Dat was Stojic, niet Lemic.quote:Op woensdag 30 april 2008 10:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dus als meerdere mensen het verhaal op elkaar hebben afgestemd dan is het per definitie waar
Volgens mij staan alle mensen die je noemt inclusief Piet de Visser onder invloed van Lemic en hebben ze er belang bij dat Lemic zijn grote invloed mag blijven behouden.
Ik ben hier echt van overtuigd sinds ik een artikel uit het NRC heb gelezen uit 2000 dat verhaalt over louche praktijken van Gerets en Lemic bij Club Brugge en hoe de aanstelling bij Psv is verlopen daarna.

valckx = technisch directeurquote:Op woensdag 30 april 2008 17:16 schreef Chadi het volgende:
En toch vind ik dat het PSV publiek achter Reker moet staan omdat hij eigenlijk niets anders doet dan wat goed is voor de club op langere termijn. Het is toch te gek voor woorden dat mensen zo'n crisis kunnen veroorzaken terwijl ze niet eens een functie bekleden bij PSV.

Hou op man, die kerel weet niet wat functiescheiding is. Ik heb nog nooit gehoord dat Harry van Raaij naar Mexico ging om spelers te scouten, zoals Reker nu wel doet. Dat is een taak voor je scoutingapparaat!quote:Op woensdag 30 april 2008 17:16 schreef Chadi het volgende:
En toch vind ik dat het PSV publiek achter Reker moet staan omdat hij eigenlijk niets anders doet dan wat goed is voor de club op langere termijn. Het is toch te gek voor woorden dat mensen zo'n crisis kunnen veroorzaken terwijl ze niet eens een functie bekleden bij PSV.

Lemic heeft ze allemaal in zijn zak?quote:Op woensdag 30 april 2008 17:48 schreef WooZ het volgende:
[..]
valckx = technisch directeur
hiele = keeperstrainer
gomes = keeper
de visser = scout, onder contract en betaald door psv
Volgens mij FUNCTIoneer jij niet helemaal

Ik denk toch dat daar een kern van waarheid in zit gezien de uitspraken van oud voorzitter van PSV onder andere.quote:Op woensdag 30 april 2008 18:01 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat probeert 1 journalist ons te doen geloven en enkelen praten hem na.

quote:Reker:" Alleen ik spreek waarheid"
Jan Reker heeft fel uitgehaald naar zijn critici. De algemeen directeur van PSV stelt dat hij alle aantijgingen kan weerleggen.
Technisch directeur Stan Valckx, doelman Heurelho Gomes en scout Piet de Visser verwijten Reker dat hij zich te veel bemoeit met technische zaken en dat hij zijn beloftes niet nakomt.
"Laat ik het maar positief uitleggen: zij verdraaien de feiten", aldus Reker, die zei dat er geen weg terug is voor Valckx en De Visser."De verhoudingen zijn te zeer verslechterd."Voor Gomes hield hij de deur op een kier."Hij is een prima keeper. Als hij zijn woorden terugneemt, is hij welkom."

quote:PSV: interview met voorzitter Schuitema en directeur Reker
door Frans van den Nieuwenhof. vrijdag 02 mei 2008 | 02:47 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 02 mei 2008 | 15:14
'Begeleiding van jonge spelers moet beter, er waren veel misverstanden'
'Wat is jullie generale conclusie na alle tumult van de laatste weken?
Schuitema: "Over een aantal zaken waren we verbaasd. Vooral over het verhaal Gomes, dat voor een tweede keer kwam. Dat vonden wij vreemd, omdat we ondanks een heel moeilijk jaar, met al die trainerswisselingen, toch een heel succesvol seizoen hebben gedraaid. Zowel sportief als financieel. Het is een verhaal dat gaat over afgeleide verschijnselen. Heel sec over verwachtingen en al dan niet gedane beloftes aan jonge spelers en de manier waarop wij met hen omgaan. Daarin wordt steeds gewezen naar Jan, alsof hij daarachter zou zitten. Dat herkennen wij helemaal niet. We herkennen wel dat de verwachtingen van die spelers niet zijn uitgekomen. Maar die verwachtingen hadden wij zelf ook."
Gomes zei: Reker eruit of ik eruit.
Schuitema: "Het is ongepast dat iemand zich zo uitlaat en zijn eigen omgeving is daarmee ook niet gelukkig, begreep ik. Het was sterk gebaseerd op emotie. Zelfs De Visser vond het niet verstandig. En of Gomes het nou precies zo bedoeld heeft, weet ik ook niet."
Reker: " Gomes zegt ook dat financieel alles heel goed geregeld is bij PSV en dat is waarvoor ík verantwoordelijk ben. Met die zaak rond Aissati (die uit de selectie werd verwijderd, red.) heb ik me juist níet willen bemoeien. Dat heb ik Gomes verteld. En verder hebben wij niet over voetbalzaken gesproken."
Kan het zo zijn dat hij de positie van een 'president' vanuit zijn cultuur anders interpreteert dan wij doen?
Reker: "Zijn zaakwaarnemer Lemic heeft wel eens gezegd: Jan, jij bent toch de grote baas, jij kunt die trainer toch verplichten om bepaalde besluiten te nemen? In Latijnse landen kan een voorzitter de opstelling bepalen. Hier niet."
Schuitema: "De hiërarchische verhoudingen liggen in zowel de Zuidamerikaanse als Oosteuropese culturen heel anders dan bij ons. En dús ook de verwachtingspatronen. Wij zijn gewend om elkaar te overtuigen en gezamenlijk een beslissing te nemen."
Reker: "Dit speelde een rol bij de contractverlenging van Gomes. Wij waren het samen wel eens, maar ik moest nog toestemming vragen bij de commissarissen. Dat kennen zij helemaal niet."
Schuitema: " Wij moeten daarvan leren dat we heel voorzichtig moeten opereren bij het doen van toezeggingen of vermeende toezeggingen. Hun interpretatie kan heel anders zijn dan onze bedoelingen."
Het gaat in essentie dus om een communicatief probleem?
Schuitema: "Als je die verhalen van Gomes góed leest, zit daar toch een heleboel perceptie in? Zaken die hij – mede via anderen – hoort, ziet en interpreteert. Daarin zit veel gebrekkige communicatie."
Reker: "Het is hartstikke logisch dat die Brazilianen veel naar elkaar toekruipen. Een nadeel kan zijn dat ze zich te weinig mengen onder de Nederlandse jongens. Romário, Kezman en Ronaldo kwamen hier alléén, die móesten wel Nederlands praten en werden ook met onze waarden opgevoed."
Schuitema: "Jan heeft natuurlijk ook de neiging om veel te communiceren. Dan is de kans groter dat zaken verkeerd binnenkomen. Als directeur moet je vaak wat terughoudender zijn."
Reker: "Ik moet geduldiger zijn en pas naar buiten treden als de handtekeningen gezet zijn. Niet vanuit mijn gevoel aangeven wat ik dénk dat er gaat gebeuren."
Schuitema: "Jan is een doener. En redelijk ongeduldig. Als nummer één van een organisatie ben je nou eenmaal kwetsbaar."
Reker: " Daar loop ik nooit voor weg. Als Da Costa ondanks een schorsing wordt opgesteld, heb ik daar helemaal niks mee te maken. Maar ik ga wél voor al mijn zeven mensen staan die de fout hadden kunnen voorkomen."
Maakt de publicitaire kritiek uw functioneren moeilijker?
Reker: "Ik ben alleen aan de buitenkant beschadigd. Ik ben ervan overtuigd dat ik heel veel vertrouwen geniet binnen de organisatie. Dat heb ik op vele plaatsen gecheckt."
Schuitema: "Niets is zo complex als een voetbalbedrijf. In geen enkel ander bedrijf lig je zó onder het vergrootglas, is er sprake van zoveel emotie en word je elke week afgerekend op prestaties. Als baas van dat geheel ben je enorm kwetsbaar. De baas moet dus zeker niet alles zélf willen doen."
Stan Valckx heeft zijn vertrouwen in Reker opgezegd vanwege diens bemoeienis met zijn werkzaamheden.
Reker: "Iedere beslissing is genomen met instemming van de raad van commissarissen én in overleg met de commercieel directeur, de trainers, de scouts en Stan. Ik heb één keer, samen met Peter Fossen (juridisch adviseur), een contractbespreking met Afellay gedaan. Dat was op verzoek van Stan, omdat hij die dag geopereerd moest worden. Verder heb ik nooit met spelers onderhandeld, dat was Stan zijn taak."
Schuitema: " Jan is veel meer een pur sang voetbalman dan de mensen die er vóór hem zaten. Dus is het logisch dat je een indringender discussie hebt."
Reker: "Ik ga wel eens naar spelers kijken om een oordeel te vormen, zodat ik weet waar ik 'ja' tegen zeg. Maar ik houd geen enkele transfer in mijn eentje tegen. Dan zou ik nooit meer kunnen samenwerken met onze scouts."
Schuitema: "En de komst van Kenneth Perez is mijn 'schuld'. Ik wilde Ronald Koeman tegemoet komen. Niet alleen omdat ik het juist vond om een geroutineerde speler aan te trekken, ook omdat ik hem geen wapen in handen wilde geven om na alle tumult van afgelopen seizoen vanaf het begin ontevreden te zijn. De scouts hadden daar moeite mee en dat begrijp ik ook. Maar we kunnen niet altijd honderd procent meegaan in de wensen van de scouts."
Reker: "Afgelopen winter is gesproken over verhuur van Jonathan. Dat wilde Sef Vergoossen niet. Dan gaat het dus niet door. Een van de redenen dat wij kampioen zijn geworden, is dat we zo'n brede selectie hadden."
De essentie is: in hoeverre doet een directeur toezeggingen die hij niet nakomt?
Reker: "Toezeggingen nul. Verwachtingen uitspreken wel. Na ons toernooi in Rusland hebben wij met Lemic en technisch directeur Mijatovic van Real Madrid gesproken over Jonathan. Zou je die al willen verkopen, vroeg Mijatovic. We hebben gezegd: nee, hij is net gehaald, hij moet eerst hier een grote jongen worden. En het zou best eens kunnen zijn dat-ie 20 tot 25 wedstrijden gaat spelen dit seizoen. Dan betaal ik je een miljoen per wedstrijd, zei Mijatovic. Toen heb ik gezegd: dan laten we hem er 34 spelen!"
Schuitema: "Dat soort dingen komt bij de speler terug en dat leid tot misverstanden."
De kritiek richt zich ook op de begeleiding van jonge spelers.
Schuitema: "We hoopten dat Jonathan, Fagner en Cassio grotere progressie zouden hebben gemaakt. Dat geldt ook voor Aissati. Daarover is 'irritatie' ontstaan bij alle betrokkenen. Die jongens zijn hartstikke ambitieus, hebben hoge verwachtingen. Net als wij."
Reker: " Aan de andere kant hebben Marcellis, Bakkal, Rajkovic en Dszudzsák net als Afellay natuurlijk wél heel veel speelminuten gemaakt. We hebben vaak gespeeld met vijf jongens onder de 21 jaar. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 23 jaar. Je kúnt niet verwachten dat er negen of tien jonkies in het eerste staan."
Schuitema: "Wij vinden zelf ook dat wij die jonge jongens meer specifieke aandacht moeten geven. Gomes is natuurlijk een exponent van het Latijnse kamp. Hun zaakwaarnemer is dezelfde en die heeft óók zijn belangen. Het gaat uiteindelijk toch om de centen. In hun contracten is opgenomen dat ze meer verdienen naarmate ze meer spelen. Dan worden ze vanzelf meer waard. Wij kunnen dit heus wel plaatsen allemaal. De uitspraken van Gomes komen ook terug in het verhaal van De Visser. Wij delen die zorg."
Reker: "Er is een heel duidelijke afspraak gemaakt met onze nieuwe trainer Huub Stevens. Jonge jongens die niet meespelen, gaan individueel of in groepjes werken met het eerste elftal. Die vallen niet meer terug naar het tweede. Om die reden worden Luc Nilis en Anton Janssen als trainers meer bij het eerste betrokken."
Is het vertrek van De Visser een groot verlies voor PSV?
Reker: "Piet doet veel in Afrika en Zuid-Amerika. Hij had voor ons lekker mogen blijven werken."
Schuitema: "Ik vind het jammer dat hij vertrekt. Het is zijn keuze. Piet is een kleurrijk mens, die waarde heeft gehad voor PSV. Ik denk dat zijn kracht ligt in het netwerken. PR-technisch is zijn vertrek niet plezierig."
Schaadt het jullie positie in Zuid-Amerika?
Reker: "PSV heeft daar een fantastische naam, bij meerdere makelaars. De tips komen zowel binnen bij Piet als bij anderen, die ongetwijfeld ook de weg naar PSV weten te vinden."
Schuitema: "PSV is voor Brazilië een heel interessant platform. Dat verandert niet omdat er een waardevol persoon verdwijnt."

Famous for not comingquote:Een supportersactie tijdens de training van PSV is vrijdag grotendeels mislukt. Ongeveer tachtig supporters hadden zich via internet aangemeld om actie te voeren met spandoeken en liederen. Omdat er maar zo'n twintig mensen kwamen opdagen, heeft de organisator de actie afgeblazen. De supporters wilden actievoeren tegen algemeen directeur Jan Reker. Ze houden hem verantwoordelijk voor de onrust binnen de voetbalclub.

quote:

, me eigen cluppie dat wel. Maar humor is humor!
 , me eigen cluppie dat wel. Maar humor is humor!

quote:'Tijd zal wonden helen'
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - Jan Reker mag bij PSV blijven, ongeacht de consequenties. ,,De voetbalwereld is zo opportunistisch als de pest." Een interview met de veel besproken directeur van de Eindhovenaren.
U heeft de afgelopen weken veel kritiek gehad. Die was redelijk eenduidig. U belooft te snel dingen die u vervolgens niet nakomt.
,,Ik heb niets beloofd. Neem Cassio Ramos. Die heeft een contract getekend om tweede keeper te worden. Als blijkt dat Bas Roorda het beter doet, is het aan de trainer-coach om te bepalen wie tweede keeper is. Dat is toch niet de taak van de algemeen-directeur?''
Herkent u zich dan helemaal niet in al die kritiek?
,,Voor nog geen procent.''
U bent de strijd aangegaan met Vlado Lemic, huismakelaar van PSV en invloedrijk spelersadviseur. Alle opmerkingen van de afgelopen weken – van Gomes, Valckx en De Visser - komen uit die hoek. Vermoedt u een vooropgezet plan?
,,Nou, dat zij hier heel vaak samen over hebben gesproken, ja, daar ben ik wel van overtuigd. Alle argumenten die zijn aangevoerd, had ik al eens gehoord.''
Wat is nu de positie van Lemic?
,,Hij wordt behandeld als elke andere zaakwaarnemer. Als hij voor een afspraak komt, is hij welkom. Maar hij komt niet meer in – wat ik noem – 'het heilige gedeelte'. Daar waar de spelers zijn. Dat is vorig jaar al eens gesignaleerd en daar is te lang te weinig mee gedaan.''
[b]Zullen jullie hem nog gebruiken als huismakelaar?[/b]
,,Nee, als hij met een tip komt zullen we ernaar kijken. En dan wordt hij betaald, dat geldt ook voor andere zaakwaarnemers.''
Heeft u niet het gevoel dat u met zijn vertrek en dat van scout Piet de Visser iets van het fundament onder het succes van PSV vandaan haalt?
,,Nee.''
Toch denken veel mensen dat.
,,Ik ben er niet bang voor. PSV heeft een grote en goede naam. Vooral omdat Romario, Ronaldo en nu ook Gomes hier geslaagd zijn. Als een makelaar een talent heeft dat nog niet toe is aan de topclubs van Europa, maar zich nog moet ontwikkelen, zal hij ongetwijfeld bij PSV aankloppen.''
Dus jullie hebben niets ingeleverd?
,,Jawel, de contacten van Piet de Visser. Maar Piet kan echt geen 200 miljoen mensen in de gaten houden. Nu krijgen andere managers de mogelijkheid spelers aan te brengen.''
Jullie hebben veel profijt gehad van de relatie met Chelsea. Zal die veranderen?
,,Dat weet ik niet. Het zou best kunnen, want via Vlado en Piet hadden we daar heel goede contacten. Met name van Alex hebben we heel veel plezier gehad. De contacten met Chelsea zullen vanaf nu rechtstreeks moeten gaan.''
Is dat nooit zo geweest?
,,Voor zover ik weet is dat altijd via Vlado gegaan.''
En als dat anders loopt dan jullie zouden wensen?
,,Dan is dat een feit."
PSV heeft gezegd dat er 'meer duidelijke werkafspraken' moeten komen. Duidt dat op de kritiek op u dat u te vaak op andermans stoel zit?
,,Vraag de scouts of de trainers maar of ik me met hun werk bemoei. Dat is absoluut niet waar.''
Daar dacht Stan Valckx heel anders over. Die vond dat hij regelmatig werd teruggefloten.
,,Dan moet hij maar zeggen wanneer dat was. Ik kom maar op één ding. Toen we zeker wisten dat Fred Rutten niet zou komen, wilde Stan de tijd nemen. Ik wilde gelijk doorschakelen omdat ik vond dat de club gebaat was bij duidelijkheid.''
Valckx was ook niet aanwezig bij het gesprek met Rutten.
,,Fred wilde een informatief gesprek. Toen ben ik naar hem toe gegaan met zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma. Vervolgens vroeg Stan: 'Waarom was ik daar niet bij?' Eigenlijk had ik daar niet aan gedacht, dat gebeurde heel plotseling. Toen ik later naar Huub Stevens ging, heb ik hem wel meegevraagd. Toen zei Stan: 'Nee'.''
Maar zoiets komt toch ook vervelend over?
,,Waarom? Fred wilde toch met mij praten?''
U kent Stan Valckx al dertig jaar. Heeft u geen hartzeer van jullie botsing?
,, Hij zal bij PSV vertrekken, ik heb daar nachten wakker van gelegen. Stan heeft aangegeven dat hij niet meer met mij wil werken. Ik heb gezegd dat zijn manier van functioneren niet de juiste is. Hij zou veel onafhankelijker van Vlado Lemic moeten zijn.''
Hoe is nu precies de situatie rond doelman Gomes?
,,Hij is de beste keeper uit de geschiedenis van PSV. Vergelijkbaar of misschien wel beter dan Jan van Beveren. Wij willen hem niet kwijt, want hij is een fantastische keeper. Maar hij heeft gezegd 'Reker eruit of ik eruit'. Dan is het nu ook aan hem om een beslissing te nemen.''
Klopt het dat hij al officieel heeft aangegeven dat hij wil vertrekken?
,,Daar heb ik in elk geval nog niets van gehoord."
Gaat u iets doen om de boel te lijmen?
,,Dat weet ik nog niet. We hebben een keer gesproken. Toen heb ik uitgelegd hoe de zaken ervoor stonden.''
Uw boodschap is: Ik kan niet aan de gang blijven?
,,Ik kan niets veranderen aan de houding die ik toen heb neergezet. Gomes moet nu kijken of hij bij zijn uitspraken blijft of dat hij alsnog bij PSV wil blijven.''
Inmiddels hebben veel supporters zich ook tegen u gekeerd. Dat kan tot problemen leiden als het straks een keer tegenzit bij PSV.
,,Dat weet ik niet. Tijd heelt alle wonden.''
Als PSV twee keer verliest, heeft Jan Reker het toch gedaan?
,,Dat was in januari ook al zo, toen we Kenneth Perez naar Ajax hebben laten teruggaan. En toen we vorig jaar in een vrije val terecht kwamen, moest Ronald Koeman eruit. Dat duurde tot de rust van PSV-Vitesse. Daarna was Frits Schuitema opeens de gebeten hond.''
En dus?
,,Dus weet je dat de voetballerij zo opportunistisch is als de pest. Als je bij PSV niet wint, heb je áltijd een probleem. Dat hoort bij een topclub.''

quote:Op zaterdag 3 mei 2008 10:16 schreef -scorpione- het volgende:
Tja, goed verhaal hoor, maar Reker zal toch ook eens nadenken over de consequenties van zijn doen en laten. Met 'psv heeft een goede naam' en 'nu krijgen andere scouts de kans' kom je er wellicht niet. Hij heeft wel een verantwoordelijkheid maar het lijkt wel alsof hij het af doet als niets aan de hand want succes is zeker...

Als het waar is, dan is het absurd.quote:'PSV betaalt meer aan makelaarskosten dan club als Manchester United'
Volgens Hugo Borst betaalt PSV per jaar aan makelaarskosten meer dan bijvoorbeeld Manchester United dat een velen malen hogere begroting heeft. Borst meldde dat in het programma Studio Voetbal. Dat zou mee hebben gewogen in de beslissing van de Raad van Commissarissen om Jan Reker de opdracht te geven schoon schip te maken.

Dit is het belangrijkste gedeelte.quote:Kan het zo zijn dat hij de positie van een 'president' vanuit zijn cultuur anders interpreteert dan wij doen?
Reker: "Zijn zaakwaarnemer Lemic heeft wel eens gezegd: Jan, jij bent toch de grote baas, jij kunt die trainer toch verplichten om bepaalde besluiten te nemen? In Latijnse landen kan een voorzitter de opstelling bepalen. Hier niet."
Schuitema: "De hiërarchische verhoudingen liggen in zowel de Zuidamerikaanse als Oosteuropese culturen heel anders dan bij ons. En dús ook de verwachtingspatronen. Wij zijn gewend om elkaar te overtuigen en gezamenlijk een beslissing te nemen."
Reker: "Dit speelde een rol bij de contractverlenging van Gomes. Wij waren het samen wel eens, maar ik moest nog toestemming vragen bij de commissarissen. Dat kennen zij helemaal niet."
Schuitema: " Wij moeten daarvan leren dat we heel voorzichtig moeten opereren bij het doen van toezeggingen of vermeende toezeggingen. Hun interpretatie kan heel anders zijn dan onze bedoelingen."
 PSV
 PSV  

quote:'PSV is verworden tot Het Land van Ooit'
De maskers zijn gevallen, wee PSV. Jarenlang lang leek de voetbalclub gewoon in een ander melkwegstelsel te liggen, ver weg van de woestenij van alle dag. Waar de rest van de losgeslagen voetballerij aan rotting ten onder dreigde te gaan, bleef het in het Eindhovense beschavingsreservaat onverstoorbaar geuren naar madeliefjes. PSV was de idylle van familiair geluk en Mona Lisa-achtige onschuld.
De warmbloedige voetbalclub waar de trainers voorgingen in gebed, Brabanders en Latino's gezamenlijk kip met doperwtjes aten en daarna opgewekt de heer en de familie Van Kemenade dankten voor de goede gaven. Een pastorale in rood-en-wit, met een voorzitter die eigenlijk priester had willen worden, waar eenieder meekeuvelde met het gemoedelijke gebrabbel van Harry van Raaij. Een bidprentje van hoofse dienaren waar áls er al een onvertogen woord viel, dat was omdat Romario ploeggenoot Edward Linksens uitmaakte voor een paard. Maar ach, dat was eerder een koosnaampje dan een scheldwoord. Kortom, PSV was succesvol en saai; dat was het rustieke beeld dat werd hoog gehouden.
De tijden zijn geweest, dát PSV is Het Land van Ooit geworden. Er waren de laatste seizoenen al tekenen van ontluistering met de liquidatie van Erik Gerets door enkele belangrijke spelers en de publieke terechtstelling van Guus Hiddink door president-commissaris Jan Timmer. Afgelopen week bereikte de sociale barbarij zijn dieptepunt. In de champagneglazen van de kampioen werd cyanide ontdekt. Het begon met Heurelho Gomes, die woensdag 23 april in Voetbal International een fikse bosbrand aanstak. 'Jan Reker eruit of ik eruit', sprak de geweldenaar van de zestien zes zware machtswoorden. Sedertdien maakt het voormalige kerkdorp PSV onvermoede verbeeldingskracht bij me los.
Zo schijnt Gomes al maanden Flavio Tenius te logeren te hebben, de Braziliaanse keeperstrainer voor wie Joop Hiele komend seizoen Eindhoven wordt uitgejaagd. Ik zie het rommelige tafereel al voor me. Tenius die in een tentje in Gomes' tuin zijn dagen verbijt en van de door Jan Reker chagrijnig geworden keeper slechts drie keer per dag even het huis in mag om naar het toilet te gaan. Eén keer per week komt het tentje van Tenius bovendien onder de rook te staan als Gomes op zijn terras een traditionele barbecue inricht. Brazilianen houden van grote stukken vlees.
Daags na de tirade van Gomes ging het Eindhovens Dagblad vrolijk verder. De krant berichtte over 'maffiapraktijken binnen PSV' en het was een heerlijk verhaal. Het ging over een scheuring tussen directeur Jan Reker en technisch manager Stan Valckx, over de dubbelrol van makelaar Vlado Lemic die adviseur is van zowel spelers als club, over verschillende kampen die grimmig tegenover elkaar staan, over manipulatie en chantage tussen spelers en trainers. Ofwel, op De Herdgang tikken The Sopranos een venijnig balletje mee.
En weer zie je de beelden van de voetbalclub in verval haarfijn voor je. PSV-spelers en -functionarissen die noodgedwongen door het leven schuifelen met infraroodkijkers op, beducht als ze zijn op nachtelijke afrekeningen en heimelijke aanvallen in de rug. Achter de bosjes loeren scherpschutters, in de catacomben heersen stenengooiers en in de doucheruimte dreigt het gevaar van groene zeep. Bijkomend probleem is dat de goeien nauwelijks van de slechten zijn te onderscheiden, omdat eenieder in Eindhoven hetzelfde guerrillatenue draagt. PSV in oorlogstijd.
Alsof het nog niet genoeg was plengde ook Stan Valckx afgelopen vrijdag jenevertranen. In navolging van Gomes wil Stan Pils al evenzeer Jan Reker van diens sokkel sleuren en superscout Piet de Visser denkt ook na over zijn toekomst. Beeldenstorm in het katholieke Brabant.
En zo is het ruimteschip PSV na zijn bedaagde zweefvlucht van vele jaren eindelijk geland op aarde. De schone schijn van weleer is vuile werkelijkheid gebleken. Welkom in de echte wereld.
vi
Peter Wekking

quote:PSV-fans pal achter Jan Reker
EINDHOVEN - De supportersvereniging van PSV heeft in het interne conflict bij PSV de kant gekozen van directeur Jan Reker en de raad van commissarissen van de landskampioen. Voorzitter Ger van Os van de fanclub heeft dat dinsdag laten weten.
De ruzies binnen PSV kwamen de dag na het behalen van de 21ste landstitel aan het oppervlak door een interview van de populaire doelman Heurelho Gomes in Voetbal International. De Braziliaanse keeper beschuldigde Reker van leugens. Gomes dreigt te vertrekken als Reker blijft.
De supportersvereniging is overtuigd dat Gomes zich heeft laten ophitsen door zijn makelaar Vlado Lemic, die ook nog zes andere selectiespelers bijstaat. ,,De enige die gebaat was bij de uitlatingen van Gomes was Lemic zelf,’’ aldus Van Os. ,,De eigen inkomsten van de huismakelaar en zijn vertrouwelingen Piet de Visser en Stan Valckx liepen gevaar..’’
De supportersvereniging heeft zelf geconstateerd dat de makelaarskosten bij PSV uit de hand zijn gelopen. ,,Reker moet zo snel mogelijk laten zien wie er nu de baas is bij PSV,’’ staat in een verklaring die is uitgegeven.
Piet de Visser en Stan Valckx zullen niet meer terugkeren bij PSV. Voor Gomes staat de deur nog op een kier. De supportersvereniging meent dat hij zelf de sleutel in handen heeft. ,,De doelman zal zijn uitlatingen die voor 95 procent zijn gebaseerd op misverstanden, veronderstellingen en verkeerde vertalingen moeten terugnemen,’’ zegt Van Os.
Voor de toekomst heeft de supportersvereniging een aantal aanbevelingen gedaan. Er moet een tolk op het trainingsveld komen en een begeleider van de jeugdspelers in de selectie. (ANP)

Dat statement is echt schandalig. Wat een MBO-niveau, echt belachelijk. Deze man (Van Os) etaleert continu zijn gebrek aan enig verstandelijk vermogen.quote:

quote:

Farfan niet, Mendez z'n zaken worden soms behartigd door Lemic. Lemic is sowieso geen zaakwaarnemer of makelaar, hij fungeert voornamelijk als aanspreekpunt voor spelers waarvan de zaakwaarnemer niet in de buurt isquote:Op woensdag 7 mei 2008 10:27 schreef sjimz het volgende:
Zitten Farfan en Mendez ook bij Lemic?

Want Mendez en Farfan zijn beide ongeoorloofd afwezig en misschien had het wel met de kwestie Lemic te maken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:37 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Farfan niet, Mendez z'n zaken worden soms behartigd door Lemic. Lemic is sowieso geen zaakwaarnemer of makelaar, hij fungeert voornamelijk als aanspreekpunt voor spelers waarvan de zaakwaarnemer niet in de buurt is

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |