abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:09:08 #26
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_58417991
tvpeetje
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_58418574
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 16:09 schreef StateOfMind het volgende:
tvpeetje
idem
pi_58458917
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:48 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

De kracht van de straling heb ik nooit onderzocht. Kan me wel voorstellen dat een mobiele telefoon minder doet in tegenstelling tot een "gerichte beam" richting een ander zonnestelsel. Over dit soort krachtigere verzendingen spreek ik dan. Ben met je eens dat we met onze huidige technologische middelen inderdaad (on/bewust) al genoeg "ruis" veroorzaken...
Je GSM pikken ze niet op op alpha centauri
Echter als een alien samenleving al de techniek heeft om signalen precies terug te leiden naar onze aarde, dan weten ze het nu al door alle andere signalen. Een laserstraal of radiozending zal daar geen verandering in brengen, het is al moeilijk genoeg om deze te detecteren, laat staan precies de afkomst te berekenen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 3 mei 2008 @ 22:21:42 #29
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58461732
Ik heb geen flauw idee Stranger, het zou best kunnen.

Of ze het weten, hangt af van hun geavanceerde techniek in beschaving...

Het blijft gissen, vraag me af of het inderdaad echt zo moeilijk is zendingen vanaf de aarde of een willekeurige planeet te detecteren. Met onze technologie komen we mijn inziens toch al een heel eind, en wij staan nog in de kinderschoenen met onze projecten en materieel acht ik. Weliswaar hebben we nog maar een paar keer een soort van intelligente code gesignalleerd, maar dat vind ik toch wel een prestatie.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_58466975
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:21 schreef DaantjeF het volgende:
Ik heb geen flauw idee Stranger, het zou best kunnen.

Of ze het weten, hangt af van hun geavanceerde techniek in beschaving...

Het blijft gissen, vraag me af of het inderdaad echt zo moeilijk is zendingen vanaf de aarde of een willekeurige planeet te detecteren. Met onze technologie komen we mijn inziens toch al een heel eind, en wij staan nog in de kinderschoenen met onze projecten en materieel acht ik. Weliswaar hebben we nog maar een paar keer een soort van intelligente code gesignalleerd, maar dat vind ik toch wel een prestatie.
Maar we hebben geen idee of het ook werkelijk intelligent was (het was te snel weer weg) en waar het precies vandaan kwam. Natuurlijk, zoals je al zegt, staat onze techniek inderdaad in de kinderschoenen, maar als wij dit al kunnen, dan lijkt het mij dat met betere techniek, men de aarde al lang moet hebben ontdekt door middel van de al uitgezonden signalen.

Als het werkelijk een gevaar vorm,t, dan gaan we er dus vanuit dat aliens bij ons kunnen komen. Dat betekent dat die aliens dus geavanceerde techniek moeten hebben (om überhaupt bij ons te komen). En die techniek zou redelijker wijs (als je het vergelijkt met wat wij al kunnen) ons moeten kunnen vinden op basis van al (onbedoelde) uitgezonden signalen. Een expres verzonden laserstraal, radiogolf of langspeelplaat aan boord van een sateliet zal dat mogelijk alleen bevestigen, maar verder niet....

Als er überhaupt iemand is die ons kan horen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  † In Memoriam † zondag 4 mei 2008 @ 15:31:47 #31
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_58472705
Interessant topic.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zondag 4 mei 2008 @ 18:49:25 #32
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58476026
quote:
Op zondag 4 mei 2008 08:41 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Maar we hebben geen idee of het ook werkelijk intelligent was (het was te snel weer weg) en waar het precies vandaan kwam. Natuurlijk, zoals je al zegt, staat onze techniek inderdaad in de kinderschoenen, maar als wij dit al kunnen, dan lijkt het mij dat met betere techniek, men de aarde al lang moet hebben ontdekt door middel van de al uitgezonden signalen.

Als het werkelijk een gevaar vorm,t, dan gaan we er dus vanuit dat aliens bij ons kunnen komen. Dat betekent dat die aliens dus geavanceerde techniek moeten hebben (om überhaupt bij ons te komen). En die techniek zou redelijker wijs (als je het vergelijkt met wat wij al kunnen) ons moeten kunnen vinden op basis van al (onbedoelde) uitgezonden signalen. Een expres verzonden laserstraal, radiogolf of langspeelplaat aan boord van een sateliet zal dat mogelijk alleen bevestigen, maar verder niet....

Als er überhaupt iemand is die ons kan horen...

Ja, ja zo zie ik het ook...

Alleen het feit of wij al lang hadden ontdekt moeten worden weet ik dan weer niet. Onze menselijke intelligente geschiedenis mbt technologie duurt pas sinds 200 tot 100 jaar max, mijn inziens. Dan kun je weer verder filosoferen over het feit hoe lang de straling en zendingen er over doet om een zonnestelsel te bereiken of zelfs het feit dat ze ons in de gaten houden en mogelijk negeren, allemaal leuk en interessant. Bewijzen blijven uit.

Echter heb ik een keer een uitzending gezien op Discovery (wat ik nauwelijks meer kijk) waarin er verslag werd gedaan van het feit dat ze dus in de afgelopen 40 jaar bij Seti één vaag signaal hebben weten te onderscheppen waaruit ze voor 80% konden concluderen dat dit bewijs zou voeren mbt intelligentie.

Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar er waren destijds veel geleerden en kennisbezitters opgezet en ze kwamen (bijna) allemaal achteraf met dezelfde conclusie. het was een mechanisch geluid, dat volgens 8 van de 10 onderzoekers werd uitgelegd als "intelligent mechanisch". Nog niet eens electronisch dus.

Het was een interessante uitzending, maar echt veel kwam er niet boven.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_58485312
quote:
Op zondag 4 mei 2008 18:49 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Ja, ja zo zie ik het ook...

Alleen het feit of wij al lang hadden ontdekt moeten worden weet ik dan weer niet. Onze menselijke intelligente geschiedenis mbt technologie duurt pas sinds 200 tot 100 jaar max, mijn inziens. Dan kun je weer verder filosoferen over het feit hoe lang de straling en zendingen er over doet om een zonnestelsel te bereiken of zelfs het feit dat ze ons in de gaten houden en mogelijk negeren, allemaal leuk en interessant. Bewijzen blijven uit.

Echter heb ik een keer een uitzending gezien op Discovery (wat ik nauwelijks meer kijk) waarin er verslag werd gedaan van het feit dat ze dus in de afgelopen 40 jaar bij Seti één vaag signaal hebben weten te onderscheppen waaruit ze voor 80% konden concluderen dat dit bewijs zou voeren mbt intelligentie.

Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar er waren destijds veel geleerden en kennisbezitters opgezet en ze kwamen (bijna) allemaal achteraf met dezelfde conclusie. het was een mechanisch geluid, dat volgens 8 van de 10 onderzoekers werd uitgelegd als "intelligent mechanisch". Nog niet eens electronisch dus.

Het was een interessante uitzending, maar echt veel kwam er niet boven.
In 1977 had je het Wow signaal, maar dat is nooit meer terug gevonden, en er is nooit een oorzaak bekend geworden...
C. Sagan
  maandag 5 mei 2008 @ 08:21:47 #34
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_58485415
Juist omdat SETI niks vindt denk ik dat wat wij zoeken, niet de ruimte in gestuurd wordt.

Een beschaving die zelf al makkelijk signalen kan oppikken, heeft waarschijnlijk ook de mogelijkheid hierheen te komen. Of zij moeten op ongeveer dezelfde technologische beperking zitten als wij, de mens, nu in zitten. Maar hoe klein is die kans wel niet, en onwaarschijnlijk.
Dus zo'n geavanceerde beschaving hoeft dan geen contact meer te leggen, en is superieur in zijn technologie. Zo'n beschaving acht ik mogelijk tot het ongezien bespioneren van een planeet.

Redelijk slim volk, wat nog veel ste primitief bezig is. Dat moet in de gaten gehouden worden, maar contact leggen is een gevaar voor diegene die hier komt.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_58485455
quote:
Op maandag 5 mei 2008 08:21 schreef Ticker het volgende:
Dus zo'n geavanceerde beschaving hoeft dan geen contact meer te leggen, en is superieur in zijn technologie. Zo'n beschaving acht ik mogelijk tot het ongezien bespioneren van een planeet.

Redelijk slim volk, wat nog veel ste primitief bezig is. Dat moet in de gaten gehouden worden, maar contact leggen is een gevaar voor diegene die hier komt.
Maar dat verklaard dan weer niet waarom UFO-sightings 'echt' zouden zijn. Immers, als zij ongezien onze planeet kunnen zien, waarom zouden ze zichzelf dan tentoon stellen aan ons primitief volk?
  maandag 5 mei 2008 @ 09:02:21 #36
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_58485673
quote:
Op maandag 5 mei 2008 08:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar dat verklaard dan weer niet waarom UFO-sightings 'echt' zouden zijn. Immers, als zij ongezien onze planeet kunnen zien, waarom zouden ze zichzelf dan tentoon stellen aan ons primitief volk?
Waarom zouden ze niet echt kunnen zijn? Omdat ze de mogelijkheid hebben om ongezien te vliegen, betekent in mijn ogen niet dat alle schepen en bemaningsleden, dat ook continu voor 40 jaar (voorbeeld) blijven doen.

Dan zouden we moeten discussieren over de intenties. Hoewel ik wel weet wat mensen als Schneiders en Burisch zeggen, is dat nooit 100% de hele waarheid. Eigenlijk een onmogelijke vraag die je stelt.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:50:38 #37
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')