dat dit gold voor als je foto's voor redactioneel gebruik op een stockfotografiesite zet. Dan heb je je te houden aan een bepaalde set normen en waarden rond journalistieke foto's. Die zijn anders dan de normen en waarden voor een reclamefoto.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:27 schreef Isdatzo het volgende:
maar dat is een geheel andere discussie natuurlijk
Journalistieke foto's zijn toch wel van een andere lading dan stockfoto's.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:02 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Niet helemaal. Ik begon er al mee dat dit gold voor als je foto's voor redactioneel gebruik op een stockfotografiesite zet. Dan heb je je te houden aan een bepaalde set normen en waarden rond journalistieke foto's. Die zijn anders dan de normen en waarden voor een reclamefoto.
Ik gebruik camera control pro maar dat is uitsluitend voor nikon.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:39 schreef Mascleta het volgende:
Ik hoor wel eens mensen het hebben over foto's maken met je laptop, dus de camera via USB kabel aansluiten en dan foto's maken vanaf je laptop, dit lijkt me wel makkelijk met het oog op product fotografie.
Op internet kan ik heel weinig vinden over fotograferen via je laptop, weet iemand met welke programma's dit kan en heeft iemand er ervaring mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |