je maakt een paar vergissingen. Ten eerste dat je een site zou moeten kiezen. Ik zit bij zes sites (linkjes kun je vinden in de rechterbalk van mijn blog, ik neem aan dat het hier niet de bedoeling is referal links te gaan zitten spammen).quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:41 schreef Flepke het volgende:
istockphoto word het dus niet...
"(cash out your earnings when your account balance is over $100)"
Pfff
Weet iemand een andere sites waar ze bij minder al uitbetalen(met paypal)
Zet ze hier eens neer dan?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:43 schreef EricDePeerik het volgende:
Grappig om te lezen. Naar aanleiding van dit item ook maar aangemeld bij Shutterstock maar alle foto's keihard afgewezen. Misschien maar wat minder spannende foto's toesturen.
Hmm zit wat in, bedanktquote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:25 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
je maakt een paar vergissingen. Ten eerste dat je een site zou moeten kiezen. Ik zit bij zes sites (linkjes kun je vinden in de rechterbalk van mijn blog, ik neem aan dat het hier niet de bedoeling is referal links te gaan zitten spammen).
Ten tweede, selectie obv uitbetalingsdrempels is niet verstandig. Er zijn wel een paar sites die ´al´ bij $75 uitbetalen, maar daar duurt het echt stukken langer om aan die 75 te komen dan aan 100 bij iStock of Shutterstock. Die twee maken nou eenmaal volumes waar de andere sites alleen maar van kunnen dromen. Ik zit, zoals ik zei, bij zes sites, maar 60 tot tachtig procent van mn inkomen komt bij Shutterstock en iStock vandaan.
Ik laat het niet overmaken naar mijn bankrekeningquote:Bovendien betaal je paypal een relatief hogere fee als je kleine bedragen laat overmaken nar je bankrekening.
Of gewoon beterequote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:43 schreef EricDePeerik het volgende:
Grappig om te lezen. Naar aanleiding van dit item ook maar aangemeld bij Shutterstock maar alle foto's keihard afgewezen. Misschien maar wat minder spannende foto's toesturen.
joa, ik welquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:01 schreef Flepke het volgende:
Upload a copy of one piece of photo identification (passport, government issued picture ID, or driver's license). File must be in .jpg format.
Wtf?
Hebben jullie dit gewoon gedaan?
Klinkt leuk, en als je je er beter door voelt, moet je dat vooral blijven geloven en de spoiler niet lezen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:04 schreef EricDePeerik het volgende:
Het waren zo wie zo mijn foto's die in Flickr Explore waren terechtgekomen.
Geen garantie voor kwaliteit, maar echt slecht zullen ze ook wel niet zijn.
Overigens had ik wel rekening gehouden met een afwijzing hoor. Stockfoto's en verantwoorde foto's hoeven niet hetzelfde te zijn. Kijk maar naar de meest gedownloade foto's van Shutterstock.
http://bighugelabs.com/flickr/dna.php?username=67472504@N00
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:23 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Klinkt leuk, en als je je er beter door voelt, moet je dat vooral blijven geloven en de spoiler niet lezen.Wat is er volgens jou mis met zijn foto's dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat hoor ik nog hequote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:40 schreef FP128 het volgende:
@nielsgeode: Dat zijn imo mooie foto's... en die zijn afgwezen?
Ik heb geen idee, ik heb die foto's niet op het detailniveau bekeken waarop die reviewers dat doen. Het gaat me ook helemaal niet specifiek om zijn foto's, maar meer om zijn reactie: ze worden afgewezen dus zijn de reviewers niet wijs en/of is stockfotografie van een lager niveau dan 'verantwoorde' foto's. De idee dat het heel misschien gewoon aan de kwaliteit van de foto's ligt, is kennelijk onbespreekbaar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:37 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou mis met zijn foto's dan?
Als ik zo ff snel kijk dan heb ik eerder het idee dat ze al zat van dat soort foto's hebben in plaats dat het aan de kwaliteit ligt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:54 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik heb die foto's niet op het detailniveau bekeken waarop die reviewers dat doen. Het gaat me ook helemaal niet specifiek om zijn foto's, maar meer om zijn reactie: ze worden afgewezen dus zijn de reviewers niet wijs en/of is stockfotografie van een lager niveau dan 'verantwoorde' foto's. De idee dat het heel misschien gewoon aan de kwaliteit van de foto's ligt, is kennelijk onbespreekbaar.Dergelijke reacties zie je heel vaak bij afgewezen fotografen.
Mijn ervaring met de reviewers van die sites is dat ze best wel eens een missertje maken, maar in het overgrote deel van de gevallen haarfijn zien wat er mis is. Mooie reacties krijgen op een community site is één ding, foto's maken die geschikt zijn voor commercieel gebruik een ander.
Hoe gaat het eigenlijk als je eenmaal bent toegelaten? Wordt elke foto die je toe wilt voegen opnieuw beoordeeld?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:54 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik heb die foto's niet op het detailniveau bekeken waarop die reviewers dat doen. Het gaat me ook helemaal niet specifiek om zijn foto's, maar meer om zijn reactie: ze worden afgewezen dus zijn de reviewers niet wijs en/of is stockfotografie van een lager niveau dan 'verantwoorde' foto's. De idee dat het heel misschien gewoon aan de kwaliteit van de foto's ligt, is kennelijk onbespreekbaar.Dergelijke reacties zie je heel vaak bij afgewezen fotografen.
Mijn ervaring met de reviewers van die sites is dat ze best wel eens een missertje maken, maar in het overgrote deel van de gevallen haarfijn zien wat er mis is. Mooie reacties krijgen op een community site is één ding, foto's maken die geschikt zijn voor commercieel gebruik een ander.
http://submit.shutterstock.com/top50.mhtml?span=week&filter=photosquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:00 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Als ik zo ff snel kijk dan heb ik eerder het idee dat ze al zat van dat soort foto's hebben in plaats dat het aan de kwaliteit ligt.
En dan komen we dus bij de vraag: Watvoor foto's doen het goed op stocksites?
Iemand?
Ja. De filosofie van dergelijke sites is dat de site instaat voor de kwaliteit van de foto, zodat de klant niet meer hoeft te kijken of een foto in orde is en puur af kan gaan op de eerste indruk. Dat heeft soms wel als nadeel dat ze een verder goede foto afwijzen voor bijvoorbeeld een beetje ruis waar je in 9 vd 10 gevallen geen last van hebt, maar ze houden die tiende klant ook graag binnen boord.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:38 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Hoe gaat het eigenlijk als je eenmaal bent toegelaten? Wordt elke foto die je toe wilt voegen opnieuw beoordeeld?
Eerste wat mij opvalt is de lage hoeveelheid downloads van de populairste foto's. En ook dat zijn weer van die foto's voor op een coroprate website of folder. Vind het allemaal niet echt interessante foto'squote:Op zaterdag 23 augustus 2008 08:18 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ben met mijn eerste batch op shutterstock afgewezen. dat is even slikken en je voelt je best een beetje op je teentjes getrapt ( ik tenminste wel) het ging niet om wat er op de foto stond maar de kwaliteit (ruis, belichting e.d.)
Ik ga het zeker nog een keertje proberen en meer op dat soort dingen letten (ja V.V. ik ga snel weer aan de slag)
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:54 schreef Kremers het volgende:
[..]
Eerste wat mij opvalt is de lage hoeveelheid downloads van de populairste foto's.
Dat kan natuurlijk.quote:En ook dat zijn weer van die foto's voor op een coroprate website of folder. Vind het allemaal niet echt interessante foto's
bigstockphotosquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:44 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]Hebben wij het over dezelfde populairste foto's? Of vind jij ruim twaalfduizend weinig?
[..]
Dat kan natuurlijk.Jij hoeft ze ook niet te kopen. Dat doen anderen wel
Krijg hem niet te zienquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:48 schreef Flepke het volgende:
Denken jullie dat hij doorgaat?:
http://www.bigstockphoto.com/photo/view/3513753
Eventuele dingen die ik de volgende keer beter kan doen?
Fout gegoktquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:12 schreef PankPinther het volgende:
Ik gok van niet...
Tenzij het regime inderdaad een stuk losser is daar.
Een smiley binnen een url-tag wekt dus nietquote:Op zondag 24 augustus 2008 04:00 schreef Timmos het volgende:
Sorry, the image you are trying to locate is no longer for sale.
This is normally due to the photographer who created the photo requesting it be removed and no longer for sale
Al klaar met strelen?
Gefeliciteerdquote:Op zondag 24 augustus 2008 01:21 schreef Flepke het volgende:
[..]
Fout gegokt![]()
Klik
toch wel ego strelend
Bedanktquote:Op zondag 24 augustus 2008 08:03 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Overigens ging ik uit van wat ik bij istock had gelezen
1) geen bloemen, want daar hebben ze er al tigduizenden van.
2) geen slecht uitgesneden objecten. (ik vind em lelijk aan de randen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |