Gabrich niet, die stond gewoon bekend als een sterke spits die nooit omvielquote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Rosales en Gabrich schoten er ook een boel in he.
Gabrich was topscoorder toen ie kwam, dacht ikquote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:31 schreef VoreG het volgende:
[..]
Gabrich niet, die stond gewoon bekend als een sterke spits die nooit omviel
Gabrich schoot er in zijn laatste seizoen met Newells (?) er volgens mij 15 in idd.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Gabrich was topscoorder toen ie kwam, dacht ik.
14, volgens Wiki. Maar close enough.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:32 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Gabrich schoot er in zijn laatste seizoen met Newells (?) er volgens mij 15 in idd.
quote:Na een mislukte proefstage bij PSV Eindhoven probeerde AFC Ajax het wel met hem en nam de spits over van Newell's Old Boys (Argentinië) - naar verluidt op basis van een video. De verwachtingen waren hooggespannen. Verschillende Argentijnse clubs wilden hem inlijven, en ook FC Nantes en Benfica hadden interesse. De spits beloofde de fans van Ajax 25 doelpunten.
Echt zijn draai vinden heeft Gabrich nooit gedaan bij Ajax, in het seizoen 1996-1997 kwam de spits tot 10 competitiewedstrijden en géén doelpunten. De grote, sterke spits wordt gezien als één van Ajax' grootste miskopen aller tijden. Hij stond er om bekend geen bal aan te raken en slechts in het veld te staan. Ploeggenoot Ronald de Boer liet maanden later weten geen idee te hebben of de Argentijn rechts- of linksbenig was. Het seizoen erop besloot de Amsterdamse leiding om de spits weer van de hand te doen aan het Spaanse UD Mérida waar hij in 36 wedstrijden slechts 2 doelpunten maakte. Ook bij de andere clubs daarna heeft de 1.85m lange Argentijn met Kroatisch bloed nauwelijks doelpunten weten te maken.
quote:Ploeggenoot Ronald de Boer liet maanden later weten geen idee te hebben of de Argentijn rechts- of linksbenig was.
We're doomedquote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Gabrich was topscoorder toen ie kwam, dacht ik.
En ook Kroatisch bloed, Kwam ook op z'n 24ste naar Ajax. Werd ook topscoorder in z'n laatste seizoen.quote:
En in het jaar dat Gabrich kwam werden we 4e...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En ook Kroatisch bloed, Kwam ook op z'n 24ste naar Ajax. Werd ook topscoorder in z'n laatste seizoen.
Dit is echt een heel nare flashback.
Al is z'n bijnaam, de drilboor, wel erg tof.
Ok, we zijn kansloos volgend seizoen, helaasquote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:30 schreef VoreG het volgende:
[..]
En in het jaar dat Gabrich kwam werden we 4e...
Welke wedstrijd is er?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:23 schreef tha_dark het volgende:
Dadelijk weer even hem aan het werk gaan zien!
Mijn steun krijgt die iig komend jaar
Als je even een paar posts terugleest...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:26 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Welke wedstrijd is er?
Kan ik kijken of ik een stream kan vinden![]()
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:27 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als je even een paar posts terugleest...
Maak daar maar van der Zee vanquote:Op zondag 25 mei 2008 00:46 schreef _Mike_ het volgende:
Ik geloof een nieuwe scout van Ajax ene Jilles nogwat
We hebben er genoeg gehad die het niet deden hoorquote:Op zondag 25 mei 2008 12:36 schreef Houniet het volgende:
Heeft hij gescoord! Spannend, dat hoort een spits te doen namelijk.
Wie heeft het in z'n eerste jaar niet moeilijk bij Ajax. Zelfs Zlatan raakte geen pepernoot z'n eerste anderhalf jaar. Chivu was in het begin ook niet een rechte rots in de branding (behalve met rode kaarten pakken..)quote:Op zondag 25 mei 2008 12:51 schreef Houniet het volgende:
Zeker, en ik denk dat hij het ook erg moeilijk gaat krijgen bij ons.
Huntelaar en Suarez stonden er meteen, maar die zijn Nederland al gewend natuurlijk.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:11 schreef fathank het volgende:
[..]
Wie heeft het in z'n eerste jaar niet moeilijk bij Ajax. Zelfs Zlatan raakte geen pepernoot z'n eerste anderhalf jaar. Chivu was in het begin ook niet een rechte rots in de branding (behalve met rode kaarten pakken..)
Daar heb jij toch geen last van? En noem de schwalbes van Suarez van het afgelopen half jaar eens?quote:Op maandag 26 mei 2008 20:13 schreef TerroRobbie het volgende:
Nog zo'n Zuid-Amerikaanse schwalbekoning bij Ajax
Jawel, volgend jaar sta ik centraal achterin bij de Graafschap.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:26 schreef VoreG het volgende:
Daar heb jij toch geen last van?
Gister was ie weer bezig hoor.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:26 schreef VoreG het volgende:
[..]
Daar heb jij toch geen last van? En noem de schwalbes van Suarez van het afgelopen half jaar eens?
Ik neem aan dat je niet de penalty bedoeld want dat was een terechte.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:37 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Gister was ie weer bezig hoor.(Turkije - Uruguay)
De penaltys waren terecht, hoewel het hier wel 90 % fopduik betreft. En ik herinner me nog dat de wereld te klein was toen Afellay voor het zelfde een penalty kreeg tegen Willem II. Maar ik doelde meer op de hele wedstrijd, waar ie om de haverklap ging liggen en zoals ik al zei, bij die eerste penalty is er sprake van contact, maar niet zo dat Suarez wel móet vallen, en dat contact is al helemaal niet zo hard om een een duik van 3 meter te maken.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:44 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet de penalty bedoeld want dat was een terechte.
Gisteren maakte hij z'n elfde.quote:Op maandag 26 mei 2008 08:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Tien goals in 16 wedstrijden bij Banfield is erg knap. Ik ben echt benieuwd hoe hij het bij ons gaat doen. Ik begin er nu wel wat vertrouwen in te krijgen.
Maak daar bij dit filmpje maar 100% van. Op het moment dat Volkan z'n voet raakt heeft ie die duik al ingezet.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:55 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
De penaltys waren terecht, hoewel het hier wel 90 % fopduik betreft. En ik herinner me nog dat de wereld te klein was toen Afellay voor het zelfde een penalty kreeg tegen Willem II. Maar ik doelde meer op de hele wedstrijd, waar ie om de haverklap ging liggen en zoals ik al zei, bij die eerste penalty is er sprake van contact, maar niet zo dat Suarez wel móet vallen, en dat contact is al helemaal niet zo hard om een een duik van 3 meter te maken.
Volgens mij heeft hij vleugels gekregen nadat hij door Ajax gekocht is, is die wedstrijd ergens via een stream te volgen?quote:Op zondag 22 juni 2008 20:47 schreef Radegast het volgende:
2x raak tegen kampioen River Plate, wedstrijd is nog bezig (2-1)
Hij is alleen 24 jaarquote:Cvitanich wil Kroatisch international worden
Darío Cvitanich hoopt na zijn overstap naar Ajax snel te kunnen debuteren als international. De Argentijnse aanvaller wil echter niet voor zijn vaderland Argentinië gaan spelen, maar voor het nationale elftal van Kroatië. De aanvaller maakt deze week nog het papierwerk in orde. Klik hier! Cvitanich komt in aanmerking voor een Kroatisch paspoort omdat zijn grootouders uit het Europese land komen. Vlatko Markovic, voorzitter van de Kroatische voetbalbond, bevestigde tegenover Sport Ya dat de aanvaller van Ajax in de toekomst kan uitkomen voor het elftal van Slaven Bilić.
"Hij zit bij de derde generatie van Kroatische emigranten die naar Argentinië vertrokken", vertelde Markovic, die vol lof over de kwaliteiten van Cvitanich sprak. "Dit betekent dus dat hij een Kroatisch paspoort kan bemachtigen. Hij zal spoedig naar de Kroatische ambassade in Amsterdam gaan om de papieren te bemachtigen. Natuurlijk spreekt hij onze taal nog niet, maar ik weet zeker dat hij dat snel zal leren."
Cvitanich reageerde verheugd op de woorden van Markovic en liet weten graag voor Kroatië te willen gaan spelen. "Als ze me bellen, dan pak ik het eerste vliegtuig naar Kroatië en stel ik me beschikbaar", aldus de 25-jarige aanvaller in Sportske Novosti. "Kroatië heeft een geweldige groep en het is een droom om in zo'n elftal te spelen."
Jij kan ook niet tellen hè?quote:Op maandag 7 juli 2008 02:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij is overigens 4e of 5e generatie Croaat
Dat lijkt mij ook. Het zou ook een beetje onzin zijn om de talenten om te combineren van Suarez en Sulejmani ongebruikt te laten door er een speler tussen te zetten die de bal steeds van de voet laat springen als hij niet op de grond gaat liggen.quote:Op maandag 7 juli 2008 02:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Plaatsen
Ik verwacht tussen de 15 en 20 goals en een stuk of 10 assist als hij de kans krijgt als 9. Ajax zal in elk geval een stuk beter voetballen met Cvitanich in de spits
Staat gewoon in het artikel, dus blijkbaar lees ik beter.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ok dan weet jij het beter
quote:"Kroatië presenteert nieuwe held Cvitanich"
Cvitanich zal de komende jaren gaan uitkomen voor Kroatië. Op de website van Sportskenovosti pronkt een gelukkige Cvitanich met het Kroatische shirt. Voorzitter van de Kroatische voetbalbond Markovíc was duidelijk in zijn nopjes met de nieuwe aanwinst voor het Kroatische elftal. "Ik voel me vereerd om onze nieuwe held Cvitanich te presenteren".
De kersverse aanwinst van Ajax mocht zowel voor Argentinië als Kroatië uitkomen maar gaf direct na zijn vertrek uit Argentinië al aan dat Kroatië zijn voorkeur heeft. De aanvaller zal het shirtnummer 20 gaan dragen.
Je hebt wat negatiefs kunnen vinden, heel goed jongen, je dag is vast weer goed.quote:Op woensdag 16 juli 2008 02:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij staat onder de verdenking van fraude bij het verkrijgen van de Croatische nationalieteit
Als hij veroordeeld wordt kan hij mooi bij het theekransje van anderen veroordeelden werknemers
DAM is nochtans best positief over de beste man.quote:Op woensdag 16 juli 2008 02:30 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Je hebt wat negatiefs kunnen vinden, heel goed jongen, je dag is vast weer goed.
Volgens DAM beter dan Huntelaar.quote:
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 12:38 schreef TerroRobbie het volgende:
Dacht eerst dat hij zich had bedacht en toch naar PSV/brabant kwam
quote:Cvitanich: 'Het moet stapje voor stapje.'
Dario Cvitanich heeft via dvd's die hij van Ajax kreeg kennis gemaakt met het driespitsensysteem van Ajax. 'Door te kijken, kon ik al een beetje aan wennen aan een voorhoede met drie spitsen en een nummer tien erachter. Ik kom uit een systeem van 4-4-2', aldus de Argentijnse Ajacied in een interview met Jop van Kempen.
Cvitanich beseft dat de concurrentie bij Ajax groot is en dat hij niet de status heeft die hij bij Banfield had. Hij zal vast kennis maken met de bank, maar hij zal strijdbaar zijn. 'Maar als je een huis bouwt, begin je ook niet bij het dak. Het moet stapje voor stapje.'
Ajax is voor Dario Cvitanich een springplank. De Argentijn wil ongeveer tien jaar in Europa spelen en daarna zijn loopbaan als speler eindigen bij zijn oude club. 'Afscheid nemen doe ik bij Banfield. Ook al ben ik 38 en kan ik nog maar één partijtje mee, Banfield wordt mijn laatste club.'
quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:18 schreef VoreG het volgende:
Jippie hebben we eindelijk Suarez afgeleert niet meer te gaan liggen komt er een andere duikelaar.
Waarschijnlijk tegen Arsenal van het begin in actie. Ben benieuwd hoe hij zich staande weet te houden.quote:Koppen als Hans Gillhaus
Door NIK KOK & MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - De stem van conditietrainer René Wormhoudt schalt tijdens elke Ajax-training over het veld. Als de selectie in tweetallen wordt verdeeld, vormen Luis Suárez en Dario Cvitanich meer dan eens een duo. Zuid-Amerikanen onder elkaar. De Uruguayaan en de Argentijn gooien elkaar de bal toe. Ze dienen de bal achter hun hoofd op het gras te tikken om daarna weer omhoog te komen. Een geseling voor de buikspieren. En ook best ingewikkeld zo die eerste keer.
,,Leg jij dat even aan Dario uit,’’ zegt Marco van Basten in het voorbijgaan tegen Suárez. De trainer loopt onverstoorbaar door en het duo zwijgt. De bal blijft liggen. Het zal niet de eerste keer zijn dat Dario Cvitanich (24) in de Ajax-voorbereiding wordt geconfronteerd met een taalprobleem.
Zijn Engels is goed voor simpele antwoorden: ,,It is very nice here.’’ En ,,It is nice to be at a club like Ajax’’ Meestal lacht hij er bij. Gelukkig zijn er bij Ajax nog Gabri, Albert Luque, Luis Suárez, Bruno Silva en Oleguer. In De Lutte en in Groot-Brittannië was Kenneth Perez daar ook nog bij.
Spaanstalige bondgenoten.
De communicatieproblemen lijken de Argentijn nochtans niet te deren. Hij oogt vrolijk tijdens de eerste weken in Europa en Nederland, waar op meer dan tien uur vliegen van huis alles nieuw en anders is.
In Coevorden was er even verbetenheid. In de tweede oefenwedstrijd van de voorbereiding tegen Germanicus miste Cvitanich twee opgelegde kansen en een strafschop. Hij gromde daarna, zette twee fikse tackles in op Coevordense benen, haalde wat ballen op rond de middenlijn en scoorde twee keer in vijf minuten. Prompt verscheen er weer die glimlach om zijn mond.
,,Cvitanich laat een goede indruk achter deze eerste weken. Hij is wendbaar, snel en fysiek sterk,’’ zegt Van Basten over de aankoop die hij eerder alleen op twee dvd’s aan het werk zag. Zijn assistenten Van ’t Schip en Witschge legden de nieuwe man wel ‘live’ langs de Ajax-meetlat tijdens een scoutingstrip door Argentinië. Dat deed ook de scoutingsstaf van de club.
Die indrukken en het beeldmateriaal op dvd dienen als bewijs: Dario Cvitanich was topscorer van de Clausura, het tweede gedeelte van de Argentijnse Priméra División.
Dertien doelpunten voor het bescheiden Banfield uit de provincie Buenos Aires, waarvan twee benutte strafschoppen.
Via YouTube is een aantal van die goals ook voor het grote publiek te bekijken. Voor een completer beeld is het echter interessanter langere delen van Cvitanich’ Argentijnse wedstrijden te zien. Dan zie je een spits die in zijn spel iets weg heeft van oud-PSV’er Hans Gillhaus en ook wel van Dirk Kuyt, toen die nog aan het front stond bij FC Utrecht en Feyenoord.
Gillhaus kon ondanks zijn geringe lengte geweldig koppen. Ook Cvitanich’ timing is dik in orde.
Trekken van gelijkenis met Kuyt zitten hem in alle keren dat hij als centrumspits helemaal uitwijkt naar de zijkanten om aanspeelbaar te zijn. Cvitanich is, zo stelt hij zelf ook ‘het type spits dat zijn energie kwijt moet’.
Een ander sprekend detail is zijn houding bij corners en vrije trappen. Hij loopt elke keer weer helemaal door tot op de vijandelijke doellijn. Voor hem is dat volstrekt logisch, een automatisme: mocht het tot een rebound komen, dan is de bal voor mij.
Bij Ajax wacht hem behalve qua taal ook qua voetbal een ingrijpende aanpassing. Van Basten gaat uit van 4-3-3-speelwijze, daar waar Cvitanich bij Banfield opgroeide in 4-4-2. Het houdt vooral in dat hij moet leren bewegen in andere (lees: kleinere) ruimtes.
In de trainingskampen die Ajax belegde in De Lutte en in Groot-Brittannië, liet Van Basten hem spelen op meerdere posities in de voorste linie en op de nummer 10-positie daarachter. Posities die op dit moment lijken te zijn voorbehouden aan Huntelaar, Suárez, Sulejmani en Aissati.
Het is niet zo dat Cvitanich zich als nieuwkomer zomaar neerlegt bij een plek op de bank, maar hij zal niet overstuur raken als zijn Europese avontuur begint in de luwte. ,,Als je een huis bouwt, begin je ook niet bij het dak,’’ zei hij daar al beeldend over in Het Parool. ,,Het moet stapje voor stapje.’’
Goede mentaliteit. Ik hoop echt dat we een topper hebben binnengehaald.quote:Het is niet zo dat Cvitanich zich als nieuwkomer zomaar neerlegt bij een plek op de bank, maar hij zal niet overstuur raken als zijn Europese avontuur begint in de luwte.
Ik doe dan altijd de Pierre Buikschuiver.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:37 schreef Pritt het volgende:
Dat vingertje in de OP gebruik ik tegenwoordig ook als ik scoor op het pleintje.
Het Verkerk vuistje!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:01 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ik doe dan altijd de Pierre Buikschuiver.
Mee eens.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:38 schreef sjimz het volgende:
Sterk debuut voor thuispubliek gemaakt vanavond!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |