Lachen joh. Er vraagt toch ook niemand of Saar d'r longen al heeft uitgeniest. Als je serieus genomen wilt worden in F&F, probeer dan op z'n minst zelf ook consequent serieus te posten. Kutten doe je maar in FB of ONZ.quote:
Oeh, been there, done that. Mijn Herman had blaasgruis en maakte hetzelfde mee.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:22 schreef Viking84 het volgende:
Nou, we zijn naar de dierenarts geweest.
Het zag er in eerste instantie niet goed uit. Taco had erg veel pijn in de blaas/darmstreek en de arts dacht in eerste instantie aan een tumor.
Nou dan schrik je je natuurlijk kapot.
Hij zou foto's gaan maken en dan moesten wij even wachten in de zogenaamde afscheidskamer. Daar wil je trouwens ook niet echt zitten in zo'n situatie. Na 20 minuten waren de foto's klaar en gelukkig was het goed nieuws. Taco's blaas was enorm groot. Het schijnt iets te zijn wat veel voorkomt bij gecastreerde katten. Ze drinken minder, hun urine wordt dikker, ze kunnen hun urine niet goed kwijt. De arts vroeg of hij ook veel aan z'n geslachtsdelen likte. Ja, maar wisten wij veel dat dat een aanwijzing was? Nu moet Taco een paar nachtjes blijven en ze gaan een katheter plaatsen. Het is gelukkig een probleem dat goed te verhelpen is en ik ben allang blij dat het geen tumor oid is natuurlijk. Over het kostenplaatje ben ik minder
(al worden we wel een beetje gematst, zei de dierenarts), maar als mijn schatje op die manier nog 10 jaar mee kan heb ik dat er graag voor over
.
Hij belt straks nog even om te vertellen hoe het plaatsen van de katheter is gegaan.
Oh ja, verder kon hij Taco's pols niet goed voelen, dus er wordt ook nog een bloedonderzoek gedaan. Dan kunnen ze zich beter een beeld vormen van hoe het met hem gaat. Doordat ie niet kan plassen raakt 'ie zn afvalstoffen niet kwijt en dat zit allemaal in z'n blaas en nieren nu. Als er veel gif in z'n lijf zit, kan dat weer tot een hartstilstand leiden. Dat moeten we ook niet hebben natuurlijk
.
Joh, doe eens niet zo serieus man. Zal best meevallen met het beestje.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:09 schreef dwerg het volgende:
[..]
Lachen joh. Er vraagt toch ook niemand of Saar d'r longen al heeft uitgeniest. Als je serieus genomen wilt worden in F&F, probeer dan op z'n minst zelf ook consequent serieus te posten. Kutten doe je maar in FB of ONZ.
Nee, zo vaak is er ook weer niet wat aan de hand (maar ja, die ene keer dat er wél wat is...)quote:Op donderdag 24 april 2008 16:27 schreef Godlike02 het volgende:
De kosten zijn nooit fijn. Nooit gedacht aan een verzekering?
Wat hij zegt.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:39 schreef Armageddon het volgende:
Ah daar is de update. Blij toe dat het geen tumor is inderdaad. Sterkte met Taco!!
Hier kun je uitrekenen wat je kwijt zou zijn aan een verzekering. En dit is een goeie verzekering. Maar dat mag ik misschien niet zeggen omdat het dan reclame is.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:38 schreef Viking84 het volgende:
Nee, zo vaak is er ook weer niet wat aan de hand (maar ja, die ene keer dat er wél wat is...)
Taco heeft al een heel dossier bij de dierenarts: van het balkon gevallen, staart tussen de deur, vlooienallergie. Het is zo'n twee jaar goed gegaan en nu dit dus. Maar hier heeft 'ie al een hele tijd last van dus. Ik ga m'n ouders maar even mailen voor een financiële bijdrage.
Nee, dat was slechts eenmalig ivm weekenddienstquote:Op donderdag 24 april 2008 17:57 schreef Lienekien het volgende:
Goede actie en hopelijk komt het ook weer helemaal goed met Taco.
Was je weer naar Van Messel en Straatman?
Dat is allemaal geldklopperij. Voor iets wat het beest al heeft betalen ze niet meer.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:51 schreef dwerg het volgende:
[..]
Wat hij zegt.
[..]
Hier kun je uitrekenen wat je kwijt zou zijn aan een verzekering. En dit is een goeie verzekering. Maar dat mag ik misschien niet zeggen omdat het dan reclame is.
Als ze dat doen zijn ze echt ziek.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:48 schreef Viking84 het volgende:
Het is al gelukt.
Hij is zelf in 't mandje gelopen.
Nu naar de dierenarts. Ben benieuwd.
Zo van: "Normaal gesproken ga ik voor geen duizend brokjes in dat ding liggen maar nu... take me away..."quote:Op donderdag 24 april 2008 19:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Als ze dat doen zijn ze echt ziek.
Het heeft wel zin als je kat nog niet van alles heeft. Geld dat je opzij zet, ben je wel kwijt als er iets gebeurt. Als er mijn kat iets overkomt, kan ik mijn spaargeld grotendeels houden, want dan hoef ik maar 19 procent zelf te betalen.quote:Op donderdag 24 april 2008 18:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat is allemaal geldklopperij. Voor iets wat het beest al heeft betalen ze niet meer.
TS kan beter de kosten van die verzekering per maand opzij zetten
die pers (blaasgruis en nierproblemen natuurlijk) van ons eet nu royal canin urinary maar ik moet zeggen dat ( ja tis niet zo goedkoop als aldi voer) twee katten 7 weken eten van zo'n grote zak van 45 euro ...quote:Op donderdag 24 april 2008 20:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
mijn kat had ook iets met z'n nieren/blaasgruis/zo iets
en moest heel duur dieetvoer
das dan wel jammer
dit kunnen we ook alleen via de da halen (de dierenwinkels hebben het niet)quote:Op donderdag 24 april 2008 22:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Hm.. dat spul was echt van de dierenarts
met medijcinen er in
normaal krijgen ze uh. sheba of zo? iig iets luxe
en het was zeker wel duurder
En ze poepen en piesen ook meteen een stuk minder goor. Bij ons krijgen ze het alle vijf en het bevalt primaquote:Op donderdag 24 april 2008 22:24 schreef DarkElf het volgende:
die pers (blaasgruis en nierproblemen natuurlijk) van ons eet nu royal canin urinary maar ik moet zeggen dat ( ja tis niet zo goedkoop als aldi voer) twee katten 7 weken eten van zo'n grote zak van 45 euro ...
ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen..
ja nou je t zegt..quote:Op vrijdag 25 april 2008 00:14 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En ze poepen en piesen ook meteen een stuk minder goor. Bij ons krijgen ze het alle vijf en het bevalt prima
Dat zijn dure jongens. Zelf zit ik bij Van Messel en Straatman, alleen hebben mijn katten maar al te vaak net iets in het weekend.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, dat was slechts eenmalig ivm weekenddienst.
Ben nu naar het dierenziekenhuis aan de Vechtstraat geweest.
Haha, ja dat zei ik dus ook al tegen Markquote:Op donderdag 24 april 2008 19:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Als ze dat doen zijn ze echt ziek.
Oh, is dat zo? Ik ga ernaartoe omdat ze op 5 minuten lopen hiervandaan zitten. Ik heb er een hekel aan om met het poezebeest te moeten gaan fietsen, zeker als elke beweging hem pijn doet.quote:Op vrijdag 25 april 2008 00:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat zijn dure jongens. Zelf zit ik bij Van Messel en Straatman, alleen hebben mijn katten maar al te vaak net iets in het weekend.
Beste wensen voor je lieve kat.
Nee, niks gemerkt. Hij plaste helemaal niet (kon ook niet, steentje zat in z'n piemeltje, dus was geblokkeerd).quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:58 schreef Kissi4 het volgende:
Niets gemerkt aan de kat dat hij veel in huis plaste of vaak op de kattenbak ging?
Blijkbaar zat hij dus al helemaal verstopt en had je er niet veel later bij moeten zijn!
Mijn kater heeft ook blaasgruis gehad en ik merkte het eraan dat hij om de 10 min op de kattenbak ging.
Toen heb ik de dierenarts gebeld en mocht ik meteen komen.
Succes met hem.
Groot gelijk hoor. Ik doe precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 25 april 2008 07:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Haha, ja dat zei ik dus ook al tegen Mark.
[..]
Oh, is dat zo? Ik ga ernaartoe omdat ze op 5 minuten lopen hiervandaan zitten. Ik heb er een hekel aan om met het poezebeest te moeten gaan fietsen, zeker als elke beweging hem pijn doet.
Katten kunnen elkaar zeker missen, net als wij. Geef haar maar een extra knuf en een lekker hapjequote:Raar idee dat Taco hier nu niet is. Ik ben gewend dat er twee katjes in m'n kamer liggen als ik wakker word en nu lag er maar één. Ben benieuwd of Janneke hem ook mist. Vast wel, ze ziet er een beetje onbeholpen uit, maar misschien is dat maar verbeelding
. De dierenarts belt vanmiddag weer en dan laat ik vanavond wel even weten hoe het ervoor staat. Ws weten ze vanmiddag meer over z'n nieren.
Thx voor alle steunbetuigingen![]()
.
Wat ik me heb laten vertellen: het voer waar wij het over hebben is hoogwaardiger (bevat meer dingen die ze wél kunnen gebruiken), waardoor ze er (in gewicht) minder van nodig hebben.quote:Op vrijdag 25 april 2008 00:15 schreef DarkElf het volgende:
maar die ene die mee eet zeg maar (alleen de pers heeft t nodig) wordt wel wat vadsiger ervan lijkt het... ligt dat aan onze kat of komt dat vaker voor dat jij toevallig weet?
Dan wrijven we haar van tevoren even in met de handdoek uit het reismandjequote:Op zondag 27 april 2008 16:21 schreef tonja het volgende:
Het helpt soms om de thuisgebleven kat met iets wat bij de da is geweest in te wrijven (niet met Taco dus he) Maar een handdoek waar taco op heeft gelegen of zoiets. Dan is de geur niet zo eng voor Janneke.
Bij de dierenarts.quote:Op zondag 27 april 2008 22:30 schreef Viking84 het volgende:
Oh, en waar halen jullie dat speciale voer?
Nee, het is van Hill's en dat kun je volgens mij ook wel via internet bestellen.quote:Op maandag 28 april 2008 16:16 schreef 2cv het volgende:
Dat speciale voer is Prins Cat Adult ? Dat vreet onze kat ook en is te krijgen bij de dierenwinkel.
Lijkt me logisch toch?quote:Op donderdag 24 april 2008 18:21 schreef Qwea het volgende:
Dat is allemaal geldklopperij. Voor iets wat het beest al heeft betalen ze niet meer.
quote:TS kan beter de kosten van die verzekering per maand opzij zetten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |