Ik had ook veelste weinig gegeten vandaagquote:Op dinsdag 22 april 2008 22:34 schreef Inderdaad het volgende:
[..]
Iets teveel bezig met dat ik minder moet gaan eten. Had wel 4 boterhammen in de tas.Verder niet aan gedacht. Rond 5 uur dus wel honger.
En te begrijpen dat je tevreden bent, is het op gewicht blijven te doen of nog best moeilijk? Lijkt me dat je door het afvallen jezelf een juistritme hebt aangeleerd en dat het daardoor makkelijker is?
Hmm, hebben jullie niet een lijstje met allemaal tips waardoor het makkelijker gaat?quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik had ook veelste weinig gegeten vandaagmaar je moet overdag juist goed eten eigenlijk
En ik ben nu 1 jaar opgewicht en kan niet zeggen dat het moeilijk is, je hebt inderdaad je hele levenstijl aangepast dus lukt dat wel
quote:
Echt een lijstje hebben we niet, maar als je vragen hebt komen er wel veel tips hoorquote:Op dinsdag 22 april 2008 22:40 schreef Inderdaad het volgende:
[..]
Hmm, hebben jullie niet een lijstje met allemaal tips waardoor het makkelijker gaat?![]()
Zou zo handig zijn, want sommige sites spreken elkaar echt tegen..
Hou jij eigenlijk je calorieren bij?
Zoveel vragen..
Calorieën bijhouden kan op veel sites wel, bijvoorbeeld op de site van het voedingscentrum. Lijkt me in jouw geval geen slecht idee, want als ik je zo hoor heb je niet echt een realistische kijk op wat je nu eigenlijk binnenkrijgtquote:Op dinsdag 22 april 2008 22:40 schreef Inderdaad het volgende:
[..]
Hmm, hebben jullie niet een lijstje met allemaal tips waardoor het makkelijker gaat?![]()
Zou zo handig zijn, want sommige sites spreken elkaar echt tegen..
Hou jij eigenlijk je calorieren bij?
Zoveel vragen..
quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
waarom hebben ze die rare pakjes aan?
Aw, misschien kan ik het beter wel gaan doen, totdat ik weet wat 'goed' is, en wat niet..quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Echt een lijstje hebben we niet, maar als je vragen hebt komen er wel veel tips hoor
Ik tel niet echt kcal maar ik weet het nu wel hoeveel ik ongeveer op een dag eet
1 boterham als ontbijt en 1 boterham als middageten, is dat goed/genoeg? Ik eet meestal 1 bord als avondeten en ik lust geen liga/sultana.. Fruit/komkommer ga ik morgen kopen. Ik eet eigenlijk niet vaak iets tussendoor.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:45 schreef freecell het volgende:
[..]
Calorieën bijhouden kan op veel sites wel, bijvoorbeeld op de site van het voedingscentrum. Lijkt me in jouw geval geen slecht idee, want als ik je zo hoor heb je niet echt een realistische kijk op wat je nu eigenlijk binnenkrijgt
En tips? Ontbijten, overdag goed eten, 's avonds goed eten (gewoon 1 bord) en niet teveel snacken. Tussendoortjes nemen zoals fruit en komkommer en liever niet zoals liga en sultana
Hihi, ze lijken net legopoppetjes met die gevaartes op hun hoofdquote:Op dinsdag 22 april 2008 22:47 schreef Chicolate het volgende:
(die rare pakjes heb ik dus ook elke week aan)
quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:49 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
tip 1:
JE MOET ONTBIJTEN ALTIJD
tip 2:
je moet elke 2-3 uur iets eten !
dus:7 uur onbijt, bijvoorbeeld 1 boterham ham en 2 crackers 30+ kaas en een glas jus de orange
10 uur tussendoortje zoals 2 appels of iets van fruit of evt. ontbijtkoek of zo,
1uur luch bijvoorbeeld 2 boterhammen met 30+ kaas en kipfilet, en een glas melk
4 uur thee en een plakje ontbijtkoek en bijv fruit of een halve komkommer of zo,
7 uur avond eten, 2 kleine schepjes aardappelen of rijst of pasta alleen rode saus, geen jus of witte saus, 1 of een half stuk vlees, de rest van je bord aanvullen met groente - 2 soorten groente eten mag ook
10 uur: magere yoghurt met een lepel light jam
zo iets is wel gezond en ik val er sowieso wel mee af.
VAN WEINIG ETEN WORD JE DIK
nee, minimaal twee boterhammen bij het ontbijt en twee bij de lunch.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:50 schreef Inderdaad het volgende:
[..]
Aw, misschien kan ik het beter wel gaan doen, totdat ik weet wat 'goed' is, en wat niet..
[..]
1 boterham als ontbijt en 1 boterham als middageten, is dat goed/genoeg? Ik eet meestal 1 bord als avondeten en ik lust geen liga/sultana.. Fruit/komkommer ga ik morgen kopen. Ik eet eigenlijk niet vaak iets tussendoor.
Ik ga het bijhouden op zo'n site vanaf nu. Om af te vallen moet je minder calorieën binnenkrijgen dan 'normaal' toch? 1900 ofzo?
je moet wel eten wat je lekker vind hequote:Op dinsdag 22 april 2008 22:51 schreef Inderdaad het volgende:
[..]
Dat is best veel eigenlijk en vaak..
Hmm, boodschappenlijstje voor morgen:
Komkommer
Ontbijtkoek
Fruit
Yoghurt
Dit gaat zo vermoeiend worden.
Jawel, maar aangezien die alleen maar trappen, trappen ze behoorlijk hard. Grootste verschil tussen kickboksen en taekwondo (volgens mijn trainer, toen ik het een keer vroeg): een kickboksen trapt passief, als ie toevallig de kans krijgt ... een taekwondoka trapt actief, zo hard mogelijk, om iemand knockout te krijgen. Wij stoten praktisch nooit, alle kracht gaat in de benen zitten. En het gebeurt ook best wel eens dat iemand zijn been breekt op een wedstrijd ofzo.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:51 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
kickboksen is toch ook een fullcontact sport
mag je niet blokken bij teakwondo of zo
Ahquote:Op dinsdag 22 april 2008 22:56 schreef freecell het volgende:
Als je calorieën bijhoudt en wilt afvallen, moet je proberen ergens tussen de 1200 en 1500 te zitten. Niet meer, maar ook écht niet minder.
Slaap lekker.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:56 schreef Viking84 het volgende:
Anyway, saaie (di)eetpraat, daar is dit topic helemaal niet voor bedoeld hč.
Ik ga pitten.
Sla en tomaat er op doe ik ook alleen als ik thuis ben eigenlijk. Dat is niet mee te slepen namelijk.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:57 schreef Inderdaad het volgende:
Hmm, brood is simpel mee te nemen in de trein en voor op stage. Crackers zou ik thuis moeten eten, wat iets te vroeg is voor mijn maag. En sla en tomaat erop.. Dan moet je het gelijk eten omdat anders je brood doorweek raakt?
Hoelang duurt het voordat je aan die dingen gewent bent?
Nietesquote:Op dinsdag 22 april 2008 22:49 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
VAN WEINIG ETEN WORD JE DIK
sta anders een half uur eerder op en eet vlak voor je weg gaat?quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:57 schreef Inderdaad het volgende:
Hmm, brood is simpel mee te nemen in de trein en voor op stage. Crackers zou ik thuis moeten eten, wat iets te vroeg is voor mijn maag. En sla en tomaat erop.. Dan moet je het gelijk eten omdat anders je brood doorweek raakt?
Hoelang duurt het voordat je aan die dingen gewent bent?
als je nooit iets overdag eet en je elke avond volpropt dan word je wel dikquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:00 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nietes. Ik was mijn ritme dit weekend kwijt, weigerde om te eten omdat ik er buikpijn van kreeg, werd gedwongen om toch nog een krentenbol te eten, en ben lekker wel afgevallen
.
Maar voor de rest klopt dr verhaaltje wel hoor.
o misschien is teakwondo wel iets voor mij,quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:58 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Jawel, maar aangezien die alleen maar trappen, trappen ze behoorlijk hard. Grootste verschil tussen kickboksen en taekwondo (volgens mijn trainer, toen ik het een keer vroeg): een kickboksen trapt passief, als ie toevallig de kans krijgt ... een taekwondoka trapt actief, zo hard mogelijk, om iemand knockout te krijgen. Wij stoten praktisch nooit, alle kracht gaat in de benen zitten. En het gebeurt ook best wel eens dat iemand zijn been breekt op een wedstrijd ofzo.
Oh en blokken mag wel, maar bijvoorbeeld niet met je elleboog of knie, voor zover ik weet ... en als je verdediging tegen je lichaam aan komt, heeft de tegenstander alsnog een punt. Dus is het effectiever om de trap te ontwijken dan om hem te blokken.
Maargoed, idee is dus: doordat er zoveel getrapt wordt, is het te gevaarlijk geworden om zonder bescherming te gaan sparren (oh ja, wij trainen ook altijd op elkaar ipv op bokszakken). Het zou de sport ook niet populairder maken, als er teveel gewonden vallen. Maar denk dat totaal gezien kickboksen wel bruter is.
Wat leuk! Wat hadden ze er voor 1? Toch wel bij ons gekocht hč?!quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:17 schreef HunnY het volgende:
@conleche:
Vrienden van me hebben ook net hun nieuwe 'Donkersloot' geshowd en ik moest aan jou denken![]()
Het is ook leukquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
o misschien is teakwondo wel iets voor mij,
ik vind trappen veel leuker dan slaan
Weinig eten werkt alleen op de korte termijn, niet op langere. Ik neem aan dat PF dat ook bedoelt?quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:00 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nietes. Ik was mijn ritme dit weekend kwijt, weigerde om te eten omdat ik er buikpijn van kreeg, werd gedwongen om toch nog een krentenbol te eten, en ben lekker wel afgevallen
.
Maar voor de rest klopt dr verhaaltje wel hoor.
Ben ik niet helemaal met je eens. Als je bv. op 1800 kcal gaat zitten zal je waarschijnlijk ook wel afvallen, alleen wat langzamer. En vooral als je er flink bij gaat sporten zou ik toch wat hoger gaan zitten, omdat je anders wel erg laag uitkomt qua kcal.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:56 schreef freecell het volgende:
Als je calorieën bijhoudt en wilt afvallen, moet je proberen ergens tussen de 1200 en 1500 te zitten. Niet meer, maar ook écht niet minder.
Jaaaaquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:07 schreef Chicolate het volgende:
[..]
@inderdaad: www.caloriechecker.nl toevallig?
Ik heb ook niet echt een normaal lichaamquote:Op woensdag 23 april 2008 08:54 schreef motorbloempje het volgende:
hoe kun je nou niet afvallen als je met moeite 1200Kcal binnen krijgt, vraag ik me af?![]()
ok, ieder een ander lichaam.. maar met 1200 of zelfs minder (als je het met moeite binnen krijgt) niet afvallen is best moeilijk volgens mij
Dat zal wel mee vallenquote:Op woensdag 23 april 2008 09:00 schreef teigan het volgende:
Ik zat er net over na te denken dat ik nu meer eet dan voordat ik begon met afvallen..
En met meer denk ik vooral aan meer brood. Wat ik toen veel meer (vr)at was snoep en vette dingen, wat nu veel minder voorkomt..
Je lijft went er op een gegeven moment aan wat je eet, en past daar ook vast zijn energieverbruik op aan. Dus zo kom je dan op een punt dat je met 1200 kcal niet meer afvalt, je lijf zit gewoon in een continue spaarstand gok ik..
Bij twee boterhammen zou ik zo rond een uurtje of 1 enorme vreettrek krijgen, dat heb ik vroeger in dieetpogingen al geprobeerd...quote:Op woensdag 23 april 2008 09:07 schreef motorbloempje het volgende:
6 boterhammen
heb er maar 2en dan heb ik ook wel écht genoeg
Precies ik ookquote:Op woensdag 23 april 2008 09:07 schreef motorbloempje het volgende:
6 boterhammen
heb er maar 2en dan heb ik ook wel écht genoeg
De les krijg je wel afquote:Op woensdag 23 april 2008 09:08 schreef Inderdaad het volgende:
Lol, volgens die site heb ik telkens 1000? En dat is dus te weinig.
Als ik meer ga eten en meer ga bewegen kan ik dus afvallen?
Krom..
Vanavond weer beginnen met Evy. \o/ Als jullie een les niet 'afkrijgen', doen jullie die dan na 2 dagen weer? Of gewoon doorgaan naar de volgende les?
(weer zoveel vragen, sorry)
Ik heb nog nooit een les niet gehaald, eigenlijk, maar was van plan om als ik er ooit een niet haalde, deze les dus weer over te doen, en niet door te gaan met een andere les. Het idee is dat je opbouwt, en als je iets niet haalt, betekent dat dat je niet klaar bent om verder te gaanquote:Op woensdag 23 april 2008 09:08 schreef Inderdaad het volgende:
Lol, volgens die site heb ik telkens 1000? En dat is dus te weinig.
Als ik meer ga eten en meer ga bewegen kan ik dus afvallen?
Krom..
Vanavond weer beginnen met Evy. \o/ Als jullie een les niet 'afkrijgen', doen jullie die dan na 2 dagen weer? Of gewoon doorgaan naar de volgende les?
(weer zoveel vragen, sorry)
Ja, dan herhaal ik de lesquote:Op woensdag 23 april 2008 09:08 schreef Inderdaad het volgende:
Geeft niksquote:(weer zoveel vragen, sorry)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |