Of niet dicht gaan tussen de middag als dienstverlener?quote:Op donderdag 24 april 2008 15:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook dat, alles is ook maar van bedrijfskritisch belang, goh, misschien had je 15 min eerder alles klaar moeten hebben, domme zaadsnol?.
Als dat gewoon zo werkt in dat bedrijf, dat zal TS niet verzonnen hebben he?quote:Op donderdag 24 april 2008 15:32 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Of niet dicht gaan tussen de middag als dienstverlener?
I'm not youre guy, buddyquote:
Idd, ze vraagt het redelijk netjes als ik het zo lees zoals het in de OP staat. Dus je zeurt gewoon om niets. Je had gewoon gelijk moeten antwoorden en als ze dan nog door gaat zeuren was het terecht. Maar nu dus nietquote:Op donderdag 24 april 2008 15:24 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Ze vraagt het vrij netjes: "Kun je even kijken?"
weet jij dan hoeveel tijd er tussen de eerste vraag en het hallo zat.. als daar 5 sec tussen zat en hij zijn mond niet leeg kon eten dan is het niet zo raar toch dat er geen antwoord kwam?quote:Op donderdag 24 april 2008 15:36 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Idd, ze vraagt het redelijk netjes als ik het zo lees zoals het in de OP staat. Dus je zeurt gewoon om niets. Je had gewoon gelijk moeten antwoorden en als ze dan nog door gaat zeuren was het terecht. Maar nu dus niet
Als je dat vindt, hoe onbelangrijk is ICT dan wel niet? Die helpt mensen onbelangrijk werk uit te voeren...quote:Op donderdag 24 april 2008 15:31 schreef showmelove het volgende:
De algehele tendens is dat gebruikers denken dat de ICT afdeling altijd voor hun klaarstaat, om ze te helpen om hun oh-zo-belangrijke werk uit te kunnen voeren.
Leer engels....quote:Op donderdag 24 april 2008 15:35 schreef davako het volgende:
[..]
I'm not youre guy, buddy
i'm not youre buddy, pal.
i'm not youre pal, guy.
Jankennnnnnquote:
en wat is daar belachelijk aan? dat hij dicht is...quote:Op donderdag 24 april 2008 15:46 schreef ruud.nl het volgende:
Tja, als je een dienstverlenend beroep hebt, krijg je af en toe wat over je heen.
Overigens had TS natuurlijk gewoon even netjes antwoord kunnen geven in plaats van zich zo arrogant te gedragen.
En het is ook belachelijk dat die afdeling 'dicht' is.
Oh ja, jij probeert stoer te doen met debiel Engels, en ik heb het gedaanquote:Op donderdag 24 april 2008 15:45 schreef davako het volgende:
[..]
Jankennnnnn
maar speciaal voor jou.
I'm not YOUR PAL, BUDDY!!
Nu blij? Kan je nu eindelijk slapen?
Nee maar jij ook niet. En er staat ook nergens dat er maar 5 sec tussen stonden of dat de TS aanstalte maakte om te gaan antwoorden.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:39 schreef golden_angel het volgende:
[..]
weet jij dan hoeveel tijd er tussen de eerste vraag en het hallo zat.. als daar 5 sec tussen zat en hij zijn mond niet leeg kon eten dan is het niet zo raar toch dat er geen antwoord kwam?
Deadquote:Op donderdag 24 april 2008 15:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, jij probeert stoer te doen met debiel Engels, en ik heb het gedaan.
En nee, haal hier "The greatest kick of life is dead, That's why they safe it last..."" ook eerst de belachelijke taalfouten maar eens uit.
Als het bedrijf dat zo besloten heeft dan heeft die trol er idd niets tegen in te brengen. Je weet toch ook van wanneer tot wanneer de kantine open is? Of ga ja dan ook om 16:00 nog een kroket eisen?quote:Op donderdag 24 april 2008 15:49 schreef golden_angel het volgende:
[..]
en wat is daar belachelijk aan? dat hij dicht is...
en voor de andere vraag zie mijn post hierboven.
Als ik zo in haar fobo kijk dan ken ze beter geen kroketten meer eten.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als het bedrijf dat zo besloten heeft dan heeft die trol er idd niets tegen in te brengen. Je weet toch ook van wanneer tot wanneer de kantine open is? Of ga ja dan ook om 16:00 nog een kroket eisen?
Wedden dat kantine juffrouws dit dan op de viva forum zeggen. Komt zo'n brutale nerd nog een kroket eisen om 16:00.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als het bedrijf dat zo besloten heeft dan heeft die trol er idd niets tegen in te brengen. Je weet toch ook van wanneer tot wanneer de kantine open is? Of ga ja dan ook om 16:00 nog een kroket eisen?
Omdat het dienstverleningsafdeling is, waarschijnlijk de belangrijkste zelfs in een bedrijf, die zou altijd bereikbaar moeten zijn.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:49 schreef golden_angel het volgende:
[..]
en wat is daar belachelijk aan? dat hij dicht is...
en voor de andere vraag zie mijn post hierboven.
Nou ik onderbreek alleen de lunch als er iets in de fik staat, te vaak is het gebeurt dat:quote:Op donderdag 24 april 2008 15:59 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Omdat het dienstverleningsafdeling is, waarschijnlijk de belangrijkste zelfs in een bedrijf, die zou altijd bereikbaar moeten zijn.
Hey het betaalt lekker, mij hoor je verder daarover niet klagenquote:Op donderdag 24 april 2008 15:40 schreef EasyDakota het volgende:
[..]
Als je dat vindt, hoe onbelangrijk is ICT dan wel niet? Die helpt mensen onbelangrijk werk uit te voeren...
Save it for last?quote:
ITILquote:Op donderdag 24 april 2008 15:57 schreef Ps2K het volgende:
TS:
Hiervoor zijn SLA's uitgevonden, voor de volgende keer:
jij: *vreet*
trut: *jankt over printer en haast*
jij: maak maar een call aan, zonder call mag ik niks doen
trut: wtf
jij: procedures zijn heilig, bij een prio1 heb ik een uur om te reageren.
trut: dit is prio1!!eins
jij: nee dat is het alleen als het hele bedrijf plat ligt
etc.
Procedures zijn baas!
De afdeing die printers aan de praat moet krijgen lijkt me niet de belangrijkste ondersteunende afdeling.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:59 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Omdat het dienstverleningsafdeling is, waarschijnlijk de belangrijkste zelfs in een bedrijf, die zou altijd bereikbaar moeten zijn.
Inderdaadquote:Op donderdag 24 april 2008 15:57 schreef Ps2K het volgende:
TS:
Hiervoor zijn SLA's uitgevonden, voor de volgende keer:
jij: *vreet*
trut: *jankt over printer en haast*
jij: maak maar een call aan, zonder call mag ik niks doen
trut: wtf
jij: procedures zijn heilig, bij een prio1 heb ik een uur om te reageren.
trut: dit is prio1!!eins
jij: nee dat is het alleen als het hele bedrijf plat ligt
etc.
Procedures zijn baas!
Allemaal fijne semi beledigende opmerkingen, die kant noch wal raken.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:06 schreef Roquefort het volgende:
"Gesloten tijdens de lunch"![]()
Welke bedrijf hebben we het hier over?
En na de lunch ga je weer lekker fokken zeker?![]()
ICT'ers zijn toch verdacht vaak dezelfde lui die vroeger gewoon postbode of buschauffeur werden.
Een uur lange lunchen, grinnik, zo lang had je er vroeger op school nog niet eens voor toen je nog een kind was.![]()
Complimenten met je vooroorlogse arbeidsvoorwaarden.
kan niet anders dan het hier mee eens zijn. voor de werkelijk kritische processen is idd 24/7 iemand beschikbaar. Maar een printer die het niet doet... dat is geen ramp dan maar even behelpen zonder een papiertje...quote:Op donderdag 24 april 2008 16:07 schreef Robar het volgende:
Er zijn maar weinig incidenten, die daadwerkelijk direct opgepakt dienen te worden.
Ik mag aannemen, dat de echte bedrijfskritische processen 24/7 ondersteund worden in het bewuste bedrijf.
We hebben het hier over een fucking printer, die het niet doet.
Al was het de enige printer in dat hele gebouw, dan nog kan dat nooit een cruciaal probleem zijn.
Dat daar een uurtje geen ondersteuning op is, moet men maar accepteren.
En voor de rest SLA'squote:Op donderdag 24 april 2008 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Allemaal fijne semi beledigende opmerkingen, die kant noch wal raken.
Als de directie besloten heeft dat ze dicht zijn, dan gaan ze dicht! Dan ga je maar lekker bij de directie klagen dat het systeem kut is (kan ik me ook wel in vinden hoor, wij zijn ook niet dicht). Maar in dit geval is het bedrijfspolicy en kan de tikteef lekker wachten.
Het hele probleem ontstaat alleen maar omdat een groep ICT-ers een medewerksters met een probleem zwijgend en smakkend aanstaart, dus als administratief medewerkster zou ik ook rucksichtslos arrogant reageren als zo'n stel sociaal minderbegaafden mij op die wijze proberen te degraderen to "tikteef".quote:Op donderdag 24 april 2008 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Allemaal fijne semi beledigende opmerkingen, die kant noch wal raken.
Als de directie besloten heeft dat ze dicht zijn, dan gaan ze dicht! Dan ga je maar lekker bij de directie klagen dat het systeem kut is (kan ik me ook wel in vinden hoor, wij zijn ook niet dicht). Maar in dit geval is het bedrijfspolicy en kan de tikteef lekker wachten.
ja en andersom is het precies zo mevrouw de "tikteef" doet oh zo belangrijk werk dat een of ander ict-nerdje maar meteen moet springen als mevrouw "tikteef" een probleempje heeft.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:26 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Het hele probleem ontstaat alleen maar omdat een groep ICT-ers een medewerksters met een probleem zwijgend en smakkend aanstaart, dus als administratief medewerkster zou ik ook rucksichtslos arrogant reageren als zo'n stel sociaal minderbegaafden mij op die wijze proberen te degraderen to "tikteef".
En dan ben ik semi-beledigend volgens jou, maar elke vrouw weet wanneer ze als tikteef behandeld wordt hoor, en dat hoeft geen mens te pikken van de medewerkers van de afdeling ICT die nota bene per definitie alleen maar bestaan om de staf te ondersteunen.
Minderbegaafden, dat is een mooie!quote:Op donderdag 24 april 2008 16:26 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Het hele probleem ontstaat alleen maar omdat een groep ICT-ers een medewerksters met een probleem zwijgend en smakkend aanstaart, dus als administratief medewerkster zou ik ook rucksichtslos arrogant reageren als zo'n stel sociaal minderbegaafden mij op die wijze proberen te degraderen to "tikteef".
En dan ben ik semi-beledigend volgens jou, maar elke vrouw weet wanneer ze als tikteef behandeld wordt hoor, en dat hoeft geen mens te pikken van de medewerkers van de afdeling ICT die nota bene per definitie alleen maar bestaan om de staf te ondersteunen.
Ieder mens oogst wat ie zaait, steevast, zonder uitzondering.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:29 schreef golden_angel het volgende:
[..]
ja en andersom is het precies zo mevrouw de "tikteef" doet oh zo belangrijk werk dat een of ander ict-nerdje maar meteen moet springen als mevrouw "tikteef" een probleempje heeft.
Maar als je sociaal wat begaafder was genoot je daar wat meer in stilte van, en liet je je omgeving wat meer in hun waarde. Dat jouw collega minder opgeleid is en minder verdient dan jij, en minder snapt van printers, geeft jou niet het recht om haar dan maar zuchtend en steunend het gevoel te geven dat ze maar een tik teef is in jouw ogen, enkel en alleen omdat zij iets niet snapt wat voor jou simpel is.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Minderbegaafden, dat is een mooie!
Wist je dat ICT'ers gemiddeld 1.5 keer meer verdienen dan "tiktteven"? En waarom? Omdat ze daadwerkelijk iets KUNNEN!
...
Je vergeet even dat we het nu over 1 tikteef hebben, die uit de OP.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:34 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Ieder mens oogst wat ie zaait, steevast, zonder uitzondering.
Zolang jouw collega's in jouw ogen "tikteven" zijn, kun je er vergif opnemen dat je vergelijkbare ongefundeerde arrogantie voor terugkrijgt. Maar de gemiddelde ICT-er is helaas sociaal benedengemiddeld begaafd, dus boert en smakt zich door de lunch, en klaagt na de lunch op fok! luidkeels huilie over de boersheid van zijn collegae....
100% mee eens...quote:Op donderdag 24 april 2008 16:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]Het probleem zit hem 100% aan de gebruikers kant, gedraag je als een normale collega en niemand is te beroerd je te helpen. Maar zodra je gaat eisen kan je aan het gas. Ik heb mijn werk, jij het jouwe. Waarom mag ik wel gestoord worden als ik ergens mee bezig ben en jij niet?
Surequote:Op donderdag 24 april 2008 16:37 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Maar als je sociaal wat begaafder was genoot je daar wat meer in stilte van, en liet je je omgeving wat meer in hun waarde. Dat jouw collega minder opgeleid is en minder verdient dan jij, en minder snapt van printers, geeft jou niet het recht om haar dan maar zuchtend en steunend het gevoel te geven dat ze maar een tik teef is in jouw ogen, enkel en alleen omdat zij iets niet snapt wat voor jou simpel is.
The greatest kick of life is death, that's why they saved it for lastquote:Op donderdag 24 april 2008 15:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, jij probeert stoer te doen met debiel Engels, en ik heb het gedaan.
En nee, haal hier "The greatest kick of life is dead, That's why they safe it last..."" ook eerst de belachelijke taalfouten maar eens uit.
Alsof de gemiddelde ICT'er in staat is iemand te 'pwnen'quote:Op donderdag 24 april 2008 16:42 schreef Armageddon het volgende:
Volgens mij is die Roquefort een paar keer goed GEPNED door een ICT'er. Zo aan de reacties te zien.
Nou en, ben je nou opeens goed ofzo?quote:Op donderdag 24 april 2008 16:47 schreef Roquefort het volgende:
Men, ik verdien geld aan ICT'ers gelukkig, het zijn mijn klanten. Leuke lui om op de kast te jagen, maar 95% zit zodanig vast op hun eigen denkspoor, het eigen leefwereldje van de ict'er, dat ik me gelukkig prijs dat ik er niet dagelijks fulltime door omringd wordt. Lang leve het middel en kleinbedrijf, in mijn omgeving eten we het broodje gewoon achter de pc tussen het werk door, en hoeft niemand het te wagen om tussen de middag een uur lang onbereikbaar te zijn. Klanten bedienen we de hele dag tijdens werktijd.
Le-zen, het bedrijf wil dat het dicht is, dus gaat het dicht. Waarom zou de TS het anders doen?quote:Op donderdag 24 april 2008 16:53 schreef zwemmerseczeem het volgende:
TS is een lakse baas.
Toen ik in een winkel werkte werden er wel klanten geholpen tijdens de lunch![]()
Zeker als je met 2 of meer man werkt wil dat toch best?
Je hoeft je lunch ook niet te onderbreken, maar zoals al eerder is gezegd, zou er in 2 ploegen geluncht kunnen worden, mits er meerdere systeembeheerders zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:02 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nou ik onderbreek alleen de lunch als er iets in de fik staat, te vaak is het gebeurt dat:
- ow bloed spoed dit moet gefixed worden! bel je op dat het gefixed is "ja kijk over 30min wel na de lunch"
- Of in 80% van de gevallen is het weer eens user error.
Collegialiteit / flexibiliteit. Je verwacht het van anderen, dan moet je het ook zelf bieden.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Le-zen, het bedrijf wil dat het dicht is, dus gaat het dicht. Waarom zou de TS het anders doen?
Sja laks bedrijf, en lakse TS. De 'trut' wil haar werk wel goed afleveren door haar geprinte spulletjes rond te hebben, voor de vergadering begint, laat TS daar een voorbeeld aan nemen.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Le-zen, het bedrijf wil dat het dicht is, dus gaat het dicht. Waarom zou de TS het anders doen?
Goddsallejezus, moet ik het echt spellen?quote:Op donderdag 24 april 2008 16:57 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Collegialiteit / flexibiliteit. Je verwacht het van anderen, dan moet je het ook zelf bieden.
Als ik mijn spulletjes rond wil hebben ga ik ze niet op het laatste moment regelen.........quote:Op donderdag 24 april 2008 16:57 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Sja laks bedrijf, en lakse TS. De 'trut' wil haar werk wel goed afleveren door haar geprinte spulletjes rond te hebben, voor de vergadering begint, laat TS daar een voorbeeld aan nemen.
schreeuwen hoeft niet hoor.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goddsallejezus, moet ik het echt spellen?
DE BEDRIJFSPOLICY IS DAT ZE DICHT ZIJN! DUS DAN BEN JE DICHT!
Gebruiker zeker? " ikke hat un vautmeldin, mar hp um weggeklikt, weet niet wattur stont hoor, das jou wrruk!"
Ik ga er vanuit dat de printers het doen.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:59 schreef Mythik het volgende:
[..]
Als ik mijn spulletjes rond wil hebben ga ik ze niet op het laatste moment regelen.........
quote:Op donderdag 24 april 2008 16:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou en, ben je nou opeens goed ofzo?
De TS werkt in een bedrijf waar de BAAS!!! heeft bepaald dat ze dicht gaan, dan gaan ze toch dicht? En dan heeft dus niemand het recht om te komen janken.
Dan moet de gebruiker lekker bij de baas gaan klagen dat dat lastig is, maar ja, een half uurtje is natuurlijk idd rampzalig als je 8 uur de tijd hebt om je eigen meuk te regelen.....
Afwentelen, leuke bezigheid, maar niet op mij.
En dat gelul over denkspoor en leefwereld is echt te achterlijk voor woorden, echt. Je hebt geen idee...
Laten we er van uitgaan dat ze 20 euro per uur verdient. Het kiezen van een printer die iets verder weg staat kost met het omlopen misschien wel 1 minuut. = 33 cent.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:41 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ja, en als die vrouw haar werk niet kan doen, weet je wel wat dat (kan) kost(en)?
ICT'ers.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goddsallejezus, moet ik het echt spellen?
DE BEDRIJFSPOLICY IS DAT ZE DICHT ZIJN! DUS DAN BEN JE DICHT!
Gebruiker zeker? " ikke hat un vautmeldin, mar hp um weggeklikt, weet niet wattur stont hoor, das jou wrruk!"
True. Dus hij had gewoon kunnen zeggen dat ze een andere printer kon nemen ipv van haar afschepen door haar tot 1 uur laten wachten. Dat was feitelijk wat ik bedoelde.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Laten we er van uitgaan dat ze 20 euro per uur verdient. Het kiezen van een printer die iets verder weg staat kost met het omlopen misschien wel 1 minuut. = 33 cent.
Het 5 minuten naar de kantine lopen, 5 minuten moelijk doen, en dan alsnog een half uur wachten, is veel duurder.
Dan ben je als gebruiker niet alleen DOM maar heb je ook keihard gelogen.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:06 schreef CasualMark het volgende:
[..]
True. Dus hij had gewoon kunnen zeggen dat ze een andere printer kon nemen ipv van haar afschepen door haar tot 1 uur laten wachten. Dat was feitelijk wat ik bedoelde.
Hell, misschien weet ze niet eens hoe ze een andere printer op haar PC moet kiezen. Voor veel gebruikers is een computer (helaas) nog erg ingewikkeld.
Neuh, jij heb de hele dag de tijd daarvoor. Wie weet had onze trut wel 3 afspraken daarvoor, ofzo.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:59 schreef Mythik het volgende:
[..]
Als ik mijn spulletjes rond wil hebben ga ik ze niet op het laatste moment regelen.........
Oh, en de ICT'er, nee die doet de hele dag niets, tot "JIJ" komt!quote:Op donderdag 24 april 2008 17:12 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Neuh, jij heb de hele dag de tijd daarvoor. Wie weet had onze trut wel 3 afspraken daarvoor, ofzo.
En daar is de arrogantie die ik eerder bedoelde. Omdat gebruikers alleen maar briefjes kunnen tikken en Excel aan kunnen sturen zijn ze dom?quote:Op donderdag 24 april 2008 17:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan ben je als gebruiker niet alleen DOM maar heb je ook keihard gelogen.
Laat mij 1 kantoor vacature zien waarin "gedegen kennis van computers, met name office" niet een vereiste is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |