abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58492775
VS ISM NON-MANUFACTURING INDEX APRIL 52,0; CONSENSUS 49,8
pi_58493058
quote:
Op maandag 5 mei 2008 15:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Herinner je je nog wat er met de euro gebeurde toen Nederland en Frankrijk de Europese grondwet verworpen?
Schijnbaar heeft het niet geholpen aan een zwakke euro .
  maandag 5 mei 2008 @ 16:25:02 #153
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58493124
quote:
Op maandag 5 mei 2008 16:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Schijnbaar heeft het niet geholpen aan een zwakke euro .
Er is allang een nieuwe grondwet zonder referendum toch sneaky doorgevoerd
Maar serieus, de euro daalde van $1,35 naar $1,18 ofzo
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 6 mei 2008 @ 00:28:32 #154
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58503610
Aardig verhaal van Krugman over de 'credit crisis'; het ergste is ws. inderdaad achter de rug, zie ook TED spread improves.

Punt van Krugman: LTCM (in 97) ging fout, kon gerepareerd worden; dit ging fout, kon gerepareerd worden met de nodige ingenieusheid (TAF, TSLF), maar als er niets gedaan wordt aan het 'schaduwsysteem' van bank-achtige constructies die niet onder de bankwet vallen, dan is het wachten op de volgende crisis, en die kan *niet* meer opgelost worden. Oopsie.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58504728
En toen oa Thain iets in die trant riep vond je het bs?
pi_58505733
quote:
UBS schrapt duizenden banen na miljardenverlies

ZURICH (ANP) - De Zwitserse bank UBS schrapt 5500 banen ofwel bijna 7 procent van het totaal. UBS is zwaar getroffen door de hypotheekcrisis en leed in het eerste kwartaal een verlies van 11,53 miljard frank (7 miljard euro), zo maakte de grootste bank van Zwitserland dinsdag bekend.

Vorig jaar boekte de bank in het eerste kwartaal nog een winst van 3 miljard frank. UBS is een van de zwaarst getroffen banken door de crisis op de Amerikaanse hypotheekmarkt, met afschrijvingen in de afgelopen kwartalen van meer dan 37 miljard dollar (23,3 miljard euro). Eind vorig jaar schrapte de bank al 1500 banen.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 08:50:23 #157
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58505977
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 02:04 schreef geenID het volgende:
En toen oa Thain iets in die trant riep vond je het bs?
IIRC, de laatste keer dat ik daar iets over zei liep de credit spread nog op
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 mei 2008 @ 09:15:28 #158
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58506268
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 00:28 schreef gronk het volgende:
Aardig verhaal van Krugman over de 'credit crisis'; het ergste is ws. inderdaad achter de rug, zie ook TED spread improves.

Punt van Krugman: LTCM (in 97) ging fout, kon gerepareerd worden; dit ging fout, kon gerepareerd worden met de nodige ingenieusheid (TAF, TSLF), maar als er niets gedaan wordt aan het 'schaduwsysteem' van bank-achtige constructies die niet onder de bankwet vallen, dan is het wachten op de volgende crisis, en die kan *niet* meer opgelost worden. Oopsie.
Ik moet het nog zien. Er zitten nog teveel grote defecten in het systeem om vertrouwen terug te winnen. En vergis je niet dat volgens mij het vertrouwen erg snel weg is, en dan maar langzaam terug komt. Het kan in de financiele wereld wel een beetje bedaard zijn (for now), maar de consument begint nu pas flink pijn te voelen. De reële economie zie ik dus zeker nog wel flink doorsukkelen en verslechteren in ieder geval.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_58512487
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:15 schreef freud het volgende:

[..]

Ik moet het nog zien. Er zitten nog teveel grote defecten in het systeem om vertrouwen terug te winnen. En vergis je niet dat volgens mij het vertrouwen erg snel weg is, en dan maar langzaam terug komt. Het kan in de financiele wereld wel een beetje bedaard zijn (for now), maar de consument begint nu pas flink pijn te voelen. De reële economie zie ik dus zeker nog wel flink doorsukkelen en verslechteren in ieder geval.
De prijs van benzine knaagt ook aan het vertrouwen. Iedere keer dat de mensen bij de pomp komen zien ze een hogere benzineprijs. Waar gaat het heen?

Verder blijf ik erbij dat het wat betreft de banen nog steeds lekker snor zit, en dat is IMHO nog steeds de belangrijktste motor van de Amerikaanse economie.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_58513051
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 08:50 schreef gronk het volgende:

[..]

IIRC, de laatste keer dat ik daar iets over zei liep de credit spread nog op
Er zijn betere maatstaven dan Libor en die dalen al sinds midden maart. Daarnaast was Libor sowieso te laag rond die tijd omdat banken schijnbaar niet helemaal eerlijk waren, en kon dus al niet dalen.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:05:15 #161
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58513056
quote:

Het kan in de financiele wereld wel een beetje bedaard zijn (for now), maar de consument begint nu pas flink pijn te voelen. De reële economie zie ik dus zeker nog wel flink doorsukkelen en verslechteren in ieder geval.
Absoluut mee eens.
pi_58513161
Ook weer een interessante week weer iid. En sorry dat ik loop te zeuren, hehe.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 mei 2008 @ 15:20:21 #163
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58513384
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:40 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De prijs van benzine knaagt ook aan het vertrouwen. Iedere keer dat de mensen bij de pomp komen zien ze een hogere benzineprijs. Waar gaat het heen?

Verder blijf ik erbij dat het wat betreft de banen nog steeds lekker snor zit, en dat is IMHO nog steeds de belangrijktste motor van de Amerikaanse economie.
Vergeet de voedselprijzen niet! Wereldwijd stijgen hiervan ook de prijzen, en gekoppeld met een zwakke dollar, heeft dat nogal impact. Combineer hogere prijzen met duurdere goederen, en mensen gaan serieus denken over bezuinigen. Ook als het weer beter gaat, wil men toch even doorsparen, want je weet nooit 'of dat het nou was'.

Ben trouwens wel benieuwd naar die correlatie tussen het einde van de vertraging van de economie en de gevoelsmatige 'einde'.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_58514043
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:40 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

tsja, als je alle deeltijd banen meerekent zit het idd wel snor met die banen. sneu alleen dat mesnen daar niet van ornd kunnen komen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58519582
quote:

[..]

quote:
U.S. April Business Bankruptcy Filings Increase 49%
Business bankruptcy filings in the U.S. increased 49 percent in April from a year earlier, the biggest gain so far in 2008, as the slowing economy prompted more companies to shut down.

Signs of distress, such as bankruptcies and foreclosures, are rising as economic growth has slowed to its weakest pace since the last recession in 2001. The economy lost jobs in April for the fourth month in a row, for a total of 260,000 jobs cuts so far this year.

As the U.S. faces its worst housing recession in a quarter century, almost 650,000 properties were in some stage of foreclosure during the final quarter of 2007, up 112 percent from a year earlier.

Mike Bickford, president of Jupiter's Automated Access to Court Electronic Records service, said in an e-mail that he anticipated 2008 bankruptcy filings will total about 1.1 million compared with 827,000 in 2007 and 590,000 in 2006, after a new federal law took effect in October 2005 that made it harder for people to erase debt.
pi_58519592
quote:

[..]

quote:
U.S. April Business Bankruptcy Filings Increase 49%
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601068&sid=adsu_ZvUytSs&refer=economy
Business bankruptcy filings in the U.S. increased 49 percent in April from a year earlier, the biggest gain so far in 2008, as the slowing economy prompted more companies to shut down.

Signs of distress, such as bankruptcies and foreclosures, are rising as economic growth has slowed to its weakest pace since the last recession in 2001. The economy lost jobs in April for the fourth month in a row, for a total of 260,000 jobs cuts so far this year.

As the U.S. faces its worst housing recession in a quarter century, almost 650,000 properties were in some stage of foreclosure during the final quarter of 2007, up 112 percent from a year earlier.

Mike Bickford, president of Jupiter's Automated Access to Court Electronic Records service, said in an e-mail that he anticipated 2008 bankruptcy filings will total about 1.1 million compared with 827,000 in 2007 and 590,000 in 2006, after a new federal law took effect in October 2005 that made it harder for people to erase debt.
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:33:44 #167
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58526486
[over inflatieverwachtingen -- in de VS zijn die 'stevig']
quote:
The stagflation decade was the 1970s. And it is a bit too recent to miss that.

As to inflation, it is already in the mid single digits. According to shadow stats its already 10 % + according to older methods of measuring price increases.

Wages & salaries of course are frozen so every blip up reduces potential for savings by that much. It is due to the frozen wages & salaries that we were jumping all over ourselves with investing in the tech bubble and the housing bubble, it was the only way for the middle class to claw back some money. It was illusionary.
Interessante kijk op de reden waarom de amerikanen niet sparen: ze kunnen het gewoon niet meer.

Overigens, ik vraag me af hoe we hier in europa zo'n stevige inflatie kunnen hebben (over de 3.5%, officieel, voor .eu), als de prijzen in dollars met ~30% gedaald zijn. Is dat puur het gevolg van gestegen olie- en voedselprijzen, meten we inflatie hier 'netter', draait de economie hier gewoon stukken beter (met inflatie als gevolg), of niet?
  FOK!fotograaf woensdag 7 mei 2008 @ 11:20:44 #168
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58528514
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 09:33 schreef gronk het volgende:
[over inflatieverwachtingen -- in de VS zijn die 'stevig']
[..]

Interessante kijk op de reden waarom de amerikanen niet sparen: ze kunnen het gewoon niet meer.

Overigens, ik vraag me af hoe we hier in europa zo'n stevige inflatie kunnen hebben (over de 3.5%, officieel, voor .eu), als de prijzen in dollars met ~30% gedaald zijn. Is dat puur het gevolg van gestegen olie- en voedselprijzen, meten we inflatie hier 'netter', draait de economie hier gewoon stukken beter (met inflatie als gevolg), of niet?
Ik denk niet dat we zo hevig op olie leunen dat de olieprijs en euro/dollar verhouding de inflatie laag houdt hoor. In europa is de mindset rond geld/beleggen/sparen nog wat 'nuchterder' dan in de VS denk ik, en dus zijn er minder grote risico's genomen. De bubbel is dus kleiner, en men heeft ook meer incasseringsvermogen. Combineer dat met die relatief lage olieprijzen (tov de VS) en dan kom je een eind met het verklaren van het verschil in inflatiecijfers imo.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:52:41 #169
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_58530639
En onze huizen zijn nog wat waard
Noise is all relative to the silence preceding it
  FOK!fotograaf woensdag 7 mei 2008 @ 13:00:37 #170
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58530816
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:52 schreef Undergod het volgende:
En onze huizen zijn nog wat waard
Mwoah, die waarde wordt ook door krapte en hypo aftrek in stand gehouden, maar men heeft niet de neiging om veel meer te lenen dan dat het huis waard is. Als je een dubbele hypo op je huis hebt, en de prijzen dalen 50%, dan heb je nog maar 25% reële dekking. Ouch.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_58531135
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:00 schreef freud het volgende:

Mwoah, die waarde wordt ook door krapte en hypo aftrek in stand gehouden, maar men heeft niet de neiging om veel meer te lenen dan dat het huis waard is. Als je een dubbele hypo op je huis hebt, en de prijzen dalen 50%, dan heb je nog maar 25% reële dekking. Ouch.
Men heeft niet de neiging om meer te lenen, of zijn de mogelijkheden de afgelopen jaren flink ingeperkt?

Ik kan me nog wel berichten van enkele jaren geleden herinneren dat mensen een hypotheek op de overwaarde van hun huis gebruikten om boten en luxe autos te kopen. En dan de HRA gebruiken om geodkoop af te lossen.
  FOK!fotograaf woensdag 7 mei 2008 @ 13:20:58 #172
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58531276
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Men heeft niet de neiging om meer te lenen, of zijn de mogelijkheden de afgelopen jaren flink ingeperkt?

Ik kan me nog wel berichten van enkele jaren geleden herinneren dat mensen een hypotheek op de overwaarde van hun huis gebruikten om boten en luxe autos te kopen. En dan de HRA gebruiken om geodkoop af te lossen.
Ja, maar dat was minder gewoon dan dat het in de VS is imo. En die overwaarde kon je toch voor dergelijke dingen niet inzetten? Dan werd het een krediet met een stuk overwaarde als onderpand, maar geen HRA voordelen daarvan. Als dat namelijk nog steeds kan, dan ga ik nu ff nieuw cameraspul kopen .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:28:33 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_58531428
Overwaarde gebruiken
quote:
In het nieuwe belastingstelsel (sinds 2001) is rente alleen aftrekbaar als de lening is aangegaan voor aankoop, onderhoud of verbetering van het huis. Als de lening wordt gebruikt voor andere doeleinden, dan is de rente niet aftrekbaar.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_58542455
Watskeburt, Dow -200 en olie op 124?
Let je weer eens een dag niet op ga me even inlezen
pi_58542808
Hmmm blijkbaar niks bijzonders, ze dragen de olieprijsstijging aan als reden voor de daling.
't Is trouwens wel weer oil up dollar up vandaag. Dat belooft nog wat, mss zitten we dit jaar al aan de 200
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')